Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat houd jij bij/maak jij voor je kind(eren)?

+14
Annemie
meisje
Linda
Lejow
Theeleut
bolus26
Susan
Jezzie
Liadan
Twellie
Sanne
Fearie
Printje
studiebol
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat houd jij bij/maak jij voor je kind(eren)? Empty Wat houd jij bij/maak jij voor je kind(eren)?

Bericht  studiebol za 19 jan 2013 - 10:28

Houd je een boek bij waar in staat welke belangrijke mijlpalen je kind deed en wanneer? Maak je fotoboeken? Maak je een boekwerk van alle knutsels die hij of zij maakt?

Ik ben benieuwd!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat houd jij bij/maak jij voor je kind(eren)? Empty Re: Wat houd jij bij/maak jij voor je kind(eren)?

Bericht  Printje za 19 jan 2013 - 10:30

Ze hebben allebei een boek van: pap en mam vertellen over jou.
Ik heb voor R een doos met allerlei spulletjes van hem, eerste pakje, tekeningen etc. Dit krijgt n dadelijk ook.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat houd jij bij/maak jij voor je kind(eren)? Empty Re: Wat houd jij bij/maak jij voor je kind(eren)?

Bericht  studiebol za 19 jan 2013 - 10:31

Ik maak fotoboeken voor allebei een eigen en dan voor ons zelf ook nog eentje waar ik foto's van allebei in doe.

Ik selecteer de knutselwerkjes die ze maken en die plak ik in een plakboek. Lijkt me op deze manier best leuk omdat later nog eens terug te kijken.

Ik had voor het eerste jaar zo'n babyboek van Paulien oud die heb ik ingevuld. Voor na het eerste jaa heb ik nog niks ben nog aan het bedenken hoe ik dat wil bij houden.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat houd jij bij/maak jij voor je kind(eren)? Empty Re: Wat houd jij bij/maak jij voor je kind(eren)?

Bericht  Fearie za 19 jan 2013 - 10:38

Ik heb een fotoboek gemaakt voor D, van zijn 1e jaar. En bewaar al zijn knutsels die hij op de opvang heeft gemaakt, wil daar nog een grote map voor hebben met insteekhoesjes ofzo. Zodat ik ze makkelijker kan bewaren.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat houd jij bij/maak jij voor je kind(eren)? Empty Re: Wat houd jij bij/maak jij voor je kind(eren)?

Bericht  Sanne za 19 jan 2013 - 10:39

Op het kinderdagverblijf wordt een schriftje bijgehouden. Ik schrijf daar ook hele verhalen in, dus niet alleen of ze goed heeft geslapen. Ik maak er ook tekeningen in, af en toe foto's erbij. Zo wordt het een boekje vol met verhalen over wat ze allemaal meemaakt.

Verder wil ik straks een fotoboek maken van haar eerste jaar, de verhalen daarvoor schrijf ik nu steeds in Word. Als ze jarig is geweest, maak ik dat boek en ga ik verder met een boek over haar tweede en volgende jaren.

Knutselwerkjes zijn hier nog niet aan de orde, maar ik denk dat ik een deel daarvan wel zal bewaren.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat houd jij bij/maak jij voor je kind(eren)? Empty Re: Wat houd jij bij/maak jij voor je kind(eren)?

Bericht  Twellie za 19 jan 2013 - 10:40

Ik maak fotoboeken voor hun beide samen.

En ze hebben beiden zo'n opgroeiboek waar ik van alles in kan schrijven. Op de opvang schrijven ze ook in een boekje en die boekjes bewaar ik ook.

Ik heb tot nu toe volgens mij elk knutselwerkje van mijn oudste bewaard.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat houd jij bij/maak jij voor je kind(eren)? Empty Re: Wat houd jij bij/maak jij voor je kind(eren)?

Bericht  Liadan za 19 jan 2013 - 10:41

Ze hebben allebei:
- een ikke album
- foto albums
- pap en mam vertellen over jou
- een herinneringendoos met o.a.: krant van geboortedag, alle felicitatiekaarten toen ze geboren waren, eerste schoentjes, kdv boekjes, zwangerschapsdagboek, bevallingsverslag, eerste kleertjes enz.
- knutselwerkjes bewaar ik niet allemaal, maar een deel gaat ook in een bak op zolder.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat houd jij bij/maak jij voor je kind(eren)? Empty Re: Wat houd jij bij/maak jij voor je kind(eren)?

Bericht  Jezzie za 19 jan 2013 - 10:41

Ik ben bezig met een digitaal fotoboek. En ik heb ook ook het boekje baby's eerste jaar van paulien oud. Knutselwerkjes heeft ze nog niet maar die wil ik ook gaan inplakken.
Zulke plakboeken heb ik ook van mezelf van vroeger. Mijn oma had ook alles in geplakt wat ik voor haar heb gemaakt.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat houd jij bij/maak jij voor je kind(eren)? Empty Re: Wat houd jij bij/maak jij voor je kind(eren)?

Bericht  Susan za 19 jan 2013 - 10:53

Ik heb vele duizenden foto's, maar nog steeds geen album, dat moet ik echt nog een keer doen. Maar ik heb dus wel meer dan genoeg beeldmateriaal om erin te stoppen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat houd jij bij/maak jij voor je kind(eren)? Empty Re: Wat houd jij bij/maak jij voor je kind(eren)?

Bericht  bolus26 za 19 jan 2013 - 10:54

Ik heb voor m'n dochter het boek mam en pap vertellen over jou.ook ben ik een houten kist/ doos ( ikea) aan het beschilderen met haar geboortekaartje. Hier wil ik spullen als 1e pakje de in bewaren en straks knutselwerkjes enzo.

Ook maak ik een digitaal fotoalbum. Gewoon 1 per levensjaar. Heeft m'n moeder bij mij ook gedaan ( mappen) en vind ik nog steeds leuk om terug te kijken
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat houd jij bij/maak jij voor je kind(eren)? Empty Re: Wat houd jij bij/maak jij voor je kind(eren)?

Bericht  Theeleut za 19 jan 2013 - 11:01

Ik houd niks bij. Niks voor mij om te doen. Ik ken het ook niet van huis uit.
We hebben wel veel foto's en filmpjes gesorteerd op een harde schijf staan.

Soms baal ik wel eens dat ik nooit zoiets begonnen ben, maar anderzijds ga ik me er ook niet schuldig om voelen.
Mijn man heeft bijv. 2 jaar geleden van zijn ouders een album gekregen van baby tot puber met wat tekeningen en briefjes van hem erbij + een grote lijst met allerlei baby foto's. Dat hebben ze toen pas gemaakt, dus ik kan altijd nog wat samenstellen zoals zij hebben gedaan.

Mijn vriendin schrijft bijv. elk jaar als ze jarig zijn een persoonlijke kaart voor betreffend kind met een klein overzicht van dat jaar wat ze hebben meegemaakt enz. Erg leuk idee vind ik dat, maar dan wel vanaf het 1e jaar!
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat houd jij bij/maak jij voor je kind(eren)? Empty Re: Wat houd jij bij/maak jij voor je kind(eren)?

Bericht  Lejow za 19 jan 2013 - 11:38

Ik maak fotoboeken en films voor B.
Ze heeft tot nu toe een fotoboek van de periode in het ziekenhuis, een fotoboek van het eerste half jaar, en ik ben nu bezig met het fotoboek van het tweede half jaar.
Wil dan als laatste foto ieder jaar een foto doen van B en ons met haar verjaardagstaart.

En ik plak dan een dvd envelopje achterin het fotoboek en daar doe ik dan de film in van die betreffende periode.

Ik heb van mezelf ook veel filmmateriaal toen ik klein was, en ik ben daar zó blij mee dat ik dat voor B ook graag wil doen!

Oh ja en ik heb nog 2 van die babyboeken waarin ik haar mijlpalen in bij hou inderdaad.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat houd jij bij/maak jij voor je kind(eren)? Empty Re: Wat houd jij bij/maak jij voor je kind(eren)?

Bericht  Linda za 19 jan 2013 - 11:41

Ik hou helemaal niks bij.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat houd jij bij/maak jij voor je kind(eren)? Empty Re: Wat houd jij bij/maak jij voor je kind(eren)?

Bericht  Gast za 19 jan 2013 - 11:43

Voor beide hetzelfde:

Foto albums
Filmpjes
Een doos met het eerste pakje, eerste schoentjes, KDV boekjes, armbandje etc etc.
(deze koffertjes wijken wel wat af want A gaat bijvoorbeeld niet naar het KDV en heeft geen armbandje...)
En beide een boek voor de eerste 4 jaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat houd jij bij/maak jij voor je kind(eren)? Empty Re: Wat houd jij bij/maak jij voor je kind(eren)?

Bericht  Lejow za 19 jan 2013 - 12:12

Oh ja, heb inderdaad ook een doos met de eerste pakjes, haar zh dagboekje, de plakkers van het zh, de krant van haar geboortedag enz.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat houd jij bij/maak jij voor je kind(eren)? Empty Re: Wat houd jij bij/maak jij voor je kind(eren)?

Bericht  Gast za 19 jan 2013 - 19:28

Ik heb nu voor beide de serie van Pauline Oud (baby's eerste jaar & mijn opgroeiboek) hierin verwerk ik ook veel foto's en knutsels en schrijf ik gebeurtenissen in op.

Maar ik vind zo'n doos met spulletjes ook wel heel leuk, dus die wil ik ook wel gaan maken, heb immers alles nog bewaard.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat houd jij bij/maak jij voor je kind(eren)? Empty Re: Wat houd jij bij/maak jij voor je kind(eren)?

Bericht  Liadan za 19 jan 2013 - 20:06

Oja, ik heb ook nog heel veel filmpjes, ik heb ze alleen nog niet gebrand. Ik vind het idee van Lejow wel heel leuk om te bij de fotoboeken te doen.
Ik heb alleen altijd gehoord dat dvd's niet 'goed' blijven, dus het staat sowieso ook allemaal op de externe harde schijf.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat houd jij bij/maak jij voor je kind(eren)? Empty Re: Wat houd jij bij/maak jij voor je kind(eren)?

Bericht  meisje za 19 jan 2013 - 20:10

Voor allebei:
* een doos met spulletjes (eerste pakje, speentje, krant, etc)
* boek van ikke
* mam pap vertel eens
* fotoboeken
* filmpjes
* ze hebben ook allebei een boek van de zwangerschap
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat houd jij bij/maak jij voor je kind(eren)? Empty Re: Wat houd jij bij/maak jij voor je kind(eren)?

Bericht  Annemie za 19 jan 2013 - 21:24

- fotoalbums
- boek over zijn eerste jaren
- een bak met al zijn spulletjes, plakkertjes van het ziekenhuis, eerste pakje, geboortekaartjes die we gekregen hebben, werkjes, enz.
- boek over de zwangerschap, die ik van week tot week invulde
- video beelden
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat houd jij bij/maak jij voor je kind(eren)? Empty Re: Wat houd jij bij/maak jij voor je kind(eren)?

Bericht  studiebol za 19 jan 2013 - 23:38

Voor wie een boekje bij houden met de mijlpalen. Doe je dat in een speciaal boek als zoiets van Paulien oud of pap en mam vertellen over mij. Of heb je gewoon een leuk schrift/notitieblok gekocht en zet je daar alles in?

Ik heb ook voor beiden een opbergbox van de hema, zo'n doorzichtige, daar zitten eerste kleertjes in en gewoon wat leuke bewaar dingen. Ook zal ik daar de kinderdagverblijf boekjes in bewaren.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat houd jij bij/maak jij voor je kind(eren)? Empty Re: Wat houd jij bij/maak jij voor je kind(eren)?

Bericht  Slakje za 19 jan 2013 - 23:40

Ik heb een platte doos waarin haar geboortekaartje steekt, een zakje suikerbonen, alle felicitatiekaartjes, een fotoboek en 2 boeken met mijlpalen.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat houd jij bij/maak jij voor je kind(eren)? Empty Re: Wat houd jij bij/maak jij voor je kind(eren)?

Bericht  bolus26 za 19 jan 2013 - 23:42

Ik heb dat pap mam boek omdat je daar jaren mee vooruit kunt en het niet zo super uitgebreid is.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat houd jij bij/maak jij voor je kind(eren)? Empty Re: Wat houd jij bij/maak jij voor je kind(eren)?

Bericht  *Lookie* zo 20 jan 2013 - 1:47

Ik hou een fotoboek bij, het ikke-boek, en nog een ander opschrijfboekje. Verder bewaar ik zijn eerste kleertjes, herinneringen van het ziekenhuis (navelklemmetje, plakkertjes etc), de krant van zijn geboortedag heb ik idd ook bewaard. En ik schrijf al in een dagboekje sinds we zwanger probeerden te worden, maar dat bewaar ik voor mezelf als het vol is, dat is zó persoonlijk.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat houd jij bij/maak jij voor je kind(eren)? Empty Re: Wat houd jij bij/maak jij voor je kind(eren)?

Bericht  Aggi zo 20 jan 2013 - 1:48

In boekjes het verloop van de zwangerschap, het eerste jaar, het 2de jaar, info over de opvang, bijzondere gebeurtenissen, tekeningen, filmpjes, hand en voet afdrukjes, echo foto´s zelfs het eerste plukje haar heb ik van R.

Moet alleen de foto s nog inplakken heb ze al wel op volgorde maar dit ga ik binnenkort doen.

Voor een eventuele 2de wil ik het ook zo doen.
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat houd jij bij/maak jij voor je kind(eren)? Empty Re: Wat houd jij bij/maak jij voor je kind(eren)?

Bericht  Gast zo 20 jan 2013 - 1:54

Ik wil later voor zolang ik het volhou jaarboeken gaan maken, geen dikke, maar gewoon dunne, met foto's, anekdotes en achterin een envelop met een dvd met filmmateriaal. Denk gewoon een klein fotoalbum via de Hema ofzo, misschien dat het eerste jaar wel een dikker boek zal zijn. Verder vind ik schrijven leuk, als ons kindje naar het kdv gaat zal ik dus een lekker dik schrift met harde kaft kopen waar alle belevenissen in komen te staan, zowel thuis als op het kdv.
Verder een curverbak waar ik de belangrijkste dingende bewaar. Eerste pakje, eerste schoentjes, lievelingspop/knuffel, rapporten, etc etc. Ik word echt zo'n bewaarmama. Alles voor later. Vooral ook omdat ik van mezelf niet zoveel heb van vroeger.

Stom dat ik daar nu al over na denk, word er altijd helemaal enthousiast van Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat houd jij bij/maak jij voor je kind(eren)? Empty Re: Wat houd jij bij/maak jij voor je kind(eren)?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum