Trap renoveren, tips?
+3
Lotus_
Floor
Zininzon
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Trap renoveren, tips?
Ik wil mijn trap renoveren, maar het valt nogal tegen.
Er lag eerst zeil op, dat heb ik er al af gehaald. Daaronder zitten echt flinke lijmresten en een soort jute, dat krijg ik er niet af.
Heb het geprobeerd met een verfkrabber, maar zo ga ik er dagen over doen.
Het is de bedoeling om de trap te lakken en er dan van die halve maantjes op te doen.
Wie heeft er tips?
Er lag eerst zeil op, dat heb ik er al af gehaald. Daaronder zitten echt flinke lijmresten en een soort jute, dat krijg ik er niet af.
Heb het geprobeerd met een verfkrabber, maar zo ga ik er dagen over doen.
Het is de bedoeling om de trap te lakken en er dan van die halve maantjes op te doen.
Wie heeft er tips?
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Trap renoveren, tips?
Herkenbaar....het zal er toch echt af moeten...wij zijn er nu al máánden mee bezig dus dagen valt nog wel mee. Succes.
Gast- Gast
mozzarella schreef:Herkenbaar....het zal er toch echt af moeten...wij zijn er nu al máánden mee bezig dus dagen valt nog wel mee. Succes.
Bedankt voor het hart onder de riem
Ik zat zelf te denken aan een bijtend iets, maar ben bang dat het hout dan beschadigd.
Zal morgen de schuurmachine eens proberen (denk dat het niet lukt) en anders bel ik een schilder voor advies.
Zininzon- Ratel
Zit er echt nog lijmresten? Misschien verwarmen, met een fohn? dan wordt de lijm zachter en dan met je krabber er op los krabben?
Weet het ook niet echt, het is maar een idee. Wij hebben het met een plamuurmes los kunnen steken.
Weet het ook niet echt, het is maar een idee. Wij hebben het met een plamuurmes los kunnen steken.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb dit bij onze trap ook gedaan. Ik heb vanalles geprobeerd en alles hielp maar een beetje.
Eerst alleen eraf krabben, later met acceton en ook met een lijmoplosser. Niets hielp echter
zo goed als een verfbrander. Deze verwarmd de lijm waardoor hij weer vloeibaar wordt.
Als het vloeibaar is moet je het er meteen afsteken. Maar ook dan duurt het echt nog lang
en is het een heel werk. Zelfs als je alles eraf hebt ben je nog lang niet klaar.
Edit: Ik heb hiervoor een stevig (niet flexibel) plamuurmes gebruikt en niet zo'n normale.
Eerst alleen eraf krabben, later met acceton en ook met een lijmoplosser. Niets hielp echter
zo goed als een verfbrander. Deze verwarmd de lijm waardoor hij weer vloeibaar wordt.
Als het vloeibaar is moet je het er meteen afsteken. Maar ook dan duurt het echt nog lang
en is het een heel werk. Zelfs als je alles eraf hebt ben je nog lang niet klaar.
Edit: Ik heb hiervoor een stevig (niet flexibel) plamuurmes gebruikt en niet zo'n normale.
Lotus_- Prater
- Aantal berichten : 505
Punten : 545
mocht je een schuurmachine gaan gebruiken, dan zou ik niet zo een doen:
Maar een bandschuurmachine:
Mocht je die niet zelf hebben (wat niet heel onwaarschijnlijk is), dan kun je die huren bij Boels / Bo-rent. Een bandschuurmachine laat een ronde 'rol' schuurpapier ronddraaien, een gewone schuurmachine laat een plaatje schuurpapier heen een weer trillen. Je kunt wel nagaan dat met zo'n band nét even iets sneller gaat (maar pas op dat je geen happen uit je hout haalt:P)
Maar een bandschuurmachine:
Mocht je die niet zelf hebben (wat niet heel onwaarschijnlijk is), dan kun je die huren bij Boels / Bo-rent. Een bandschuurmachine laat een ronde 'rol' schuurpapier ronddraaien, een gewone schuurmachine laat een plaatje schuurpapier heen een weer trillen. Je kunt wel nagaan dat met zo'n band nét even iets sneller gaat (maar pas op dat je geen happen uit je hout haalt:P)
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
*oeps*@ groot plaatje...
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
mozzarella schreef:Herkenbaar....het zal er toch echt af moeten...wij zijn er nu al máánden mee bezig dus dagen valt nog wel mee. Succes.
Hier idem. Het is echt ontzettend veel werk (nog zwak uitgedrukt).
pantuf- Fluisteraar
- Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11
hoi hoi,
wij hebben dat ook gedaan en het is echt heel veel werk! mijn man is er ook een paar dagen mee bezig geweest en nog is het resultaat niet geweldig geworden (heeft niets met de kwaliteiten van mn man te maken hoor haha) de trap is gewoon erg oneffen en nadat we hem creme geschilderd hadden en de halve maantjes er op is het best leuk geworden, maar je ziet als je goed kijkt wel nog veel kuiltjes enzo zitten! volgende keer zou ik het niet meer doen en voor een tapijt gaan, ondanks dat ik dit wel mooier vind!
maarre, daar heb jij niets aan! heel veel succes! ben benieuwd naar t eindresultaat!
wij hebben dat ook gedaan en het is echt heel veel werk! mijn man is er ook een paar dagen mee bezig geweest en nog is het resultaat niet geweldig geworden (heeft niets met de kwaliteiten van mn man te maken hoor haha) de trap is gewoon erg oneffen en nadat we hem creme geschilderd hadden en de halve maantjes er op is het best leuk geworden, maar je ziet als je goed kijkt wel nog veel kuiltjes enzo zitten! volgende keer zou ik het niet meer doen en voor een tapijt gaan, ondanks dat ik dit wel mooier vind!
maarre, daar heb jij niets aan! heel veel succes! ben benieuwd naar t eindresultaat!
Juutjepetuutje- Prater
- Aantal berichten : 662
Punten : 693
Ik zou er niet aan beginnen. Als je het budget hebt, bel dan iemand die dit voor je kan komen doen. Kost je wel wat maar pff ben je wel van een pokkewerk verlost! Mijn ouders hebben dit ook gedaan.. weken mee bezig geweest.
Gast- Gast
Bij de bouwmarkt kun je spul kopen waarmee je het er af kan krijgen. Het is wel erg agressief, maar onze trap zat vloerbedekking op en dus ook nog lijm en zo er onder en hij is nu helemaal schoon.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Heb de adviezen niet meer gelezen en ben vandaag zo aan de slag gegaan...
Maar het goede nieuws....
Ik ben klaar!!!
Niet alles is er af, maar volgens de schilder is het goed genoeg!
Er zaten 2 soorten lijm op. 1 soort was helemaal hard/versteend en leek net cement.
De andere lijm was waarschijnlijk een soort kit. Ik heb met een verfkrabber de jute (waarschijnlijk zat dit onder het zeil) er grotendeels af kunnen krabben. Daarna heeft mijn vader (in bezit van flinke spierballen) de grootste lijmresten er af gekrabt. Verder heb ik het met een handschuurmachine geschuurd. Volgens de schilder was het goed genoeg als het oppervlak egaal was.
Die andere lijmresten heb ik er met thinner af gehaald. I love thinner!!!
Je kent vast wel de lijm waarmee een proefmonstertje in een tijdschrift zit geplakt, dat 'rol' je van het papier af. Nou zo'n plakkerig iets zat ook op mijn trap! Na flink gebruik van thinner kon ik er zo hele rollen af draaien. Heb nu wel een blaar op 1 vinger en een paar andere vingers zien behoorlijk rood.
Je moet er iets voor over hebben he
Al met al hebben we er 7 uur over gedaan, valt mee als ik de rest van de reacties zie!
Ik ben klaar!!!
Er zaten 2 soorten lijm op. 1 soort was helemaal hard/versteend en leek net cement.
De andere lijm was waarschijnlijk een soort kit. Ik heb met een verfkrabber de jute (waarschijnlijk zat dit onder het zeil) er grotendeels af kunnen krabben. Daarna heeft mijn vader (in bezit van flinke spierballen) de grootste lijmresten er af gekrabt. Verder heb ik het met een handschuurmachine geschuurd. Volgens de schilder was het goed genoeg als het oppervlak egaal was.
Je kent vast wel de lijm waarmee een proefmonstertje in een tijdschrift zit geplakt, dat 'rol' je van het papier af. Nou zo'n plakkerig iets zat ook op mijn trap! Na flink gebruik van thinner kon ik er zo hele rollen af draaien. Heb nu wel een blaar op 1 vinger en een paar andere vingers zien behoorlijk rood.
Al met al hebben we er 7 uur over gedaan, valt mee als ik de rest van de reacties zie!
Zininzon- Ratel
Zininzon schreef:Heb de adviezen niet meer gelezen en ben vandaag zo aan de slag gegaan...
Ik ben klaar!!!
oh super zeg! dat valt zeker mee!
Juutjepetuutje- Prater
- Aantal berichten : 662
Punten : 693
Soortgelijke onderwerpen
» zelf keuken renoveren
» Even een trap na van het UWV
» Ik gooi hem van de trap.
» Vieze trap
» Overtreffende trap
» Even een trap na van het UWV