Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Met de pot mee- eten

+7
Pien
Supertalentje
Star007
Linda
studiebol
Lejow
_Lana_
11 plaatsers

Ga naar beneden

Met de pot mee- eten Empty Met de pot mee- eten

Bericht  _Lana_ do 31 jan 2013 - 9:28

Eet/at jouw kindje met 1 jaar volledig met de pot mee?

Onze kindjes eten eigenlijk pas sinds 1,5 maand wat beter, dus ze hebben niet heel erg veel variatie gehad.
In principe eten ze met de pot mee, als wij iets eten wat zij mogen.

Maar ik vind het soms wel lastig, want is het niet te pittig? En vanaf een jaar mogen ze alles hebben, maar ook alle kruiden? En uien bijvoorbeeld?

En moet je dat evengoed opbouwen? Ik bedoel, onze kindjes zijn wat dat betreft weinig gewend.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Met de pot mee- eten Empty Re: Met de pot mee- eten

Bericht  Lejow do 31 jan 2013 - 9:29

Rustig opbouwen...
En (kom ik weer hoor) zeker gezien het feit dat ze prematuur zijn. Darmpjes lopen dan ook gelijk met de gecorrigeerde leeftijd.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  studiebol do 31 jan 2013 - 9:31

Lejow dat van die darmen hoeft niet hoor. Hier hebben ze nergens last van gehad en aten ze zo rond 11 maanden met de pot mee wel zoutloos.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Lejow do 31 jan 2013 - 9:32

studiebol schreef:Lejow dat van die darmen hoeft niet hoor. Hier hebben ze nergens last van gehad en aten ze zo rond 11 maanden met de pot mee wel zoutloos.

Door de kinderarts wel zo aan ons uitgelegd.
Wil ook niet zeggen dat ze er zeker last van krijgen, maar voorzichtig opbouwen lijkt me gewoon verstandig (sowieso ook bij op tijd geboren kindjes natuurlijk)
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 31 jan 2013 - 9:35

A. eet hier bijna met de pot mee. Alleen dingen als shoarma of pizza eet hij niet mee maar verder wel alles.
Ook gekruid maar niet zo gekruid als wij het eten.
Ik maak bijvoorbeeld regelmatig pasta met pittige gehaktballetjes in tomatensaus.
Die zijn echt heel pittig. H. smult er inmiddels van maar voor A. maak ik dan gehaktballetjes zonder kruiden.

Verder eet hij vrijwel alles mee maar goed, hij eet dan ook echt alles wat eetbaar is.

Gast
Gast

Bericht  studiebol do 31 jan 2013 - 9:35

Bijzonder, dat die kinderartsen toch zoveel andere dingen zeggen. Dit is namelijk bij ons helemaaaaal niet zo gezegd Met de pot mee- eten 561177

Maar goed ik zou het gewoon proberen Lana, je merkt denk ik wel waar ze last van hebben/krijgen, maar een of andere pittige curry zou ik dan niet doen.

Gewoon beginnen met aardappeltjes, groente msischien vlees/vis? Of een pasta gerecht?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 31 jan 2013 - 9:38

Ik zou nog even voorzichtig zijn met pittige kruiden, koolsoorten en uisoorten en dan langzaam uit gaan breiden. Met een jaar at de oudste ook nog niet volwaardig mee hoor. Ik denk dat ze pas rond de 2 jaar echt een volwaardige maaltijd at. Inmiddels eet ze weer zo weinig 's avonds dat ik me af vraag of ze er genoeg aan heeft.

Gast
Gast

Bericht  Lejow do 31 jan 2013 - 9:40

studiebol schreef:Bijzonder, dat die kinderartsen toch zoveel andere dingen zeggen. Dit is namelijk bij ons helemaaaaal niet zo gezegd Met de pot mee- eten 561177

Maar goed ik zou het gewoon proberen Lana, je merkt denk ik wel waar ze last van hebben/krijgen, maar een of andere pittige curry zou ik dan niet doen.

Gewoon beginnen met aardappeltjes, groente msischien vlees/vis? Of een pasta gerecht?

Breek me de bek niet open Neutral
Heeft het misschien te maken met de 32 weken grens? Jouw meiden zijn met 32 weken geboren toch? Dat ze dat 'anders' benaderen dan voor de 32 weken?
Maar heb het al zooo vaak gehoord, hoe ze daar in verschillen eigenlijk. Over het starten met bijvoeding ook.
Ze zijn bij 'ons' heel 'streng' in die gecorrigeerde leeftijd.

Hier reageert B best wel heftig op bepaalde dingen. Sowieso melkproducten en volgens mij tomaat ook.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Linda do 31 jan 2013 - 9:42

Het is inderdaad verstandig om het op te bouwen. Daarnaast zou ik zuinig zijn met zout. Niet te vaak kant en klare zakjes/pakjes enzo en geen extra zout toevoegen. Pittig eten kan best, maar gewoon rustig op bouwen.
Mijn dochter ging met 11 maanden ongeveer pas een beetje noemenswaardig eten. Maar al vrij snel at ze alles mee, ook pittige kruiden en sambal e.d.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Star007 do 31 jan 2013 - 9:43

D. eet vanaf 1 jaar alles met de pot mee ,uitgezonderd pizza en snacks. Al zou ik haar best een hapje geven als ik het eet en ze wil een hapje. Maar ik geef haar liever een potje of eten van dag ervoor dat een pizza als avondeten. Al is dat onzin als ik zelf gewoon een gezonde pizza zou maken.

Uien/prei etc. eet ze ook gewoon mee. Ik heb het niet echt opgebouwd, en ze heeft nergens last van gehad.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  _Lana_ do 31 jan 2013 - 10:01

Ik ga het in ieder geval wel rustig opbouwen.
Nu eten ze vaak aardappelen, groente en vis ( af en toe ). Vlees hebben ze tot nog toe niet echt veel gehad. Afgelopen week voor het eerst wat kip. Dit wil ik ook wel wat vaker gaan geven. We koken nu steeds apart voor hun, als wij iets anders eten.
Maar ik wil toch wel aanwennen dat ze gewoon met ons mee gaan eten.
Helemaal hetzelfde kan denk ik niet, want wij eten veel knoflook, ui en doen bijna overal rode peper in.
Maar goed, ik kan er voor hun iets uithalen en dan de peper erin doen bijvoorbeeld.
Omdat ze zo slecht aten, zit het eigenlijk ook nog niet zo in mijn systeem dat ze alles mogen hebben. Alsof het nog kleine baby's zijn ipv dreumessen Wink.
Wij eten trouwens bijna zoutloos.
Ik merk trouwens dat dochter wel sterk op eten reageert.

Wat betreft de KA Lejow en Studiebol, daar moeten we pas in februari weer naartoe en hier hebben we het eigenlijk niet over gehad. De laatste keer was in september. We moesten het brood wel uitstellen tot de gecorrigeerde tijd.
Maar goed, verder is het toch een kwestie van uitproberen denk ik.
En niet zo voorzichtig meer zijn.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Supertalentje do 31 jan 2013 - 10:40

Zoon eet mee, ik kook voor mezelf amper, laat staan dat ik dan ook nog 2 dingen moet klaarmaken Wink Vlees eet ie mee, alleen rund en kip zonder kruiden. Verder kook ik zoutloos en gooi er later voor mezelf zout op. Vlees snij ik wel klein, behalve gehakt, maar gaat prima. Ik doe geen kaassausjes of mayo ofzo erbij voor hem. Maar mijn verse spinazie met een kuipje boursin uit de wok gaat er prima in Wink
Stamppot peen en uien is ie ook dol op, geen last van de uien. Laatst had ik wel aanrdappelen uit de oven met zo'n zakje kruiden eroverheen en daar had ie wel buikkrampen van savonds, ik denk van de knoflook, ik doe het maar niet meer (was voor ons ook de eerste keer en was niet lekker, haha). Qua vis geef ik kibbeling, lekkerbekje, zalm en haring, gaat er prima in. Voorheen haalde ik wel het korstje van de kibbeling en lekkerbek af, maar nu eet ie dat ook.

Geef je nog een fles voor het slapengaan, Lana? Eten gaat hier ook niet altijd fantastisch, dat compenseer ik met zijn fles voor het slapen gaan. Daarom maakt het me niet zoveel uit hoeveel hij precies eet.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  _Lana_ do 31 jan 2013 - 20:19

We geven inderdaad ook nog een flesje voor het slapen gaan. Maar ik maak me ook geen zorgen ( meer ) of ze wel genoeg eten hoor. Ze zijn ineens veel beter gaan eten namelijk Very Happy. Nou ja de ene keer meer dan de andere keer ( niks ), maar dat is logisch natuurlijk.

Eten jullie ook vaak pasta's enzo Supertalentje?
Aardappels en groenten eten ze wel mee. Alleen de 'aparte' dingen zeg maar, vraag ik me af wat kan en wat niet.

Maar ik denk dat ik ze alles mee laat eten en bepaalde dingen aanpas aan hun.

En het apart koken gaat hier heel makkelijk, ik heb zo'n babycook. Daar doe ik een aardappeltje in en groenten ( heb ook een paar zakken diepvriesgroente ) en dat apparaat doet de rest Wink.
Maar samen eten is wel makkelijker natuurlijk.

Oja en hoe doen jullie dat als je laat uit je werk komt? Of een van de twee? Want ze houden het echt niet lang vol. Nu eten ze om half 6 / kwart voor 6 en half 7 fles en naar bed.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Pien do 31 jan 2013 - 21:08

Mijn man kookt iedere dag, hij eet met E zodra hij denkt dat zij eraan toe is. De ene keer is dat op 5 uur, een andere keer om 6 uur. Ik kom tussen kwart voor 7 en kwart over 7 thuis en warm dan mijn eten op. Niet de meest gezellige optie, maar wel het gezondst en prettigst voor iedereen. E kan niet wachten tot ik er ben omdat ze echt uiterlijk 8 uur naar bed moet en ik vind het wel lekker eigenlijk alleen te eten. Heb best wel druk werk en vind het echt zo´n lekker relax moment.

E eet overigens alles gewoon mee, alle soorten maaltijden ook. Risotto vind ze erg lekker, soep (vooral erwtensoep) gaat er erg goed in maar ook alle pasta's, bami's of eenpansgerechten.

Het enige wat we niet eten met E is ijsbergsla. We maken wel met regelmaat salade's maar dan zonder echt het groene erdoor zoals ijsbergsla, rucola, bladsla. Maken dan vaak wat koude pasta, mais, rode paprika, komkommer, augurk, lente ui, tomaat, stukjes wortel, pijnboompitjes klaar. Dat eet ze overigens graag mee want ze vind het heerlijk!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Supertalentje do 31 jan 2013 - 21:23

Als ze het eten eenmaal ontdekt hebben... smile
Wij eten geen aparte dingen, ik ben echt een hele slechte kok en ik vind koken geen drol aan Wink Pasta eten we wel (pastasaus+macceroni) en dan plakt de saus aan de pasta en smikkelt hij het naar binnen. Voorheen pelde ik een tomaat en bakte ik courgette en dat was dan de saus (uit de blender), maar nu gooi ik er gewoon Bertolli overheen.

Aan wat voor aparte dingen denk je dan? Couscous eet ie ook bijv. En alle groentes die ik kan vinden.
Ik koop voor deze baby ook een babycook, lijkt me ideaal!

Hij eet mee op het kdv, ik kan hem pas tussen 6 en half 7 ophalen en dat is te laat. Als ik thuis ben eten we rond half 5. En als we laat eten krijgt ie eind van de middag een Evergreen en een kleine fles voor het slapen gaan.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 31 jan 2013 - 22:30

Hier is ze 10 maanden en eet ze het meeste al mee.
Ik zou gewoon er mee beginnen met de dingen die ze mogen.

Gast
Gast

Bericht  Aimee do 31 jan 2013 - 22:35

Luuk eet al een flinke tijd met de pot mee. Ook ui en prei krijgt hij al vanaf zo'n 10 maanden geloof ik...
Pizza, patat, wraps etc. zou ik hem nog niet zo snel geven. Maar ik zorg altijd als ik pasta maak, dat ik genoeg maar om ook een of twee porties in te vriezen. Als wij dan zoiets eten, krijgt hij gewoon een portie pasta.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Supertalentje do 31 jan 2013 - 22:37

Waarom geen wraps? Is leuk om te zien hoe ze die uit elkaar trekken, haha! (Met avocado/tomaat en bieslooksmeer/zalm)

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Bericht  studiebol do 31 jan 2013 - 22:50

Wij eten hier rond half 6, ik begin vroeg met werken en kan ze dus ook vroeg weer ophalen en op werkdagen eten we makkelijke dingen. Vaak krijgen ze rond half 5 nog een soepstengel op het dagverblijf.

Als ik vrij ben, dan eten we ook rond half 6, vind anders ook echt dat we zo vroeg eten, na het eten is het al meteen in bad/of ff wassen en dan in bed en dan liggen ze rond half 7 in bed en meestal zijn ze dan ook wel gesloopt.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  SarahKey vr 1 feb 2013 - 6:18

S eet al een tijd mee met de pot. Als we wel iets scherps eten dan kook ik apart. Ook zo gedaan. Soms wat aanpassingen. Zoals met mexicaans. Ik doe wat kip/gehakt met groenten apart met kruiden wat hij wel mag hebben. Rol de wrap dan op , snijd in stukken en meneer kan lekker eten. Uiteindelijk eet hij dan alleen de wrap en laat de vulling liggen Rolling EyesLaughing

Ui, prei en knoflook eet hij ook nu gewoon. Eerst een beetje, hij kreeg er toen geen last van, en steeds meer en nu gebruik ik gewoon zoveel zoals we anders ook doen/eten.
Zout en peper en andere pittige kruiden krijgt hij natuurlijk nog niet, andere kruiden wel.

Kwestie van uitproberen waar ze wel of niet tegen kunnen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Aimee vr 1 feb 2013 - 8:08

Supertalentje schreef:Waarom geen wraps? Is leuk om te zien hoe ze die uit elkaar trekken, haha! (Met avocado/tomaat en bieslooksmeer/zalm)

Luuk eet geen wraps... Hij eet ook geen pannekoeken. Misschien dat hij het mondgevoel niet lekker vind ofzo? Wink En dan vind ik de maaltijd wel heel karig; alleen wat vlees, paprika, bonen en maïs
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Shopaholic vr 1 feb 2013 - 8:59

Hier at Y. ook met 1jaar, ik denk al wel eerder, volledig met de pot mee. Aten we echt iets waar wij onze twijfels bij hadden maakte ik wat warm wat we op dat moment in de vriezer hadden liggen. En heb altijd wel groente, rijst, aardappels in huis om even in de stomer / blender te gooien en dat dus klaar te maken. Is zo gepiept. Laughing
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Bericht  studiebol vr 1 feb 2013 - 9:04

Aimee schreef:
Supertalentje schreef:Waarom geen wraps? Is leuk om te zien hoe ze die uit elkaar trekken, haha! (Met avocado/tomaat en bieslooksmeer/zalm)

Luuk eet geen wraps... Hij eet ook geen pannekoeken. Misschien dat hij het mondgevoel niet lekker vind ofzo? Wink En dan vind ik de maaltijd wel heel karig; alleen wat vlees, paprika, bonen en maïs

Haha soms vind ik mijn maaltijden echt geweldig maar als ik zie wat de meiden dan naar binnen stoppen is dat sowieso karig....
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Parel vr 1 feb 2013 - 9:22

Hier wil ze tegenwoordig alleen maar samen eten, zijn wij al klaar, dan schuift zij dr bord naar voren en roept ´kaaaaaaar!´. Dus wij eten heel erg langzaam tegenwoordig Laughing

Ze eet trouwens wel alles mee, patatjes ook, maar dan probeer ik er vaak nog wel eerst een potje in te krijgen.

Rijst eet ze ook, dan denk ik maar aan de kindjes in Somalie die het ook gewoon met hun handjes eten. Ze eet sowieso alles met haar handjes...
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud