Monarchie of republiek?
+6
rapa nui
Mari
GreenGrass
Monte
Elliot
Lonely Goatherd
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Ben jij monarchist of republikein?
Re: Monarchie of republiek?
Ik ben in principe voor een republiek, maar het koningshuis afschaffen staat voor mij nou niet heel erg hoog op de agenda. Ik zie namelijk ook wel voordelen en er zijn een heleboel prangendere zaken die aandacht vergen.
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Monarchie! Ik vind het niet erg dat de koning(in) onderdeel is van de regering, maar een louter ceremoniële taak vind ik ook prima. Ik houd gewoon van het koningshuis en alle tradities daaromheen. Ik zou het jammer vinden als dat zou worden vervangen door een republiek.
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Precies ditElliot schreef:Monarchie! Ik vind het niet erg dat de koning(in) onderdeel is van de regering, maar een louter ceremoniële taak vind ik ook prima. Ik houd gewoon van het koningshuis en alle tradities daaromheen. Ik zou het jammer vinden als dat zou worden vervangen door een republiek.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben voor de monarchie, maar het moet veranderen in slechts een ceremonieel koningschap.
Op dit moment is de koningin alleen het hoofd van de regering en eigenlijk heeft dit weinig betekenis. Buiten burgemeesters aanwijzen etc. en handtekeningen zetten op wetten heeft ze nauwelijks echte invloed. Voor mij mag het wel meer ceremonieel zijn; wel naar buiten treden als staatshoofd (plaatje voor buitenland), maar geen onderdeel van regering. De eerste en tweede kamer nemen toch eigenljik alle beslissingen...
Op dit moment is de koningin alleen het hoofd van de regering en eigenlijk heeft dit weinig betekenis. Buiten burgemeesters aanwijzen etc. en handtekeningen zetten op wetten heeft ze nauwelijks echte invloed. Voor mij mag het wel meer ceremonieel zijn; wel naar buiten treden als staatshoofd (plaatje voor buitenland), maar geen onderdeel van regering. De eerste en tweede kamer nemen toch eigenljik alle beslissingen...
GreenGrass- Kletskop
- Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Eens met Elliott en monte, ik hou van het koninghuis. Misschien als het een ander koningshuis was geweest hadvik het anders willen zien, maar i de Oranjes.
Ik ken mensen die willen het niet vanwege de kosten, maar ik ben benieuwd of een president dan zoveel minder zou kosten.
Ik ken mensen die willen het niet vanwege de kosten, maar ik ben benieuwd of een president dan zoveel minder zou kosten.
Mari- Prater
- Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10
Ik ben voor de monarchie. Qua kosten lijkt het me niets uit te maken. Onderhoud aan paleizen e.d. zal ook zonder monarchie moeten gebeuren omdat je die toch zult gebruiken voor ontvangst van buitenlandse staatshoofden e.d. Voor een klein land als Nederland lijkt me die monarchie juist belangrijk omdat het juist in het buitenland veel meer status heeft als een klein land met een president. Het koningsschap straalt toch meer uit zoals dat laatst ook zichtbaar was bij buitenlandse staatsbezoeken, die handelsdelegaties hebben er veel voordeel van. Ook het nieuws van de abdecatie was toch wereldnieuws, dat zie ik met het aftreden van een Nederlandse president nog niet gebeuren.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Ik ben in principe geen voorstander van een monarchie. Dat iemand macht heeft doordat deze persoon geboren is in de desbetreffende familie slaat nergens op. Máár (pamparampampam) in het geval van Nederland ben ik VOOR, omdat het bij ons goed uitpakt. Ik vind de koningin een verstandige, betrouwbare vrouw en ik vind het een prettig gevoel deze familie aan het roer te hebben.
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Elliot schreef:Monarchie! Ik vind het niet erg dat de koning(in) onderdeel is van de regering, maar een louter ceremoniële taak vind ik ook prima. Ik houd gewoon van het koningshuis en alle tradities daaromheen. Ik zou het jammer vinden als dat zou worden vervangen door een republiek.
+ 1 en ik vraag me ook echt af of een republiek veel goedkoper is. Dan heb je nog de kosten van iemand die voor het land "zichtbaar" de president is. Wat denk je dat Bundespräsident van Duitsland kost, hij heeft ook vooral een ceremoniële taak. Geef mij maar de Oranjes!
Fayebella- Prater
- Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10
Monarchie. Het geeft ons land status. Bovendien vind ik Beatrix een kanjer en ik denk dat haar zoon, die ik wel wát sulliger vind, het net zo goed gaat doen.
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Soortgelijke onderwerpen
» Afschaffing van de Monarchie
» Dominicaanse Republiek
» Vakantie Dominicaanse Republiek
» SUPER deal naar de Dominicaanse Republiek!
» Dominicaanse Republiek
» Vakantie Dominicaanse Republiek
» SUPER deal naar de Dominicaanse Republiek!
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: