Afschaffing van de Monarchie
+5
SuperGrover
Minx
Yzma
rapa nui
Jeanette
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Afschaffing van de Monarchie
He ja, leuk een discussie voor de zaterdag .
Wat vinden jullie? Moet de monarchie worden afgeschaft?
Wat vinden jullie? Moet de monarchie worden afgeschaft?
Gast- Gast
Re: Afschaffing van de Monarchie
Nee, ik vind van niet. Van mij mogen ze lekker blijven. Alternatieven kosten aan het eind van het liedje net zo veel. Geen circus omtrent geldverslindende presidents verkiezingen
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Niet afschaffen. Ik heb het gevoel dat ik inmiddels tot de minderheid behoor maar ik vind het zo prima. Het geeft ons kleine land net even iets extra's dan wanneer er een president zou zijn. Ik denk dat het toch net wat anders is als bv. een koningin/koning op staatsbezoek gaat dan een president van een relatief klein land. En die staatsbezoeken zijn toch belangrijk voor de economie, al die zakelijke delegaties die dan mee gaan. Qua kosten denk ik dat het uiteindelijk niets uit maakt. De paleizen e.d zullen voor staatsbezoeken ed toch onderhouden moeten worden, je moet toch iets representatiefs hebben om buitenlandse staatshoofden etc. te ontvangen. En op zich hoeft het qua funcie wat mij betreft ook niet ingeperkt te worden. Ik vind het op zich wel goed dat ze meepraat / overleg heeft met de minister-president, ze hoeven niet verplicht te zijn naar haar te luisteren maar omdat ze er langer zit dan een kabinet en een groot netwerk heeft heeft ze natuurlijk wel een enorme ervaring.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Ik zou niet weten waarom en zou ook niet weten wat het land er beter van wordt. Dan hebben we een gekozen staatshoofd als verschil. Maar in principe hebben we dan nu ook al, alleen hebben we een koningin als formaliteit en gezicht van het land.
Yzma- Fluisteraar
- Aantal berichten : 371
Punten : 392
Registratiedatum : 18-11-10
Uit welk oogpunt bedoel je deze vraag, ZvB? Doel je op campagnes voeren zoals rapa nui het interpreteert of doel je op in hoeverre je überhaupt kan spreken van een democratisch Nederland in de constructie zoals het in Nederland is?
Gast- Gast
Niet afschaffen. Ik denk dat het ontzettend veel nut heeft en wat mij betreft loopt het nu lekker. Ik vind wel dat steeds meer partijen het koningshuis ondermijnen en vervolgens roepen dat het koningshuis in de weg zit en overbodig is. Dat creëer je zo'n situatie, terwijl dat niet nodig was. Als het nu een stelletje oelewappers waren die daar zaten, maar het zijn mensen die keihard werken en echt het belang van het volk willen dienen. Dat lijkt me alleen maar positief, zeker in tijden als nu waarin het land zo verdeeld is.
Gast- Gast
ik vind oma beatrix leuk en volgens mij is ze ook onwijs lief
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Ik heb niks met het koningshuis, ik zie het als doodnormale mensen die op kosten van de samenleving een luxe leventje leiden. Maar helemaal afschaffen, dat nooit, Koninginnedag is de mooiste dag van het jaar
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
rapa nui schreef:Niet afschaffen. Ik heb het gevoel dat ik inmiddels tot de minderheid behoor maar ik vind het zo prima. Het geeft ons kleine land net even iets extra's dan wanneer er een president zou zijn. Ik denk dat het toch net wat anders is als bv. een koningin/koning op staatsbezoek gaat dan een president van een relatief klein land. En die staatsbezoeken zijn toch belangrijk voor de economie, al die zakelijke delegaties die dan mee gaan. Qua kosten denk ik dat het uiteindelijk niets uit maakt. De paleizen e.d zullen voor staatsbezoeken ed toch onderhouden moeten worden, je moet toch iets representatiefs hebben om buitenlandse staatshoofden etc. te ontvangen. En op zich hoeft het qua funcie wat mij betreft ook niet ingeperkt te worden. Ik vind het op zich wel goed dat ze meepraat / overleg heeft met de minister-president, ze hoeven niet verplicht te zijn naar haar te luisteren maar omdat ze er langer zit dan een kabinet en een groot netwerk heeft heeft ze natuurlijk wel een enorme ervaring.
Ik sluit me hier helemaal bij aan.
Alias- Prater
- Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10
Nee hoor. Vind het wel best zo. En anders hebben we ook geen koninginnedag meer, toch zonde!
Miss G- Fluisteraar
- Aantal berichten : 367
Punten : 376
Registratiedatum : 29-01-11
nee, ik vind het juist bijzonder dat wij nog een Monarchie hebben!
Ik denk dat het niet extreem veel meer geld kost EN ik vind het ook wel leuk om de Oranjes te volgen eigenlijk!
Ik denk dat het niet extreem veel meer geld kost EN ik vind het ook wel leuk om de Oranjes te volgen eigenlijk!
Gast- Gast
Alias schreef:rapa nui schreef:Niet afschaffen. Ik heb het gevoel dat ik inmiddels tot de minderheid behoor maar ik vind het zo prima. Het geeft ons kleine land net even iets extra's dan wanneer er een president zou zijn. Ik denk dat het toch net wat anders is als bv. een koningin/koning op staatsbezoek gaat dan een president van een relatief klein land. En die staatsbezoeken zijn toch belangrijk voor de economie, al die zakelijke delegaties die dan mee gaan. Qua kosten denk ik dat het uiteindelijk niets uit maakt. De paleizen e.d zullen voor staatsbezoeken ed toch onderhouden moeten worden, je moet toch iets representatiefs hebben om buitenlandse staatshoofden etc. te ontvangen. En op zich hoeft het qua funcie wat mij betreft ook niet ingeperkt te worden. Ik vind het op zich wel goed dat ze meepraat / overleg heeft met de minister-president, ze hoeven niet verplicht te zijn naar haar te luisteren maar omdat ze er langer zit dan een kabinet en een groot netwerk heeft heeft ze natuurlijk wel een enorme ervaring.
Ik sluit me hier helemaal bij aan.
En ik ook.
Tsjip- Prater
- Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
SuperGrover schreef: Koninginnedag is de mooiste dag van het jaar
Precies!
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Jeanette schreef:SuperGrover schreef: Koninginnedag is de mooiste dag van het jaar
Precies!
+1
Verder het eens met Rapa Nui.
Volgens mij is het zo dat we altijd alles anders willen zien op het moment dat iets niet functioneert. Het koningshuis functioneert niet altijd even goed. Maar ik weet uit eigen ervaring dat elke verandering, geen verbetering hoeft te zijn. En ik voorzie voor Nederland meer problemen met een president/keizerschap, dan ik deze zie zoals we nu leven, heerlijk in een Monarchie.
Gast- Gast
Van mij mogen de oranjes wel blijven . Ik vind ze wel leuk, en het is toch schattig drie prinsesjes?!
Qiara- Ratel
- Aantal berichten : 4541
Punten : 5088
Registratiedatum : 20-11-10
Guattari schreef:Uit welk oogpunt bedoel je deze vraag, ZvB? Doel je op campagnes voeren zoals rapa nui het interpreteert of doel je op in hoeverre je überhaupt kan spreken van een democratisch Nederland in de constructie zoals het in Nederland is?
Ik had er niet heel diep over nagedacht voor ik het topic opende . Ik las ergens dat er behoefte was aan nieuwe topics/ discussie dus heb wat geopend haha. Maar zo te zien lijkt iedereen het hier met elkaar eens. Helemaal democratisch is het natuurlijk niet al hebben we wel een groot deel zelf te kiezen gehad. Van mij hoeft het ook niet weg maar ik lees weleens mensen die fel tegen het koningshuis zijn. Vroeg me af of die hier ook rond
Gast- Gast
Ik vind Bea en de rest van de Oranjes een stuk cultuur, en op cultuur moeten we zuinig zijn, wordt er altijd gezegd
Gast- Gast
Maple schreef:Ik vind Bea en de rest van de Oranjes een stuk cultuur, en op cultuur moeten we zuinig zijn, wordt er altijd gezegd
Ik dacht dat ze er juist op zouden gaan bezuinigen?
Gast- Gast
Mwah, dan verkopen ze maar een paleisje.Zusje van Bert schreef:Maple schreef:Ik vind Bea en de rest van de Oranjes een stuk cultuur, en op cultuur moeten we zuinig zijn, wordt er altijd gezegd
Ik dacht dat ze er juist op zouden gaan bezuinigen?
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: