Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

kinderkleding-twijfel topic

+19
Parisienne
Pommes
*Lookie*
Laced
Annie24
Funk
SarahKey
Sylvana
Sanne
teletascha
Supertalentje
sanne-84
Flower_L
Annemie
Paper Crown
Caroow
Shisha
Silver
Dora
23 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

kinderkleding-twijfel topic  Empty kinderkleding-twijfel topic

Bericht  Jade vr 18 jan 2013 - 20:38

Omdat ik steeds vragen heb over verschillende soorten kleding/hoe de maten vallen en wat geschikt is voor een baby, open ik maar eens een twijfel-topic.

Ik heb een aantal kleertjes gezien, maar vraag me af of het geschikt is voor een mei-baby (of eind april?). En welke maat moet ik dan kiezen?

kinderkleding-twijfel topic  ImageServerMexx?T=BgScale&P_L=W%2CH%2CC%2CF%2CQ&P_I_Q=90&P_I_F=JPEG&P_I_W=555&P_I_H=555&P_I_C=FFFFFF&A_L=SRC&A_I_SRC_O=rL7AqAEipiwAAAE5W8UqwpKG

Ik vind dit vestje wel leuk, maar is dit wel geschikt in het voorjaar? En kan ik dan beter een 50/56 nemen of 68? (62 is uitverkocht)

kinderkleding-twijfel topic  ImageServerMexx?T=BgScale&P_L=W%2CH%2CC%2CF%2CQ&P_I_Q=90&P_I_F=JPEG&P_I_W=555&P_I_H=555&P_I_C=FFFFFF&A_L=SRC&A_I_SRC_O=e9_AqAEiapMAAAE6wQtVPsCu


Is een blazer (van zachte stof) geschikt voor een baby? En vanaf welke maat dan? En zou een kindje zoiets in de zomer dragen?

En vanaf welke maat zijn spijkerbroekjes oké? vanaf 68?

Als iemand vragen heeft over kleding, is dit topic daar natuurlijk ook voor!

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderkleding-twijfel topic  Empty Re: kinderkleding-twijfel topic

Bericht  Dora vr 18 jan 2013 - 20:51

Misschien handiger om in zwanger en mama pijler te zetten?
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderkleding-twijfel topic  Empty Re: kinderkleding-twijfel topic

Bericht  Silver vr 18 jan 2013 - 20:53

Heel erg handig topic! Dan kom ik ook maar met mijn vragen.
Omdat we het geslacht niet willen weten (nu in de eerste instantie) kan ik langzaam aan beginnen met hamsteren naar kleding. Maar waar moet ik beginnen. Hoeveel en in welke maat. Wat voor richtlijnen hebben jullie gebruikt?
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderkleding-twijfel topic  Empty Re: kinderkleding-twijfel topic

Bericht  Dora vr 18 jan 2013 - 20:57

Heeft dat orange beestje een capuchon? Dan zou ik het niet doen. Ze liggen nog zoveel op hun rug dat me dat niet lekker lijkt liggen.

En die blazer zou ik ook niet doen. Als jasje is hij misschien te koud (kan in mei nog flink koud zijn). En hij is volgens mij behoorlijk open bij de nek.

Spijkerbroekjes vind ik vanaf een maat of 62 meestal wel erg leuk en stoer (zowel voor jongen als meisje).

Kleding groter dan 62 zou ik nog niet kopen. Want je weet niet in welk seizoen ze Indië maat zitten. Wij hebben namelijk kleding gekregen die totaal niet bij het seizoen paste omdat ze van gemiddelde baby's uitgingen. En wij hebben kindjes die 1 á 2 maten achterlopen op het gemiddelde.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderkleding-twijfel topic  Empty Re: kinderkleding-twijfel topic

Bericht  Jade vr 18 jan 2013 - 20:58

Dora schreef:Misschien handiger om in zwanger en mama pijler te zetten?

ja, heb al gevraagd om hem te verplaatsen kinderkleding-twijfel topic  1578173417

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderkleding-twijfel topic  Empty Re: kinderkleding-twijfel topic

Bericht  Shisha vr 18 jan 2013 - 20:58

Handig topic! Ik heb ook echt geen idee hoeveel van welke maat, hoe lang ze ongeveer in een maat zitten etc.
Verschilt natuurlijk ook wel weer per kind. Ik had een vriendin van mij als kraamcadeau een setje in maat 68 (dacht ik) aangedaan. Kindje is van mei maar hij paste er pas rond novermber in en het was een zomersetje. kinderkleding-twijfel topic  394967

Ik ga van de week eerst eens even uitzoeken wat we allemaal al hebben.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderkleding-twijfel topic  Empty Re: kinderkleding-twijfel topic

Bericht  Jade vr 18 jan 2013 - 21:01

Silver schreef:Heel erg handig topic! Dan kom ik ook maar met mijn vragen.
Omdat we het geslacht niet willen weten (nu in de eerste instantie) kan ik langzaam aan beginnen met hamsteren naar kleding. Maar waar moet ik beginnen. Hoeveel en in welke maat. Wat voor richtlijnen hebben jullie gebruikt?

Ik denk dat ik dan 3 pakjes in 50 zou kopen en 5 in 56. En na de geboorte via internet gaan shoppen. Ik denk dat ik het niet leuk zou vinden om nog maandenlang unisex kleertjes aan te trekken.

Ik vind trouwens dat noppies wel veel heeft in unisex.

http://www.noppies.com/NL/noppies-babykleding/P1P46/Unisex

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderkleding-twijfel topic  Empty Re: kinderkleding-twijfel topic

Bericht  Dora vr 18 jan 2013 - 21:02

Silver schreef:Heel erg handig topic! Dan kom ik ook maar met mijn vragen.
Omdat we het geslacht niet willen weten (nu in de eerste instantie) kan ik langzaam aan beginnen met hamsteren naar kleding. Maar waar moet ik beginnen. Hoeveel en in welke maat. Wat voor richtlijnen hebben jullie gebruikt?

Ik heb wel altijd meer gehaald dan dat er in de lijstjes staat. Was maar goed ook, want de 2de was een enorme spugerd (3 setjes op een dag was normaal, inclusief rompers).
Bij de 1ste wisten we het geslacht ook niet, maar ik vind het wel erg moeilijk om leuke neutrale kleding te kopen, zag niet veel leuks.

Wij hadden ongeveer 8 setjes kleding in maat 50-56 klaar hangen. Tegen het eind Jan je verloskundige of gyn wel zeggen wat het gewicht en lengte ongeveer is. Maar pin er je niet te hard op vast, kan wel eens schelen.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderkleding-twijfel topic  Empty Re: kinderkleding-twijfel topic

Bericht  Caroow vr 18 jan 2013 - 21:10

Blazertjes lijkt me niet zo fijn liggen. Wat voor weer het in Mei is is lastig, maar je kan altijd dingen kopen die je aan de tempratuur kan aanpassen (longsleeve kan over een romper met lange mouwen, maar ook over eentje zonder mouwtjes).
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderkleding-twijfel topic  Empty Re: kinderkleding-twijfel topic

Bericht  Paper Crown vr 18 jan 2013 - 21:27

Koop veeeeeeeel zachte broekjes en truitjes! Ik merk gewoon dat de specialere dingen die ik voor J. heb toch niet uit de kast pak. Bij zo'n klein babietje is 't van belang dat 't snel aan en uittrekt en kraagjes etc gewoon niet handig zijn want ze bewegen hun nekje alle kanten uit en worden vervolgens woest dat 't niet gauw genoeg gaat haha! Ik vind 't doodzonde al die speciale dingen in maat 50/56 want ze zullen ongedragen blijven.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderkleding-twijfel topic  Empty Re: kinderkleding-twijfel topic

Bericht  Gast vr 18 jan 2013 - 21:48

Eens met PC.

Koop vooral dingen die makkelijk wasbaar zijn, en dat is zo'n blazer niet. Vaak spugen die kleintjes veel, dan is het handig als het makkelijk allemaal bij elkaar in de was kan.

Vestjes met capuchon zou ik niet doen, ze liggen alleen maar, en dan ligt een bobbel in je nek niet fijn. In het begin vooral pakjes waar ze ook lekker in kunnen slapen, neem aan dat je de kleine niet 8x per dag om wil kleden naar pyjama voor een slaapje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kinderkleding-twijfel topic  Empty Re: kinderkleding-twijfel topic

Bericht  Annemie vr 18 jan 2013 - 22:01

Het ziet er superleuk uit, maar ik zou het ook niet doen, want het is niet handig en je baby slaapt veel, dus dan is zachte kleding zonder kraagjes of capuchons wel zo fijn.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderkleding-twijfel topic  Empty Re: kinderkleding-twijfel topic

Bericht  Flower_L vr 18 jan 2013 - 22:07

Wat pc zegt...ziet er allemaal superschattig uit...maar eerste tijd echt lekkere zachte kleertjes.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderkleding-twijfel topic  Empty Re: kinderkleding-twijfel topic

Bericht  sanne-84 vr 18 jan 2013 - 22:15

Ik vind een blazer enz ook super leuk, maar qua makkelijkheid is t weer iets anders.

Wij weten ook niet wat t wordt. Wil daarom de hoeveelheid kleding ook beperkt houden, zodat er de eerste week gericht geshopt kan worden (of internet, of ik stuur mn man weg)
Voor nu vind ik de.maat ook moeilijk, vooral omdat er verschil in grootte voorkomt. En oo zo'n kleine naat doet,dat veel verschil
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderkleding-twijfel topic  Empty Re: kinderkleding-twijfel topic

Bericht  Supertalentje vr 18 jan 2013 - 22:38

Vestje zou ik in 68 doen, dan kan ze het ongeveer 9 mnd later aan? In het begin liggen ze nog zoveel, dan is zo'n capouchon niet fijn.
Die blazer zou ik in de zomer ook aantrekken, het is geen 3 mnd 30 graden in NL, maar lijkt me weer niet fijn voor het nekje om op te liggen als ze zo klein zijn.

Spijkerbroekje had ik in maat 50/56 van Noppies. Zoon begon in maat 46/48 (of is het 44/48?) En hij kon pas broekjes maat 50 aan toen hij van boven maat 56 had. Dus pas met een maand of 3. Het was ook een zacht broekje, niet van dat dikke, stugge spijkerstof.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderkleding-twijfel topic  Empty Re: kinderkleding-twijfel topic

Bericht  Supertalentje vr 18 jan 2013 - 22:42

Trouwens, ik heb ook winterspul gekocht dat ie pas in de zomer aankon en andersom, maar je kunt ze zo makkelijk warmer aankleden. En sochtends om 8 uur moeten ze echt nog wel een lange broek en vest aan als je dan naar buiten gaat.
Het enige wat ik niet gekocht heb zijn winterjassen en korte broekjes, die heb ik pas gekocht toen het zover was.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderkleding-twijfel topic  Empty Re: kinderkleding-twijfel topic

Bericht  teletascha vr 18 jan 2013 - 22:43

Ik vind het allebei erg leuk. Maar zou dan maat 74 nemen en het wegleggen totdat ze niet meer de hele dag liggen en ook rechtop kunnen zitten.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderkleding-twijfel topic  Empty Re: kinderkleding-twijfel topic

Bericht  Sanne vr 18 jan 2013 - 22:57

Ik zou beide niet doen, of echt in een grotere maat, zodat ze het aankan als ze niet meer zoveel ligt en slaapt.

Voor degene die vroeg naar de hoeveelheid setjes unisex kleding. Ik had in totaal 8 setjes in de maten 50 en 56, dat was inclusief wat ik mijn moeder laten bijhalen in de kraamweek. Ik zou voor 2 of 3 setjes gaan en dan in de kraamweek via internet bijshoppen of iemand anders laten halen. De eerste weken alleen maar unisex setjes, zou ik niet zo leuk vinden.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderkleding-twijfel topic  Empty Re: kinderkleding-twijfel topic

Bericht  Sylvana vr 18 jan 2013 - 22:59

Supertalentje schreef:Vestje zou ik in 68 doen, dan kan ze het ongeveer 9 mnd later aan? In het begin liggen ze nog zoveel, dan is zo'n capouchon niet fijn.
Die blazer zou ik in de zomer ook aantrekken, het is geen 3 mnd 30 graden in NL, maar lijkt me weer niet fijn voor het nekje om op te liggen als ze zo klein zijn.

Spijkerbroekje had ik in maat 50/56 van Noppies. Zoon begon in maat 46/48 (of is het 44/48?) En hij kon pas broekjes maat 50 aan toen hij van boven maat 56 had. Dus pas met een maand of 3. Het was ook een zacht broekje, niet van dat dikke, stugge spijkerstof.

9 maanden later? Ik weet niet waar je dat op baseert, hier zat ze met 3 maanden al in die maat.. Valt dus geen pijl op te trekken.

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderkleding-twijfel topic  Empty Re: kinderkleding-twijfel topic

Bericht  SarahKey vr 18 jan 2013 - 23:00

Supertalentje schreef:Trouwens, ik heb ook winterspul gekocht dat ie pas in de zomer aankon en andersom, maar je kunt ze zo makkelijk warmer aankleden. En sochtends om 8 uur moeten ze echt nog wel een lange broek en vest aan als je dan naar buiten gaat.
Het enige wat ik niet gekocht heb zijn winterjassen en korte broekjes, die heb ik pas gekocht toen het zover was.

Zo heb ik het ook gedaan. Ik heb nu bv ook tshirtjes in de kast liggen, voor onder een vestje. PAs toen het warm werd heb ik snel zomerkleertjes in maat 68 gekocht. En vervolgens heeft hij nog de helft niet aangehad Laughing. Deze zomer ga ik dat weer doen, ik wacht eerst in wat voor maat hij zit als het echt warm word.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderkleding-twijfel topic  Empty Re: kinderkleding-twijfel topic

Bericht  Supertalentje vr 18 jan 2013 - 23:15

Sylvana schreef:
Supertalentje schreef:Vestje zou ik in 68 doen, dan kan ze het ongeveer 9 mnd later aan? In het begin liggen ze nog zoveel, dan is zo'n capouchon niet fijn.
Die blazer zou ik in de zomer ook aantrekken, het is geen 3 mnd 30 graden in NL, maar lijkt me weer niet fijn voor het nekje om op te liggen als ze zo klein zijn.

Spijkerbroekje had ik in maat 50/56 van Noppies. Zoon begon in maat 46/48 (of is het 44/48?) En hij kon pas broekjes maat 50 aan toen hij van boven maat 56 had. Dus pas met een maand of 3. Het was ook een zacht broekje, niet van dat dikke, stugge spijkerstof.

9 maanden later? Ik weet niet waar je dat op baseert, hier zat ze met 3 maanden al in die maat.. Valt dus geen pijl op te trekken.
Zo, anders ben je gepikeerd? Ik heb het idee dat dat voor 9 maanden is, staat toch een vraagteken achter? Ik heb het even gegoogled, overal staat mt 68 voor 6 maanden. Dat is een gemiddelde en de maten zelf lopen uiteen net als de groei van de kindjes. Maar 1 ding is zeker, ze zal het een keer aankunnen! Very Happy

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderkleding-twijfel topic  Empty Re: kinderkleding-twijfel topic

Bericht  Jade vr 18 jan 2013 - 23:32

super bedankt voor alle reacties! kinderkleding-twijfel topic  827601

Het blazertje is dus gewoon echt niet handig! Dat dacht ik stiekem al, maar hij is zo schattig I love you. Het vestje twijfel ik nog over. Ik zou het dan als soort jasje aantrekken in bijvoorbeeld de maxicosi, en het hoofdje dan gewoon in de muts leggen. Ik heb namelijk rond gekeken, maar zie overal wel een capuchon aan het vest vastzitten.

Een spijkerbroekje haal ik dan denk ik in maat 62.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderkleding-twijfel topic  Empty Re: kinderkleding-twijfel topic

Bericht  Gast vr 18 jan 2013 - 23:41

Je hebt ook spijkerbroeken die heel zacht zijn. Mijn zoons hadden die al aan vanaf maat 56. Zo'n beestje zou je inderdaad wel aan kunnen doen als ze in de maxi cosi of kinderwagen ligt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kinderkleding-twijfel topic  Empty Re: kinderkleding-twijfel topic

Bericht  Sylvana za 19 jan 2013 - 0:59

Supertalentje schreef:
Sylvana schreef:
Supertalentje schreef:Vestje zou ik in 68 doen, dan kan ze het ongeveer 9 mnd later aan? In het begin liggen ze nog zoveel, dan is zo'n capouchon niet fijn.
Die blazer zou ik in de zomer ook aantrekken, het is geen 3 mnd 30 graden in NL, maar lijkt me weer niet fijn voor het nekje om op te liggen als ze zo klein zijn.

Spijkerbroekje had ik in maat 50/56 van Noppies. Zoon begon in maat 46/48 (of is het 44/48?) En hij kon pas broekjes maat 50 aan toen hij van boven maat 56 had. Dus pas met een maand of 3. Het was ook een zacht broekje, niet van dat dikke, stugge spijkerstof.

9 maanden later? Ik weet niet waar je dat op baseert, hier zat ze met 3 maanden al in die maat.. Valt dus geen pijl op te trekken.
Zo, anders ben je gepikeerd? Ik heb het idee dat dat voor 9 maanden is, staat toch een vraagteken achter? Ik heb het even gegoogled, overal staat mt 68 voor 6 maanden. Dat is een gemiddelde en de maten zelf lopen uiteen net als de groei van de kindjes. Maar 1 ding is zeker, ze zal het een keer aankunnen! Very Happy

Ooh, was niet gepikeerd bedoeld! Was meer in het algemeen dat er geen pijl op te trekken valt qua maten.

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderkleding-twijfel topic  Empty Re: kinderkleding-twijfel topic

Bericht  Funk za 19 jan 2013 - 1:12

kinderkleding-twijfel topic  20130119092440

Ik weet niet goed hoe ik het blauwe broekje moet combineren. Hij heeft nu dit erop maar ik twijfel of ik het wel zo leuk vind. Iemand tips?
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderkleding-twijfel topic  Empty Re: kinderkleding-twijfel topic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum