Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

vergoeding bij verhuizen

+7
Tiana
Zininzon
Pien
Phileine
xxjojootjexx
Jerry
smurfie
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

vergoeding bij verhuizen Empty vergoeding bij verhuizen

Bericht  smurfie za 2 jul 2011 - 4:06

even mijn situatie zoals hij nu is;
ik woon in een één kamer appartementje wat grenst aan een woonvorm voor verstandlijk gehandicapten. NU is de situatie zo dat die woonvorm mijn huis graag hebben wil maar ik er om deze reden niet uitgezet kan worden.

Nu hebben ze mij aangeboden om mijn huis te ruilen met één van hun cliënten die nu nog zelfstandig woont maar op het moment meer begeleiding nodig heeft. Allemaal heel leuk, het gaat om een woning met 3 slaapkamers (1 grote en 2 kleine) en een tuin.
Ik heb het gezien en Wil daar heel graag gaan wonen en heb nu volgende week een gesprek met de woonvorm over hoe en wat.

Alleen nu komt mijn punt, ik heb niet zoveel geld om het allemaal mooi naar wens op te knappen, ik kan het bewoonbaar maken hoor daar niet van maar het moet niet te duur worden.
Nu zegt iedereen die ik spreek dat ik om een vergoeding moet vragen, hun willen tenslotte mij hier weg hebben.
Zelf vind ik dat eigenlijk ook wel schappelijk maar nu mijn vraag: hoeveel ga ik vragen?
er ligt wel een vloer in maar die is niet mooi meer, alles moet opnieuw geschilderd worden en de trap moet opnieuw bekleed worden. ook moet ik nieuwe gordijnen aanschaffen.

Heeft iemand hier een beetje verstand van of evt ervaring?
smurfie
smurfie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 288
Punten : 353
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vergoeding bij verhuizen Empty Re: vergoeding bij verhuizen

Bericht  Gast za 2 jul 2011 - 4:10

Hier geven ze 5000 euro verhuisvergoeding als je eruit moet. Nu is het bij jou vrijwillig maar een paar duizend euro zou ik toch niet onredelijk vinden. Jij kan het anders niet opknappen, dus kan je er niet uit en hebben zij jouw woning niet. Eigenlijk doe jij ze een plezier, toch? Ik zou uitrekenen hoeveel je nodig denkt te hebben en daar iets boven gaan zitten, of erop, maar in elk geval niet eronder.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 2 jul 2011 - 4:14

Reken uit wat het je ongeveer gaat kosten qua vloer, muren, gordijnen en trap - en dan dat naar een mooi bedrag afronden.

Gast
Gast

Bericht  Jerry za 2 jul 2011 - 4:47

Arden schreef:Hier geven ze 5000 euro verhuisvergoeding als je eruit moet. Nu is het bij jou vrijwillig maar een paar duizend euro zou ik toch niet onredelijk vinden. Jij kan het anders niet opknappen, dus kan je er niet uit en hebben zij jouw woning niet. Eigenlijk doe jij ze een plezier, toch? Ik zou uitrekenen hoeveel je nodig denkt te hebben en daar iets boven gaan zitten, of erop, maar in elk geval niet eronder.

Doen ze dat niet al door een huis met tuin te ruilen voor dat 1kamer-appartement..?
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  smurfie za 2 jul 2011 - 6:20

natuurlijk ga ik erop vooruit, om die reden ga ik ook niet de volle pot vragen maar een redelijk bedrag zat zelf te denken aan iets tussen de 750 en 1000 euro is dit schappelijk?
smurfie
smurfie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  xxjojootjexx za 2 jul 2011 - 8:41

Ziet jouw huidige plekje er helemaal netjes uit?
Ik zou uitrekenen hoeveel het kost om de andere woning ook netjes te maken en dat vragen.
En ja dat is helemaal niet raar..
* Ik denk dat ze om 750-1000 euro alleen maar lachen..* Ik zou eerder rond de 2500 vragen.
Het is niet alleen dat je de boel moet opknappen. Het kost je ook tijd. Misschien wel vrije dagen, voor het opknappen en het verhuizen.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  Gast za 2 jul 2011 - 9:43

Jerry schreef:
Arden schreef:Hier geven ze 5000 euro verhuisvergoeding als je eruit moet. Nu is het bij jou vrijwillig maar een paar duizend euro zou ik toch niet onredelijk vinden. Jij kan het anders niet opknappen, dus kan je er niet uit en hebben zij jouw woning niet. Eigenlijk doe jij ze een plezier, toch? Ik zou uitrekenen hoeveel je nodig denkt te hebben en daar iets boven gaan zitten, of erop, maar in elk geval niet eronder.

Doen ze dat niet al door een huis met tuin te ruilen voor dat 1kamer-appartement..?

Ja, maar zij doet het wel op hun verzoek. Ik vind dan niet dat zij er verlies op zou moeten draaien.

Gast
Gast

Bericht  smurfie za 2 jul 2011 - 9:52

xxjojootjexx schreef:Ziet jouw huidige plekje er helemaal netjes uit?
Ik zou uitrekenen hoeveel het kost om de andere woning ook netjes te maken en dat vragen.
En ja dat is helemaal niet raar..
* Ik denk dat ze om 750-1000 euro alleen maar lachen..* Ik zou eerder rond de 2500 vragen.
Het is niet alleen dat je de boel moet opknappen. Het kost je ook tijd. Misschien wel vrije dagen, voor het opknappen en het verhuizen.

ik woon nu in een net huis met een net nieuwe badkamer, de cliënt kan er in principe zo is (ze vond me behang super dus zelfs dat hoeft niet gedaan te worden)

ik ga er toch nog maar is over nadenken en morgen een lijstje maken voor de kosten.
smurfie
smurfie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Phileine za 2 jul 2011 - 9:56

Ga je ook meer huur betalen? Als dat het geval is, zou ik zeker weten om een vergoeding vragen. Is dit niet het geval, zou ik er alsnog om een vergoeding vragen, maar wel minder hoog gaan zitten. Het is in dat geval wel een erg mooie ruil, zeker als je niet méér hoeft te betalen. Ik zou aangeven dat je het huisje hebt opgeknapt en dat je graag wilt ruilen, maar het financiële plaatje wat betreft verhuizing een drempel is.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  smurfie za 2 jul 2011 - 9:59

de huur gaat ongeveer 60 euro omhoog ja. dus dat kan ik ook nog meenemen
smurfie
smurfie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Pien za 2 jul 2011 - 10:18

ben ik dan de enige die het raar vind een vergoeding te vragen? je bent niet verplicht om het te doen, dus het is en blijft eigen keuze van jou. ook dat je dan meer huur gaat betalen is jou eigen keuze....

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 5:34

Ik werk bij een woningbouwvereniging en momenteel moeten wij een heel aantal woningen slopen ivm renovatie van een hele wijk. De mensen daar krijgen een verhuisvergoeding van 5500 euro per woning. Ik vind 750 euro wel weinig hoor, daar kun je niet eens een laminaatvloer van leggen. Je kunt ook overleggen of de woningbouw iets voor je kan doen. Vriendin van me wide hun huis alleen accepteren als de woningbouw het eerst zou stuccen en dat hebben ze toen gedaan. Die muren zagen er overigens wel heel erg slecht uit, dus het was wel echt nodig.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 5:36

Pien schreef:ben ik dan de enige die het raar vind een vergoeding te vragen? je bent niet verplicht om het te doen, dus het is en blijft eigen keuze van jou. ook dat je dan meer huur gaat betalen is jou eigen keuze....

Natuurlijk maar als ze het huis zo graag willen hebben; dan moeten ze daar ook maar wat voor over hebben toch? Ze zou anders misschien niet verhuisd zijn, dus ook geen vrije dagen nodig gehad en dan had ze ook geen nieuwe vloeren etc. hoeven kopen. Die kosten komen er doordat ze gaat ruilen van huis, dus ik vind het meer dan logisch dat daar kosten tegenover staan die vergoed worden.

Gast
Gast

Bericht  Zininzon zo 3 jul 2011 - 5:50

Zie het als een soort onderhandeling.
Als zij (bijvoorbeeld) 2500 te hoog vinden, kun je altijd nog zakken.
Maar vraag jij 1000 en happen zij snel toe, dan krijg je nooit meer!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138

Bericht  smurfie zo 3 jul 2011 - 6:27

Pippa schreef:
Pien schreef:ben ik dan de enige die het raar vind een vergoeding te vragen? je bent niet verplicht om het te doen, dus het is en blijft eigen keuze van jou. ook dat je dan meer huur gaat betalen is jou eigen keuze....

Natuurlijk maar als ze het huis zo graag willen hebben; dan moeten ze daar ook maar wat voor over hebben toch? Ze zou anders misschien niet verhuisd zijn, dus ook geen vrije dagen nodig gehad en dan had ze ook geen nieuwe vloeren etc. hoeven kopen. Die kosten komen er doordat ze gaat ruilen van huis, dus ik vind het meer dan logisch dat daar kosten tegenover staan die vergoed worden.

Ik zou inderdaad op dit moment nog niet gaan verhuizen maar omdat dit aangeboden werd ga ik wel verhuizen.

Ik denk dat ik rond de 2500 ga beginnen en dan wel merk in hoeverre ze erin meegaan.
heb vandaag is opgeschreven wat ik allemaal doen moet en dat loopt toch nog aardig op dus 2500 om te beginnen is schappelijk.

Als je bij de woningbouw gedwongen gaat verhuizen krijg je geloof ik 5000 euro dus denk dat ik wel goed zit met 2500
smurfie
smurfie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Jerry zo 3 jul 2011 - 7:35

en wat nou als ze zeggen 'geen vergoeding, dan blijf je maar zitten waar je zit'? Zou je dan alsnog willen ruilen?
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Tiana zo 3 jul 2011 - 7:49

Maar jij gaat wel vrijwillig verhuizen hè.. Ik weet niet of je dan iets kunt krijgen, want je hoeft je huis niet uit in principe..
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238

Bericht  Susan zo 3 jul 2011 - 8:01

Je kunt voorleggen dat je best bereid bent om te verhuizen, maar dat je wel te maken krijgt met onvoorziene kosten en of er misschien mogelijkheden zijn om je tegemoet te komen. Ik zou niet meteen gaan roepen dat zij toch willen dat je verhuist en dat daar dan maar iets tegenover moet staan, of meteen met een bedrag komen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Antibes zo 3 jul 2011 - 8:07

Susan schreef:Je kunt voorleggen dat je best bereid bent om te verhuizen, maar dat je wel te maken krijgt met onvoorziene kosten en of er misschien mogelijkheden zijn om je tegemoet te komen. Ik zou niet meteen gaan roepen dat zij toch willen dat je verhuist en dat daar dan maar iets tegenover moet staan, of meteen met een bedrag komen.

Eens, zeker niet als het voor jou een upgrade is naar een grotere woning!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  smurfie zo 3 jul 2011 - 8:10

Ik ga ook geen bedragen eisen ofzo maar ik zal er wel om vragen.

Mocht er geen vergoeding tegenover staan denk ik dat ik evengoed wel ga verhuizen, het is immers een kans die ik niet zo weer ga krijgen en als ik moet wachten tot ik via woningnet zo een huis krijg dan gaat dat nog wel een tijdje duren.
smurfie
smurfie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 8:27

Zelf was ze niet van plan om te verhuizen. Maar nu er een mooi aanbod ligt met een mooiere grotere huis, overweegt ze toch te gaan verhuizen. Punt is dat ze niet van plan was om te verhuizen, dus zou het haar geen geld kosten. Nu gaat ze verhuizen, omdat haar huis een mooi iets is voor de stichting. Dus het kost haar geld. Ondanks de mooiigheid van de nieuwe woning, zou ik het niet meer dan reeel vinden om een kleine onkostenvergoeding daarbij in te bedingen. Gewoon zodat ze daar net zo fijn kan wonen zoals ze in haar nu nog woning al die tijd deed.

Gast
Gast

Bericht  Pien zo 3 jul 2011 - 8:29

Angel Blue Eyes schreef:Zelf was ze niet van plan om te verhuizen. Maar nu er een mooi aanbod ligt met een mooiere grotere huis, overweegt ze toch te gaan verhuizen. Punt is dat ze niet van plan was om te verhuizen, dus zou het haar geen geld kosten. Nu gaat ze verhuizen, omdat haar huis een mooi iets is voor de stichting. Dus het kost haar geld. Ondanks de mooiigheid van de nieuwe woning, zou ik het niet meer dan reeel vinden om een kleine onkostenvergoeding daarbij in te bedingen. Gewoon zodat ze daar net zo fijn kan wonen zoals ze in haar nu nog woning al die tijd deed.

maar wat vind jij klein dan?! Uiteindelijk worden ze er beide beter van, zowel TO als de stichting, ik zie het gewoon meer als een woningruil in het belang van beide partijen...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Susan zo 3 jul 2011 - 8:33

Pien schreef:
maar wat vind jij klein dan?! Uiteindelijk worden ze er beide beter van, zowel TO als de stichting, ik zie het gewoon meer als een woningruil in het belang van beide partijen...

Eens.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 9:02

Pien schreef:
Angel Blue Eyes schreef:Zelf was ze niet van plan om te verhuizen. Maar nu er een mooi aanbod ligt met een mooiere grotere huis, overweegt ze toch te gaan verhuizen. Punt is dat ze niet van plan was om te verhuizen, dus zou het haar geen geld kosten. Nu gaat ze verhuizen, omdat haar huis een mooi iets is voor de stichting. Dus het kost haar geld. Ondanks de mooiigheid van de nieuwe woning, zou ik het niet meer dan reeel vinden om een kleine onkostenvergoeding daarbij in te bedingen. Gewoon zodat ze daar net zo fijn kan wonen zoals ze in haar nu nog woning al die tijd deed.

Daar heb je ook wel gelijk in. Maar als we het heel zwart-wit schetsen, dan zal ze onkosten maken om het weer in te richten. Ik vind dat ze daar best een onkostenvergoeding voor mag krijgen. Want als de stichting geen baat had bij haar huis, was TO niet gaan nadenken over verhuizen. En ik praat niet in duizenden euro's, gewoon een kleine vergoeding, zodat het nieuwe huis net zo is als het oude huis. Leefbaar zeg maar. Dus een laminaatvloer, maar niet één met goudenrandje, dat had ze immers nu ook niet gehad. Vitrage, maar wederom niet met goudenrandje etc. Nou wat zal het kosten? 1000 euro?

Kanttekening; Als het huis een mooie laminaat heeft e.d. en het is direct woonbaar, dan hoeft ze geen vergoeding te vragen. Want dan is het goed zoals het is.

Gast
Gast

Bericht  Penny Blossom wo 13 jul 2011 - 22:20

Hoe is dit afgelopen? Zijn ze bereid om met een kleine vergoeding tegemoet te komen?
Penny Blossom
Penny Blossom
Prater
Prater

Aantal berichten : 864
Punten : 1034

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud