Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Draadje van beugel deels los. Wat te dooen?

+6
Dora
Gympie
Angela_1986
minoessepoes
Ilske
Exogenesis
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Draadje van beugel deels los. Wat te dooen? Empty Draadje van beugel deels los. Wat te dooen?

Bericht  Exogenesis zo 3 feb 2013 - 1:00

Heeft iemand hier ervaring mee?

Het draadje achter mijn ondertanden zit er al zo'n 7 jaar en is al niet meer helemaal goed, er mist wat lijm her en der. Maar nu at ik net een hard broodje en schoot er iets onder, waardoor het ijzertje bij m'n hoektand uit de lijm schoot. De draad zit nog vast met lijm aan enkele andere tanden, maar zo langzamerhand zit er weinig houvast meer in. Wat is nu verstandig?
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Draadje van beugel deels los. Wat te dooen? Empty Re: Draadje van beugel deels los. Wat te dooen?

Bericht  Ilske zo 3 feb 2013 - 1:02

Na de tandarts of orthodontist gaan. Dan wordt je draadje opnieuw vastgezet

Ilske
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 43
Punten : 59
Registratiedatum : 31-05-12

Draadje van beugel deels los. Wat te dooen? Empty Re: Draadje van beugel deels los. Wat te dooen?

Bericht  minoessepoes zo 3 feb 2013 - 1:07

Bij mij gingen mijn tanden meteen weer verschuiven, dus ik zou als ik jou was morgen meteen de tandarts bellen. Ze zetten er gewoon vullig tegen aan naar mijn weten, die kosten werden bij mij in ieder geval in rekening gebracht. Is dus niet duur en bij mijn tandarts hebben ze daarvoor meestal dezelfde dag nog plaats om het even te repareren.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Angela_1986 zo 3 feb 2013 - 1:08

Ik heb dat inderdaad ook wel eens gehad, je kunt het gewoon bij de tandarts laten repareren!

Al heb ik ook mensen gehoord bij wie het los geraakt was en waarbij het gewoon verwijdert is, geen reparatie/nieuwe voor in de plaats.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gympie zo 3 feb 2013 - 1:09

Naar de tandarts of orthodontist om het vast te laten zetten.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  Exogenesis zo 3 feb 2013 - 2:18

Hmm... Ik kijk het even aan. En als ik drukverschil voel, bel ik de tandarts. Bedankt voor de antwoorden!
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Bericht  Exogenesis zo 3 feb 2013 - 2:20

Angela_1986 schreef:Ik heb dat inderdaad ook wel eens gehad, je kunt het gewoon bij de tandarts laten repareren!

Al heb ik ook mensen gehoord bij wie het los geraakt was en waarbij het gewoon verwijdert is, geen reparatie/nieuwe voor in de plaats.

Oeh, dat durf ik echt niet! Ook al is het al 7 jaar stabiel, ik ben heel bang dat het gaat verschuiven. En dan zeker een nieuwe beugel... pale Nooooooooo!
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Bericht  Dora zo 3 feb 2013 - 2:35

Heb ik ook een keer gehad. Ben toen terug naar de ortho gegaan (wel eerst gebeld) en ze hebben het toen gefixt. Kostte me 5 euro, kwam toevallig van de week daar de factuur van tegen.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  TukTuk zo 3 feb 2013 - 2:36

Exogenesis schreef:Hmm... Ik kijk het even aan. En als ik drukverschil voel, bel ik de tandarts. Bedankt voor de antwoorden!

Ik zou zelf niet afwachten, als het draadje aan de zijkant lost breekt, heb je een scherp half los zittend draadje, en dat is erg irritant met eten etc. Kan je beter morgen gewoon de tandarts bellen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gast zo 3 feb 2013 - 2:38

Ik heb het twee weken geleden gehad. Ik heb de tandarts gebeld en ik heb een nieuwe draad gekregen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 3 feb 2013 - 2:38

Ik zou morgen even de tandarts of de ortho bellen en even laten fixen, hebben ze zo gedaan. Als die dingen net zo scherp zijn als de draden ín de beugel zou ik ook niet wachten, die dingen doen zeer!

Gast
Gast

Bericht  Exogenesis zo 3 feb 2013 - 2:53

Het steekt nergens uit, dus ik voel niks. Alleen op het moment dat het stukje brood er onder kwam, voelde ik iets knappen en kon ik de draad ietsjes 'bewegen' naar mijn idee. Nu lijkt het weer stabiel te zijn. Nergens iets scherps.

Liv, een nieuwe draad, dan moet je toch ook happen enzo? Ik meende dat zo'n draadje wel een eurootje of 300/400 kost... Neutral
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Bericht  TukTuk zo 3 feb 2013 - 2:57

Zolang je draad niet gebroken is, kunnen ze hem gewoon weer vastlijmen volgens mij.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Pompoen zo 3 feb 2013 - 3:05

Bij mijn gebeurt dat ook eens in de zoveel tijd en dan plakt de tandarts het gewoon weer vast. Het risico is naast verschuiven dat er vuil onder gaat zitten en je daar problemen van krijgt. Het is niet zo dat je heel acuut moet gaan, maar zou er ook niet te lang mee wachten.

Bij mij is een eindje afgeknipt, maar mijn tand die dus niet meer aan het boogje vast zit is dus idd wel wat verschoven!

Oh en het koste me gewoon hetzelfde als een gaatje vullen!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Exogenesis zo 3 feb 2013 - 3:09

Ah, oké, thanks!

Hij is niet gebroken. Er is alleen lijm weg. Ik ga morgen direct een date regelen met de dentist smile Dat verschuif-risico wil ik niet oplopen.

De lijm op één van m'n voorste onderste tanden is ook weg, maar toen gaf de tandarts aan dat deze tand zodanig ingeklemd zit tussen de anderen, dat hij niet kán verschuiven. Bij deze hoektand zal het wel een ander verhaal worden, vrees ik.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Bericht  Pompoen zo 3 feb 2013 - 3:11

Ja bij mij is mijn hoektand dus verschoven nadat het draadje was afgeknipt daar. Dus wel verstandig om even te laten plakken!
Ik ben de eerste keer naar de ortho geweest, járen geleden, maar ik woon nu totaal niet meer in de buurt dus ga ik gewoon naar de tandarts, kan prima!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Gast zo 3 feb 2013 - 3:17

Ik kreeg een nieuwe draad, omdat hij erg dun was geworden. Ik kreeg een rekening van 77 euro en krijg 75% terug van de zorgverzekeraar.

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose zo 3 feb 2013 - 9:40

Ik zou het zeker even vast laten zetten. Heb dit bij het draadje van mijn bovengebit meerde keren gehad, en altijd gebeld en kon altijd snel terecht om het weer vast te laten zetten. Toch is het na al die keren bij elkaar teveel gaan schuiven en heb ik dus serieus weer een beugel gekregen voor 6 maanden voor mijn bovengebit :O
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Exogenesis ma 4 feb 2013 - 7:24

Bah, wat een deprimerende verhalen. Ik heb nog niet kunnen bellen en ik kan de eerste twee weken ook echt niet naar de tandarts. In het weekend is geen tandarts open Draadje van beugel deels los. Wat te dooen? 1371890812 Dan wordt het pas over 2 weken, dan heb ik voorjaarsvakantie.

Ik heb trouwens nog steeds niet het idee dat er iets echt los zit. Het voelt nauwelijks anders dan anders.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Bericht  Angela_1986 ma 4 feb 2013 - 8:02

Exogenesis schreef:
Angela_1986 schreef:Ik heb dat inderdaad ook wel eens gehad, je kunt het gewoon bij de tandarts laten repareren!

Oeh, dat durf ik echt niet! Ook al is het al 7 jaar stabiel, ik ben heel bang dat het gaat verschuiven. En dan zeker een nieuwe beugel... pale Nooooooooo!

Ik zou daar zelf ook niet voor kiezen inderdaad, zou het ook zó jammer vinden als de boel weer gaat verschuiven. Ik heb dat gevoel nu zelf al, bij de tandarts aangekaart maar die zegt dat dat écht niet zo is...

Ik zou me als ik jou was nu nog niet zo heel veel zorgen maken, morgen gewoon bellen en 'n afspraak maken voor je vakantie. Gewoon even laten checken!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Merai ma 4 feb 2013 - 8:44

Beetje spuit elf misschien maar inderdaad wel even laten lijmen, ik heb het niet gedaan en zie wel dat mijn tanden nu minder strak staan. Als je al verstandskiezen hebt (of niet krijgt) kan het overigens weinig kwaad geloof ik.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075

Bericht  Exogenesis ma 4 feb 2013 - 10:18

Verstandskiezen heb ik ja. Mijn mond zit compleet vol tanden smile
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Bericht  Merai di 5 feb 2013 - 3:18

In dat geval zou het volgens mij geen kwaad moeten kunnen omdat er geen ruimte meer bij gemaakt hoeft te worden waardoor je tanden zouden opschuiven *ehm.. klinkt niet logisch, hoop dat je me snapt smile
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075

Bericht  Exogenesis di 5 feb 2013 - 11:02

Ja, precies. Dat gaf de tandarts eigenlijk ook aan bij één van de andere lijmloze tanden. Die zat zo goed ingeklemd, dat ie nooit zou gaan schuiven. En inderdaad, na zo'n 2 jaar is er nog niets veranderd Draadje van beugel deels los. Wat te dooen? 561177

Ik heb bij deze hoektand ook echt het idee dat het draadje nog goed zit (ik kan hem niet verschuiven ofzo), maar dat gewoon de lijm is verdwenen. De lijm van de tand ernaast zit nog heel stevig en die houdt het draadje in bedwang.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 5 feb 2013 - 11:07

Mijn tanden zaten ook goed ingeklemd, dus ging ie hoger staan dan de rest. Heel stom zag het er uit, als een soort heksentand. Hier is wel een hele periode over heen gegaan hoor, ik zou niet bang zijn dat de boel ik twee weken scheef staat.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: