Ontspanningstips voor school
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Ontspanningstips voor school
Hallo dames,
Ik ben wat school betreft 6 weken (incl. 2 weken kerstvakantie) uit de running geweest door ziekte/overlijden opa. Nu zag ik er heel erg tegenop om weer naar school te gaan, vooral omdat het zo lang geleden was en ik 4 weken achterloop qua huiswerk voor een aantal vakken. Nu viel vooral de reactie van klasgenoten wel mee, maar ik merkte gelijk dat ik echt veel heb gemist en daardoor in de stress raak omdat over 2 weken de toetsweek begint .. nu lost paniek in de les natuurlijk niets op en maakt het alleen maar erger, maar hoe kan ik rustig blijven en wat is handig om te gebruiken als bij werk methode:roll:
Tips zijn welkom
Ik ben wat school betreft 6 weken (incl. 2 weken kerstvakantie) uit de running geweest door ziekte/overlijden opa. Nu zag ik er heel erg tegenop om weer naar school te gaan, vooral omdat het zo lang geleden was en ik 4 weken achterloop qua huiswerk voor een aantal vakken. Nu viel vooral de reactie van klasgenoten wel mee, maar ik merkte gelijk dat ik echt veel heb gemist en daardoor in de stress raak omdat over 2 weken de toetsweek begint .. nu lost paniek in de les natuurlijk niets op en maakt het alleen maar erger, maar hoe kan ik rustig blijven en wat is handig om te gebruiken als bij werk methode:roll:
Tips zijn welkom
mii_joyce- Fluisteraar
- Aantal berichten : 297
Punten : 343
Registratiedatum : 03-01-12
Re: Ontspanningstips voor school
Ik ging wel eens een stukje rijden in de auto, gezellig met mijn vader. Radio keihard aan, langs de weg ergens een ijsje of een broodje halen en ik was er even helemaal tussenuit.
Rattenfan- Zwijger
- Aantal berichten : 5
Punten : 7
Registratiedatum : 19-01-13
Heel duidelijk doelen voor jezelf opstellen en je daar ook aanhouden. Heb je het klaar ben je ook echt vrij.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Een lijst maken met wat er moet gebeuren. En dan gewoon beginnen met het afwerken van de lijst. Wat klaar is, kun je afstrepen. Langzaam zie je de lijst slinken en word je steeds blijer.
En niet aan één stuk doorwerken. Tenminste, voor mij werkt dat niet. Ik ga aan het werk en neem af en toe (ongeveer elk uur) 10 minuten pauze en dan ga ik weer verder. Soms werk ik weer langer door omdat ik een goede concentratie heb op dat moment.
Is het je ondertussen gelukt een inhaalslag te maken?
En niet aan één stuk doorwerken. Tenminste, voor mij werkt dat niet. Ik ga aan het werk en neem af en toe (ongeveer elk uur) 10 minuten pauze en dan ga ik weer verder. Soms werk ik weer langer door omdat ik een goede concentratie heb op dat moment.
Is het je ondertussen gelukt een inhaalslag te maken?
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
Weten ze op school dat je achter loopt en kan daar eventueel rekening mee gehouden worden?? Misschien kan je bv de helft van je toetsen 2 weken later doen? Dan heb je ook in je hoofd iets meer ruimte. Eventueel vraag je het aan bij de examencommisie, of dat je een extra kans aanvraagt voor het geval het je nu niet lukt. Zodat je de druk voor jezelf iets minder groot maakt.
sonly- Prater
- Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Minilaptop voor school
» Voor op school - laptop of tablet?
» Hulp nodig voor school
» Zoeken van een school voor dochter in den haag..
» Voor het eerst naar school-cadeautjes
» Voor op school - laptop of tablet?
» Hulp nodig voor school
» Zoeken van een school voor dochter in den haag..
» Voor het eerst naar school-cadeautjes
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: