Verhuizen en moe zijn
+7
Marin
Snoes
Carra
luenca
Jerry
TukTuk
Jilke
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Verhuizen en moe zijn
Vorige week zijn we verhuisd, naar een andere woonplaats. Daar voorafgaand al 5 weken klussen, een half jaar spanning of het wel of niet door zou gaan en alle verhuisgedoe zelf. We zijn nu dus al 7 weken non stop aan het klussen/verhuizen/woning leeghalen in oude woonplaats en ik ben zo moe.
Ik raak gewoon niet bijgeslapen, mijn weerstand is gedaald naar het nulpunt. Ben de hele tijd chagerijnig, kan echt helemaal niks meer hebben. Op een of andere manier blijft er maar werk komen, dan denk ik eens een avondje tv kijken in te plannen, maar moet er toch weer iets gedaan worden (of nou ja, moet...). Dus sta ik weer dozen uit te pakken, of snel nog de tuin om te spitten, dingen aan te sluiten.
Ik krijg gewoon geen rust in mijn hoofd, en blijf dus enorm moe zo. Herkenbaar?
Ik raak gewoon niet bijgeslapen, mijn weerstand is gedaald naar het nulpunt. Ben de hele tijd chagerijnig, kan echt helemaal niks meer hebben. Op een of andere manier blijft er maar werk komen, dan denk ik eens een avondje tv kijken in te plannen, maar moet er toch weer iets gedaan worden (of nou ja, moet...). Dus sta ik weer dozen uit te pakken, of snel nog de tuin om te spitten, dingen aan te sluiten.
Jilke- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10
Re: Verhuizen en moe zijn
Heel herkenbaar! Ik zelf heb dan stuk minder geklust in het nieuwe huis omdat ik tussendoor nog paar zware examens had en dus in België verbleef, maar ik blijf ook maar zo moe, en er is nog zoveel te doen..
Denk dat je er vrij weinig ana kan doen.. Gewoon rustig aan de dozen uitpakken, en af en toe ook echt tijd voor jezelf pakken!
Denk dat je er vrij weinig ana kan doen.. Gewoon rustig aan de dozen uitpakken, en af en toe ook echt tijd voor jezelf pakken!
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Heel herkenbaar
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Jilke schreef:Vorige week zijn we verhuisd, naar een andere woonplaats. Daar voorafgaand al 5 weken klussen, een half jaar spanning of het wel of niet door zou gaan en alle verhuisgedoe zelf. We zijn nu dus al 7 weken non stop aan het klussen/verhuizen/woning leeghalen in oude woonplaats en ik ben zo moe.
heey, ik heb precies hetzelfde! heb zelfs bloed laten prikken was niks aan de hand. dus ik denk echt dat het van de stress is. uitkijken dat je niet overspannen raakt! ik heb dit ook al 2 maanden en ben nog steeds niet klaar en rust...nou dat komt er maar weinig van, savonds lig ik in bed en dan denk ik , ja morgen moet ik toch echt dat en dat gaan doen.... maar echt leren dingen van je af te zetten en weten dat niets moet. sommige dingen kunnen ook een dag later of nog later. ik ben nog niet klaar met verven, maar so what? dat komt wel, ik kan in ieder geval slapen! als je teveel gaat stressen en te weinig rust neemt is dat echt slecht voor je lichaam! ik ben ook laatste tijd heel vaak ziek terwijl ik dat normaal nooit ben! maak een lijstje, of doe elke dag 1 ! ding en zorg ervoor dat je pauzes inlast en elke dag(avond) rust houd! je moet natuurlijk niet overspannen raken!
liefs
luenca- Prater
- Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11
Ik heb dat ook nu ik bijna ga verhuizen. Overdag werken, 's avonds bezig zijn met dingen regelen, nog even naar de bouwmarkt, nadenken over hoe ik de dingen in huis wil. En in het weekend, verven, behangen, enz enz.
Maar hey, je bent bijna aan het eind! Je bent in ieder geval al verhuisd. Dat je nu zo moe bent komt natuurlijk door al die weken doorbikkelen. Ik zou er gewoon even aan toegeven. Even een weekje niks. Die dozen uitpakken kan volgende week ook nog!
Maar hey, je bent bijna aan het eind! Je bent in ieder geval al verhuisd. Dat je nu zo moe bent komt natuurlijk door al die weken doorbikkelen. Ik zou er gewoon even aan toegeven. Even een weekje niks. Die dozen uitpakken kan volgende week ook nog!
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Ja heel herkenbaar. Voor zowel mij als mijn man. We wonen er nu 2,5 week en hebben nu het idee dat de energie iéts terug komt. Maar een week geleden kon je ons echt oprapen.. Komt vanzelf weer, even wat meer aan toegeven!
Gast- Gast
Heel erg herkenbaar.
Wij zijn momenteel aan het verbouwen in ons huis, we zijn er al 2 maanden non-stop mee bezig en we zullen nog wel 2 maanden bezig zijn. Het is zo vermoeiend, maar ik denk/hoop dat de laatste maand wel iets minder vermoeiend zal zijn. Daarna zullen we zeker lekker genieten van heel veel rust haha.
Wij zijn momenteel aan het verbouwen in ons huis, we zijn er al 2 maanden non-stop mee bezig en we zullen nog wel 2 maanden bezig zijn. Het is zo vermoeiend, maar ik denk/hoop dat de laatste maand wel iets minder vermoeiend zal zijn. Daarna zullen we zeker lekker genieten van heel veel rust haha.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Kan me heel goed voorstellen dat dat vermoeiend is. Ik vind zelf verhuizen altijd wel leuk, maar heb nooit echt grote klus-acties hoeven doen, dus dat scheelt. Maar probeer toch ook echt je rust te nemen hoor, dat kan vast wel meer dan je denkt! Kijk, ik snap dat je geen zin hebt om tussen al die dozen te zitten (alhoewel ik dat altijd wel leuk vind, maar ik ben een beetje gek) en dat je die snel wilt wegwerken. Maar zoiets als een tuin omspitten.. dat kan toch ook best heel eventjes wachten? Je moet ook echt je rust nemen waar nodig als je zo moe bent. Vind het al heel wat dat je uberhaupt de puf er nog voor hebt om dat soort dingen te doen. Maar bewaar dat lekker voor 't weekend ofzo, maar probeer je rust in de avonden toch echt te pakken zodat je ook met een leeg hoofd naar bed gaat.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik vond het ook erg vermoeiend en ik heb er ook echt een hekel aan haha. Bij de laatste en zwaarste verhuizing was ik ook nog eens net zwanger. Ik was dus echt dubbel zo moe en ik was echt blij dat het achter de rug was !
Gast- Gast
Ben blij dat jullie het herkennen, begon echt al te denken dat ik me aanstelde ofzo. Ik zit nu op de bank, een wonder, is al zoooo lang geleden! Weekenden puilen ook steeds uit en heb je nog geen rust.
En die tuin...die moest wel. Wilde bijna al de planten meenemen van mijn oude tuin en die moesten er vandaag uit omdat ik sleutel moest inleveren.
En die tuin...die moest wel. Wilde bijna al de planten meenemen van mijn oude tuin en die moesten er vandaag uit omdat ik sleutel moest inleveren.
Jilke- Prater
Oei, dit staat mij over een kleine maand vast ook te wachten. En ik moet na mijn werk door naar het nieuwe huis om te klussen, omdat mijn collega zo leuk was 2 weken vakantie op te nemen wanneer wij de sleutel krijgen. Ondanks dat ik had gevraagd buiten de 1e week van juni te plannen.
Kan me heel goed voorstellen dat je hartstikke moe bent, een verhuizing is ook niet niks!
Kan me heel goed voorstellen dat je hartstikke moe bent, een verhuizing is ook niet niks!
Gast- Gast
Ik had in eerste instantie een week vrij genomen, maar er nog een week aangeplakt. Anders kregen we het niet ver genoeg af. Maar ook die 'vrije weken' werden natuurlijk dagen van 8.00 tot 21.00
Jilke- Prater
Ook herkenbaar.
Wij doen verbouwingsklussen na elkaar en na iedere verbouwing moeten we echt zeker een half jaar bijkomen. En tenzij iedere verbouwing wel een half jaar duurt ben je zo een jaar verder
Maar wat mij dan zo tegenstaat na een paar maanden verbouwing: dat er zo weinig privétijd overblijft. Elk vrij uur word besteed aan opruimen, klussen, naar de formido, aanbiedingen bekijken en aflopen etc etc.
En laat naar bed, dat breekt je op een gegeven moment ook op. Ben dan altijd blij als de verbouwing weer voorbij is.
Wij doen verbouwingsklussen na elkaar en na iedere verbouwing moeten we echt zeker een half jaar bijkomen. En tenzij iedere verbouwing wel een half jaar duurt ben je zo een jaar verder
Maar wat mij dan zo tegenstaat na een paar maanden verbouwing: dat er zo weinig privétijd overblijft. Elk vrij uur word besteed aan opruimen, klussen, naar de formido, aanbiedingen bekijken en aflopen etc etc.
En laat naar bed, dat breekt je op een gegeven moment ook op. Ben dan altijd blij als de verbouwing weer voorbij is.
--
Laatst aangepast door Bloom op do 27 sep 2012 - 9:33; in totaal 1 keer bewerkt
Bloom- Fluisteraar
- Aantal berichten : 59
Punten : 69
Registratiedatum : 08-12-11
Bloom schreef:Ook ik herken het. Al dik vijf maanden aan het klussen, oude huis nog niet verkocht dus best een beetje stress en als klap op de vuurpijl kwam er ook nog even een enorme relatiecrisis om de hoek kijken. Kapot ben ik! Maar we hebben nog een maandje klussen te gaan, de relatiecrisis is onder controle en door zuinig te leven redden we het nog wel even met twee hypotheken.
Om even terug te komen op jouw verhaal: wat bij ons helpt is om de zondag echt heilig te verklaren. Dan doen we niks! We slapen uit, hangen de hele dag in pyjama op de bank en doen alleen maar dingen waar we zin in hebben. Zalig! Daarnaast is mijn man gewoon blijven trainen (voetbal) en heb ik ook mijn vaste sportavond aangehouden. Lekker even verstand op nul. Helpt echt om de week door te komen. Succes in ieder geval!
Klinkt misschien een beetje hard, maar dat is toch in deze tijd gewoon echt niet slim.. Snap nooit zo goed waarom je dat risico zou gaan lopen?
TukTuk- Ratel
!
Laatst aangepast door Bloom op zo 1 sep 2013 - 6:23; in totaal 1 keer bewerkt
Bloom- Fluisteraar
- Aantal berichten : 59
Punten : 69
Registratiedatum : 08-12-11
Ja je moet het uiteraard ook helemaal zelf weten, maar omdat je zelf over de stress begon dacht ik ook van "tja.. dat weet je toch van te voren?" Snap wel dat als je je droomhuis voorbij ziet komen dat het lastig is om te wachten en vind het ook fijn voor jullie dat het nog wel even te redden is zo! Hopelijk wordt het snel verkocht
TukTuk- Ratel
hier ook erg herkenbaar!
wij zijn nu 4 maanden zelf aan het verbouwen.
je bent of zelf bezig, of in je hoofd;) had bijvoorbeeld vorige week vrij weing actiefs gedaan in huis (wel 'gewoon' poetsen) maar bleef moe. maar lig er ook iets later in, en ben er weer op tijd uit.
de laatste week ga ik met pijn in mn benen naar bed, en zo word ik ook weer wakker.
we dachten vanaf midden april het iets rustiger te hebben (meer naar het einde toe), maar het blijft druk bezig zijn!
(ik denk wel dat we het extra druk hebben ivm de bruiloft die hel dicht in de buurt komt)
wij zijn nu 4 maanden zelf aan het verbouwen.
je bent of zelf bezig, of in je hoofd;) had bijvoorbeeld vorige week vrij weing actiefs gedaan in huis (wel 'gewoon' poetsen) maar bleef moe. maar lig er ook iets later in, en ben er weer op tijd uit.
de laatste week ga ik met pijn in mn benen naar bed, en zo word ik ook weer wakker.
we dachten vanaf midden april het iets rustiger te hebben (meer naar het einde toe), maar het blijft druk bezig zijn!
(ik denk wel dat we het extra druk hebben ivm de bruiloft die hel dicht in de buurt komt)
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Heel herkenbaar! Ik raak ook niet uitgerust, ben ook nog 7 weken zwanger dus of het nu kwaaltjes zijn? Vraag me ook regelmatig waarom ik zoveel spullen heb! fT
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» NAV; Wie zijn jouw daggasten of zullen zijn als..
» Zijn er nog kindjes die nog wakker zijn op dit tijdstip?
» NAV. zijn er ook ouders die niet gezond zijn?
» "Anders" zijn / "jezelf" zijn
» Ik ga verhuizen
» Zijn er nog kindjes die nog wakker zijn op dit tijdstip?
» NAV. zijn er ook ouders die niet gezond zijn?
» "Anders" zijn / "jezelf" zijn
» Ik ga verhuizen
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: