Verhuizen?
+9
sawasdee
Shisha
girli
Coco
Taeda
Viva
Ibbeltje
GreenGrass
Japie
13 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Verhuizen?
Ik zit een beetje met een dilemma. Het huis waar ik nu in woon gaan ze slopen. Ik heb een urgentie gekregen om te verhuizen. Vorig jaar is dat al mede gedeeld en kreeg van de week te horen dat ze eind 2013. begin 2014 de flat leeg willen hebben. Omdat ze bar weinig aan onderhoud hebben gedaan, betalen we hier heel weinig huur.
Nu is de keus waar ik woon niet zo groot. Er zijn wel veel huizen, maar veelal in buurten waar je niet alleen wilt wonen. Van de week staat er een huisje in de krant wat mij wel aanspreekt. Dicht bij het centrum, weinig overlast enzo. Dit huisje komt in maart vrij. Nu weet ik het even niet. Moet ik op dit huis reageren met de kans dat ik het krijg ivm mijn urgentie, of moet ik hier nog een poosje blijven wonen met een lage huur prijs zodat ik nog even meer kan sparen,
Wat zouden jullie doen?
Nu is de keus waar ik woon niet zo groot. Er zijn wel veel huizen, maar veelal in buurten waar je niet alleen wilt wonen. Van de week staat er een huisje in de krant wat mij wel aanspreekt. Dicht bij het centrum, weinig overlast enzo. Dit huisje komt in maart vrij. Nu weet ik het even niet. Moet ik op dit huis reageren met de kans dat ik het krijg ivm mijn urgentie, of moet ik hier nog een poosje blijven wonen met een lage huur prijs zodat ik nog even meer kan sparen,
Wat zouden jullie doen?
Japie- Kletskop
- Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Verhuizen?
Als er verder weinig leuk huizenaanbod is, zou ik zeker reageren. Tenzij dergelijke huisjes geregeld vrij komen.
Gast- Gast
Aangezien je alleen bij reageren een kans maakt, zou ik gewoon reageren! Het is moeilijk in te schatten wat er voorbijkomt de rest van het jaar. Anders zit je in 2014 alsnog in een wijk waar je niet wil zitten!
GreenGrass- Kletskop
- Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Reageren. je moet er uiteindelijk toch uit. En als je het kan betalen dan zou ik dat doen.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
(met de wens om alsnog te verhuizen en dat kost dan ook weer extra geld!)GreenGrass schreef:Aangezien je alleen bij reageren een kans maakt, zou ik gewoon reageren! Het is moeilijk in te schatten wat er voorbijkomt de rest van het jaar. Anders zit je in 2014 alsnog in een wijk waar je niet wil zitten!
GreenGrass- Kletskop
- Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Ik zou inderdaad ook reageren, wie weet komt er niets leuks meer voorbij, of zijn er meerdere met urgentie...
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Reageren! Je moet toch weg en dit plekje wil je.
Taeda- Prater
- Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13
Hoe langer ik er over nadenken, hoe leuker het klinkt. Ga er van het weekend wel nog even goed over nadenken voor ik een overhaaste beslissing neem.
Japie- Kletskop
Ik zou reageren. Als het je toch niet bevalt of je toch nog door wilt sparen kun je het huis altijd nog weigeren. (tenminsten, met urgentie volgens mij ook min. 3 keer en bij sommige woningstichtingen onbeperkt)
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Dat klopt ik mag 3 keer weigeren. Maar ik heb hiervoor al een huis geweigerd, omdat dat zo uitgeleefd was en zoveel kostte om op te knappen. Dus ik ben nu extra voorzichtig met reageren, omdat ik nog maar 2 keer mag weigeren.
Japie- Kletskop
Kun je niet stiekem een blik naar binnen werpen?
Ik zou ook reageren. Strakskomt het er op aan en heb je helemaal geen keuze meer.
Ik zou ook reageren. Strakskomt het er op aan en heb je helemaal geen keuze meer.
Gast- Gast
Ik zou ook reageren! Wie weet waar je op de lijst komt te staan en niet geschoten is altijd mis.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Ik heb zojuist gereageerd. Nu maar afwachten of ik het huis daadwerkelijk krijg.
Japie- Kletskop
Spannend Japie! Ik duim voor je!
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Ik heb natuurlijk geen idee hoe het bij jullie zit, maar ik heb vorig jaar hetzelfde gehad..
We kregen toen niks meer wat qua huur ongeveer hetzelfde bleef, maar vanuit de woningvereniging krijg ik het eerste jaar het huurverschil uitbetaald en een verhuispremie.
Dit maakte voor mij het duurder huren weer wat beter..
We kregen toen niks meer wat qua huur ongeveer hetzelfde bleef, maar vanuit de woningvereniging krijg ik het eerste jaar het huurverschil uitbetaald en een verhuispremie.
Dit maakte voor mij het duurder huren weer wat beter..
sawasdee- Fluisteraar
- Aantal berichten : 195
Punten : 482
Registratiedatum : 28-12-10
Spannend! Ik zou ook gereageerd hebben. Wij moesten vorig jaar onverwachts veel eerder onze woning uit, woonden anti kraak en de sloopplannen werden naar voren geschoven. Hebben hadden toen maximaal 3 maanden om verhuisd te zijn. Het aanbod was enorm laag en is nog steeds heel laag, dus hebben toen op het eerste huis gereageerd wat te huur stond, en wat we gelukkig ook echt iets vonden. Zaten wel constant te denken "hadden we niet beter nog even kunnen wachten, misschien komt er volgende maand nog een andere woning vrij?" Omdat de huurprijs toch best hoog lag.
Achteraf gezien zijn we enorm blij dat we toen op onze huidige woning gereageerd hebben, in die 3 maanden tijd is er slechts 1 andere woning (veel slechtere woning ook) beschikbaar gekomen, de rest was allemaal 55+ of boven de huurtoeslaggrens. Nu kijk ik nog steeds geregeld naar het aanbod wat ze hebben, en ben nog geen woning tegen gekomen die we liever gehad zouden hebben, ze zijn of allemaal duurder, of in slechte wijk, of goedkoper maar dan zijn het hele oude woning, met boven bijvoorbeeld geen toilet etc.
Sowieso is het aanbod nog gewoon dramatisch en gebeurd het vaak dat er weken lang geen aanbod is van een normale eengezinswoning onder de huurtoeslaggrens. Alle flats zijn hier sowieso 55+.
Dus als je nu op een woning kan reageren die je heen erg aantrekt, zou ik gewoon reageren, je moet er nog een tijd wonen, dan is het het ook niet waard om maar zo lang mogelijk in je goedkopere woning te wonen, om vervolgens straks noodgedwongen te reageren op woningen waarbij je niet zo'n goed gevoel hebt.
Hopelijk krijg je de woning! Wanneer hoor je dat?
Achteraf gezien zijn we enorm blij dat we toen op onze huidige woning gereageerd hebben, in die 3 maanden tijd is er slechts 1 andere woning (veel slechtere woning ook) beschikbaar gekomen, de rest was allemaal 55+ of boven de huurtoeslaggrens. Nu kijk ik nog steeds geregeld naar het aanbod wat ze hebben, en ben nog geen woning tegen gekomen die we liever gehad zouden hebben, ze zijn of allemaal duurder, of in slechte wijk, of goedkoper maar dan zijn het hele oude woning, met boven bijvoorbeeld geen toilet etc.
Sowieso is het aanbod nog gewoon dramatisch en gebeurd het vaak dat er weken lang geen aanbod is van een normale eengezinswoning onder de huurtoeslaggrens. Alle flats zijn hier sowieso 55+.
Dus als je nu op een woning kan reageren die je heen erg aantrekt, zou ik gewoon reageren, je moet er nog een tijd wonen, dan is het het ook niet waard om maar zo lang mogelijk in je goedkopere woning te wonen, om vervolgens straks noodgedwongen te reageren op woningen waarbij je niet zo'n goed gevoel hebt.
Hopelijk krijg je de woning! Wanneer hoor je dat?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Dat is ook wat de doorslag heeft gegeven. Dit is een huisje op een plek waar ik nog wel jaren zou kunnen wonen. Dus toch maar gereageerd. En eerst maar eens zien of ik het huis daadwerkelijk krijg, of dat anderen voor mij zijn.
Je kan woensdag tot 12.uur reageren, dus ik hoop dat ik donderdag of vrijdag wat hoor.
Je kan woensdag tot 12.uur reageren, dus ik hoop dat ik donderdag of vrijdag wat hoor.
Japie- Kletskop
Ik heb gister een reactie gehad en ik sta 2e voor het huis. Heb aangegeven dat ik nog steeds interesse heb, dus mocht nummer 1 afzeggen, heb ik nog een kans. Ik ga er maar niet van uit, want dan valt het altijd mee. Ik baalde er wel een beetje van toen ik het las.
Japie- Kletskop
Japie schreef:Ik heb gister een reactie gehad en ik sta 2e voor het huis. Heb aangegeven dat ik nog steeds interesse heb, dus mocht nummer 1 afzeggen, heb ik nog een kans. Ik ga er maar niet van uit, want dan valt het altijd mee. Ik baalde er wel een beetje van toen ik het las.
2e is nog hartstikke hoog!!
Ik woon in een nieuwbouwappartement en bij ons werd de volgorde bepaald door loting. Van de 18 appartementen stond ik 19e maar mijn buurvrouw stond op plaats 99 en is ook eerste bewoner.
Je weet dus nooit!
Cow- Prater
- Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
Ik heb een urgentie, dus dat ik hoog zou eindigen wist ik al wel. Dit is geen lootwoning. De eerste heeft keus en als die ja zegt, heb ik geqoon pech.
Japie- Kletskop
*duim duim duim*
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Spannend! Enne als 2e maak je ook nog veel kans hoor! Wij hadden 1,5 jaar geleden eens gereageerd om te kijken hoe hoog we eigenlijk stonden, wilden de woning niet eens, stonden als 5e, en kregen toen nog een uitnodiging, omdat de eerste 4 afgezegd hadden.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Het huisje is vergeven aan de nummer 1. Helaas! Nu wachten op het volgende leuke huis.
Japie- Kletskop
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Verhuizen!
» Ik ga verhuizen!
» Hypotheek en verhuizen
» vergoeding bij verhuizen
» Verhuizen en moe zijn
» Ik ga verhuizen!