Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Houdbaarheid groentes

5 plaatsers

Ga naar beneden

Houdbaarheid groentes Empty Houdbaarheid groentes

Bericht  Davinia za 28 jul 2012 - 22:55

Helaas zit er hier in de buurt niet echt een Aldi ofzo en moet ik het met de Plus doen.
Toch wil ik wel eens naar de Aldi om dan wat goedkopere dingen in te slaan, zoals paprika en courgette enzo. Maar ik heb geen idee hoe lang dit ongeveer goed is? Hetzelfde geld voor andijvie en anderen groenten. Ik ben bang dat als ik het voor 1 week koop, dat ik dan veel weg kan gooien en dat zou ook erg zonde zijn.
En welke groenten zijn er goed in te vriezen? Tot nu toe vries ik alleen (snij)bonen in, maar er moet toch wel meer in te vriezen zijn?
Dus wie heeft er raad? Houdbaarheid groentes 561177
Davinia
Davinia
Prater
Prater

Aantal berichten : 622
Punten : 680
Registratiedatum : 13-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Houdbaarheid groentes Empty Re: Houdbaarheid groentes

Bericht  Char1 za 28 jul 2012 - 23:06

Bij de Aldi verschilt het hier nogal hoe lang de groente al in de winkel ligt en daar hangt natuurlijk vanaf hoe lang het nog goed blijft. Maar groente zoals bloemkool, prei, broccoli, wortels blijft vaak echt wel even goed. Paprika en courgette denk ik ook wel een tijdje, maar 'slappere groente' zoals andijvie zou ik niet langer dan een dag of twee/drie rekenen.
Qua invriezen van groente vind ik het meeste er niet lekkerder op worden. Paprika (rauw) en peultjes (geblancheerd) doe ik wel en ook gesneden groentemix die ik kater door een saus gooi vind ik prima te doen. Maar verder vries ik meestal niet in. Zeker bloemkool moet je echt niet invriezen, dat krijgt een heel raar smaakje.

Char1
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 464
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Overijssel

Terug naar boven Ga naar beneden

Houdbaarheid groentes Empty Re: Houdbaarheid groentes

Bericht  Gast za 28 jul 2012 - 23:09

Als goedkoop alternatief kan je ook nog naar de markt of de Turkse supermarkt.
Van groenten invriezen ben ik niet zo op de hoogte. Ik google meestal maar wat als ik zoiets moet weten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Houdbaarheid groentes Empty Re: Houdbaarheid groentes

Bericht  sanne-84 za 28 jul 2012 - 23:21

Paprika en tomaten en courgette (als die niet is aangesneden) is nmi wel redelijk lang houdbaar in de koeling. Daarna komkommer. Champignons zijn niet echt lang houdbaar.
Paprika, courgette en champignons zijn in te vriezen, alleen worden ze dan wat waterig.
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Houdbaarheid groentes Empty Re: Houdbaarheid groentes

Bericht  Mizz_S zo 29 jul 2012 - 20:00

Wij vriezen de prei altijd in en dat kan prima. Die snijden we van te voren wel altijd.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Houdbaarheid groentes Empty Re: Houdbaarheid groentes

Bericht  minoessepoes zo 29 jul 2012 - 20:10

Ik doe bijna altijd voor een week vooruit boodschappen. De meeste groentes zijn best lang houdbaar hoor, zeker als je ze in de koelkast legt.

Ik voel altijd wel aan groentes en neem ook wel regelmatig dingen mee die nog niet helemaal rijp zijn, vrij harde tomaten bijvoorbeeld. Ook neem ik nooit zakken gesneden sla of andijvie want dat blijft veel minder lang goed. Ook blijft botersla bijvoorbeeld minder lang goed dan lollo rosso of ijsbergsla bijvoorbeeld.

Ik heb van mijn moeder geleerd dat groentes adem nodig hebben, dus ik haal ze altijd uit de verpakking en leg ze zo in de koelkast, ik heb het idee dat het dan ook langer goed blijft.

Dingen zoals paprika, tomaten, courgette, broccoli, bloemkool, lente-ui en ijsbergsla kan je zo echt wel een week bewaren (maar wel opletten wat je koopt dus). Champignons een aantal dagen meestal, op een gegeven moment gaan ze verkleuren.

Wij eten alleen maar erwtjes, boontjes, tuinbonen en spinazie uit de diepvries en ik heb soms een zak Italiaanse wokgroenten of zo iets in de vriezer zitten, maar vries eigenlijk nooit verse groenten in, alleen prei weleens.

Meestal maak ik een lijstje en plan ik het zo dat we dingen waarvan de groenten als eerste op moeten als eerst opeten. Bijvoorbeeld dingen zoals tauge of een nasi pakket, dat bewaar ik meestal maar 1 of 2 dagen.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Houdbaarheid groentes Empty Re: Houdbaarheid groentes

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum