Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding?

+16
Twellie
Caramba
Guusje
Lejow
Charles
Rush
Prosecco
Atelier Madame
Red Velvet
Sterre
Carra
Gympie
Toet
Zora
Bazinga
Roza
20 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding? Empty Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding?

Bericht  Roza ma 28 jan 2013 - 4:46

Er zijn politieagenten die niet meer alles bekeuren, omdat ze sommige bedragen belachelijk hoog vinden.
Hoe denk jij daarover?

Dat er bekeurt moet worden, dat is logisch. Op overtredingen horen nu eenmaal straffen te staan..

Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding? Boetesvergelijk2
Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding? Boetesvergelijk

En nog een overzicht:

In het verkeer
Inhalen waar verboden € 250,-
Overschrijding doorgetrokken streep € 275,-
Onnodig links rijden € 185,-
Door rood bij een verkeerslicht rijden € 230,-
Inhalen vlak voor of op een zebrapad € 325,-
Rechts inhalen € 275,-
Parkeren op een invalidenparkeerplaats € 200,-
Op de vluchtstrook stilstaan € 200,-
Over de vluchtstrook rijden € 320,-
Geen gebruik maken van autogordels € 150,-
Ondeugdelijke verlichting € 90,-
Niet handsfree bellen € 350,-
Geen richting aangeven bij zijwaartse verplaatsingen van uw voertuig € 250,-

Papieren niet in orde
Geen geldig APK keuringsbewijs € 110,-
Verlopen rijbewijs € 110,-
Het kentekenbewijs of rijbewijs of APK keuringsbewijs niet kunnen tonen € 55,-
Rijden zonder rijbewijs € 260,-
Rijden zonder APK keuringsbewijs € 110,-
Rijden terwijl het rijbewijs is ingenomen € 1.500,-
Rijden terwijl het keuringsbewijs is ingenomen na ondeugdelijk herstel € 100,-
Onverzekerd rijden € 650,-
Kentekenbewijs met foutieve gegevens € 220,-
Ondeugdelijke kentekenplaten € 240,-

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding? Empty Re: Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding?

Bericht  Bazinga ma 28 jan 2013 - 4:54

Ik vind sommige eigenlijk nog niet eens zo heel fout. Sterker nog; met drank op rijden, mag van mij wel nóg hoger worden beboet, misschien dat mensen 't dan eindelijk 's niet doen.

Ik denk meer in de lijn van 'Hoe meer gevaarlijk je overtreding, voor anderen of de rest van 't verkeer is, hoe hoger je boete.' Wildplassen bijv, is volgens mij inmiddels al 100,- bij zulke dingen denk ik wel, "Wtf.." Alsof urine vernietigend is en een dreiging vormt voor de stad..
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding? Empty Re: Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding?

Bericht  Zora ma 28 jan 2013 - 4:56

Lastig. Voor mijn gevoel vind ik je zaken die je níet per ongeluk fout kunt doen, best dure boetes mag geven (zoals niet hands free bellen). Een keer geen richting aangeven zal mij niet gebeuren, maar ik kan het me wel voorstellen dat je dat eens een keertje niet doet. Sommige overtredingen, zoals laatstgenoemde vind ik wel erg prijzig ja, maar als je beseft wat het voor het verkeer en de veiligheid kan betekenen als je zo'n op dat moment futiele overtreding maakt, is aan de andere kant het bedrag niet hoog genoeg.

Kortom; lastig!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding? Empty Re: Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding?

Bericht  Toet ma 28 jan 2013 - 4:57

Zijn al die bedragen vast of is het ook nog per situatie verschillend? Een vriendin van mij had pas per ongeluk op een invalide parkeerplaats geparkeerd en kon 440 euro neerleggen. Echt belachelijk, sorry hoor. Ik snap best dat ze streng moeten zijn maar dit is toch buiten alle proporties?
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding? Empty Re: Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding?

Bericht  Gympie ma 28 jan 2013 - 5:01

Wat wordt er bedoeld met 'op de vluchtstrook stilstaan'? Als je pech hebt, moet je toch juist daar gaan staan als je geen parkeerplaats kunt bereiken?

Verder vind ik de boetes wel ok. Gewoon zorgen dat je die overtreding niet maakt, dan heb je ook geen gezeur. Laatst reden mijn vriend en ik op een weg waar niet ingehaald mag worden. Een tegenligger deed dat wel en hard ook. Echt, ik zag mijn leven even in dia's voorbij slicen. Wat een idioot. Als mijn vriend niet op de rem was gaan staan...
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding? Empty Re: Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding?

Bericht  Carra ma 28 jan 2013 - 5:02

Jeetje, als ik deze bedragen zo zie valt mijn boete van € 64 voor 8 kilometer te hard nog best mee. En dat vond ik al belachelijk veel.

Ik vind het absoluut buiten proporties. Het gaat nergens meer over. Behalve om het spekken van de staatskas.
Niet handsfree bellen of met alcohol op kan wat mij betreft niet hoog genoeg zijn. Dit zijn dingen die niet per ongeluk kunnen gebeuren en die je heel simpel kan vermijden.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding? Empty Re: Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding?

Bericht  Sterre ma 28 jan 2013 - 5:08

Voor sommige overtredingen vind ik de boetes belachelijk hoog ja. Het lastige is alleen dat een verkeersovertreding maken voor mensen met veel geld minder gevolgen heeft dan voor mensen die minder te besteden hebben. Er zijn mensen voor wie deze bedragen niks voorstellen, die rijden er echt niet minder hard door en zien het als een aanvaardbaar risico. Als ze daar nou iets aan kunnen doen...

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding? Empty Re: Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding?

Bericht  Gast ma 28 jan 2013 - 5:08

Je hebt niet handsfree bellen er 2 keer op staan. 1x voor €220 en 1x voor €350.

Sommige dingen vind ik goed, hoe gevaarlijker, hoe hoger de boete. Sommige dingen kunnen een keer gebeuren! Ik heb een keer een heel simpel verkeerslicht net na een parkeerplaats over het hoofd gezien, wat alleen was om voetgangers over te laten steken. Ik zag het toen ik er al voorbij was. Het ging echt per ongeluk, er was helemaal niemand & dan vind ik het soms lastig dat je dan ook zo'n gigantisch hoge boete zou kunnen krijgen. Maar bv. een rood stoplicht bij een druk kruispunt vind ik heel logisch, dat is gewoon gevaarlijk en daar kunnen enorme ongelukken van komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding? Empty Re: Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding?

Bericht  Red Velvet ma 28 jan 2013 - 11:39

Sommige verhoudingen vind ik niet helemaal kloppen.
Met drank en rood licht, kun je werkelijk slachtoffers maken, met fout parkeren niet...

Anderzijds vind ik de hoge boetes wel goed, want het grootste deel van de Nederlandse weggebruikers moet geloof ik opnieuw opgevoed worden. Sommige denken werkelijk dat zij alles mogen flikken en boven de andere weggebruiker staan.
(Kijk bijv. naar Wegmisbruikers... En dan nog woest worden als je aangehouden wordt. Oke, ik snap dat aangehouden worden niet leuk is, maar je bent gewoon fout, en daar moet je op gewezen worden, anders is het einde zoek)

Ook ben ik wel een voorstander van de 'oplopende' boete.
Als je iets de eerste keer doet, een laag bedrag dat je dan kan zien als een waarschuwing
Doe je het nog een keer, dan betaal je ook gewoon meer etc.

Red Velvet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 390
Registratiedatum : 25-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding? Empty Re: Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding?

Bericht  Atelier Madame ma 28 jan 2013 - 11:54

Bazinga schreef:

Ik denk meer in de lijn van 'Hoe meer gevaarlijk je overtreding, voor anderen of de rest van 't verkeer is, hoe hoger je boete.' Wildplassen bijv, is volgens mij inmiddels al 100,- bij zulke dingen denk ik wel, "Wtf.." Alsof urine vernietigend is en een dreiging vormt voor de stad..

Grappig want urine is zo zuur dat het complete gebouwen kan uitbijten. Kijk maar is in een hoek waar veel geurineerd wordt. Laat staan de stank en het is gewoon vies.

Los daarvan vind ik boetes niet buiten proportie. Je weer duvelsgoed wanneer je je auto op een invalidenplek neerzet er staat doorgaans een gigantisch bord bij wat er niet voor niets staat. Rijden onder invloed mag wat mij betreft nog veel hoger.

Snelheidsboetes binnen de kom veel hoger dan buiten. Sowieso nu op de snelwegen zijn de regels niet eenduidig. Dan vind ik boetes vooral nare staatsspekking.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding? Empty Re: Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding?

Bericht  Prosecco ma 28 jan 2013 - 18:39

Carra schreef:Jeetje, als ik deze bedragen zo zie valt mijn boete van € 64 voor 8 kilometer te hard nog best mee. En dat vond ik al belachelijk veel.

Ik vind het absoluut buiten proporties. Het gaat nergens meer over. Behalve om het spekken van de staatskas.
Niet handsfree bellen of met alcohol op kan wat mij betreft niet hoog genoeg zijn. Dit zijn dingen die niet per ongeluk kunnen gebeuren en die je heel simpel kan vermijden.

Ik heb liever dat ze boetes gebruiken om de staatskas te spekken dan dat ze de belastingen omhoog gooien.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding? Empty Re: Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding?

Bericht  Rush ma 28 jan 2013 - 20:42

Prosecco schreef:
Carra schreef:Jeetje, als ik deze bedragen zo zie valt mijn boete van € 64 voor 8 kilometer te hard nog best mee. En dat vond ik al belachelijk veel.

Ik vind het absoluut buiten proporties. Het gaat nergens meer over. Behalve om het spekken van de staatskas.
Niet handsfree bellen of met alcohol op kan wat mij betreft niet hoog genoeg zijn. Dit zijn dingen die niet per ongeluk kunnen gebeuren en die je heel simpel kan vermijden.

Ik heb liever dat ze boetes gebruiken om de staatskas te spekken dan dat ze de belastingen omhoog gooien.
Inderdaad. Boetes rijden heb je over het algemeen zelf in de hand.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding? Empty Re: Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding?

Bericht  Charles ma 28 jan 2013 - 20:44

Ik vind sommige dingen echt idioot. 90 euro als je parkeerticket is afgelopen en je iets later bent. Come onnnn.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding? Empty Re: Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding?

Bericht  Lejow ma 28 jan 2013 - 21:26

Ik had laatst de auto langs de stoep geparkeerd. Expres nog opgelet of er geen bord stond aan het begin van de straat, stond er niet, dus ik dacht veilig te kunnen parkeren.
Kom ik terug.. jawel.. boete van 90 euro!!
Wat bleek nou, er stond een stukje terug aan het begin van de wijk een bord, dat het dus voor dat hele gebied geldt, ja helaas, niet gezien.
Nou weet ik dat ik fout zat, dus het gaat me niet om die boete, maar 90 euro, voor een normaal, netjes geparkeerde auto langs de stoep, vind ik echt te ver gaan.

Evenals dat het achter de AH ineens een blauwe zonde is, ja en ik was die blauwe kaart vergeten, ik stond netjes in het vak, niemand had er last van en ben nog geen 10 min weg geweest. Terug bij de auto, natuurlijk, wéér een bekeuring van wederom 90 euro...

:nopompom:
Dat vind ik echt nergens op slaan.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding? Empty Re: Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding?

Bericht  Gast ma 28 jan 2013 - 21:38

@ Lejow, die boete die je hebt gehad voor het langs de stoep parkeren vind ik inderdaad vrij fors, temeer omdat je wél goed had opgelet of er een bord stond, je dat niet zag, dus dacht dat het wel mocht. Als er alleen bij de ingang van de wijk zo'n bord staat, vind ik dat inderdaad ook niet echt duidelijk en staat de hoogte van de boete niet echt in verhouding.

Maar boetes voor overtredingen die je bewust maakt, dus ook in een blauwe zone parkeren zonder parkeerschijf, terwijl je weet dat die verplicht is, ook al ben je de schijf vergeten, tsja... Ik vind dat hetzelfde als bewust de maximumsnelheid overtreden. Als je dan een boete krijgt, moet je ook niet zeuren vind ik. Je weet dat je ergens 80 mag, dus als je harder rijdt, is dat je eigen keuze.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding? Empty Re: Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding?

Bericht  Gast ma 28 jan 2013 - 21:39

Charles schreef:Ik vind sommige dingen echt idioot. 90 euro als je parkeerticket is afgelopen en je iets later bent. Come onnnn.

Je weet tot hoelaat je mag parkeren, zorg dan dat je op tijd bent, of nog een muntje in de automaat gooit. Ze moeten toch ergens een grens trekken. (ik heb zelf overigens ook wel eens parkeerboetes gehad, eigen schuld dikke bult)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding? Empty Re: Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding?

Bericht  Gast ma 28 jan 2013 - 21:41

Ik ben er eigenlijk wel blij mee. Autorijden heb je zelf in de hand en dus ook die boetes. Vind het een goede manier om de kas te spekken. Ik heb echt een vreselijke hekel aan mensen die asociaal rijgedrag vertonen (rechts inhalen, inhalen waar het niet mag, geen richting aangeven, op de vluchtstrook rijden etc) en daarbij is het ook nog eens gevaarlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding? Empty Re: Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding?

Bericht  Guusje ma 28 jan 2013 - 22:10

Toet schreef:Zijn al die bedragen vast of is het ook nog per situatie verschillend? Een vriendin van mij had pas per ongeluk op een invalide parkeerplaats geparkeerd en kon 440 euro neerleggen. Echt belachelijk, sorry hoor. Ik snap best dat ze streng moeten zijn maar dit is toch buiten alle proporties?

440 euro vind ik wel extreem hoog. Maar hoe vaak ik wel niet kan parkeren op een invalidenplaats omdat een auto zonder parkeerkaart hier geparkeerd staat. En ik dus een aardig eind lopen moet wat ik dus eigenlijk niet trek. Kan me niet voorstellen dat iedereen dit per ongeluk doet. Dus op zich ben ik wel voor ontmoeding door hoge boetes, maar 440 nee dat vind ik echt te gek.
Guusje
Guusje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 347
Punten : 386
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding? Empty Re: Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding?

Bericht  Rush ma 28 jan 2013 - 22:12

Guusje schreef:
Toet schreef:Zijn al die bedragen vast of is het ook nog per situatie verschillend? Een vriendin van mij had pas per ongeluk op een invalide parkeerplaats geparkeerd en kon 440 euro neerleggen. Echt belachelijk, sorry hoor. Ik snap best dat ze streng moeten zijn maar dit is toch buiten alle proporties?

440 euro vind ik wel extreem hoog. Maar hoe vaak ik wel niet kan parkeren op een invalidenplaats omdat een auto zonder parkeerkaart hier geparkeerd staat. En ik dus een aardig eind lopen moet wat ik dus eigenlijk niet trek. Kan me niet voorstellen dat iedereen dit per ongeluk doet. Dus op zich ben ik wel voor ontmoeding door hoge boetes, maar 440 nee dat vind ik echt te gek.
Die boetes zijn zo hoog omdat de boete van €180 (die er eerst op stond) niet bleek te helpen. Als het goed is, is het nu €340.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding? Empty Re: Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding?

Bericht  Guusje ma 28 jan 2013 - 22:14

Rush schreef:
Guusje schreef:
Toet schreef:Zijn al die bedragen vast of is het ook nog per situatie verschillend? Een vriendin van mij had pas per ongeluk op een invalide parkeerplaats geparkeerd en kon 440 euro neerleggen. Echt belachelijk, sorry hoor. Ik snap best dat ze streng moeten zijn maar dit is toch buiten alle proporties?

440 euro vind ik wel extreem hoog. Maar hoe vaak ik wel niet kan parkeren op een invalidenplaats omdat een auto zonder parkeerkaart hier geparkeerd staat. En ik dus een aardig eind lopen moet wat ik dus eigenlijk niet trek. Kan me niet voorstellen dat iedereen dit per ongeluk doet. Dus op zich ben ik wel voor ontmoeding door hoge boetes, maar 440 nee dat vind ik echt te gek.
Die boetes zijn zo hoog omdat de boete van €180 (die er eerst op stond) niet bleek te helpen. Als het goed is, is het nu €340.

Dus misschien scheelt het me straks wat frustratie? Wink
Guusje
Guusje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 347
Punten : 386
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding? Empty Re: Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding?

Bericht  Rush ma 28 jan 2013 - 22:19

Ja hopelijk Guusje. Het is dat parkeerwachters het niet de hele dag door kunnen controleren, maar ik zou me vrijwillig aanbieden om bonnen uit te schrijven als het kon. Ook voor dubbel parkeren enzo. Verschrikkelijk!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding? Empty Re: Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding?

Bericht  Caramba ma 28 jan 2013 - 22:43

Parkeren op een invalideplek is geen €200,- doe daar maar €140,- bij.
Vorig jaar daar een topic over geopend.

Spuit 11 die ik ben Embarassed


Laatst aangepast door Caramba op ma 28 jan 2013 - 22:45; in totaal 1 keer bewerkt
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding? Empty Re: Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding?

Bericht  Rush ma 28 jan 2013 - 22:45

Caramba schreef:Parkeren op een invalideplek is geen €200,- doe daar maar €140,- bij.
Vorig jaar daar een topic over geopend.
Inderdaad, het is €340.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding? Empty Re: Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding?

Bericht  Twellie di 29 jan 2013 - 9:46

Ik heb laatst een keer vier kilometer per uur te hard gereden en dat was ruim dertig euro. Dat vond ik echt zwaar belachelijk. Dingen die wel echt gevaarlijk zijn zoals door rood rijden mogen van mij zwaar beboet worden.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding? Empty Re: Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding?

Bericht  Thunder di 29 jan 2013 - 9:49

Mijn vader had er 1 van 234,- Geen gordel en een id kaart.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding? Empty Re: Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum