Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Houdbaarheid boodschappen buiten de koelkast?

+6
Zwerver
xxjojootjexx
silly-one
Marin
Rush
Chelle
10 plaatsers

Ga naar beneden

Houdbaarheid boodschappen buiten de koelkast? Empty Houdbaarheid boodschappen buiten de koelkast?

Bericht  Chelle do 21 maa 2013 - 4:33

Ik heb vandaag om 11.00 uur met mijn moeder boodschappen gedaan.
Heb de boodschappen in de tas buiten de koelkast laten staan tot ik naar huis ging om 16.00 uur.
Eigenlijk helemaal niet bij stil gestaan dat ik best veel zuivel en vleeswaren had gekocht.

Nu weet ik eigenlijk niet of ik deze producten nog wel kan eten nu ze ruim 5 uur buiten de koelkast zijn geweest.

Het gaat om:
Champignons, spekreepjes(voorverpakt in 2 bakjes aan elkaar), bekertje slagroom, boterhamboter, chocoladeboter.

Wat denken jullie? Nieuw kopen of toch te doen?

Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Houdbaarheid boodschappen buiten de koelkast? Empty Re: Houdbaarheid boodschappen buiten de koelkast?

Bericht  Rush do 21 maa 2013 - 4:34

Wat is boterhamboter en chocoladeboter?

En waarom moeten champignons in de koelkast?
Die spekreepjes zou ik sowieso nog wel eten. Slagroom zou ik weggooien.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Houdbaarheid boodschappen buiten de koelkast? Empty Re: Houdbaarheid boodschappen buiten de koelkast?

Bericht  Marin do 21 maa 2013 - 4:34

Ik zou dat gewoon doen. Klinkt niet echt als hele gevaarlijke ingredienten.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Houdbaarheid boodschappen buiten de koelkast? Empty Re: Houdbaarheid boodschappen buiten de koelkast?

Bericht  silly-one do 21 maa 2013 - 4:39

Ik zal het gewoon in de koelkast zetten en als ik het gebruik even kijken of het nog goed ruikt
Chocoladeboter kan gerust buiten de koelkast wel lang overleven. Ik laat deze wel eens een hele dag op de aanrecht staan omdat ik het vergeet op te ruimen in de ochtend. Het wordt wat zachter als je het dan wil gebruiken. Maar na een tijdje in de koelkast is het weer zoals normaal.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Houdbaarheid boodschappen buiten de koelkast? Empty Re: Houdbaarheid boodschappen buiten de koelkast?

Bericht  xxjojootjexx do 21 maa 2013 - 4:45

Het ligt eraan of je auto in tussen tijd heel warm is geweest door de kachel of de zon.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Houdbaarheid boodschappen buiten de koelkast? Empty Re: Houdbaarheid boodschappen buiten de koelkast?

Bericht  Zwerver do 21 maa 2013 - 5:22

Als ik het bijvoorbeeld in een tas heb liggen in de keuken zelf, dan kan het nog prima want het is daar net zo koud als IN de koelkast Rolling Eyes En auto net zo.
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Houdbaarheid boodschappen buiten de koelkast? Empty Re: Houdbaarheid boodschappen buiten de koelkast?

Bericht  Rovine do 21 maa 2013 - 5:40

Bij zuivel is de vuistregel dat elk uur buiten de koelkast 1 dag minder houdbaar is. Ik zou het gewoon eten dus.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Houdbaarheid boodschappen buiten de koelkast? Empty Re: Houdbaarheid boodschappen buiten de koelkast?

Bericht  Chelle do 21 maa 2013 - 5:54

De tas stond in de gang bij mijn moeder. Daar is het niet koud.
De champignons waren al wat bruiner maar zit meer in over de spekreepjes en de slagroom. Dan maar nieuwe kopen denk ik. Ben al zo'n pietlut wat eten en houdbaarheid betreft.
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Houdbaarheid boodschappen buiten de koelkast? Empty Re: Houdbaarheid boodschappen buiten de koelkast?

Bericht  Zwerver do 21 maa 2013 - 6:03

Ik zou het gewoon gebruiken, maar ik ben daar ook wel makkelijk in
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Houdbaarheid boodschappen buiten de koelkast? Empty Re: Houdbaarheid boodschappen buiten de koelkast?

Bericht  Tiana do 21 maa 2013 - 6:22

Spekreepjes kun je nog gewoon gebruiken hoor, die ga je toch verhitten in de pan.
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Houdbaarheid boodschappen buiten de koelkast? Empty Re: Houdbaarheid boodschappen buiten de koelkast?

Bericht  Chelle do 21 maa 2013 - 6:40

De slagroom ga ik ook verhitten (in de pasta).
Bedankt voor jullie advies :-)
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Houdbaarheid boodschappen buiten de koelkast? Empty Re: Houdbaarheid boodschappen buiten de koelkast?

Bericht  Gast do 21 maa 2013 - 7:27

Toen ik nog bij de supermarkt werkte hadden wij de regel dat alles wat een halfuur buiten de koeling was, niet meer verkocht mocht worden. Als ik zelf boodschappende, dan hanteer ik maximaal een uur, maar het hangt er ook een beetje van af wat je gekocht hebt. Rauw vlees, melk en andere zuivel zou ik direct weggooien, maar kaas en boter weer niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Houdbaarheid boodschappen buiten de koelkast? Empty Re: Houdbaarheid boodschappen buiten de koelkast?

Bericht  Gast do 21 maa 2013 - 7:30

Hoewel ik nu trouwens al een week zo'n Herman vriendschapskoek-beslag in m'n keuken heb staan, daar zit alles bij elkaar ook een halve liter melk in, staat dus ook buiten de koelkast. Maargoed, die gaat morgen de oven in, en wordt dus verhit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Houdbaarheid boodschappen buiten de koelkast? Empty Re: Houdbaarheid boodschappen buiten de koelkast?

Bericht  Mizz_S do 21 maa 2013 - 10:19

Ik zou alles gewoon nog gebruiken.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Houdbaarheid boodschappen buiten de koelkast? Empty Re: Houdbaarheid boodschappen buiten de koelkast?

Bericht  rapa nui do 21 maa 2013 - 10:24

Ik zou er niet eens over nadenken, gebeurt mij best wel regelmatig dat ik boodschappen doen, bij mijn moeder blijf hangen en dan gaat eea echt daar de koelkast niet in. Dus pas na uren thuis. En gaat altijd prima. Alleen niet midden in de zomer natuurlijk.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Houdbaarheid boodschappen buiten de koelkast? Empty Re: Houdbaarheid boodschappen buiten de koelkast?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum