Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding?

+16
Twellie
Caramba
Guusje
Lejow
Charles
Rush
Prosecco
Atelier Madame
Red Velvet
Sterre
Carra
Gympie
Toet
Zora
Bazinga
Roza
20 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding? - Pagina 2 Empty Re: Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding?

Bericht  Atelier Madame di 29 jan 2013 - 18:41

Rataplan schreef:Mijn vader had er 1 van 234,- Geen gordel en een id kaart.

Rijden zonder rijbewijs want ik neem aan dat je in de auto je gordel vergeet :p.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding? - Pagina 2 Empty Re: Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding?

Bericht  Lejow di 29 jan 2013 - 18:42

Break Of Day schreef:@ Lejow, die boete die je hebt gehad voor het langs de stoep parkeren vind ik inderdaad vrij fors, temeer omdat je wél goed had opgelet of er een bord stond, je dat niet zag, dus dacht dat het wel mocht. Als er alleen bij de ingang van de wijk zo'n bord staat, vind ik dat inderdaad ook niet echt duidelijk en staat de hoogte van de boete niet echt in verhouding.

Maar boetes voor overtredingen die je bewust maakt, dus ook in een blauwe zone parkeren zonder parkeerschijf, terwijl je weet dat die verplicht is, ook al ben je de schijf vergeten, tsja... Ik vind dat hetzelfde als bewust de maximumsnelheid overtreden. Als je dan een boete krijgt, moet je ook niet zeuren vind ik. Je weet dat je ergens 80 mag, dus als je harder rijdt, is dat je eigen keuze.

Ik vond die laatste boete ook niet erg, ik vind het bedrag alleen absurd hoog.
Met bewust te hard rijden breng ik anderen in gevaar. Met mijn auto netjes binnen de lijnen parkeren en een kaart vergeten niet.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding? - Pagina 2 Empty Re: Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding?

Bericht  Gast wo 30 jan 2013 - 0:26

Lejow schreef:
Break Of Day schreef:@ Lejow, die boete die je hebt gehad voor het langs de stoep parkeren vind ik inderdaad vrij fors, temeer omdat je wél goed had opgelet of er een bord stond, je dat niet zag, dus dacht dat het wel mocht. Als er alleen bij de ingang van de wijk zo'n bord staat, vind ik dat inderdaad ook niet echt duidelijk en staat de hoogte van de boete niet echt in verhouding.

Maar boetes voor overtredingen die je bewust maakt, dus ook in een blauwe zone parkeren zonder parkeerschijf, terwijl je weet dat die verplicht is, ook al ben je de schijf vergeten, tsja... Ik vind dat hetzelfde als bewust de maximumsnelheid overtreden. Als je dan een boete krijgt, moet je ook niet zeuren vind ik. Je weet dat je ergens 80 mag, dus als je harder rijdt, is dat je eigen keuze.

Ik vond die laatste boete ook niet erg, ik vind het bedrag alleen absurd hoog.
Met bewust te hard rijden breng ik anderen in gevaar. Met mijn auto netjes binnen de lijnen parkeren en een kaart vergeten niet.

Heb je gelijk in Lejow, ik verloor de kern van het topic even uit het oog Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding? - Pagina 2 561177 Ik ben het met je eens dat de hoogte idd niet in verhouding staat met de overtreding.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding? - Pagina 2 Empty Re: Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding?

Bericht  Charles wo 30 jan 2013 - 0:31

Break Of Day schreef:
Charles schreef:Ik vind sommige dingen echt idioot. 90 euro als je parkeerticket is afgelopen en je iets later bent. Come onnnn.

Je weet tot hoelaat je mag parkeren, zorg dan dat je op tijd bent, of nog een muntje in de automaat gooit. Ze moeten toch ergens een grens trekken. (ik heb zelf overigens ook wel eens parkeerboetes gehad, eigen schuld dikke bult)

Het gaat er hier niet om of je wel of niet op tijd terug bij je auto moet zijn. Dat snapt denk ik iedereen. Het gaat erom of het bedrag in verhouding staat tot de overtreding. En dat vind ik dus niet. Omdat ik verder niemand vreselijk schaad met te laat bij de auto opdraven. Met 30 euro boete had ik de boodschap ook wel begrepen. Je zegt zelf dat je ook wel eens een boete had. Ja, dit soort dingen GEBEUREN, waarom dan ook.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding? - Pagina 2 Empty Re: Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding?

Bericht  Pommes wo 30 jan 2013 - 0:34

Ik heb ook het idee dat het minimumboetebedrag tegenwoordig ook 90 euro is. En de administratiekosten van 6 euro zijn ook alweer verhoogt.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding? - Pagina 2 Empty Re: Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding?

Bericht  Pommes wo 30 jan 2013 - 0:34

Ik heb ook het idee dat het minimumboetebedrag tegenwoordig ook 90 euro is. En de administratiekosten van 6 euro zijn ook alweer verhoogt.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding? - Pagina 2 Empty Re: Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding?

Bericht  Rush wo 30 jan 2013 - 0:35

Ik gooi er altijd geld in tot einde parkeertijd. Maar ik gok dat dat in grote steden een duur geintje wordt. Laughing
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding? - Pagina 2 Empty Re: Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding?

Bericht  Gast wo 30 jan 2013 - 3:26

Charles schreef:
Break Of Day schreef:
Charles schreef:Ik vind sommige dingen echt idioot. 90 euro als je parkeerticket is afgelopen en je iets later bent. Come onnnn.

Je weet tot hoelaat je mag parkeren, zorg dan dat je op tijd bent, of nog een muntje in de automaat gooit. Ze moeten toch ergens een grens trekken. (ik heb zelf overigens ook wel eens parkeerboetes gehad, eigen schuld dikke bult)

Het gaat er hier niet om of je wel of niet op tijd terug bij je auto moet zijn. Dat snapt denk ik iedereen. Het gaat erom of het bedrag in verhouding staat tot de overtreding. En dat vind ik dus niet. Omdat ik verder niemand vreselijk schaad met te laat bij de auto opdraven. Met 30 euro boete had ik de boodschap ook wel begrepen. Je zegt zelf dat je ook wel eens een boete had. Ja, dit soort dingen GEBEUREN, waarom dan ook.

@ Charles, klopt, net als bij de reactie die ik op Lejow haar post gaf, verloor ik een beetje uit het oog waar het in dit topic om gaat.. Dat je een boete krijgt, staat buiten kijf, het gaat idd om de hoogte en dan is € 90,00 idd overtrokken..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding? - Pagina 2 Empty Re: Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding?

Bericht  Gast wo 30 jan 2013 - 3:31

Van mij mag tegenover een overtreding best een relatief hoge (geld)straf staan. Over het algemeen bega je een overtreding namelijk echt wel bewust, lichte snelheidsovertredingen en misschien enkele andere lichte dingen daargelaten. Het lijkt me aan jezelf om ervoor te zorgen dat je je netjes aan de regels houdt. Alleen heb ik in de verste verte niet het idee dat die enorm hoge boetes mensen ervan weerhoudt een overtreding te begaan.

Een hoge boete voor ene verlopen parkeerticket vind ik dan weer wel absurd, dat zorgt sowieso niet voor ongelukken of levensbedreigende situaties, lijkt mij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding? - Pagina 2 Empty Re: Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding?

Bericht  Appeltje wo 30 jan 2013 - 3:38

Sommige boetes zijn gewoon extreem.
Onnodig claxonneren kost iets van 340 euro.. belachelijk!!! :O
Appeltje
Appeltje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 275
Registratiedatum : 07-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding? - Pagina 2 Empty Re: Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding?

Bericht  Rush wo 30 jan 2013 - 3:40

Appeltje schreef:Sommige boetes zijn gewoon extreem.
Onnodig claxonneren kost iets van 340 euro.. belachelijk!!! :O
Weet je wel hoe gevaarlijk het is voor je medeweggebruikers als jij gezellig even toetert naar je buurvrouw die op de stoep loopt?

Je schrikt je dood. Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding? - Pagina 2 394967
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding? - Pagina 2 Empty Re: Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding?

Bericht  Gast wo 30 jan 2013 - 3:41

En toch kán je medeweggebruiker zich wezenloos schrikken als jij even toetert naar een bekende fietser, en kan die toetergroet dus echt levensbedreigende gevolgen hebben. Denk dat dat vooral de reden is van die hoge boete.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding? - Pagina 2 Empty Re: Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding?

Bericht  Mari wo 30 jan 2013 - 3:44

Bazinga schreef:Ik vind sommige eigenlijk nog niet eens zo heel fout. Sterker nog; met drank op rijden, mag van mij wel nóg hoger worden beboet, misschien dat mensen 't dan eindelijk 's niet doen.

Ik denk meer in de lijn van 'Hoe meer gevaarlijk je overtreding, voor anderen of de rest van 't verkeer is, hoe hoger je boete.' Wildplassen bijv, is volgens mij inmiddels al 100,- bij zulke dingen denk ik wel, "Wtf.." Alsof urine vernietigend is en een dreiging vormt voor de stad..


Aan de ene kant roep ik JA veel te hoog want een dier mag tenslotte ook overal plassen. Aan de andere kant roep ik NEE, ik zag afgelopen weekend toen ik in de auto zat een man tegen de gevel van een huis plassen. Nou als iemand het nodig vind om mijn gevel te voorzien van urine dan vind ik 100 euro nooit genoeg.

Boetes waarbij je bewust iemand in levensgevaar brengt die mogen van mij hoog blijven.
Wat ik wel fijn zou vinden zijn stoplichten die zouden aftellen en optellen, dit heb ik ooit gezien in Shanghai, geweldig systeem. Ik moet elke dag naar huis over een 80 weg met om de paar honderd meter een stoplicht met flitspaal. Vaak kan je kiezen tussen boven op je rem staan of gokken dat je door oranje gaat. En geloof me dat boven op je rem gaan staan is ook echt niet veilig.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding? - Pagina 2 Empty Re: Staan verkeersboetes nog in verhouding met de overtreding?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum