Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dominicaanse Republiek

+2
Blond
Paper Crown
6 plaatsers

Ga naar beneden

Dominicaanse Republiek Empty Dominicaanse Republiek

Bericht  Gast wo 29 feb 2012 - 7:43

Wie is hier geweest en hoe was het? Is het echt zo dat je niet van je resort af kan? En wat doe je dan de hele dag?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Dominicaanse Republiek Empty Re: Dominicaanse Republiek

Bericht  Gast wo 29 feb 2012 - 7:46

Ik ben op de Domicaanse Republiek geweest en gewoon het resort afgeweest. Nu zat ik wel in Cabarete en niet in Punta Cana.. (Punta Cana is volgens mij echt alleen maar resorts op een eindpunt van het eiland).

Het resort waar ik zat lag echt in een dorpje. Ik heb mezelf geen seconde onveilig gevoeld. En ben 's avonds naar strandclubs etc. geweest met mensen die ik op het resort had leren kennen. (Ik was 18).

Het enige wat mij opviel is dat er 's avonds hoertjes rond die strandkroegen hingen om mannen te versieren ofzo, maar ik had er verder geen last van. Verder vond ik mensen gewoon behulpzaam.

Het enige vervelende was dat ze wel heel erg willen dat je overal binnenkomt en echt doorzeuren. In elk land heb je wel strandverkopers etc. maar die zijn niet zo volhoudend als daar.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 29 feb 2012 - 7:51

1 woord: DOEN!

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown wo 29 feb 2012 - 8:01

Ik ben 2x op de DR geweest, Punta Cana. Ik vind het een paradijsje op aarde. Het is er schitterend. De zon schijnt net even mooier en de zee is net even blauwer dan Playa del Carmen (daar ben je geweest,toch?) nee echt Punta Cana is echt veel
mooier. De eerste keer dat ik daar kwam.. Dat gevoel.. Man en ik gingen naar 't strand rond 16:30 en 't was een bewolkte dag dus niemand meer op 't strand.. Oh ik
dacht echt iets ontdekt te hebben wat niemand had gezien.. Die palmbomen en dat witte strand.. En het is echt he, niet zoals Aruba/PDC drooggelegd.. Je moet echt gaan ookal kan je je resort niet af, het is het waard!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Gast wo 29 feb 2012 - 8:05

2CKC2 schreef:Ik ben 2x op de DR geweest, Punta Cana. Ik vind het een paradijsje op aarde. Het is er schitterend. De zon schijnt net even mooier en de zee is net even blauwer dan Playa del Carmen (daar ben je geweest,toch?) nee echt Punta Cana is echt veel
mooier. De eerste keer dat ik daar kwam.. Dat gevoel.. Man en ik gingen naar 't strand rond 16:30 en 't was een bewolkte dag dus niemand meer op 't strand.. Oh ik
dacht echt iets ontdekt te hebben wat niemand had gezien.. Die palmbomen en dat witte strand.. En het is echt he, niet zoals Aruba/PDC drooggelegd.. Je moet echt gaan ookal kan je je resort niet af, het is het waard!

Dat dus! :P

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 29 feb 2012 - 8:12

Klinkt goed! Ik ben idd in PDC geweest.

Kun je wel excursies oid doen? Zijn er winkeltjes in de buurt ofzo? Kijk ik verbrand als een malle, dus een volledige strandvakantie is eigenlijk geen doen....dan kan ik beter in een oven gaan liggen hahaah.

Gast
Gast

Bericht  Blond wo 29 feb 2012 - 10:05

_Leaf_ schreef:Klinkt goed! Ik ben idd in PDC geweest.

Kun je wel excursies oid doen? Zijn er winkeltjes in de buurt ofzo? Kijk ik verbrand als een malle, dus een volledige strandvakantie is eigenlijk geen doen....dan kan ik beter in een oven gaan liggen hahaah.

Ik ben ook extreem wit en verbrand snek, maar met Vision factor 30 verbrand zelfs ik niet! Verder nog nooit in de DR geweest, maar moet erg mooi zijn smile
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Caribbeanlover wo 29 feb 2012 - 10:47

Ben er 4x geweest, waaronder 2x PC. In PC is bijna niks te doen en buiten de resorts kan je beter niet komen iig niet s'avonds.

Boca Chica, vermijden ivm veel hoertjes die rond de hotels lopen. Dat heb je in Cabarete ook las ik alleen is de zee daar niet bepaald mooi.

Wij zijn de 1e x de DR naar Luperon geweest, oke voor 1x, maar niet meer.

Oh en de 4e x zaten we in Bayahibe, maar dat is 2 uur transfer heen en ook terug dus dat raad ik je af. Die plaats ligt wel aan de caribische zee en dat wilde ik op de DR eens meemaken om te zien of het echt zoveel anders was dan PC.

Nou toen we daar aankwamen is het 1e wat mijn man zei ''zijn we hiervoor helemaal erheen gekomen''. Het was mooi, maar PC was dat ook dus zonde van die lange transfer.

De zee is er idd mooi zoals CKC zegt, maar in PDC vind ik het ook mooi en echt veel anders is het niet hoor.

Daarbij komt ook nog eens dat PDC aan de caribische zee ligt en PC niet wat het niet minder mooi maakt hoor.

Excursies raad ik wel aan om te doen zodat je niet altijd op je resort bent aangewezen.

www.wimpypuntacana.com is een aanradere, een aantal meiden hier is ook net als ik met hem mee geweest. Je ziet bij hem de echte dingen en niet als je bij de organisatie boekt waar je je reis hebt geboekt.

Ik weet dat je vriend alleen naar Riu's wilt, dus die op PC is dan erg geschikt en je kan van zusterhotels die naast elkaar liggen gebruik maken.

De Dreams keten is ook erg goed en misschien kan je erover nadenken om eens een andere keten te kiezen?!

Wij zaten in Riu Naiboa, heel eenvoudig, maar geen aanrader.

Met onze honeymoon zaten we in Gran Bahia Principe en die lag pal naast ''Riu Palace Punta Cana'' wat een immens groot hotel is. Ik houd persoonlijk niet va die overdreven grote hotels, maar vind die van Riu er wel vaak mooi uitzien ............je moet het maar bedenken he.

Zie dat ''Riu Palace Bavaro'' open is sinds de winter van 2011 dus vrij nieuw. De kamers zien er er modern uit, heel mooi vind ik zelf. Weer heel wat anders wat we van Riu gewend zijn aangezien alles zo oubollig is qua interieur.

Mocht je nog tips etc willen, dan hoor ik het wel. Zoals iemand anders al zei iid ....................DOEN!8)

Laatst aangepast door Caribbeanlover op vr 2 maa 2012 - 0:34; in totaal 1 keer bewerkt

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Bericht  Inge wo 29 feb 2012 - 12:50

Doen!
Punta cana is super
Wij zaten in iberostar punta cana / dominicana echt geweldig mooi! Aanrader

Wij hebben ook excursies gedaan via wimpy (zie link cbl)
Ook 2 excursies via hotel geboekt
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 29 feb 2012 - 21:29

Cabarete heeft inderdaad geen doorzichtige zee omdat er altijd golfslag staat. Het is meer een surfplaats. Maar wel erg gezellig. Maar ik begrijp dat als je zo'n eind vliegt voor een mooi strand je een andere bestemming kiest.

Gast
Gast

Bericht  cherry wo 29 feb 2012 - 22:51

Ik ben een aantal jaar geleden naar de DR geweest samen met mijn vriend en het is echt aan te raden! Het is zeker een land, waar ik zeker nog naar terug zou willen Very Happy
Wij waren naar Sosua geweest, maar hier kon je ook makkelijk van het resort af en naar een ander strandje lopen of naar een marktje verderop. Wij zijn 's avonds zelfs uitgeweest (wel met andere mensen die wij daar ontmoet hadden, waren met zijn vijven) naar een club waar de Dominicanen ook uit gingen. Natuurlijk moet je gewoon verstandig zijn en zelf goed opletten, want er wordt wel drugs aangeboden e.d. Maar tja een beetje gezond verstand en het komt allemaal goed smile En daarbij gebeurd dat overal in de wereld.
Wij werden van te voren een beetje bang gemaakt door onze omgeving, die zeiden allemaal dat het heel gevaarlijk daar was en dat we heel goed moesten opletten en bla bla bla.. Maar blijkbaar baseerde zij dat ook eigenlijk op verhalen die zij ooit gehoord hadden (+ het wordt altijd lekker overdreven :P ), want wij hebben er geen negatieve ervaringen opgedaan alleen maar positieve smile
Verder vond ik het een erg mooi en indrukwekkend land!
cherry
cherry
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 10
Punten : 10
Registratiedatum : 18-08-11

Bericht  Polly za 3 maa 2012 - 7:32

Ik ben 3x in Punta Cana geweest en 2x in Puerto Plata, en ik vind Punta Cana één van de prachtigste stranden ter wereld - als je in ieder geval kijkt naar waar je in een luxe hotel aan een prachtig strand kan zitten dat nog steeds betaalbaar is. Het is niet echt het land om 's nachts veel te gaan ondernemen in je eentje, maar het is zeker niet zo dat je niets kan behalve op het resort zitten - ook niet in Punta Cana. Georganiseerde excursies zijn wel vaak erg duur, maar er is altijd wel een oplossing te vinden, al denk ik wel dat je echt voor het strand moet gaan als je naar Punta Cana gaat.
Voor mij blijft de Dominicaanse Republiek één van mijn favoriete landen, de mensen zijn er heel vrolijk en de Caribische sferen vind ik geweldig. Ik vind de mensen ook bij lange na niet zo opdringerig als in bijvoorbeeld Tunesië of Egypte. Ik voel me er thuis en hoop nog altijd dat ik een leuke baan kan bemachtigen in Punta Cana zodat ik er langere tijd door kan brengen.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Caribbeanlover wo 7 maa 2012 - 8:44

Leaf, ben je er al uit?

Caribbeanlover