Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel energie in een vriendschap steken?

Ga naar beneden

Hoeveel energie in een vriendschap steken? Empty Hoeveel energie in een vriendschap steken?

Bericht  Gast zo 20 jan 2013 - 1:46

Een vriendin van mij woonde vrij dichtbij en ik zag haar wekelijks. Ook kwam ze regelmatig hier langs. We deden leuke dingen en hadden wel veel contact. Ze is toen verhuist naar een plaatsje hier 60 minuten vandaan en in duitsland. Ik had er meteen al moeite mee omdat ik bang was dat het stuk zou lopen. Ze gaf hierop als antwoord dat we het zelf in de hand hebben. Maar toch is het contact echt vrijwel voorbij. Ik zocht wel regelmatig contact, maar zij reageerde weinig. Ik heb het tegen haar gezegd dat ik hier mee zat en ze zou beter haar best doen. Ze had het druk etc. Toen heb ik nog een aantal keren geprobeert het contact wat op te krikken, maar alsnog lukte dit niet. Ik heb toen besloten om het maar zo te laten. Een tijdje later stond ze ineens onverwachts voor de deur terwijl ik niet thuis was, en even later nog een keer toen ik er wel was. Ze gaf toen aan dat ze jammer vond dat ons contact zo weinig was. Ik heb toen ook gezegd dat ik het een beetje heb laten varen. Ze zei dat ze me wel mistte en we snel weer eens wat moesten af spreken.
Na dit gesprek had ik besloten om toch weer meer energie er in te gaan steken. Aangezien zij aan gaf hte jammer te vinden dat het contact zo weinig was en ik haar ook mis. Maar weer krijg ik steeds geen reactie. Laatst dan wel een keer via fb met haar gesproken, maar dat gesprek kapte ze al snel af omdat haar hoofd er niet naar stond.
ik weet gewoon niet meer wat ik ermee moet. Ik doe steeds mijn best en hoop dat we elkaar meer zien/spreken. Ik vind haar echt een leuke meid, en geef ook echt om haar. Als we samen zijn is het ook altijd super gezellig. Maar toch zie en spreek ik haar nog zelden. Hier baal ik echt van. Aan de ene kant wil ik haar best de ruimte geven en accepteren dat ik haar weinig zie en spreek. Maar aan de andere kant ben ik wel steeds teleur gesteld als ze niet reageert of maar heel kort reageert. Ik vind het moeilijk om hiermee om te gaan. Al helemaal omdat ze wel gezegd heeft dat ze me mist en dat ze me graag vaker wil zien.

Ik ben wel benieuwd hoeveel energie jullie in een vriendschap blijven steken? Wanneer laat je het erbij, en wanneer niet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel energie in een vriendschap steken? Empty Re: Hoeveel energie in een vriendschap steken?

Bericht  Bay zo 20 jan 2013 - 3:40

Niet leuk en heel herkenbaar dit. Ik vind het ook moeilijk om te bepalen hoeveel energie ik nog in een vriendschap ga steken als het al een tijdje niet lekker loopt en je dit ook al aangegeven hebt.
In jou geval zal ik denk ik wachtende tot zij weer contact met je opneemt en tot die tijd afwachten. Ze geeft in ieder geval wel aan dat ze het jammer vind!
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum