Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eerste nacht zonder speen! Adviesen?

+6
Flower_L
PapillonRose
Aimee
Shy
Thunder
Manderijn
10 plaatsers

Ga naar beneden

Eerste nacht zonder speen! Adviesen? Empty Eerste nacht zonder speen! Adviesen?

Bericht  Manderijn ma 28 jan 2013 - 7:05

Vanmiddag kwam ik er achter dat zoon de speen stuk gebeten heeft. Niet meer veilig om te gebruiken, dus ligt hij nu zonder speen in bed. Vooralsnog niet van plan om te slapen!
Druist toch wel tegen de principes in dat huilen. Hoe deden jullie dat? Doorzetten?

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste nacht zonder speen! Adviesen? Empty Re: Eerste nacht zonder speen! Adviesen?

Bericht  Shy ma 28 jan 2013 - 7:08

Ik heb geen tips, mijn zoontje mist geen speen want hij kent het niet echt.

Vraag mij wel af of je kindje nu huilt omdat hij zijn speen wilt of omdat hij gewoon moe is.
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Eerste nacht zonder speen! Adviesen? Empty Re: Eerste nacht zonder speen! Adviesen?

Bericht  Manderijn ma 28 jan 2013 - 7:09

Hij is boos omdat hij geen speen heeft.
Hij is trouwens 2.5 jaar.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 28 jan 2013 - 7:16

Ik denk dat het zo ook wel erg moeilijk is voor zo;n kleintje.
Al die tijd een tutje gehad en nu is dat ding kapot en moet hij zonder gaan slapen.

Wij hebben onze dochter daarop voorbereid. En we hadden 1 reserve liggen voor het geval het echt niet zou gaan.
We hadden gezegd dat als de speen kapot zou zijn, hij in de prullenbak moest en ze er dan geen meer zou krijgen. Dat hebben we bijna dagelijks verteld en ze begon er zelf ook over. Uiteindelijk ontdekte ze er zelf een gaatje in en voor ik kon kijken lag haar tutje al in de prullenbak. Tutje pakot, in de pullerbak.

Ze heeft er nooit meer naar gevraagd.

Gast
Gast

Bericht  Thunder ma 28 jan 2013 - 7:18

Ik zou doorzetten.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Shy ma 28 jan 2013 - 7:18

Oh oke dat is dan wel duidelijk ja!
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Aimee ma 28 jan 2013 - 7:20

Geen tips, alleen maar sterkte haha Wink Ik moet er niet aan denken wat een drama dat hier gaat zijn...
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  PapillonRose ma 28 jan 2013 - 7:22

Hier heb ik doorgezet, al had ik wel een speen achter de hand voor het geval het echt niet zou gaan. Het heeft best even geduurd voordat ze sliep, en dat heeft nog wel een paar nachten geduurd. Gelukkig geen hele drama's met eindeloos huilen enzo, dat scheelde wel. Na een paar dagen ging het weer zoals voorheen. Als ze wel veel had gehuild was ik er denk ik maar veel naartoe gelopen, uitleggen waarom we dit zo doen en troosten. Maar als het even kan niet toegeven, des te eerder is het hopelijk voorbij.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Manderijn ma 28 jan 2013 - 7:24

@smupskes; toen ik er vanmiddag achter kwam heb ik er over nagedacht om nog een nieuwe te halen hoor. Maar hoe lang zou het dan duren voor die stuk gaat en je er dus van af bent?
Hij is nu trouwens stil, zou het zo makkelijk zijn?

Edit; vriend is net heen geweest, en sindsdien is hij stil. Niet dat ik hem de hele avond laat huilen hoor. Dat zou ik niet kunnen.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Bericht  Flower_L ma 28 jan 2013 - 10:31

Doorzetten..hij moet er toch een keer af.
Hier is zoon er nu ruime week af. Zeurt er niet om...enige.is dat hij dagelijka om 05.30! Naast ons bed staat... :nopompom:

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Parisienne ma 28 jan 2013 - 11:04

Ik durf het nog niet aan. Knap dat jullie het wel allemaal durven!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Susan ma 28 jan 2013 - 11:21

Ik zag er ook tegenop, het is sowieso lastig als je kinderen al niet geweldig slapen. Yrsa had zomaar van de ene op de andere dag geen behoefte meer aan de speen, dus zo kan het ook.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Parisienne ma 28 jan 2013 - 11:40

Susan schreef:Ik zag er ook tegenop, het is sowieso lastig als je kinderen al niet geweldig slapen. Yrsa had zomaar van de ene op de andere dag geen behoefte meer aan de speen, dus zo kan het ook.
Oh gelukkig, je geeft me goede hoop! Very Happy
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  PiP ma 28 jan 2013 - 19:50

Ik ben 2 avonden bij haar gaan liggen, 3e avond was het maar even nodig. Nooit gedacht dat het zo makkelijk zou gaan!
Heb haar van te voren verteld dat ze van de speen slechte tandjes kreeg en slecht ging praten, dat we de speen gingen opsturen naar een babytje. Nou dat ging niet gebeuren. Toen gezegd dat we dan e speen gingen bewaren en ze hem alleen mocht als ze heel ziek zou zijn. Pas bij de 2e keer ziek zijn , een half jaar later vroeg ze om haar speen. Ze heeft hem toen 1 nacht gehad. Volgende avond wou ze hem weer, maar dat hebben we niet gedaan.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Manderijn ma 28 jan 2013 - 20:15

Hij heeft geslapen van half 8 tot half 1, en werd toen regelmatig wakker. Niet huilend, en ook niet om de speen,maar omdat hij snotverkouden is, en de keel zeer deed. Eigenlijk deed hij het dus best goed.
Kijken hoe het met zijn middagslaap gaat.
Ben tóch wel trots, had hele huilserenades verwacht.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Bericht  sabje ma 28 jan 2013 - 22:54

Wat goed van hem!
Hier 3 weken geleden ook geprobeerd. Speen was ook kapot. 's Middags ging het slaapje goed. 's Avond huilde hij even en nu getroost te hebben is hij in slaap gevallen. Alleen 's nachts kwam hij ieder uur. Dus toen toch maar weer een speen gegeven:oops:. Als deze kapot is gaan we poging nummer 2 proberen.
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890

Bericht  Manderijn di 29 jan 2013 - 0:42

Hij ligt nu ook te slapen, moppert even als hij in bed ligt, maar niet gehuild. Ik verbaas me er over!

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Bericht  Flower_L di 29 jan 2013 - 0:45

Gek he...hier was dat ook zo...
En dan denk je....had ik maar eerder geprobeerd als het zo makkelijk gaat Cool

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Manderijn di 29 jan 2013 - 0:59

Ik heb veel eerder wel gedacht dat ie er wat mij betreft wel af kon, maar waar begin je he! Nou ja, liever zo dan dat het een vreselijke strijd is!

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: