Draadjesvlees
+12
Highway
Cheesegirl
Lady Starstruck
pitbullgup
Caresses
Mamsie
Caramba
minoessepoes
Susan
vlinder19
Marin
Jilke
16 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Draadjesvlees
Ben een poging aan het doen voor draadjesvlees te maken! Vorige keer waren het schoenzolen geworden, ben benieuwd.
Al vrees ik ervoor haha, zie net op internet bij tips dat je beter niet kunt zouten vooraf, en dat je het vlees langzaam moet laten ontdooien of juist vers moet gebruiken. Wat deed ik? Ontdooien in warm water en vooraf kruiden met peper en jawel...zout
Heb er wel bier in gedaan nu, ipv water, hopelijk komt dat de smaak ten goede (oke taai misschien, als de smaak maar goed is is er nog iets gelukt ).
Heb het nu een half uurtje op staan, en zoals het er nu uit ziet zijn het weer rubberen lappen geworden, maar dat kan ook nog goedkomen lees ik? Het kan mooi tot zeven uur sudderen vanavond.
Lukt het bij jullie wel goed of ben ik zo'n culinaire barbaar? Of nog tips?
Al vrees ik ervoor haha, zie net op internet bij tips dat je beter niet kunt zouten vooraf, en dat je het vlees langzaam moet laten ontdooien of juist vers moet gebruiken. Wat deed ik? Ontdooien in warm water en vooraf kruiden met peper en jawel...zout
Heb er wel bier in gedaan nu, ipv water, hopelijk komt dat de smaak ten goede (oke taai misschien, als de smaak maar goed is is er nog iets gelukt ).
Heb het nu een half uurtje op staan, en zoals het er nu uit ziet zijn het weer rubberen lappen geworden, maar dat kan ook nog goedkomen lees ik? Het kan mooi tot zeven uur sudderen vanavond.
Lukt het bij jullie wel goed of ben ik zo'n culinaire barbaar? Of nog tips?
Jilke- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10
Re: Draadjesvlees
Hahaha ik ben ook aan dit experiment bezig momenteel
Of het echt draadjesvlees wordt betwijfel ik (wat voor vlees moet je daarvoor gebruiken?) Maar hopelijk wordt het wel zacht. Ik heb sucadelappen gebruikt en het eerst gebruind, dus aangebakken, en daarna afgeblust met rode wijn. En er zitten allemaal groenten in de pan. Nu staat het te pruttelen met wijn en veel water. Het lijken nu nog wel beetje schoenzolen, maar over 3 uur zal 't toch wel stuk zachter zijn..denk ik
Of het echt draadjesvlees wordt betwijfel ik (wat voor vlees moet je daarvoor gebruiken?) Maar hopelijk wordt het wel zacht. Ik heb sucadelappen gebruikt en het eerst gebruind, dus aangebakken, en daarna afgeblust met rode wijn. En er zitten allemaal groenten in de pan. Nu staat het te pruttelen met wijn en veel water. Het lijken nu nog wel beetje schoenzolen, maar over 3 uur zal 't toch wel stuk zachter zijn..denk ik
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik heb runderlappen gebruikt, geen idee welke. Volgens mij gewoon normale, stond niets op de verpakking.
Idd ook aangebraden, lekker veel uien erbij, en afgeblust met bruin bier. Heb er verder niets ingedaan, vond het beetje zonde er een hoop in te doen als het toch mislukt Eerst maar eens kijken of het nu lukt. Wel nog een plak peperkoek en zakje kruiden om er straks bij te gooien nog.
Idd ook aangebraden, lekker veel uien erbij, en afgeblust met bruin bier. Heb er verder niets ingedaan, vond het beetje zonde er een hoop in te doen als het toch mislukt Eerst maar eens kijken of het nu lukt. Wel nog een plak peperkoek en zakje kruiden om er straks bij te gooien nog.
Jilke- Prater
Ik neem meestal sucadalappen maar ook wel magere runderlappen omdat ik liever mager vlees heb. Ik kruid het vooraf met rundvleeskruiden. Bak eerst een uitje aan in de pan dan het vlees aanbakken, laurierblaadje erbij. Dan afblussen met water, scheutje azijn erbij en een aantal uren laten sudderen tot het uitelkaar valt. Dan vind ik ze perfect!
vlinder19- Fluisteraar
- Aantal berichten : 180
Punten : 331
Registratiedatum : 18-11-10
Je moet het niet te lang aanbraden, het moet maar een beetje bruin zijn aan weerszijden, niet helemaal dichtgeschroeid zoals bij een biefstuk. Dan zorgen dat het goed onder water staat.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Oke aan die "eisen" heb ik voldaan
Jilke- Prater
Ik ook
Marin- Lady Post-a-lot
Voor stoofvlees gebruik ik sucade, die snijd ik in blokjes, bak ik even aan in bruine boter, dan dek ik het af met uien en giet ik er bouillon op. Ik heb eens gelezen dat je beter geen koud vocht zo op het warme vlees moet gooien want dan kan het taai worden. Geen idee of dat zo is, maar ik gebruik bouillonblokjes en warm water en dat laat ik dan langs de rand de pan in lopen. Daar gaan peperbolletjes en een laurierblad bij en eventueel ook nog jeneverbes en dat laat ik dan minimaal 4 uur stoven, zonder te roeren. Op het eind roer ik er dan ontbijtkoek doorheen en dan valt het vlees echt uit elkaar zonder er iets voor te doen.
Als mijn moeder draadjes vlees maakt, gebruikt ze hele runderlappen en die laat ze volgens mij sudderen in boter. Er komt dan een heel lapje uit de pan die je zo uit elkaar kan rafelen met erg lekkere jus.
Als mijn moeder draadjes vlees maakt, gebruikt ze hele runderlappen en die laat ze volgens mij sudderen in boter. Er komt dan een heel lapje uit de pan die je zo uit elkaar kan rafelen met erg lekkere jus.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Susan schreef:Je moet het niet te lang aanbraden, het moet maar een beetje bruin zijn aan weerszijden, niet helemaal dichtgeschroeid zoals bij een biefstuk. Dan zorgen dat het goed onder water staat.
+1. En dan lekker lang laten sudderen.
Heerlijk als het zo uitelkaar valt.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Nou het vlees is helemaal uit elkaar gevallen en boterzacht, dus dat is goed gelukt Alleen is het tussendoor wel beetje ingekookt en toch wat aangebrand, dus sommige stukjes smaken beetje verbrand Maar al met al ziet het er lekker uit en ruikt ook nog steeds goed. Nog een uurtje sudderen.
Marin- Lady Post-a-lot
Hmm heerlijk! Ik gebruik ook altijd sucadelappen. Ik doe het zoals jullie doen en ik draai de pan van de deksel onderste boven er op en giet daar een beetje water op. Dan condenseerd dan in de pan.
Op het laatste gooi ik er een plak peperkoek bij.
Ik gooi er trouwens naar een laurierblad ook nog 2 kruidnagels in.
Op het laatste gooi ik er een plak peperkoek bij.
Ik gooi er trouwens naar een laurierblad ook nog 2 kruidnagels in.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Hij valt nog niet uit elkaar, maar begint iets zachter te worden. Mag ook wel na drieenhalf uur! Zometeen móet ik weg dus gast hij toch uit. Ben benieuwd morgen.
Jilke- Prater
Mijne heeft ongeveer van half 2 tot 6 opgestaan, en vond het redelijk lekker. Niet heel bijzonder, maar op zich wel goed gelukt.
Marin- Lady Post-a-lot
Bij mij lukt het altijd wel.
Ik gebruik sukade lappen en deze snijd ik in stukjes.
Die bak ik kort aan de buitenkant even aan (binnenkant is dan dus nog niet gaar). Op het laatst stukken ui meebakken.
Dan water erbij en 2+ uren laten sudderen op het kleinste pitje met deksel erop.
Dan het sausje erbij.
Ik gebruik sukade lappen en deze snijd ik in stukjes.
Die bak ik kort aan de buitenkant even aan (binnenkant is dan dus nog niet gaar). Op het laatst stukken ui meebakken.
Dan water erbij en 2+ uren laten sudderen op het kleinste pitje met deksel erop.
Dan het sausje erbij.
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
-Ik peper en zout ze aan 2 kanten en braad ze dan even kort aan met 2 grote gesneden uien.
-Blus het dan af met rode wijn klein scheutje port en vul dan met water toe totdat de lappen helemaal onder staan.
-dan pers ik 4 tenen knoflook uit 2 kruidnagels en 2 blaadjes laurier en doe er 2 zakjes vleesjus bij van knorr
-en laat het minimaal 5 uur op laag vuur pruttelen.
-Blus het dan af met rode wijn klein scheutje port en vul dan met water toe totdat de lappen helemaal onder staan.
-dan pers ik 4 tenen knoflook uit 2 kruidnagels en 2 blaadjes laurier en doe er 2 zakjes vleesjus bij van knorr
-en laat het minimaal 5 uur op laag vuur pruttelen.
pitbullgup- Prater
- Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
Wat maken sommige er een feest van Dan voel ik me zo'n keukenmuts... Ik neem hele sucadelappen of runderlappen, peper en zout ze beide kanten, schroei ze dicht op hoog vuur, dan beetje runderbouillon, laurierblaadje en wat... nee volgens mij is dat 't gewoon... Oh en soms maak ik nog wel extra jus aan. Maar verder niks. Oh en ik zet ze de eerste dag altijd 3 uur op klein pitje en volgende dag nog 's een paar uur. Dus 's maandags ben ik vaak 2 soorten vlees aan't bereiden, als ik dinsdags draadjesvlees wil eten
Gast- Gast
Lekker draadjesvlees dat heb ik al in geen jaren meer op! Ik ga dit ook een keer maken.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Ik ben nu bezig met draadjesvlees maken, maar één ding weet ik niet zeker.
Zorgen jullie dat het vlees 'onder water' staat of is een bodempje water juist voldoende?
Zorgen jullie dat het vlees 'onder water' staat of is een bodempje water juist voldoende?
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
ik doe ze altijd helemaal onder water (nouja bier)
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Nou, ik benieuwd. Ze lijken nog niet erg zacht en uit elkaar te vallen. Ze hebben tot 6 uur de tijd en anders bedenk ik nog wel iets anders haha! Ik krijg dit echt nooit goed volgens mij..
Cheesegirl- Ratel
Dat duurt ook lang hoor; gaat vast wel lukken!
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Het wordt idd al zachter! Het valt ook al een beetje uit elkaar. Dus waarschijnlijk komt het wel goed over 3 uur haha.
Cheesegirl- Ratel
Het is idd gelukt! Heerlijk zacht en het is allemaal uit elkaar gevallen. Nog een uurtje... dan lekker eten!
Cheesegirl- Ratel
Het heeft echt tijd nodig idd. Mag gerust 4-6 uur pruttelen.
Wij aten gisteren sucadelapjes. Dat soort vlees gebruik ik alleen om te pruttelen.
magere riblappen doe ik in stoofschotels.
Gisteren het vlees gekruid met rundvleeskruiden, even aangebraden. Warm water erbij met een bouillonblokje.
Kruidnageltjes en laurierblaadjes en zo maandagavond laten pruttelen en gisterenmiddag nog even.
Was heerlijk mals.
Krijg er nu alweer zin in
Wij aten gisteren sucadelapjes. Dat soort vlees gebruik ik alleen om te pruttelen.
magere riblappen doe ik in stoofschotels.
Gisteren het vlees gekruid met rundvleeskruiden, even aangebraden. Warm water erbij met een bouillonblokje.
Kruidnageltjes en laurierblaadjes en zo maandagavond laten pruttelen en gisterenmiddag nog even.
Was heerlijk mals.
Krijg er nu alweer zin in
Ohh ik krijg nu ook helemaal zin om het te maken! Denk dat ik van 't weekend maar eens aan de slag ga. Wat eten jullie er eigenlijk bij?
Possom- Fluisteraar
- Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: