'Gekke' woorden
+31
Exogenesis
Rush
smurfie
Starla
Slakje
rapa nui
Gympie
Nana
meisje
SuperGrover
Minx
Shisha
June
Parel
GreenGrass
Jerry
Eris
Lies
Lady Starstruck
girli
sawasdee
Bazinga
Toet
Burn
Sanne
Japie
Mint
Roza
Shy
Caroow
Elliot
35 plaatsers
Pagina 3 van 5
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: 'Gekke' woorden
Ja ik ken het ook. Net zoals ik word er gallisch van (dat betekent ik word er gek van).Shisha schreef:June schreef:Japie schreef:Krang is hetzelfde als binnestebuiten. Bijvoorbeeld je kleding krang hebben.
Dat is geen Nederlands woord, daardoor kent je omgeving het waarschijnlijk niet.
Ik ken het wel dus het zal wel streekgebonden zijn.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Ik vind slimmer ook altijd apart als in als ik de hele dag ga zitten word mijn rugpijn slimmer.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Beurs vind ik een heel normaal woord, ik zeg altijd beurs. En bûse (schrijf je dat zo?), maar daarvan weet ik inmiddels wel dat het Fries is. En 'Waar kom je weg' in plaats van 'Waar kom je vandaan'. En pakjesdrager in plaats van bagagedrager. En neefje voor zo'n irritant mugbeest.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Parel schreef:Ik ben gewend om ipv de tafel te dekken, de tafel 'aan te zetten'
Ow haha Parel. Bij mijn man thuis zeggen ze dat ook altijd en heb ze er altijd om uitgelachen.
Intussen gebruik ik het zelf ook..
meisje- Prater
- Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10
Mijn vriend noemt douchegel trouwens altijd douchefris, en kledinghangers heten bij hem kapstokjes.
Oh, en mijn nichtje noemt haarelastiekjes altijd lintjes.
Oh, en mijn nichtje noemt haarelastiekjes altijd lintjes.
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
neefjes: muggen
knaapjes: kleerhangers
slimmer: erger
krang: binnenstebuiten
knaapjes: kleerhangers
slimmer: erger
krang: binnenstebuiten
Minx- Lady Post-a-lot
OH! Ik dacht dat het andersom was, dat neefjes muggen genoemd werden. Haha!Lennox schreef:Oh, mijn vriend noemt een mug ook een neefie! En een vlieg een mug
Elliot- Ratel
Ik noem een vlieg een mug, en een mug een vlieg. Ik kan het verschil niet onthouden
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Hahahaha! Of vet voor je haar zetten. Zegt hij ook "ik moet even kijken ALS hij komt" ipv of?Caroow schreef:Mijn moeder noemt knoeien met bijvoorbeeld een koekje of een broodje hagelslag "rugelen". Klinkt zo grappig. Ook de kerstboom gaat rugelen als je hem geen water geeft.
Mijn vriend heeft nog een stukje Suriname in zich, hij doet geen creme op, hij zet het. Als je een droge huid hebt moet je creme zetten.
Volgens mij zeg ik zelf geen gekke dingen.
Gast- Gast
Carrie schreef:Hahahaha! Of vet voor je haar zetten. Zegt hij ook "ik moet even kijken ALS hij komt" ipv of?Caroow schreef:Mijn moeder noemt knoeien met bijvoorbeeld een koekje of een broodje hagelslag "rugelen". Klinkt zo grappig. Ook de kerstboom gaat rugelen als je hem geen water geeft.
Mijn vriend heeft nog een stukje Suriname in zich, hij doet geen creme op, hij zet het. Als je een droge huid hebt moet je creme zetten.
Hij zet gel in zijn haar, maar als en of gaat wel goed. Er ligt nu wel "bijna geen sneeuw in de balkon"
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Jouw vriend mag niet meer mee doen. En mensen die vragen of er nog wat voor de tv is ook niet.Lies schreef:Mijn vriend gebruikt 'sting' voor 'stond'
Gast- Gast
Whahaha gekke SurinamerCaroow schreef:Carrie schreef:Hahahaha! Of vet voor je haar zetten. Zegt hij ook "ik moet even kijken ALS hij komt" ipv of?Caroow schreef:Mijn moeder noemt knoeien met bijvoorbeeld een koekje of een broodje hagelslag "rugelen". Klinkt zo grappig. Ook de kerstboom gaat rugelen als je hem geen water geeft.
Hij zet gel in zijn haar, maar als en of gaat wel goed. Er ligt nu wel "bijna geen sneeuw in de balkon"
Gast- Gast
Alleen als er daadwerkelijk iets voor de tv stond, zoals bijvoorbeeld het bord voor je kop.Carrie schreef:Jouw vriend mag niet meer mee doen. En mensen die vragen of er nog wat voor de tv is ook niet.
Gast- Gast
Carrie schreef:Jouw vriend mag niet meer mee doen. En mensen die vragen of er nog wat voor de tv is ook niet.Lies schreef:Mijn vriend gebruikt 'sting' voor 'stond'
haha daar ben ik helemaal raar in, ik gebruik voor af en toe, maar alleen als er geen tv achter aan komt. Dus eigenlijk alleen de zinnetjes, wanneer was dat er voor dan en wat is er vanavond voor.
Minx- Lady Post-a-lot
Door dit topic weet ik niet meer wat ik zeg, op tv of voor de tv. Volgens mij gebruik ik het willekeurig, want ik vind allebei de opties heel normaal klinken.
Ik zeg trouwens wel 'is de deur los?' als ik wil vragen of de deur niet op slot zit.
Ik zeg trouwens wel 'is de deur los?' als ik wil vragen of de deur niet op slot zit.
Elliot- Ratel
Mijn vriend zegt vaak dat zijn glas drinken op tafel ligt. Ik reageer dan altijd expres heel geschrokken en vraag of hij die troep wel even op wil ruimen dan.
Laatst aangepast door Carrie op zo 27 jan 2013 - 0:45; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Oh dan zeg ik of de deur van 't slot is..
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Ja, dat schijnt heel Nederland te zeggen behalve ik, haha! Ik vind 'los' een hele goede benaming, als de deur op slot is zittie toch ook vast?Bazinga schreef:Oh dan zeg ik of de deur van 't slot is..
Elliot- Ratel
Ik vind het alleen maar interessant.Rood schreef:Ik word echt kwaad van dit soort topics.
Gast- Gast
O, grrr. Ik snáp dit gewoon niet. Hij hangt toch niet los in de scharnieren?Elliot schreef:Ik zeg trouwens wel 'is de deur los?' als ik wil vragen of de deur niet op slot zit.
Gast- Gast
Dat ook! Het is een kwaadaardige ziekte, taalfreakness.Lennox schreef:Ik vind het alleen maar interessant.Rood schreef:Ik word echt kwaad van dit soort topics.
Gast- Gast
Hahahahaha! Ik word ook een beetje boos en verdrietig, dat ook.Rood schreef:Dat ook! Het is een kwaadaardige ziekte, taalfreakness.Lennox schreef:Ik vind het alleen maar interessant.Rood schreef:Ik word echt kwaad van dit soort topics.
Gast- Gast
Nee als de deur los is, en jij trekt hem open krijg je die deur op je hoofd.Elliot schreef:Ja, dat schijnt heel Nederland te zeggen behalve ik, haha! Ik vind 'los' een hele goede benaming, als de deur op slot is zittie toch ook vast?Bazinga schreef:Oh dan zeg ik of de deur van 't slot is..
Gast- Gast
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Woorden die eigenlijk geen echte woorden zijn.
» Wie ben jij in 5 woorden..
» Moeilijke woorden
» Gekke plaatsnamen
» Zes woorden verhalen
» Wie ben jij in 5 woorden..
» Moeilijke woorden
» Gekke plaatsnamen
» Zes woorden verhalen
Pagina 3 van 5
Permissies van dit forum: