Geslacht bij 13weken zichtbaar?
+8
Sun88
Lejow
_Lana_
PiP
Paper Crown
strawberry
Star007
Pien
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Geslacht bij 13weken zichtbaar?
Wij hebben op 21 februari een 13weken echo, dit is een vervroeging van de 20weken echo. Niet medisch o.i.d. maar een onderzoek. Hier wilden wij graag aan mee doen nadat de VK ons erop attendeerde.
Ook wilden wij in principe een geslachtsbepaling doen bij de 16 weken, nou vroegen we ons af of het met 13 weken al zichtbaar is ja of nee. Ik krijg via internet heel veel verschillende berichten te lezen dus vandaar mijn vraag of hier toevallig mensen zijn die het met 13 weken al wisten via een echo en of dat uiteindelijk ook klopte.
Onderstaand de officiele informatie:
13 weken echo
Recente onderzoeken wijzen er op dat het mogelijk is om het onderzoek naar aangeboren afwijkingen van 20 weken naar 13 weken te vervroegen. Dit is mogelijk door nieuwe geavanceerde apparatuur en de toegenomen kennis omtrent dit onderwerp. Wij willen alle zwangeren standaard de mogelijkheid bieden om te kiezen voor deze vroege echo bij 12 + 0 tot 13 + 6 weken (de 13 weken echo genoemd).
Deze echo biedt u de mogelijkheid om eerder in de zwangerschap te weten te komen hoe de ontwikkeling van uw kindje verloopt en of er aanwijzingen zijn die nader onderzoek vergen. Dit onderzoek voeren wij uit tijdens de reguliere combinatietest. Kiest u voor de combinatietest, dan is het mogelijk om deel te nemen aan dit onderzoek (de dertien weken echo).
Wij participeren in dit onderzoek, wat samen met het Universitair Medisch Centrum Groningen plaats vindt. Mocht u vragen hebben over dit onderzoek dan kunt u contact opnemen met uw verloskundige of via het contactformulier.
Ook wilden wij in principe een geslachtsbepaling doen bij de 16 weken, nou vroegen we ons af of het met 13 weken al zichtbaar is ja of nee. Ik krijg via internet heel veel verschillende berichten te lezen dus vandaar mijn vraag of hier toevallig mensen zijn die het met 13 weken al wisten via een echo en of dat uiteindelijk ook klopte.
Onderstaand de officiele informatie:
13 weken echo
Recente onderzoeken wijzen er op dat het mogelijk is om het onderzoek naar aangeboren afwijkingen van 20 weken naar 13 weken te vervroegen. Dit is mogelijk door nieuwe geavanceerde apparatuur en de toegenomen kennis omtrent dit onderwerp. Wij willen alle zwangeren standaard de mogelijkheid bieden om te kiezen voor deze vroege echo bij 12 + 0 tot 13 + 6 weken (de 13 weken echo genoemd).
Deze echo biedt u de mogelijkheid om eerder in de zwangerschap te weten te komen hoe de ontwikkeling van uw kindje verloopt en of er aanwijzingen zijn die nader onderzoek vergen. Dit onderzoek voeren wij uit tijdens de reguliere combinatietest. Kiest u voor de combinatietest, dan is het mogelijk om deel te nemen aan dit onderzoek (de dertien weken echo).
Wij participeren in dit onderzoek, wat samen met het Universitair Medisch Centrum Groningen plaats vindt. Mocht u vragen hebben over dit onderzoek dan kunt u contact opnemen met uw verloskundige of via het contactformulier.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Re: Geslacht bij 13weken zichtbaar?
In Lommel is een echobureau dat geslachtsbepalings echo's maakt vanaf 13 weken. Lijkt me dus wel mogelijk.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Ik heb weleens gehoord dat er in Lommel een echo bureau zit waar ze het ook met 13 weken kunnen zien. Persoonlijk geloof ik er niet zo in maar dat komt omdat mijn arts me vertelde dat ze het op z'n vroegst met 15 weken kunnen zien (en er wat over durven te zeggen) eerder zou het volgens haar echt nog niet met zekerheid te zeggen zijn.
Mochten ze bij jullie dan wel wat kunnen zien zou ik me er toch niet te veel op vast pinnen.
Mochten ze bij jullie dan wel wat kunnen zien zou ik me er toch niet te veel op vast pinnen.
strawberry- Prater
- Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12
Bij ons wel! Met 12 weken al. Wij hadden toen al via de vlokkentest gehoord dat we een zoon kregen en toen we met 12 weken een echo lieten maken (ik verloor bloed en wilde zekerheid of zijn hartje nog wel klopte) zei die vrouw opeens: hee! Ik kan nu vertellen wat 't wordt willen jullie dat weten? (Wij wisten 't al maar hadden haar niets gezegd) en toen zeiden we vertel op! Toen zei ze: 100% een jongen! Als ik die echo pak zie ik ook zijn piemeltje!
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ik zou dan wel voor een zo laat mogelijk termijn gaan, dus die 13+6.
Wij hebben met 15 weken een geslachtsbepaling gehad en toen heeft ze ook al heeel veel dingen nagekeken.
Ik denk dat het wel mogelijk moet zijn, maar dat de kans wel groter is dat ze het niet zien bij die termijn, is ons ook gezegd over de 15 weken.
Vaak zien ze het ook eerder als het een jongetje is, bij een meisje twijfelen ze sneller.
Ik begrijp dat het alleen mogelijk is als je ook een combinatietest doet?
Wij hebben met 15 weken een geslachtsbepaling gehad en toen heeft ze ook al heeel veel dingen nagekeken.
Ik denk dat het wel mogelijk moet zijn, maar dat de kans wel groter is dat ze het niet zien bij die termijn, is ons ook gezegd over de 15 weken.
Vaak zien ze het ook eerder als het een jongetje is, bij een meisje twijfelen ze sneller.
Ik begrijp dat het alleen mogelijk is als je ook een combinatietest doet?
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Bij mijn zoontje was het met 14 weken echt heel duidelijk te zien.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Zo`n echo heb ik ook, je ziet 2 balletjes en een piemeltje!Paper Crown schreef:Bij ons wel! Met 12 weken al. Wij hadden toen al via de vlokkentest gehoord dat we een zoon kregen en toen we met 12 weken een echo lieten maken (ik verloor bloed en wilde zekerheid of zijn hartje nog wel klopte) zei die vrouw opeens: hee! Ik kan nu vertellen wat 't wordt willen jullie dat weten? (Wij wisten 't al maar hadden haar niets gezegd) en toen zeiden we vertel op! Toen zei ze: 100% een jongen! Als ik die echo pak zie ik ook zijn piemeltje!
Ik zag het zelf ook al op de echo voor de echoscopiste het zei!
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Bij mijn zus werd er rond de 13 weken gezegd dat ze een jongen kreeg. Bij de 20 weken echo was het dan ook een enorme verrassing dat het toch een meisje bleek te zijn want die man had gezegd dat hij het voor 98% zeker wist. Hij wees zelfs het piemeltje aan.
Gast- Gast
Volgens de Nub Theorie kun je het met een week of 11/12 al zien.
Dit heeft te maken met een 'botje', dit staat bij jongens om hoog (en wordt het piemeltje) en bij meisjes meer horizontaal (dit wordt de clitoris en de schaamlippen).
Dit heeft te maken met een 'botje', dit staat bij jongens om hoog (en wordt het piemeltje) en bij meisjes meer horizontaal (dit wordt de clitoris en de schaamlippen).
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
PiP schreef:Ik begrijp dat het alleen mogelijk is als je ook een combinatietest doet?
Nee, het staat verkeerd op de site. Het is ook megelijk zonder combinatietest.
Pien- Ratel
Bij ons werd er met de combinate test niet over geslacht gesproken maar ik dacht wel 2 balletjes gezien te hebben.
Sun88- Prater
- Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12
Sun88 schreef:Bij ons werd er met de combinate test niet over geslacht gesproken maar ik dacht wel 2 balletjes gezien te hebben.
Maar dit gaat verder als een combinatietest. Wij laten overigens de combinatie test niet doen. We laten gewoon de 20weken echo vervroegen naar 13..
Pien- Ratel
Ik geloof daar niet zo in, ze zullen best een vermoeden kunnen hebben, maar met veel minder zekerheid dan de 20-weken echo.
Na mijn miskraam vorig jaar, heb ik het vruchtje van ruim 12 weken buiten de baarmoeder gezien, zelfs toen was het nog niet met zekerheid te zeggen. Het bleef bij een vermoeden.
Na mijn miskraam vorig jaar, heb ik het vruchtje van ruim 12 weken buiten de baarmoeder gezien, zelfs toen was het nog niet met zekerheid te zeggen. Het bleef bij een vermoeden.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Vaak kunnen ze wel al vroeg zeggen of het een jongetje is omdat dat gewoon heel duidelijk kan zijn maar een meisje is soms bij 16 weken nog heel moeilijk te bepalen dus ik zou er niet vanuit durven gaan dat ze het bij 13 weken met 100% zekerheid kunnen zeggen.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Ik ga er maar gewoon vanuit dat we alsnog een echo met 16 weken gaan doen en het dan ook pas " zeker" weten.
Pien- Ratel
Pien schreef:Ik ga er maar gewoon vanuit dat we alsnog een echo met 16 weken gaan doen en het dan ook pas " zeker" weten.
Mag ik vragen waarom je met 16 weken een extra echo wilt laten maken voor het geslacht en niet wacht tot 20 weken? Is dat puur nieuwsgierigheid of heeft het andere redenen? Ben ik benieuwd naar.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Heeft eigenlijk met 2 dingen te maken;
1. nieuwsgierigheid
2. mijn man heeft een erfelijke spierziekte.
1. nieuwsgierigheid
2. mijn man heeft een erfelijke spierziekte.
Pien- Ratel
Ik heb die geslachtsbepaling in Lommel laten doen met 13 weken 5 dagen en het was al héél goed zichtbaar. We kregen wel een jongen.
Bij de tweede wisten we het met 15 weken.
Bij de tweede wisten we het met 15 weken.
Mama Titty- Fluisteraar
- Aantal berichten : 472
Punten : 517
Het ligt er ook maar net aan hoe ze ervoor liggen. Onze zoon was met zeventien weken nog n meisje
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Bij mij zagen ze het ook al heel vroeg (op een 3d echo), al durfde ze het toen nog niet met 100% zekerheid te zeggen.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Geslacht IVF/ icsi / iui kindjes...
» 2 kindjes van hetzelfde geslacht
» Luiertas en geslacht van je kindje.
» Voorgevoel geslacht
» Logees van het andere geslacht
» 2 kindjes van hetzelfde geslacht
» Luiertas en geslacht van je kindje.
» Voorgevoel geslacht
» Logees van het andere geslacht
Pagina 1 van 1