Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie heeft er een goede tip of advies? Borstvoeding..

+7
Sylvana
Liadan
Aimee
Lonely Goatherd
Sanne
Annie24
Eva1985
11 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wie heeft er een goede tip of advies? Borstvoeding.. - Pagina 2 Empty Re: Wie heeft er een goede tip of advies? Borstvoeding..

Bericht  teletascha vr 18 jan 2013 - 8:20

Hier hebben we ook een clusteraar gehad. Ik heb daar maar gewoon aan toe gegeven. Na en week of 6 kreeg ik eigenlijk pas weer een ritme in mijn leven.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er een goede tip of advies? Borstvoeding.. - Pagina 2 Empty Re: Wie heeft er een goede tip of advies? Borstvoeding..

Bericht  Liadan vr 18 jan 2013 - 8:21

Ik zou haar nu nog lekker even laten slapen en dan rond 22 uur weer laten drinken (of eerder als ze eerder wakker wordt).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Muppetje vr 18 jan 2013 - 8:22

Sorry dat ik je topic even misbruik, maar Sylvana, is het bij jou nog goed gekomen?

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820

Bericht  Gast vr 18 jan 2013 - 8:23

Eva1985 schreef:Rejoy
Okee.. duidelijk. Bedankt voor je antwoord. Dan ga ik haar gewoon vaker aanleggen. Mijn dochter zit nu tussen de 8 en 12 voedingen per dag.. Ze is nu trouwens net bij mijn vriend in slaap gevallen, dus ik wacht het even af.. ze heeft om kwart voor 6 voor het laatst gehad.. Is het dan nu beter om haar gewoon te laten slapen en wachten tot ze vanzelf komt of haar rond 9 uur wakker te maken? Dan is het namelijk weer 3 uur terug...

En met voeden op verzoek bedoelen jullie ook dat er bijvoorbeeld 4 uur tussen kan zitten overdag? Want als ik haar vanmorgen niet had wakker gemaakt had er ook zo 4 uur tussen gezeten...

Sylvana
Mijn kraamhulp was opzich ook wel voor voeden op verzoek, maar zei ook dat ik ook eerder kan voeden als ik bijvoorbeeld weg moet of visite krijg. Dus dat doe ik nu dan ook. Als er visite komt om 4 uur, dan voed ik haar rond 3 uur of half 4, zodat ik klaar ben als de visite er is... of als ik weg moet dan pak ik haar ook eerder..

Liadan
Bedankt voor je antwoord. Het is af en toe lastig om in te schatten wat mn kleine meisje nodig heeft of wilt..

Tussen de 8 en 12 voedingen is mooi hoor smile En er kan zo nu en dan gerust vier uur tussen zitten, maar als ze er een gewoonte van maakt en steeds vaker er vier uur tussen laten zitten, zou ik af en toe ook op míjn verzoek aan gaan bieden. Ik zou even rustig aankijken hoe vaak ze komt als je het haar echt helemaal zelf laat regelen. Als je dan ook op dezelfde hoeveelheid uitkomt, dan is ze prima in staat om het zelf te regelen. Als ze dan veel minder vaak komt, dan zou ik haar wel wakker gaan maken, omdat het wel gezonder is om haar te laten drinken, om te voorkomen dat ze niet voldoende hongersignalen geeft en daarmee dus te weinig drinkt.

Gast
Gast

Bericht  Sylvana vr 18 jan 2013 - 8:25

Muppetje schreef:Sorry dat ik je topic even misbruik, maar Sylvana, is het bij jou nog goed gekomen?

Ja! Ze kwam op een geven moment ook snachts weer meerdere keren en dat heeft de bv gered denk ik!

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Sanne vr 18 jan 2013 - 8:26

Ik zou haar ook laten slapen. Het is niet erg als er een keer wat langer tussen zit. Als ze voor de rest regelmatig drinkt, dan gaat het hartstikke goed. Ik vond het in het begin ook echt pittig en heb hier ook heel wat vragen neergegooid, maar oh, wat ben ik blij dat ik gewoon ben doorgegaan. Het is het helemaal waard I love you

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Muppetje vr 18 jan 2013 - 8:26

Sylvana schreef:
Muppetje schreef:Sorry dat ik je topic even misbruik, maar Sylvana, is het bij jou nog goed gekomen?

Ja! Ze kwam op een geven moment ook snachts weer meerdere keren en dat heeft de bv gered denk ik!

fijn! smile

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Eva1985 vr 18 jan 2013 - 8:33

Rejoy. schreef:
Eva1985 schreef:Rejoy
Okee.. duidelijk. Bedankt voor je antwoord. Dan ga ik haar gewoon vaker aanleggen. Mijn dochter zit nu tussen de 8 en 12 voedingen per dag.. Ze is nu trouwens net bij mijn vriend in slaap gevallen, dus ik wacht het even af.. ze heeft om kwart voor 6 voor het laatst gehad.. Is het dan nu beter om haar gewoon te laten slapen en wachten tot ze vanzelf komt of haar rond 9 uur wakker te maken? Dan is het namelijk weer 3 uur terug...

En met voeden op verzoek bedoelen jullie ook dat er bijvoorbeeld 4 uur tussen kan zitten overdag? Want als ik haar vanmorgen niet had wakker gemaakt had er ook zo 4 uur tussen gezeten...

Sylvana
Mijn kraamhulp was opzich ook wel voor voeden op verzoek, maar zei ook dat ik ook eerder kan voeden als ik bijvoorbeeld weg moet of visite krijg. Dus dat doe ik nu dan ook. Als er visite komt om 4 uur, dan voed ik haar rond 3 uur of half 4, zodat ik klaar ben als de visite er is... of als ik weg moet dan pak ik haar ook eerder..

Liadan
Bedankt voor je antwoord. Het is af en toe lastig om in te schatten wat mn kleine meisje nodig heeft of wilt..

Tussen de 8 en 12 voedingen is mooi hoor Wie heeft er een goede tip of advies? Borstvoeding.. - Pagina 2 561177 En er kan zo nu en dan gerust vier uur tussen zitten, maar als ze er een gewoonte van maakt en steeds vaker er vier uur tussen laten zitten, zou ik af en toe ook op míjn verzoek aan gaan bieden. Ik zou even rustig aankijken hoe vaak ze komt als je het haar echt helemaal zelf laat regelen. Als je dan ook op dezelfde hoeveelheid uitkomt, dan is ze prima in staat om het zelf te regelen. Als ze dan veel minder vaak komt, dan zou ik haar wel wakker gaan maken, omdat het wel gezonder is om haar te laten drinken, om te voorkomen dat ze niet voldoende hongersignalen geeft en daarmee dus te weinig drinkt.

Oke fijn om te horen dat dat goed is Wink
Meestal komt ze zelf wel om de 2,5 uur of 3 uur.. 's Nachts laat ze er gelukkig wel wat langer tussen.. Afgelopen nacht was het 1:00 en toen pas weer 6:45. Dat was wel even lekker hoor! Verder heeft ze vandaag gedronken om 9:15, 13:00, 15:30 en 17:45.
Zit vandaag dus nog maar op 6 voedingen.. Ze wordt nu beetje wakker, dus ik pak haar nu en dan zal ze rond half 12 nog wel een keertje komen denk ik. Dan zitten we weer op 8.

Ohja verschonen jullie de luier voor de voeding of tussen de ene en de andere borst door?
Eva1985
Eva1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 113
Punten : 144
Registratiedatum : 20-02-12

Bericht  Gast vr 18 jan 2013 - 8:36

ik verschoon een luier als ie vol zit of vies is Very Happy
Je kunt wel de luier verschonen als ze weer snel in slaap sukkelt, misschien dat ze dan weer even goed wakker wordt om de andere kant ook nog goed te drinken.

Ik zou wel proberen om zeker die 8 voedingen aan te houden. Dan zit je gemiddeld om de 3 uur, vaker is mooier, maar op zich zijn 8 voedingen ook niet slecht.

Gast
Gast

Bericht  Eva1985 za 19 jan 2013 - 7:49

Kom ik weer met mn vragen haha..

Vandaag gaat het eigenlijk prima. Ze regelt het zelf en komt zo rond de 2,5 - 3 uur..
Nu heeft ze om 18:00 uur gedronken... 1 kant maar, want toen viel ze in slaap.. heb haar in bed gelegd, maar om 19:00 uur werd ze alweer wakker.. rond 19:15 maar weer aangelegd, want ze was op haar handen aan het sabbelen en mopperig..
Dus heeft ze de andere kant gedronken.. maar nu blijft ze een beetje jengelig..
moet ik haar dan gewoon die borst aan blijven bieden of is dat ook niet goed? Want zo kan ik haar elk kwartier wel aanleggen.. moet ik daar maar gewoon aan toegeven?
Eva1985
Eva1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Muppetje za 19 jan 2013 - 7:54

Eva1985 schreef:Kom ik weer met mn vragen haha..

Vandaag gaat het eigenlijk prima. Ze regelt het zelf en komt zo rond de 2,5 - 3 uur..
Nu heeft ze om 18:00 uur gedronken... 1 kant maar, want toen viel ze in slaap.. heb haar in bed gelegd, maar om 19:00 uur werd ze alweer wakker.. rond 19:15 maar weer aangelegd, want ze was op haar handen aan het sabbelen en mopperig..
moet ik haar dan gewoon die borst aan blijven bieden of is dat ook niet goed? Want zo kan ik haar elk kwartier wel aanleggen.. moet ik daar maar gewoon aan toegeven?

klinkt duidelijk als clusteren. Zou af en toe wel even van kant wisselen. vooral als ze loslaat en hengelt maar wel nog lijkt te willen drinken

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Eva1985 za 19 jan 2013 - 7:58

Muppetje schreef:
Eva1985 schreef:Kom ik weer met mn vragen haha..

klinkt duidelijk als clusteren. Zou af en toe wel even van kant wisselen. vooral als ze loslaat en hengelt maar wel nog lijkt te willen drinken

okey dankje voor je antwoord. ze ligt nu te drinken en valt dan ook in slaap,maar zodra ze dan loslaat en ik haar anders neer leg, wordt ze weer wakker en begint te jengelen/huilen..
Eva1985
Eva1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Linda za 19 jan 2013 - 8:01

Eva, lees dit artikel eens door. Waarschijnlijk herken je een hoop. Je kindje wil heerlijk bij mama clusteren.

http://www.borstvoeding.com/problemen/mproductie/clusteren.html

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: