Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

evaluatiegesprek gastouder

+2
Viva
Printje
6 plaatsers

Ga naar beneden

evaluatiegesprek gastouder Empty evaluatiegesprek gastouder

Bericht  Gast di 5 feb 2013 - 9:49

Ik heb vandaag een mailtje gekregen over dat er een evaluatiegesprek gepland is met onze gastouder en onze bemiddelingsmedewerker. Nu staat deze afspraak komende maandag om 10.30u. Nu is dit dus een werkdag en zo kort van tevoren kan ik ook niks regelen om wel aanwezig te zijn. Als ik niet aanwezig kon zijn, het verzoek om een evaluatieformulier in te vullen. In het formulier staan vragen als: hoe ervaart u het contact met de gastouder, gaat uw kind graag naar de gastouder, kan uw kind voldoende (buiten) spelen, zijn er praktische zaken die u graag anders ziet en wat vragen over het gastouderbureau.

Is het niet een beetje vreemd dat ik niet eens aanwezig hoef te zijn en ze het af willen doen met een evaluatieformulier? De afspraak is namelijk gemaakt met onze gastouder zelf en niet met ons. Wij krijgen alleen een mailtje met dat de afspraak staat en we erbij kunnen zijn als we dat op prijs stellen.
Het gaat toch om mijn kinderen die opgevangen worden, dan zou ik er dan toch júist bij moeten zijn als ouder, of zie ik dat verkeerd?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

evaluatiegesprek gastouder Empty Re: evaluatiegesprek gastouder

Bericht  Printje di 5 feb 2013 - 9:51

Rejoy, ja dat vind ik idd ook, raar dat het dan zo wordt medegedeeld.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

evaluatiegesprek gastouder Empty Re: evaluatiegesprek gastouder

Bericht  Viva di 5 feb 2013 - 9:52

Wij krijgen ook altijd een formulier opgestuurd, of we die in willen vullen en weer retour willen zenden. Ons wordt niet eens gevraagd erbij te zijn.
Eigenlijk nooit zo over nagedacht omdat bij ons alles prima gaat, dus ik ze ook niets te vertellen zou hebben...
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

evaluatiegesprek gastouder Empty Re: evaluatiegesprek gastouder

Bericht  Gast di 5 feb 2013 - 9:54

Maar met zo'n formulier kun je toch ook gewoon je verhaal doen, dat is dan toch hetzelfde als erbij zijn als het toch geen specifieke afspraak met jullie is op zo'n moment?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

evaluatiegesprek gastouder Empty Re: evaluatiegesprek gastouder

Bericht  Teddyaapje di 5 feb 2013 - 9:57

Als je er liever bij wil zijn zou ik dit aangeven. T. gaat naar t kdv dus geen idee wat hiervoor normaal is. Als de afspraak met je gastouder moet blijven staan kun je misschien vragen om zelf eerder bij hun op gesprek te komen? Als je besluit de lijst in te vullen zou ik t vooraf (voor je t verstuurt) bespreken met je gastoder zodat ze weet wat je hebt ingevult en waarom.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

evaluatiegesprek gastouder Empty Re: evaluatiegesprek gastouder

Bericht  kwak di 5 feb 2013 - 9:58

Gezellig, dan mogen we samen Wink
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

evaluatiegesprek gastouder Empty Re: evaluatiegesprek gastouder

Bericht  Gast di 5 feb 2013 - 9:59

Waarom is de afspraak met de gastouder zelf dan wel nodig? Ik zou denken dat de gesprek met de vraagouder juist belangrijker is dan met de gastouder, aangezien het om de kinderen van de vraagouder gaan toch?
En ik vind een formulier invullen niet hetzelfde als een gesprek voeren met z'n drietjes. In een gesprek heb je interactie en nuance, in een formulier niet.
Ik heb aangegeven er graag bij te willen zijn. Hopen dat het verzet kan worden naar een moment dat ik vrij ben of aan het begin of eind van een werkdag. Zo midden op de ochtend is het voor mij niet haalbaar om wat te regelen, ik reis namelijk ongeveer 45 tot 60 minuten vanaf de gastouder naar mijn werk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

evaluatiegesprek gastouder Empty Re: evaluatiegesprek gastouder

Bericht  Gast di 5 feb 2013 - 9:59

kwak schreef:Gezellig, dan mogen we samen Wink

Heb jij ook voor aankomende maandag 10.30u een uitnodiging gekregen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

evaluatiegesprek gastouder Empty Re: evaluatiegesprek gastouder

Bericht  kwak di 5 feb 2013 - 10:02

Rejoy. schreef:
kwak schreef:Gezellig, dan mogen we samen Wink

Heb jij ook voor aankomende maandag 10.30u een uitnodiging gekregen?
Ja. Vreemd om 2 ouders tegelijk te plannen.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

evaluatiegesprek gastouder Empty Re: evaluatiegesprek gastouder

Bericht  Gast di 5 feb 2013 - 10:02

kwak schreef:
Rejoy. schreef:
kwak schreef:Gezellig, dan mogen we samen Wink

Heb jij ook voor aankomende maandag 10.30u een uitnodiging gekregen?
Ja. Vreemd om 2 ouders tegelijk te plannen.

ook dat.. stel dat één van ons wel op- of aanmerkingen heeft, dan zit de andere ouder erbij...

Niet dat je het niet mag weten, maar ik vind het idd niet zo professioneel voor een evaluatie. Het hadden ook twee ouders kunnen zijn die elkaar minder goed kenden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

evaluatiegesprek gastouder Empty Re: evaluatiegesprek gastouder

Bericht  kwak di 5 feb 2013 - 10:05

Rejoy. schreef:
kwak schreef:
Rejoy. schreef:
kwak schreef:Gezellig, dan mogen we samen Wink

Heb jij ook voor aankomende maandag 10.30u een uitnodiging gekregen?
Ja. Vreemd om 2 ouders tegelijk te plannen.

ook dat.. stel dat één van ons wel op- of aanmerkingen heeft, dan zit de andere ouder erbij...
Waarschijnlijk zouden we dat dan wel weten van elkaar maar dan nog, voor het zelfde geldt was jij een vreemde voor mij die alleen haar kinderen naar de zelfde go brengt.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

evaluatiegesprek gastouder Empty Re: evaluatiegesprek gastouder

Bericht  Gast di 5 feb 2013 - 10:06

Maar dat mag de andere ouder dan toch ook gewoon weten? Met grote problemen ga ik er vanuit dat dat allang gemeld zou zijn op zo'n moment. Het gaat toch om je gastouder, niet om jullie kinderen specifiek? Dan willen ze dus gewoon weten hoe zij het doet, hoe het gaat & of mensen tevreden zijn. Van alle ouders, en daarom nodigen ze jullie uit om er eventueel bij te zijn, en anders zon formulier in te vullen. Ik snap de verbazing niet zo heel erg eigenlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

evaluatiegesprek gastouder Empty Re: evaluatiegesprek gastouder

Bericht  Gast di 5 feb 2013 - 10:13

er staat bijvoorbeeld ook een vraag in over andere gastkindjes. Als onze kinderen het niet met elkaar zouden kunnen vinden, zou ik dit wel iets vinden voor het evaluatiegesprek, maar dan weer niet waar de andere vraagouder bij zou zitten.
ik wil ook nog even een puntje naar voren brengen over straffen, omdat mijn man daar laatst mee thuis kwam ('s ochtends geen tijd voor een uitgebreid gesprek, 's avonds haalt mijn man de kinderen altijd op). Geen heel groot punt, maar wel iets wat ik nog even aan wil geven. Zoiets moet mondeling gebeuren, omdat via papier heel ongelukkig/verwijtend kan klinken. Ik vind het een beetje vreemd om dit te bespreken met een andere ouder die je misschien helemaal niet kent. Ook naar de gastouder toe, zij krijgt toch op een bepaalde manier kritiek, lijkt me niet fijn als daar meer mensen bij zitten.

Maargoed, ik heb het net even met mijn man besproken en hij vindt dit ook vreemd en wil ook graag dat één van ons erbij is. Plus dat we zat geld betalen aan bemiddelingskosten (55 euro per maand per kind), dus dan mogen we ook wat van de begeleiding verwachten zegt hij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

evaluatiegesprek gastouder Empty Re: evaluatiegesprek gastouder

Bericht  Tiara di 5 feb 2013 - 10:16

Ik vind het ook wel vreemd, ik zou dan ook aandringen op een ander moment en al helemaal apart om 2 tegelijk in te plannen. Dan heeft het gob en de gastouder ook niet rustig de tijd voor je ook al ken je elkaar. Je wilt ook niet zo'n gesprek dat men elkaar gast aanvullen bijv bij bijzonderheden.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

evaluatiegesprek gastouder Empty Re: evaluatiegesprek gastouder

Bericht  Susan di 5 feb 2013 - 10:21

Wij hebben hulp in het gezin en wij zijn ook niet aanwezig bij de evaluatie, we krijgen wel vooraf een mail of we tevreden zijn en of er dingen zijn die we kwijt willen, maar verder niet. Toen ze bij ons was heb ik haar zelf gevraagd of zij tevreden was en ook gezegd dat wij tevreden zijn, zodat het niet allemaal via via hoefde.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

evaluatiegesprek gastouder Empty Re: evaluatiegesprek gastouder

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum