Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Buisjes en neusamandelen verwijderen

4 plaatsers

Ga naar beneden

Buisjes en neusamandelen verwijderen Empty Buisjes en neusamandelen verwijderen

Bericht  Gast di 22 jan 2013 - 0:37

Vanmorgen hoorde we van de kno arts dat onze oudste (bijna 3 jaar) over drie weken word geopereerd, hij krijgt buisjes en zijn neusamandelen worden verrwijderd.
Zo is hij hopelijk eindelijk van de elendige oorontstekingen en doorlopende verkoudheid af, en word zijn gedrag weer wat beter.

Wie heeft er ervaring mee? Hoe ging het bij jullie kind in zijn werk? En hoe heb je je kind hierop voorbereid?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buisjes en neusamandelen verwijderen Empty Re: Buisjes en neusamandelen verwijderen

Bericht  Susan di 22 jan 2013 - 0:48

Ezra heeft dat ook gehad toen hij net drie was. Ter voorbereiding heb ik een kleuterboekje gekocht, volgens mij van Carry Slee, maar het was nog wel wat ingewikkeld voor hem, sowieso begreep hij nog niet goed wat er ging gebeuren, maar hij praatte toen natuurlijk nog helemaal niet, dus dat was wel anders. Achteraf zou ik denk ik liever dit boekje hebben gekozen, dat is wat meer voor peuters.

De ingreep zelf ging wel goed, alleen is hij de dagen daarna erg ziek geweest, hoge koorts, kortademig en suf. Volgens de KNO-arts kon dat komen doordat hij kleine deeltjes bloed had ingeademd waardoor hij een soort longontsteking had opgelopen, hij kreeg toen een antibioticakuur en toen knapte hij wel weer redelijk snel op. Hij heeft daarna ook nog oordruppeltjes gehad met antibiotica omdat er wel erg lang troep uit zijn oor bleef komen.

Maar goed, dit is wel een beetje een nare nasleep, in de meeste gevallen gaat het niet zo en is een kind er wel weer vrij snel bovenop.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buisjes en neusamandelen verwijderen Empty Re: Buisjes en neusamandelen verwijderen

Bericht  Thunder di 22 jan 2013 - 1:00

Mijn oudste heeft buisjes gekregen en de neusamandel en de keelamandelen zijn verwijderd. Hij was toen ruim 5 jaar. Hij heeft er weinig last van gehad, hij at zelfs de volgende dag alweer mee warm 's avonds. Hij was makkelijk voor te bereiden, maar dat is met 5 denk ik makkelijker dan met 3 Wink. Hij heeft een paar dagen binnen moeten blijven, mocht 6 weken niet zwemmen en heeft alleen de eerste 2 dagen wat voor de pijn gehad.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buisjes en neusamandelen verwijderen Empty Re: Buisjes en neusamandelen verwijderen

Bericht  Lientje di 22 jan 2013 - 5:59

Ik lees even mee met dit topic, want m'n oudste zoontje wordt over 2,5 week geholpen. Ook buisjes en neusamandelen verwijderen. Dit omdat z'n gehoor erg slecht werd. We hebben hier in het ziekenhuis een speciaal voorbereidingsspreekuur waar je een afspraak kan maken. Hier wordt dan aan de hand van de leeftijd op duidelijke wijze uitgelegd wat er gaat gebeuren. Dus de woensdag voordat hij geopereerd wordt hebben we daar een afspraak. De operatiedag zelf moeten we om 7.30 al aanwezig zijn...
Lientje
Lientje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 47
Punten : 277
Registratiedatum : 04-01-11
Woonplaats : In de buurt van Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Buisjes en neusamandelen verwijderen Empty Re: Buisjes en neusamandelen verwijderen

Bericht  Susan di 22 jan 2013 - 6:12

Wij moesten er toen ook zo vroeg zijn, maar dat vond ik alleen maar fijn, ik denk dat het veel moeilijker is om je kind nuchter te houden als hij of zij pas 's middags wordt geholpen. Ik denk dat die geplande ingrepen bij kinderen meestal zo vroeg zijn.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buisjes en neusamandelen verwijderen Empty Re: Buisjes en neusamandelen verwijderen

Bericht  Thunder di 22 jan 2013 - 6:25

Idd Susan. Wij moesten om 7.00 uur aanwezig zijn. Er waren 4 kinderen en ze werkten op leeftijd. De jongste eerst en dan opvolgend. T. was als laatste en werd tegen 9.30 uur opgehaald.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buisjes en neusamandelen verwijderen Empty Re: Buisjes en neusamandelen verwijderen

Bericht  shadow di 22 jan 2013 - 9:23

Hier was mijn dochter 2,5 jr toen ze buisjes kreeg en de neusamander weggehaald werd.
Wij hebben haar eerlijk verteld wat er ging gebeuren en het boek van nijntje gebruikt.
Hier kreeg ze eerst een tablet rectaal om wat suffer te worden. Volgens mij vond ze dit wel grappig het effect hiervan. Ook hebben we thuis geoefend met het kapje wat ze op haar neus kreeg. (Ze heeft pufjes dus die toeter gebruikt als we uitlegden wat ze deden.) ik ben een aantal dagen van tevoren begonnen met het boekje voor te lezen. En de dag ervoor het betrokken op haar dat ze naar het ziekenhuis ging.

Vlak voor ze in narcose gaan kunnen kindjes zich nogal verzetten vertelden ze bij ons, dat kan wat naar zijn. Ook worden ze blijkbaar wakker zoals ze in slaap gebracht gaan.

Ik denk dat wat hier erg heeft geholpen is het oefenen met in het kapje ademen, ze wist precies wat komen ging.
Ze hadden niet vaak dat kindjes zo rustig in slaap gingen. Ik denk dat voorbereiding veel kan helpen.( al speelt karakter natuurlijk ook mee)

shadow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buisjes en neusamandelen verwijderen Empty Re: Buisjes en neusamandelen verwijderen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum