Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Uit eten

+8
Flower_L
Lejow
moepie
Zonnetje_
Thunder
joyce0606
Clapperdie
piene1983
12 plaatsers

Ga naar beneden

Uit eten Empty Uit eten

Bericht  piene1983 do 5 jan 2012 - 5:23

Sinds ik zwanger ben vind ik er eigenlijk niet zoveel meer aan om uit eten te gaan... Hoe is dat bij jullie?

Morgen zijn mijn vriend en ik vijf jaar bij elkaar en dat is natuurlijk reden genoeg om lekker samen uit eten te gaan. Ik ben een groot liefhebber van vlees en niet zo'n fan van vis dus lang leve internet, ik struin alle menukaarten af om te zien wat ik zou kunnen kiezen. Nu staat er natuurlijk op iedere menukaart vlees maar om nou een vleesje a lá schoenzool te eten. Enorme zeikerd vind ik mezelf! Ik vind het gewoon zonde om uit eten te gaan voor veel geld terwijl ik niet mag eten wat ik lekker vind en niet mag drinken wat ik zo graag lust.
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit eten Empty Re: Uit eten

Bericht  Clapperdie do 5 jan 2012 - 5:26

Zo herkenbaar! Ik ben echt een fan van rood vlees en tja dat mag nu niet. Ook ben ik voorzichtig met vis omdat je niet zeker weet of het vers is (zalm bijvoorbeeld)

Waar ik nog wel lekker kan eten is bij de Japanner. En dan niet sushi maar tepanyaki (aan zo'n tafel). De grilgerechten/wokgerechten en tempura's gaan er hier altijd goed in.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit eten Empty Re: Uit eten

Bericht  joyce0606 do 5 jan 2012 - 5:37

hier ook hetzelfde...ik ben toen maar voor de varkenshaas en saté gegaan..maar zonde van mijn geld vond ik het wel...ik had liever een dikke steak genomen.....met carpaccio vooraf!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit eten Empty Re: Uit eten

Bericht  Gast do 5 jan 2012 - 6:08

Geen problemen mee, ik eet ook geen vlees/vis dus wat ik anders eet kan ik nog steeds eten smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uit eten Empty Re: Uit eten

Bericht  Thunder do 5 jan 2012 - 6:39

Ik had er ook geen problemen mee. Dat rode vlees vind ik toch al geen bal aan, dus dat eet ik amper.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit eten Empty Re: Uit eten

Bericht  Gast do 5 jan 2012 - 6:42

ook geen problemen mee, er zijn wat mij betreft genoeg lekkere alternatieven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uit eten Empty Re: Uit eten

Bericht  Zonnetje_ do 5 jan 2012 - 6:46

Haha dat zijn ook echt dingen waar ik tegen op zie mocht ik zwanger raken!
Al die lekkere dingen die je moet laten staan!
Zelfs patatjes of chips mag niet meer heb ik gelezen omdat er kankerverwekkende stoffen in zitten als het gefrituurd is ofzo...
Maar wat ik vooral zou gaan missen is een broodje filet americain en biefstuk!
Ik zou denk ik ook niet zo snel meer uit eten gaan aangezien ik toch wel van vlees houd dat nog rose is, ook varkenshaas.
Zonnetje_
Zonnetje_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 25
Punten : 28
Registratiedatum : 01-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit eten Empty Re: Uit eten

Bericht  moepie do 5 jan 2012 - 6:51

Ik deed en doe dat net zo graag in mij. Zwangerschap als daarvoor. Ik hou van rood vlees maar er is ook geneg anders te krijgen, iets met kip of een stoofpannetje ofzo. Heerlijk!! Very Happy
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit eten Empty Re: Uit eten

Bericht  Lejow do 5 jan 2012 - 6:53

Zonnetje_ schreef:Haha dat zijn ook echt dingen waar ik tegen op zie mocht ik zwanger raken!
Al die lekkere dingen die je moet laten staan!
Zelfs patatjes of chips mag niet meer heb ik gelezen omdat er kankerverwekkende stoffen in zitten als het gefrituurd is ofzo...
Maar wat ik vooral zou gaan missen is een broodje filet americain en biefstuk!
Ik zou denk ik ook niet zo snel meer uit eten gaan aangezien ik toch wel van vlees houd dat nog rose is, ook varkenshaas.

Ja en je kan het beste maar in een glazen kistje gaan liggen, want anders komen er nog bacterien langsgevlogen..
Waar heb je dit nou weer vandaan?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit eten Empty Re: Uit eten

Bericht  Zonnetje_ do 5 jan 2012 - 7:00

Lejow schreef:
Zonnetje_ schreef:Haha dat zijn ook echt dingen waar ik tegen op zie mocht ik zwanger raken!
Al die lekkere dingen die je moet laten staan!
Zelfs patatjes of chips mag niet meer heb ik gelezen omdat er kankerverwekkende stoffen in zitten als het gefrituurd is ofzo...
Maar wat ik vooral zou gaan missen is een broodje filet americain en biefstuk!
Ik zou denk ik ook niet zo snel meer uit eten gaan aangezien ik toch wel van vlees houd dat nog rose is, ook varkenshaas.

Ja en je kan het beste maar in een glazen kistje gaan liggen, want anders komen er nog bacterien langsgevlogen..
Waar heb je dit nou weer vandaan?

Ik heb het boek 'Zwanger worden, handboek voor kinerwensers en twijfelaars', daar stond het geloof ik in, ga even zoeken. Maar heb het in ieder geval niet zelf verzonnen Wink
Maar vind veel dingen die erin staan wel vergezocht, als je het boek leest lijkt het uberhaupt bijna onmogelijk om ooit zwanger te raken en mocht dat lukken, is het helemaal een wonder dat het kindje nog gezond kan zijn ook.
Zonnetje_
Zonnetje_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 25
Punten : 28
Registratiedatum : 01-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit eten Empty Re: Uit eten

Bericht  Lejow do 5 jan 2012 - 7:28

Leven op de lucht, en vooral je bed niet uitkomen, want pas op Very Happy

Nee maar even serieus, je kunt prima patat en chips eten, alleen geen zak/bak per dag en zorgen dat het gebakken is in schone olie. Maar dat lijkt me vrij logisch, ook als je niet zwanger bent..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit eten Empty Re: Uit eten

Bericht  Flower_L do 5 jan 2012 - 7:29

Ik ben gek op rood vlees, en vond uit eten gaan daardoor ook niet meer zo leuk.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit eten Empty Re: Uit eten

Bericht  Gast do 5 jan 2012 - 9:25

Ik vond er ook niets meer aan. Ik was de laatste zwangerschap erg angstig dat ik iets verkeerd zou doen / eten voor de baby, dus ik ging helemaal niet meer uit eten. Die schade ga ik de komende tijd even inhalen smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uit eten Empty Re: Uit eten

Bericht  Susan do 5 jan 2012 - 9:31

Er zijn op zich zat dingen die je mag eten als je zwanger bent. Ik zou niet kiezen voor vlees dat je normaal gesproken rare of medium eet, maar dan eerder een keer voor iets anders, bijvoorbeeld spareribs, iets met kip, een lekker stoofpotje, zoiets. Je zou ook een keer een heel ander soort keuken kunnen proberen, bijvoorbeeld Thais, Indiaas, Mexicaans of Grieks. Dan heb je meteen weer meer keuze in gerechten met vlees dat gewoon door en door gegaard is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit eten Empty Re: Uit eten

Bericht  Darius do 5 jan 2012 - 9:46

Lejow schreef:Leven op de lucht, en vooral je bed niet uitkomen, want pas op Very Happy

Nee maar even serieus, je kunt prima patat en chips eten, alleen geen zak/bak per dag en zorgen dat het gebakken is in schone olie. Maar dat lijkt me vrij logisch, ook als je niet zwanger bent..

Ga jij dan bij het restaurant/snackbar de kwaliteit van het frituurvet controleren?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit eten Empty Re: Uit eten

Bericht  Susan do 5 jan 2012 - 9:48

Darius schreef:

Ga jij dan bij het restaurant/snackbar de kwaliteit van het frituurvet controleren?

Ik denk dat je dan af moet gaan op je eigen indruk en de algemene hygiëne van een restaurant. Je kunt sowieso niet de keuken controleren, je weet nooit of ze verse producten gekoeld bewaren, of ze niks gebruiken wat over de houdbaarheidsdatum is, of ze goed opletten om kruisbesmetting te voorkomen, enzovoort.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit eten Empty Re: Uit eten

Bericht  SarahKey do 5 jan 2012 - 9:57

uit eten doe ik ook niet meer graag. De eerste maanden van de zwangerschap niet omdat ik geen vlees meer lustte. En ik ben normaal een grote vleeseter. Zijn toen een keer naar de pizzeria gegaan en dat smaakte wel erg goed.
Maar nu omdat ik geen koolhydraten mag en in pizza zit héél véél koolhydraten. Dus ook dat pleziertje valt weg Laughing

Maar chips en patat mag je gewoon hebben.

Maar zo vaak gingen we al niet uit eten, dus an sich mis ik niets.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit eten Empty Re: Uit eten

Bericht  CCC do 5 jan 2012 - 10:07

Vind uit eten gaan eigenlijk nog best lekker, ja sommige dingen die ik heel lekekr vind moet ik laten staan.. Maar er zijn ook genoeg dingen die ik wel mag... Zo zijn we dol op Mexicaans en gaan dan ook geregeld naar de Mexicaan... Zaterdag gaan we met vrienden uit eten en dat is een beetje zo'n chinees/ kantonees restaurant met dim sum hapjes ed. Ook heel erg lekker! Hoewel mijn eetlust veel minder is tijdens mijn zwangerschap, kan ik er echt van genieten.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit eten Empty Re: Uit eten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum