Draadjesvlees/suddervlees
+16
Summerlovin
Parisienne
*Lookie*
Aagje!
SarahKey
Elliot
Fortissimo
Minx
Lady Starstruck
Highway
Arwyn
loura
Puggle
silly-one
Muus
Linnie1985
20 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Draadjesvlees/suddervlees
Mijn oma doet het in de snelkookpan, ook hachée.. heerlijk!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Mijn moeder gebruikt runderriblappen en smeert die in met mosterd. Worden ze heel lekker van en als ze klaar zijn proef je de mosterd niet. Zij braad ze eerst kort aan en blust het dan af met water. dan doet ze er een laurierblaadje en tomaten bij. En dan laat ze het heel lang sudderen (zeker een hele middag). Echt super lekker! Ze maakt dan ook zo veel dat we er twee dagen van kunnen eten.
Summerlovin- Kletskop
- Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Registratiedatum : 18-11-10
Vandaag het vlees gekocht, vrijdag ga ik het eens proberen!
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Oeps, overheen gelezen! Maar ik vind een half flesje nog ontzettend veel hoor...Linnie1985 schreef:Elliot schreef:Ben toch wel erg benieuwd of je echt een halve liter boter hebt gebruikt. Mijn hemel, dat zijn twee flesjes vloeibare bakboter toch?
Ik had al eerder aangegeven dat het een foutje was, dat moest zijn een half flesje vloeibare boter .
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Ik doe er altijd een beetje azijn bij, dat schijnt de taaiheid weg te nemen. Ik heb ze nu ook opstaan, geïnspireerd door het lezen van dit topic. Heb er ook wat mosterd bij gedaan, ben benieuwd! Ik voeg vaak ook een zakje vleesjus toe trouwens.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Ik heb het gister ook gemaakt naar aanleiding van dit topic! Super lekker
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Ik gebruik ook geen half flesje vloeibare boter, nee, dat vind ik wel erg veel.
Wij maken het op allerlei manieren. Hachee, goulash, Indische gerechten, Griekse stoofpotjes. Ik vind het jammer dat het zo duur is.
Wij maken het op allerlei manieren. Hachee, goulash, Indische gerechten, Griekse stoofpotjes. Ik vind het jammer dat het zo duur is.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Deze vind ik ook echt heerlijk!
http://www.een.be/programmas/dagelijkse-kost/recepten/stoofvlees-met-friet
http://www.een.be/programmas/dagelijkse-kost/recepten/stoofvlees-met-friet
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Ik heb al vrij lang hetzelfde recept voor draadjesvlees, ben het alleen nu aan het perfectioneren.
Heb toevallig vandaag draadjesvlees op het menu, volgens dit recept.
Eerst de braadpan op laag vuur zetten met een flinke klont Croma. (Absoluut geen huismerk, normaal kan me dat niet schelen, maar draadjesvlees móet in Croma). Ondertussen het vlees licht kruiden met een klein beetje peper en kruidnagel (geen zout, dat onttrekt vocht, dat doe ik pas later). Vervolgens een klont Croma in de koekenpan bruin laten worden. Het vlees in de koekenpan op hoog vuur snel aan weerszijden dichtschroeien. Hierna het vlees kruiden, ik gebruik hiervoor wat rundvleeskruiden. Daarna de lap in de braadpan leggen en afblussen met hete bouillon. Vervolgens een kruidnageltje, een laurierblaadje, een in ringen gesneden ui en een scheutje azijn erbij. Dit staat nu al 4 uur op een heel laag vuurtje te stoven.
Ik gebruik overigens ook flink veel boter bij draadjesvlees hoor. Niet zo belachelijk veel als mijn moeder (die gooide er een heel pakje bij als ik het me goed herinner), maar nog altijd zo'n 100 gram.
Wat lady4 zegt klopt idd.. Azijn zorgt ervoor dat het vlees zachter wordt. Daarom gebruik ik ook hete bouillon om af te blussen, van koud vocht schijnt het vlees ook minder mals te worden.
Heb toevallig vandaag draadjesvlees op het menu, volgens dit recept.
Eerst de braadpan op laag vuur zetten met een flinke klont Croma. (Absoluut geen huismerk, normaal kan me dat niet schelen, maar draadjesvlees móet in Croma). Ondertussen het vlees licht kruiden met een klein beetje peper en kruidnagel (geen zout, dat onttrekt vocht, dat doe ik pas later). Vervolgens een klont Croma in de koekenpan bruin laten worden. Het vlees in de koekenpan op hoog vuur snel aan weerszijden dichtschroeien. Hierna het vlees kruiden, ik gebruik hiervoor wat rundvleeskruiden. Daarna de lap in de braadpan leggen en afblussen met hete bouillon. Vervolgens een kruidnageltje, een laurierblaadje, een in ringen gesneden ui en een scheutje azijn erbij. Dit staat nu al 4 uur op een heel laag vuurtje te stoven.
Ik gebruik overigens ook flink veel boter bij draadjesvlees hoor. Niet zo belachelijk veel als mijn moeder (die gooide er een heel pakje bij als ik het me goed herinner), maar nog altijd zo'n 100 gram.
Wat lady4 zegt klopt idd.. Azijn zorgt ervoor dat het vlees zachter wordt. Daarom gebruik ik ook hete bouillon om af te blussen, van koud vocht schijnt het vlees ook minder mals te worden.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Kun je er ook teveel vocht bij doen?
Het vlees staat hier nu een paar uurtjes op en drijft al een beetje vanaf het begin. Daarom wat meer water erbij gedaan (eerst bouillon), maar heb het idee dat er nu wel heel veel vocht bij zit.. Maakt dat uit? Het staat nu alsnog niet helemaal onder, een paar puntjes blijven boven het vocht uitkomen doordat ze drijven.
Het vlees staat hier nu een paar uurtjes op en drijft al een beetje vanaf het begin. Daarom wat meer water erbij gedaan (eerst bouillon), maar heb het idee dat er nu wel heel veel vocht bij zit.. Maakt dat uit? Het staat nu alsnog niet helemaal onder, een paar puntjes blijven boven het vocht uitkomen doordat ze drijven.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Dat vraag ik mij ook vaak af Arwyn, maar volgens mij valt dat wel mee.
Ik heb nu ook weer een lap opstaan en die staat op een paar puntjes na helemaal onder. Heb het vlees al sinds vanochtend half 11 opstaan en het is echt ontzettend zacht geworden.
Ik heb nu ook weer een lap opstaan en die staat op een paar puntjes na helemaal onder. Heb het vlees al sinds vanochtend half 11 opstaan en het is echt ontzettend zacht geworden.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: