Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Smijtgedrag dreumes

+14
PapillonRose
Rouge
Floor
Blue flower
Parisienne
Annie24
Novalee
Linda
Monnie
*Lookie*
mauwmauw
Highway
Liadan
Parel
18 plaatsers

Ga naar beneden

Smijtgedrag dreumes  Empty Smijtgedrag dreumes

Bericht  Parel wo 6 feb 2013 - 1:53

Onze L. is nogal een pittig ding. Regelmatig krijgt ze een driftbui als ze haar zin niet krijgt, en omdat ze verbaal natuurlijk nog niet sterk is is ze ontzettend gefrustreerd vaak, erg sneu (zowel voor haar, als voor ons).
Nu vind ze het ook leuk om met alles te smijten. Ik zal eens een paar smijtsituaties uitleggen ..
- Ze speelt bovenaan de trap, en gooit haar speelgoed door het traphekje naar beneden, hier kan ik nog inkomen, dit is spelen.
- Ze speelt in bad, gaat staan aan de badrand en mikt alles weer uit bad, kan ik ook nog inkomen, ik maak het wel weer droog.
- In de supermarkt pakt ze gewoon uit het karretje wat ze niet leuk vindt, en gooit het uit het karretje (ik moet echt GOED opletten haha)

Dan nu het vervelendste smijtgedrag..
- Als ze drinkt uit haar tuitbeker en ze is klaar, dan gooit ze dat ding echt met een rotgang weg. Zo hebben wij dus overal zuivelvlekken, ze doet het ook gewoon als ze in haar kinderstoel zit aan tafel.
- Haar eten gooit ze ook op de grond, haar brood, pasta, ze veegt het zo van tafel. Ook gewoon als ze nog zit te eten..
We attenderen haar erop dat ze het ook aan ons kan geven en dat het niet netjes is wat ze doet. Ook passen we onze intonatie aan als we het vertellen. Zelfs op mijn hurken voor haar gaan zitten en haar arm beetpakken helpt niet.
We worden er eigenlijk een beetje moedeloos van, weten niet meer hoe of wat. Het zal heus wel weer overgaan, houden het op de fase.
Ik hoop eigenlijk dat er ouders zijn die hier hun kind in zien, of vergelijkbare situaties hebben Smijtgedrag dreumes  394967 een beetje het gevoel van gedeelde smart ..
houtrouwensmijnhartvastvoorhaarechtgenoot,beterkopenzeplasticservies
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Smijtgedrag dreumes  Empty Re: Smijtgedrag dreumes

Bericht  Liadan wo 6 feb 2013 - 1:55

Dat is heel normaal gedrag, ik denk dat elke dreumes dat wel doet. Als mijn zoon aan tafel zit en ergens klaar mee is dan gooit hij het ook allemaal op de grond. Als hij boos is dan smijt hij wat er in zijn buurt ligt allemaal weg (heel fijn...). En het gaat vanzelf weer over Wink .

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Highway wo 6 feb 2013 - 1:57

Misschien dat ze, doordat enkele situaties wel geoorloofd zijn (het gooien met speelgoed van de trap), niet goed de grenzen weet. (waar ze wel mee mag gooien en waar niet mee) Aangezien ze nog klein is denk ik dat het dan slim is om 1 grens te trekken, bijv door de spullen waarmee ze gooit direct weg te pakken en een stoffen balletje geven en zeggen dat ze daarmee mag gooien?

Maar mijn neefje en nichtje deden het ook hoor, hoort er ook een beetje bij volgens mij smile
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  mauwmauw wo 6 feb 2013 - 1:57

V is nu 2 en doet dit nog steeds,al vanaf een maand of 10-11 ongeveer smijt hij met alles wat los en vast zit.Gaat het niet zoals meneer wilt...boem vliegt alles door de kamer.Ik ben er ook moedeloos van geweest.maar heb het zovaak tegen hem gezegd en werkt nog steeds niet.ik blijf het zeggen tot dat de dag verschijnt dat hij snapt dat smijten niks oplevert.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  *Lookie* wo 6 feb 2013 - 2:05

Hier gaat het precies hetzelfde. Ik denk dat het gewoon spelen is. Maar ik vind het ook heel vervelend, dat gegooi met brood, pasta etc. Het zal wel tot het ontdekken horen, denk ik dan maar. Wij zeggen er ook wat van als hij met eten gooit maar tot nu toe helpt dat nog niet.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Monnie wo 6 feb 2013 - 2:19

Mijn zoon heeft dat ook een tijd gedaan, ik denk ook zo rond de leeftijd die L. nu heeft. Het was met een paar maanden ook wel weer over.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416

Bericht  Linda wo 6 feb 2013 - 2:29

Hier heeft dochter dat ook een tijd gedaan. We noemden het ontdekken van de zwaartekracht. Het is natuurlijk ook reuze interessant om te zien wat er gebeurt als je iets laat vallen en daarnaast is de reactie van papa of mama ook vreselijk boeiend. Laughing
Maar wees niet getreurd, het gaat echt over! Speelgoed wil dochter nog steeds wel eens gooien, maar met eten en drinken wordt niet meer gegooid. Ik legde het steeds een keer terug en zei en wees aan waar ze het wel neer kon leggen. Als ze dan nog een keer met haar eten gooide, dan haalde ik het weg. Kleine beetjes eten neerleggen werkte hier ook goed, dan is de verleiding minder om te gaan gooien.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Parel wo 6 feb 2013 - 2:30

Highway ik denk dat ze het nog niet kan linken dat als ik dat stoffen balletje geef, dat ze daar alleen maar mee mag gooien, is ze denk ik echt nog te jong voor.

Fijn dat veel mensen hetzelfde ervaren, iig! Het zal ook vast bij haar leeftijd horen, vandaag had ze haar bord omgekeerd en echt al haar brood lag op tafel, ze draaide zich om, keek naar me met haar bord omhoog in haar hand en riep `KAAAAAAAAAAAR!` Smijtgedrag dreumes  394967
Ik ga ondertussen gewoon verder met hoe we bezig zijn, en duimen dat die fase snel voorbij is.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Bericht  Parel wo 6 feb 2013 - 2:31

Linda schreef:Hier heeft dochter dat ook een tijd gedaan. We noemden het ontdekken van de zwaartekracht. Het is natuurlijk ook reuze interessant om te zien wat er gebeurt als je iets laat vallen en daarnaast is de reactie van papa of mama ook vreselijk boeiend. Laughing
Maar wees niet getreurd, het gaat echt over! Speelgoed wil dochter nog steeds wel eens gooien, maar met eten en drinken wordt niet meer gegooid. Ik legde het steeds een keer terug en zei en wees aan waar ze het wel neer kon leggen. Als ze dan nog een keer met haar eten gooide, dan haalde ik het weg. Kleine beetjes eten neerleggen werkte hier ook goed, dan is de verleiding minder om te gaan gooien.
Als we gezamenlijk eten, dan helpen kleine beetjes niet, dan volgt er namelijk een driftbui dat ze wel alles wil hebben Smijtgedrag dreumes  394967

Maar het ontdekken van de zwaartekracht vind ik er wel 1 om te onthouden!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Bericht  Novalee wo 6 feb 2013 - 2:32

N. heeft het hier ook een tijd gedaan met eten. We zeiden er dan wat van, daarna een waarschuwing en bij de derde keer pakten we haar bord af. Even later mocht ze hem dan weer terug maar ging ze er dan weer mee klieren dan pakten we het weer af. Dit werkte heel snel. Nu legt ze haar eten nog wel eens naast haar bord maar er echt mee gooien doet ze gelukkig niet meer.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611

Bericht  Annie24 wo 6 feb 2013 - 3:39

Y. doet het nu nog steeds. Inmiddels vind ik dat hij de leeftijd heeft bereikt dat hij het allemaal zelf weer op moet ruimen (samen met ons) Als hij dus klaar is met eten en zijn bord inc niet opgegeten eten gooit hij op de grond, dan moet hij dit zodra hij van tafel gaat samen met ons opruimen (lees: wij houden het bord vast en hij legt alles op het bord) Meestal wordt hij dan eerst heel erg boos incl. enorme driftbui, maar na 10x rustig uitleggen waarom hij het op moet ruimen gaat hij het ook echt opruimen.
Ik ben daar tegenwoordig heel makkelijk in: soms zijn we gerust een half uur bezig met uitleggen en opruimen, maar ik vertik het om het zelf te doen, want hij weet nu dondersgoed dat het niet mag. Meneertje zit er dus ook rustig bij te lachen als hij heel zijn bord op de grond gooit en zegt dan ook nog vaak 'mama, halen', met andere woorden: 'mama, ruim dat eens even op'. Rolling Eyes

Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Gast wo 6 feb 2013 - 3:47

Hier gaat het net zo :nopompom:

Zag net de eerste deukjes in de tafel van het slaan met bekers Evil or Very Mad
En ze weten dat het niet mag, ben ik even boven/ keuken/ toilet, dan hoor ik al de herrie al laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 feb 2013 - 3:49

Eet en drink smijt werk is hier ook geweest, nu is het af en toe speelgoed dat door de kamer vliegt, helaas Sad

Gast
Gast

Bericht  Parisienne wo 6 feb 2013 - 4:28

Ik laat het N. meestal weer oppakken, ook toen ze kleiner was. Ook ruimden we samen het eten/drinken op waar ze mee zat te knoeien. Ze legde al snel de link dat opruimen niet fijn is, eigenlijk best vervelend, dus als ik niet knoei/gooi dan hoef ik ook niet op te ruimen. Met eten/drinken knoeien of gooien was hierdoor al snel klaar. Nu gooit ze nog met speelgoed af en toe, maar dit zie ik meer als spel.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Blue flower wo 6 feb 2013 - 6:47

mauwmauw schreef:V is nu 2 en doet dit nog steeds,al vanaf een maand of 10-11 ongeveer smijt hij met alles wat los en vast zit.Gaat het niet zoals meneer wilt...boem vliegt alles door de kamer.Ik ben er ook moedeloos van geweest.maar heb het zovaak tegen hem gezegd en werkt nog steeds niet.ik blijf het zeggen tot dat de dag verschijnt dat hij snapt dat smijten niks oplevert.

+1, alhoewel hij het nu redelijk door begint te krijgen haha.
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354

Bericht  Floor wo 6 feb 2013 - 7:18

Parisienne schreef:Ik laat het N. meestal weer oppakken, ook toen ze kleiner was. Ook ruimden we samen het eten/drinken op waar ze mee zat te knoeien. Ze legde al snel de link dat opruimen niet fijn is, eigenlijk best vervelend, dus als ik niet knoei/gooi dan hoef ik ook niet op te ruimen. Met eten/drinken knoeien of gooien was hierdoor al snel klaar. Nu gooit ze nog met speelgoed af en toe, maar dit zie ik meer als spel.

ik laat hem ook vaak helpen maar hij vind het geweldig. Zelfs zo leuk dat als hij ergens een vlekje op de grond ziet (bijvoorbeeld een waterdruppel) dan gaat hij de handdoek halen en de vloer poetsen.
Heb dus niet de indruk dat ik met deze tactiek bereik dat hij niet gooit met eten en drinken. laughcry
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  Rouge wo 6 feb 2013 - 7:19

Herkenbaar hoor, maar alle energie die je er nu in steekt is echt na een tijd terug te zien en dan is het opeens over of iig al een stuk minder!
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Bericht  PapillonRose wo 6 feb 2013 - 7:25

Ook hier heeft ze dit een behoorlijke tijd fanatiek gedaan. Vooral met eten en drinken gooien :nopompom: Als ik het tussendoor niet opruimde wil je niet weten hoe de vloer rondom de eettafel eruit zag aan het einde van de dag laughcry

Als ze met eten gooide dan legde ik het terug, deed ze het weer dan ging het eten weg. En vanaf dat ze dat redelijkerwijs kon, liet ik haar helpen opruimen. Nu gebeurt het nog een heel enkele keer als ze boos is, of als ze bijvoorbeeld per ongeluk haar beker omstoot. En dan helpt ze me met een doekje om het schoon te maken.

Hier leek ook niks te helpen trouwens, ze bleef een tijdje met alles gooien. Gelukkig houdt het als het goed is na een tijdje weer op smile
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Darius wo 6 feb 2013 - 7:30

L speelt nu nog steeds ruw met speelgoed. Botsautootje spelen is favoriet. P is veel rustiger. Ik denk dat je gewoon pech hebt, Parel. smile
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Parel wo 6 feb 2013 - 8:21

Ik weet wel zeker dat ik pech heb, Darius, haha
Ik zie er heel veel van mezelf in terug, helaas.
Hoop dat ik dat ene procentje rust & regelmaat van mijn vriend ooit nog ergens terug ga zien.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Bericht  Star007 wo 6 feb 2013 - 10:15

Vervelend is dat he Parel, dat smijten met alles Neutral
D. kan er ook wat van helaas. Als haar drinken bijna op/ op is, roept ze heel hard ''OP!" of gaat ze heel hard krijsen en met haar tuitbeker zwaaien ( waardoor er dus ook spetters in het rond gaan). Als ik naar haar zin dan niet snel genoeg de beker aanpak, belandt deze ook op de grond. Broodkorsten gooit ze ook vaak op de grond. Als ze in de box speelt, moet ook alles uit de box gesmeten worden. Ik zeg er altijd iets van tegen haar, maar denk dat het gewoon een fase is Rolling Eyes
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  mickey wo 6 feb 2013 - 10:28

Zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer herkenbaar.
Klaar met drinken? Beker op de grond. Geen zin in de boterham? Boterham op de grond.
Met speelgoed wordt ook gegooid. Vanmiddag zat hij heel lief met puzzeltjes te spelen, totdat hij doorkreeg dat hij er ook mee kon gooien. En dan niet alleen de puzzelstukjes. Nee... Vooral het puzzelbord was erg leuk, want dat klonk veel leuker als het op de parketvloer viel...

Volgens mij is er maar één antwoord: hetiseenfasehetiseenfasehetiseenfasehetiseenfase Laughing
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488

Bericht  Tania wo 6 feb 2013 - 10:58

M. doet dat nu ook. Heel fijn elke keer die bekers op de grond Rolling Eyes

Tania