Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor op school - laptop of tablet?

+14
Tiana
Zwerver
M@niek
sonly
Penny Blossom
Gympie
Toet
Rovine
Monte
Susan
Caroow
TukTuk
mzcharlotte
JD
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Voor op school - laptop of tablet? Empty Voor op school - laptop of tablet?

Bericht  JD vr 1 feb 2013 - 13:14

Ik heb vandaag mijn 1e schooldag gehad, en nu kom ik er dus achter dat een laptop/tablet de komende 3 jaar verplicht/wenselijk is.

Ik heb een heeeele oude laptop die het eigenlijk niet echt meer goed doet, dus ik ga kijken voor een andere.
Nu waren er in de klas mensen met een laptop en mensen met een tablet met een toestenbordje eraan vast?

Vooral omdat ik dat ding elke week mee moet slepen naar school, en hij op mijn kleine tafeltje moet staan in de klas, leek mij zo'n tablet met toetsenbord handiger.

Wie heeft hier ervaring mee? Is het handig om echt verslagen enzo op te typen? of is een kleine laptop beter?

Ik ben er niet zo in thuis, en heb sowieso geen ervaringen met een tablet, dus ben benieuwd naar jullie ervaringen.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor op school - laptop of tablet? Empty Re: Voor op school - laptop of tablet?

Bericht  mzcharlotte vr 1 feb 2013 - 20:38

Mijn man heeft een tablet met bluetooth toetsenbord. Dat werkt mij dus echt veel te langzaam. Ik ben zelf enorm gelukkig met een lichtgewicht 13.3"laptop. Ik doe er verder geen bijzondere dingen mee. Beetje internetten, wat foto's opslaan en filmpjes kijken.

Wat wil je max. uitgeven eraan?
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  TukTuk vr 1 feb 2013 - 21:57

Je ging toch maar 1 dag in de week naar school en de rest werken? Dan hoef je een eventuele laptop maar 1x mee te sjouwen. Ik zou geen tablet kopen, veel duurder in verhouding, plus dat een laptop veel makkelijker is. Kan je gewoon alle bestanden mee openen, typen gaat makkelijker etc.

Je kan beter gewoon een kleiner model laptop kopen, ook weer niet te klein want dat typt ook niet heel fijn. Maar dat is kwestie van uit proberen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Caroow vr 1 feb 2013 - 22:21

Ik zou zelf een minilaptop kopen. Die heb ik destijds ook gekocht voor school. Alles voor de opleiding ging via office, daar heb je in principe geen groot scherm voor nodig. Mijn laptopje was ongeveer 200 euro en hij doet het nu nog wel, maar niet super meer. Maar hij was zijn geld zeker waard.

Edit: Ik heb hem 4,5 jaar geleden gekocht.

Laatst aangepast door Caroow op vr 1 feb 2013 - 22:36; in totaal 1 keer bewerkt
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast vr 1 feb 2013 - 22:29

Denk ook aan eventuele software die je nodig zult hebben, gedurende je opleiding. Misschien heeft de school bij sommige lessen eigen cdroms, dan is een tablet of minilaptop al niet handig, want daar zit natuurlijk geen cdlezer op. Plus dat Office voor op een tablet ook nog niet bestaat. Voor het mooie en makkelijk meenemen zou ik voor een tablet kiezen, maar voor de werkbaarheid en de mogelijkheden toch écht een gewone laptop. Tablets en minilaptops typen ook minder fijn als je hele verslagen moet uitwerken, en een tablet met bluetooth-toetsenbord tikt ook niet fijn.

Gast
Gast

Bericht  Susan vr 1 feb 2013 - 23:14

Ik zou voor een laptop gaan met een scherm van 11 of 12 inch. Klein genoeg om mee te nemen en beter dan zo'n echt minilaptopje. Een tablet zou ik alleen nemen als ik dat toch al van plan was, maar niet puur voor de studie.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Monte vr 1 feb 2013 - 23:31

Sorry dat ik het zeg, maar je geeft overal aan geen geld te hebben. Dan zou ik gewoon kiezen voor iets wat goed is en het goedkoopst, een minilaptop.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  TukTuk vr 1 feb 2013 - 23:34

Monte schreef:Sorry dat ik het zeg, maar je geeft overal aan geen geld te hebben. Dan zou ik gewoon kiezen voor iets wat goed is en het goedkoopst, een minilaptop.

Eens.. Ik zou zelfs liever voor die ene dag per week een oude, zware laptop mee slepen dan nu geld uit te geven aan een tablet..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Rovine vr 1 feb 2013 - 23:35

Laptop. Ik zou er niet aan moeten denken mijn tablet elke dag te moeten gebruiken voor tekstverwerken en dat soort dingen.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Toet vr 1 feb 2013 - 23:39

AngelNyn schreef:
Monte schreef:Sorry dat ik het zeg, maar je geeft overal aan geen geld te hebben. Dan zou ik gewoon kiezen voor iets wat goed is en het goedkoopst, een minilaptop.

Eens.. Ik zou zelfs liever voor die ene dag per week een oude, zware laptop mee slepen dan nu geld uit te geven aan een tablet..

Precies, en als je dan al iets nieuws wil kopen zou ik gewoon een goede nieuwe laptop aanschaffen. Dan heb je er thuis ook gelijk wat aan en heb je geen twee dingen nodig. Tablet vind ik geen aanrader (die fout heb ik ook gemaakt, spijt van)
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Toet vr 1 feb 2013 - 23:39

Als je een laptop o.i.d. verplicht moet aanschaffen voor school kun je trouwens wel geld terugkrijgen van de belasting, ik weet niet precies hoe het zit maar dat zou je even uit kunnen zoeken.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast vr 1 feb 2013 - 23:51

Ik dacht, ik zeg het niet, maar ik dacht het idd ook. Maar ik denk dat haar moeder wel wil betalen.

Gast
Gast

Bericht  Gympie za 2 feb 2013 - 0:14

Hoe oud is je heeeeele oude laptop? Daar internet je nu ook nog op?

Ik wilde me inderdaad ook niet met je geld bemoeien, maar gezien je zei dat je nog niet eens een pot verf kan kopen, zou ik het nog even met je oude laptop doen voor die ene dag in de week.

En om in te gaan op je vraag: ik heb een minilaptop (nu gecrasht) en daar ben ik niet echt over te spreken, te klein en kan weinig hebben. Een tablet lijkt me leuk, maar niet handig en in verhouding erg duur. Ik ben zelf aan het kijken of ik een lichtgewicht normale laptop kan vinden of een ultrabook. De laptop heeft dan meer capaciteit en weet ik veel wat en een groot scherm. Maar dat is persoonlijk.

Je zegt trouwens dat het verplicht/wenselijk is. Is het wel echt verplicht? Aangezien je er ook nu pas achter komt. Bij echte verplichting had de school je dat wel duidelijk vermeld van te voren.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  Susan za 2 feb 2013 - 0:20

Ik snap best dat je geld investeert in iets voor school, al heb je het niet zo breed.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Penny Blossom za 2 feb 2013 - 0:22

Ik heb een tablet met bijbehorend toetsenbord (ze horen bij elkaar, ziet eruit als een minilaptop). Een asus transformer. De tablet werkt oké, maar als ik bedenk dat ik daarop een hele dag moet tekstverwerken, alsjeblieft niet! Ik kan mij ook niet voorstellen dat ik hiermee al mijn verslagen moest schrijven voor mijn studie.
Voor hetzelfde geld koop je een prima laptop die je veel beter voor je studie kan gebruiken.
Penny Blossom
Penny Blossom
Prater
Prater

Aantal berichten : 864
Punten : 1034

Bericht  Gympie za 2 feb 2013 - 0:32

Susan schreef:Ik snap best dat je geld investeert in iets voor school, al heb je het niet zo breed.

Dat snap ik ook. Maar misschien werkt de oude laptop nog wel even, voor 1 dag in de week is dat toch prima. Maar zoals ik al zei, ik wil me niet met haar geld bemoeien, ze moet zelf weten of ze daar geld aan gaat uitgeven. Alleen na wat ze zelf zegt over haar financiële situatie zou ik me gaan afvragen in hoeverre het noodzakelijk is gelijk een nieuw apparaat aan te schaffen.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Bericht  sonly za 2 feb 2013 - 0:41

Veel scholen hebben toch ook gewoon computers staan die je kunt gebruiken? In dat geval zou ik gewoon een USB stick meenemen van en naar school. In de les schrijf je dan af en toe wat dingen op en eventueel zou je die kunnen typen, maar mijn ervaring is dat het niet nodig is om wat je opschrijft ook nog uit te typen. Inderdaad wat iemand anders al zei, als het verplicht was had de school je dat toch wel laten weten? (kan me voorstellen dat je voor bv. een ict opleiding het wel echt verplicht bent)
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887

Bericht  JD za 2 feb 2013 - 1:11

Lennox schreef:
Ik dacht, ik zeg het niet, maar ik dacht het idd ook. Maar ik denk dat haar moeder wel wil betalen.

Is dit bedoelt als steek onder water Lennox, of vat ik het gewoon verkeerd op?
Komt een beetje over alsof je mij een verwend nest vindt die toch wel alles van haar moeder krijgt. Maar goed,misschien vat ik je opmerking verkeerd op.

Ik krijg 150 euro vergoed van mijn werkgever.
Mijn oude laptop is bijna 10 (!) Jaar oud. Ik heb zelf nog nooit een nieuwe laptop gekocht, deze was hiervoor van mijn opa.
Hij doet het nog wel ok,maar loopt vaak vast,start opeens opnieuw op als je ergens mee bezig bent,en doet het niet meer zonder hem constant in de oplader te hebben.
Op de introductiedag werd ons verteld dat een laptop of tablet handig zou zijn, gister werd ons pas verteld dat je eigenlijk niet zonder kon.

Daar komt bij dat ik gister ervaren heb dat 8 uur achter elkaar aantekeningen maken met mijn duim niet lukt. Er zaten mensen in de klas die al die aantekeningen lekker op hun laptop maakten, met mijn hand wel zo handig.

Ik wilde weten of het op een tablet fijn werken was,maar als er niet eens office op kan,is dat al geen optie, en zal het een kleine laptop worden denk ik
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Gympie za 2 feb 2013 - 1:19

Tien jaar is wel oud ja. Dan zal je misschien een nieuwe kunnen kopen als dat mogelijk is. Toch zou ik het eerst nog een paar weken aankijken, of het echt noodzakelijk is. Maar goed, dan ben ik. Mijn ervaring is namelijk dat (voornamelijk mbo)scholen het eerst min of meer verplicht gaan stellen en vervolgens blijkt het helemaal niet zo nodig te zijn.

Met je duim is natuurlijk een ander verhaal. Als je daar echt heel erg last van krijgt, is typen een betere optie.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Caroow za 2 feb 2013 - 1:23

Kan je als je last hebt van je duim wel de hele les typen dan? Ik rag altijd met mijn duim op de spatiebalk, als ik met 1 vinger ga typen kan ik echt niet snel genoeg aantekeningen maken.

Ik zou echt voor een minilaptop gaan, ik ben echt blij met de mijne. Ik heb een Acer aspire one.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gympie za 2 feb 2013 - 1:33

Caroow schreef:

Ik zou echt voor een minilaptop gaan, ik ben echt blij met de mijne. Ik heb een Acer aspire one.

Die heb ik ook. Maar die van mij is gecrasht. Voor op school - laptop of tablet? 2441965372
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Bericht  M@niek za 2 feb 2013 - 1:55

Ik zou voor een laptop gaan als het om schoolgebruik gaat. Een Ipad is leuk voor de fun maar niet geschikt om van alles op uit te werken. Ik heb zelf een apple macbook maar ook een Ipad en voor school gebruik ik echt alleen de macbook gewoon omdat dat vele male makkelijker is.

Ik zou niet voor een mini laptop gaan maar dan eerder voor 12 of 13 inch.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Zwerver za 2 feb 2013 - 1:57

Gympie schreef:
Caroow schreef:

Die heb ik ook. Maar die van mij is gecrasht. Voor op school - laptop of tablet? 2441965372
Ik heb 'm ook en werkt perfect! Ik zou ook gaan voor een laptopje ipv tablet.
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  JD za 2 feb 2013 - 2:14

Caroow schreef:Kan je als je last hebt van je duim wel de hele les typen dan? Ik rag altijd met mijn duim op de spatiebalk, als ik met 1 vinger ga typen kan ik echt niet snel genoeg aantekeningen maken.

ja het lastige is dat ik mijn duim sinds het ongeluk niet meer kan buigen. Dus ik kan mijn pen niet lekker vasthoude, kost veel moeite. Verder is de duim niet pijnlijk ofzo, dus typen is geen probleem.
En nu ik erop ga letten merk ik dat ik mijn duim niet gebruik bij het typen...dat is vreemd.. Mijn rechterduim gebruik ik wel, maar links niet. Kan best zijn dat ik me dat heb aangeleerd in die afgelopen maanden dat ik de duim niet kon gebruiken... smile
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Tiana za 2 feb 2013 - 2:19

JaneDoe, ik heb hier een mini laptopje staan die ik vorig jaar had aangeschaft i.v.m. school. Echter heb ik nu geen lessen meer en ligt de laptop hier maar te liggen. Als je er interesse in hebt, mag je me een priveberichtje sturen.
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: