Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ontwikkeling zoon

+24
Cupcake
Thunder
Star007
Twellie
Supertalentje
PapillonRose
Annemie
Sterrin_
Parel
ekjir@M
Aimee
Susan
Novalee
Tania
Annie24
Pseudoniem
Lady4
Fearie
Flower_L
Printje
Tikkie
Liadan
Pien
Laced
28 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Ontwikkeling zoon  - Pagina 2 Empty Re: Ontwikkeling zoon

Bericht  Supertalentje zo 27 jan 2013 - 7:37

Ik weet niet beter of jongetjes zijn trager dan meisjes Wink Maar ik begrijp het goed hoor, klaag al maanden steen en been dat zoon nog steeds niet kruipt Sad Stikonzeker of hij het ooit gaat doen, of ik iets verkeerd doe of hij iets mankeert etc.

Ik ben eens oprecht gaan vragen in mijn omgeving wanneer kindjes liepen en de meesten voor hun tweede verjaardag pas. Daarnaast idd wat Susan zegt; ik dacht dat alle kindjes van zijn leeftijd konden wat hij kon en dan ook nog kruipen en veelal lopen. Maar dat is helemaal niet zo, zoon is weer erg snel met andere dingen. Maar je ziet vaak alleen wat je kind niet kan en anderen wel ipv andersom. CB hier zegt idd 5 woordjes met 2 en de meesten lopen los met 2, maar voordat ze 18 zijn kunnen ze alles smile
Ik vind het wel knap dat als je 'tandenpoetsen' zegt dat ie de trap opkruipt, naar de badkamer en naast de wasbak gaat staan, hij begrijpt je prima, maar heeft geen zin nog om terug te babbelen Wink

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontwikkeling zoon  - Pagina 2 Empty Re: Ontwikkeling zoon

Bericht  Sterrin_ zo 27 jan 2013 - 7:51

Supertalentje schreef:Ik weet niet beter of jongetjes zijn trager dan meisjes Wink Maar ik begrijp het goed hoor, klaag al maanden steen en been dat zoon nog steeds niet kruipt Ontwikkeling zoon  - Pagina 2 1371890812 Stikonzeker of hij het ooit gaat doen, of ik iets verkeerd doe of hij iets mankeert etc.


Hier deden ze met 11 maanden helemaal niks, zelfs nog niet omrollen. Heb fysio gehad, maar ook daar hadden ze weinig zin in. Ben dus gestopt, en ineens konden ze rollen, gaan zitten, optrekken, en met 16 en 17 maanden liepen ze allebei, had ik nooit verwacht, maar zo snel kan het ineens gaan.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontwikkeling zoon  - Pagina 2 Empty Re: Ontwikkeling zoon

Bericht  Twellie zo 27 jan 2013 - 7:53

Mijn jongste dochter is met alles stukken langzamer dan mijn oudste, het is in allerlei opzichten een heel ander kind. Ik maakte me er eerst wel een beetje druk om maar alles waar ik me zorgen om heb gemaakt ging ze vervolgens alsnog zelf doen, alleen wat later dan wat gemiddeld is.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontwikkeling zoon  - Pagina 2 Empty Re: Ontwikkeling zoon

Bericht  Parel zo 27 jan 2013 - 7:57

Susan schreef:
Parel schreef:
Laced schreef:Misschien is het inderdaad dat ik het gevoel heb dat ik onder druk word gezet, dat het tegenwoordig maar vanzelfsprekend is dat kinderen al kunnen praten en lopen met 1 jaar. Ik wil L. alle ruimte geven om zelf te leren lopen en te gaan praten, maar stiekem raakt het mij wel dat hij aan alle kanten wordt ingehaald door (jongere) kindjes. En daar baal ik van, want ik ben super trots op mijn kleine vent, ongeacht of hij nu snel of laat is.

Och, lieverd, ik begrijp helemaal wat je bedoeld hoor!
L. is dan nog maar 14 maanden, maar 3kwart van de guppies op die leeftijd lijkt al wel te lopen! Mijn zus zei zelfs vandaag nog, ´snel is ze niet iig´, terwijl ze wel zelf staat en stapjes zet soms.

Het is ook vaak zo dat je alleen de snelle kindjes ziet, en de tragere kindjes je niet zo opvallen.

Ik weet ook niet hoe je dat los kan laten.. Maar probeer het wel, want het overschaduwt zo het genieten!

Wat ontzettend onaardig om dat zo te zeggen. Dat zou mij echt behoorlijk storen.

Ja, het kwam ook een beetje bot over, maar het is mijn zus en mijn zus is nu eenmaal niet anders. Het is een schat van een vrouw, alleen enige vorm van tactiek ontbreekt soms (ook weleens bij mij, overigens).
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontwikkeling zoon  - Pagina 2 Empty Re: Ontwikkeling zoon

Bericht  Supertalentje zo 27 jan 2013 - 8:04

Sterrin_ schreef:
Supertalentje schreef:Ik weet niet beter of jongetjes zijn trager dan meisjes Wink Maar ik begrijp het goed hoor, klaag al maanden steen en been dat zoon nog steeds niet kruipt Ontwikkeling zoon  - Pagina 2 1371890812 Stikonzeker of hij het ooit gaat doen, of ik iets verkeerd doe of hij iets mankeert etc.


Hier deden ze met 11 maanden helemaal niks, zelfs nog niet omrollen. Heb fysio gehad, maar ook daar hadden ze weinig zin in. Ben dus gestopt, en ineens konden ze rollen, gaan zitten, optrekken, en met 16 en 17 maanden liepen ze allebei, had ik nooit verwacht, maar zo snel kan het ineens gaan.

Zie je, dit soort bemoedigende woorden geven me hoop, echt. Dit zijn de dingen die je minder gauw hoort. Wel de 'ik heb maar laarsjes gekocht, want ze loopt sinds gister los' (ook net 1 jaar) Embarassed

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontwikkeling zoon  - Pagina 2 Empty Re: Ontwikkeling zoon

Bericht  Star007 zo 27 jan 2013 - 8:15

D. rolde zich 'pas' om met 8,5 maand, heeft nog nooit gekropen ( doet aan kontschuiven met 1 been gebogen) en trekt zich pas sinds deze week echt op ( dat het ook echt zelfstandig lukt). Ze loopt nu een maandje rondom de tafel en stapt over van bank naar tv meubel etc. Loopt ook mee aan de hand. Maar kan niet los staan en loopt ook niet los. Ze is nu 15 maanden, maar ik ben gestopt met me druk maken over haar motorische ontwikkeling. Zoals je kunt lezen doet ze alles in vreemde volgorde (of helemaal niet) en volgens de maatstaven van sommige , ook best laat.

Probeer je er echt niet te druk over te maken! Dit is makkelijker gezegd dan gedaan, maar echt, als hij naar school gaat kan hij vast wel lopen en kletst hij de oren van je hoofd Wink
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontwikkeling zoon  - Pagina 2 Empty Re: Ontwikkeling zoon

Bericht  Supertalentje zo 27 jan 2013 - 8:26

@Star: stomme vraag misschien, maar kan D wel zelf van lig naar zit? Zoon loopt al maanden, langs dingen, maar begreep van de fysio dat kruipen belangrijk is voor het evenwicht. En als ze kruipen (op handen en voeten) en proberen op te trekken oid en ze vallen, dan vallen ze minder hoog. Kindjes die niet gekropen hebben doen er dus langer over om los te lopen aangezien ze hun evenwicht nog moeten vinden en staand vallen veel enger is dan dicht bij de grond 'vallen'.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontwikkeling zoon  - Pagina 2 Empty Re: Ontwikkeling zoon

Bericht  Star007 zo 27 jan 2013 - 8:29

Supertalentje schreef:@Star: stomme vraag misschien, maar kan D wel zelf van lig naar zit? Zoon loopt al maanden, langs dingen, maar begreep van de fysio dat kruipen belangrijk is voor het evenwicht. En als ze kruipen (op handen en voeten) en proberen op te trekken oid en ze vallen, dan vallen ze minder hoog. Kindjes die niet gekropen hebben doen er dus langer over om los te lopen aangezien ze hun evenwicht nog moeten vinden en staand vallen veel enger is dan dicht bij de grond 'vallen'.

Ja, van lig naar zit kan ze al best lang eigenlijk. Ik geloof best dat het klopt, wat de fysio gezegd heeft. Ze staat als ze zich nergens aan vast houdt best instabiel, dus ik denk dat het echt los staan en lopen nog wel ff op zich laat wachten. Achja ik bekijk het positief, scheelt me nog ff dat ik achter mijn kind aan moet rennen hahaOntwikkeling zoon  - Pagina 2 394967
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontwikkeling zoon  - Pagina 2 Empty Re: Ontwikkeling zoon

Bericht  Thunder zo 27 jan 2013 - 8:32

Zelf gaan zitten, 12 maanden. Kruipen, 15 maanden. Staan, 19 maanden. Lopen, 24 maanden. Praten is vanaf 2,5 jaar helemaal goed gekomen.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontwikkeling zoon  - Pagina 2 Empty Re: Ontwikkeling zoon

Bericht  Supertalentje zo 27 jan 2013 - 8:39

Star007 schreef:
Supertalentje schreef:@Star: stomme vraag misschien, maar kan D wel zelf van lig naar zit? Zoon loopt al maanden, langs dingen, maar begreep van de fysio dat kruipen belangrijk is voor het evenwicht. En als ze kruipen (op handen en voeten) en proberen op te trekken oid en ze vallen, dan vallen ze minder hoog. Kindjes die niet gekropen hebben doen er dus langer over om los te lopen aangezien ze hun evenwicht nog moeten vinden en staand vallen veel enger is dan dicht bij de grond 'vallen'.

Ja, van lig naar zit kan ze al best lang eigenlijk. Ik geloof best dat het klopt, wat de fysio gezegd heeft. Ze staat als ze zich nergens aan vast houdt best instabiel, dus ik denk dat het echt los staan en lopen nog wel ff op zich laat wachten. Achja ik bekijk het positief, scheelt me nog ff dat ik achter mijn kind aan moet rennen hahaOntwikkeling zoon  - Pagina 2 394967
Dus die schuift je het hele huis achterna? Haha! Zoon kan dat ook niet, het is echt een hulpeloze baby als ik hem neerleg Sad (ook wel makkelijk soms smile) Zoon loopt al maanden terwijl alle kindjes die ik ken en netjes 'de route volgen' veel sneller loslopen. Volgens de fysio kan het wel hoor, ze moeten wat dat betreft alleen wel wat 'inhalen'.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontwikkeling zoon  - Pagina 2 Empty Re: Ontwikkeling zoon

Bericht  Sterrin_ zo 27 jan 2013 - 10:59

Supertalentje schreef: Kindjes die niet gekropen hebben doen er dus langer over om los te lopen aangezien ze hun evenwicht nog moeten vinden en staand vallen veel enger is dan dicht bij de grond 'vallen'.

De oudste liep al met 13 maanden. Nooit gekropen, pas nadat ze kon lopen ging ze kruipen. Wink

De andere 3 kropen juist wel allemaal, maar liepen dus wat later.

Zo zie je maar weer dat echt elk kind anders is.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontwikkeling zoon  - Pagina 2 Empty Re: Ontwikkeling zoon

Bericht  Cupcake zo 27 jan 2013 - 11:08

Mijn kind is 3 en loopt/kruipt EN praat nog niet...
Hij heeft een achterstand! Wink

Kinderen ontwikkelen zich in eigen tempo. De een is er vroeger
bij dan de ander. Ik zou het nog even aankijken.

Cupcake
Cupcake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 309
Punten : 382
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontwikkeling zoon  - Pagina 2 Empty Re: Ontwikkeling zoon

Bericht  Knillis zo 27 jan 2013 - 11:12

Mijn dochtertje is bijna 17 maanden en loopt ook nog niet los. Wel heeft ze van de week een paar losse stapjes gezet, maar dat doet ze alleen als we haar enorm stimuleren, uit zichzelf doet ze het niet.

Mijn zoon liep los toen hij precies 17 maanden was.

Hier zijn ze dus allebei motorisch niet zo snel. Ik wacht het rustig af, je kan er toch niets aan dwingen.
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontwikkeling zoon  - Pagina 2 Empty Re: Ontwikkeling zoon

Bericht  Aggi zo 27 jan 2013 - 11:47

Zoon 17 maanden, loopt rond oktober toen hij een mnd of 13 was echt los... en praat alles echt na, hoeft maar 1 ding te horen en hij praat het na... zelfs al 2 woorden achter elkaar... bijv, mama mee, appelmoes eten...

Als ik dit zo lees lijkt mijn zoon een beetje te snel... ??
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontwikkeling zoon  - Pagina 2 Empty Re: Ontwikkeling zoon

Bericht  Susan zo 27 jan 2013 - 11:52

Te snel ook weer niet. De 'range' van wat normaal is, is vrij breed.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontwikkeling zoon  - Pagina 2 Empty Re: Ontwikkeling zoon

Bericht  Gast zo 27 jan 2013 - 19:09

Je hoeft je geen zorgen te maken hoor. Mijn zoontje liep met 18 maanden los, en het praten kwam ook moeizaam op gang. Hij begreep wel alles, maar het uitspreken van woorden kon hij niet goed. Nu hij 4,5 is praat hij nog steeds door zijn neus, daar krijgt hij logopedie voor. Maar behalve het door zijn neus praten heeft hij de taal wel goed onder de knie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ontwikkeling zoon  - Pagina 2 Empty Re: Ontwikkeling zoon

Bericht  Sea of Trees zo 27 jan 2013 - 21:18

Mijn zoon liep met 13 maanden, maar praten heeft echt nog een hele poos geduurd. En nu kletst hij de oren van m'n kop. Ik snap je wel hoor, ik voelde me ook net zo toendertijd.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontwikkeling zoon  - Pagina 2 Empty Re: Ontwikkeling zoon

Bericht  M@niek zo 27 jan 2013 - 21:28

F.elice liep pas met 19 maanden en schoof altijd op dr kontje (heeft echt nooit gekropen). Pas tussen 2 en 2,5 jaar heeft ze enorm woordenschat ontwikkeld, daarvoor was het ook echt 3 x niks met praten.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontwikkeling zoon  - Pagina 2 Empty Re: Ontwikkeling zoon

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum