Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Monarchie of republiek?

+6
rapa nui
Mari
GreenGrass
Monte
Elliot
Lonely Goatherd
10 plaatsers

Ga naar beneden

Ben jij monarchist of republikein?

Monarchie of republiek? Lijn111063%Monarchie of republiek? Lijn1110 63% 
[ 37 ]
Monarchie of republiek? Lijn111024%Monarchie of republiek? Lijn1110 24% 
[ 14 ]
Monarchie of republiek? Lijn11107%Monarchie of republiek? Lijn1110 7% 
[ 4 ]
Monarchie of republiek? Lijn11106%Monarchie of republiek? Lijn1110 6% 
[ 4 ]

Totaal aantal stemmen : 59

Monarchie of republiek? Empty Monarchie of republiek?

Bericht  Gast wo 30 jan 2013 - 4:48

Wat vind jij?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Monarchie of republiek? Empty Re: Monarchie of republiek?

Bericht  Lonely Goatherd wo 30 jan 2013 - 5:14

Ik ben in principe voor een republiek, maar het koningshuis afschaffen staat voor mij nou niet heel erg hoog op de agenda. Ik zie namelijk ook wel voordelen en er zijn een heleboel prangendere zaken die aandacht vergen.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Bericht  Elliot wo 30 jan 2013 - 5:20

Monarchie! Ik vind het niet erg dat de koning(in) onderdeel is van de regering, maar een louter ceremoniële taak vind ik ook prima. Ik houd gewoon van het koningshuis en alle tradities daaromheen. Ik zou het jammer vinden als dat zou worden vervangen door een republiek.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Monte wo 30 jan 2013 - 5:28

Elliot schreef:Monarchie! Ik vind het niet erg dat de koning(in) onderdeel is van de regering, maar een louter ceremoniële taak vind ik ook prima. Ik houd gewoon van het koningshuis en alle tradities daaromheen. Ik zou het jammer vinden als dat zou worden vervangen door een republiek.
Precies dit
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  GreenGrass wo 30 jan 2013 - 5:46

Ik ben voor de monarchie, maar het moet veranderen in slechts een ceremonieel koningschap.

Op dit moment is de koningin alleen het hoofd van de regering en eigenlijk heeft dit weinig betekenis. Buiten burgemeesters aanwijzen etc. en handtekeningen zetten op wetten heeft ze nauwelijks echte invloed. Voor mij mag het wel meer ceremonieel zijn; wel naar buiten treden als staatshoofd (plaatje voor buitenland), maar geen onderdeel van regering. De eerste en tweede kamer nemen toch eigenljik alle beslissingen...
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11

Bericht  Mari wo 30 jan 2013 - 6:14

Eens met Elliott en monte, ik hou van het koninghuis. Misschien als het een ander koningshuis was geweest hadvik het anders willen zien, maar i I love you de Oranjes.

Ik ken mensen die willen het niet vanwege de kosten, maar ik ben benieuwd of een president dan zoveel minder zou kosten.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  rapa nui wo 30 jan 2013 - 6:30

Ik ben voor de monarchie. Qua kosten lijkt het me niets uit te maken. Onderhoud aan paleizen e.d. zal ook zonder monarchie moeten gebeuren omdat je die toch zult gebruiken voor ontvangst van buitenlandse staatshoofden e.d. Voor een klein land als Nederland lijkt me die monarchie juist belangrijk omdat het juist in het buitenland veel meer status heeft als een klein land met een president. Het koningsschap straalt toch meer uit zoals dat laatst ook zichtbaar was bij buitenlandse staatsbezoeken, die handelsdelegaties hebben er veel voordeel van. Ook het nieuws van de abdecatie was toch wereldnieuws, dat zie ik met het aftreden van een Nederlandse president nog niet gebeuren.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Kiekeboe wo 30 jan 2013 - 6:53

Eens met rapa nui!
Kiekeboe
Kiekeboe
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 377
Punten : 371
Registratiedatum : 29-11-12

http://3rdhouseonthe10thfloor.wordpress.com

Bericht  Charles wo 30 jan 2013 - 7:13

Ik ben in principe geen voorstander van een monarchie. Dat iemand macht heeft doordat deze persoon geboren is in de desbetreffende familie slaat nergens op. Máár (pamparampampam) in het geval van Nederland ben ik VOOR, omdat het bij ons goed uitpakt. Ik vind de koningin een verstandige, betrouwbare vrouw en ik vind het een prettig gevoel deze familie aan het roer te hebben.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  Fayebella wo 30 jan 2013 - 8:37

Elliot schreef:Monarchie! Ik vind het niet erg dat de koning(in) onderdeel is van de regering, maar een louter ceremoniële taak vind ik ook prima. Ik houd gewoon van het koningshuis en alle tradities daaromheen. Ik zou het jammer vinden als dat zou worden vervangen door een republiek.

+ 1 en ik vraag me ook echt af of een republiek veel goedkoper is. Dan heb je nog de kosten van iemand die voor het land "zichtbaar" de president is. Wat denk je dat Bundespräsident van Duitsland kost, hij heeft ook vooral een ceremoniële taak. Geef mij maar de Oranjes!
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Exogenesis do 31 jan 2013 - 7:11

Monarchie. Het geeft ons land status. Bovendien vind ik Beatrix een kanjer en ik denk dat haar zoon, die ik wel wát sulliger vind, het net zo goed gaat doen.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: