Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Suddervlees

+7
minoessepoes
Zwerver
sonly
Mizz_S
silly-one
Ugly Betty
flower
11 plaatsers

Ga naar beneden

Suddervlees Empty Suddervlees

Bericht  flower ma 2 mei 2011 - 4:54

IK vraag me af hoe jullie suddervlees maken.

Voor 2maand terug heb ik het voor het eerst gemaakt maar ik vond er een aparte smaak aan zitten, geloof dat ik er toen ontbijtkoek in had, paprika, ui..

Dus wie heeft er een lekker recept?
flower
flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Suddervlees Empty Re: Suddervlees

Bericht  Ugly Betty ma 2 mei 2011 - 5:03

Wat is suddervlees? Embarassed
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  flower ma 2 mei 2011 - 5:52

Ugly Betty schreef:Wat is suddervlees? Embarassed

draadjes vlees zegt je dat wat? zo kan je het ook noemen;)
Het is in iedergeval vlees die een paar uur moet sudderen en dan heerlijk zacht is..
flower
flower
Prater
Prater

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 5:54

draadjesvlees, omavlees...

Ik eet het eigenlijk zelden, ik denk altijd dat ik het helemaal niet lekker vind. Terwijl ik het eigenlijk heerlijk vind als ik weer een stukje proef. Alleen vind ik die vette flubbers zo verschrikkelijk vies.

Mijn man is er trouwens gek op, maar we eten het niet zo vaak.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 5:58

flower schreef:IK vraag me af hoe jullie suddervlees maken.
Ik maak het gewoon niet.

Gast
Gast

Bericht  silly-one ma 2 mei 2011 - 6:04

Ik heb ooit op internet een recept gevonden met sojasaus, was ook erg lekker. Het recept van ik alleen kwijt.
Wat ik vaak doe is het vlees insmeren met peper en zout. Dat aanbraden in de pan met een zooi boter. Beide kanten goed bruin. Vuur laag zetten en afblussen met water en dan doe ik er nog wat kruidnagels bij en wat laurierbladeren. Dat lekker lang laten staan en daarna heerlijk opeten. Of verwerken in een ragout.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Mizz_S ma 2 mei 2011 - 6:16

Heb ik nog nooit gemaakt, en ik denk niet dat ik dat ooit ga doen. Het lijkt me echt niet lekker en als het zo lang moet opstaan ook niet echt handig.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 6:21

Duurt me veel te lang dus dat maak ik nooit smile

Gast
Gast

Bericht  flower ma 2 mei 2011 - 6:45

silly-one schreef:Ik heb ooit op internet een recept gevonden met sojasaus, was ook erg lekker. Het recept van ik alleen kwijt.
Wat ik vaak doe is het vlees insmeren met peper en zout. Dat aanbraden in de pan met een zooi boter. Beide kanten goed bruin. Vuur laag zetten en afblussen met water en dan doe ik er nog wat kruidnagels bij en wat laurierbladeren. Dat lekker lang laten staan en daarna heerlijk opeten. Of verwerken in een ragout.

Je receptje klinkt simpel maar lekker, dat staat me wel aan;)

En van suddervlees krijg je ook de lekkerste jus!! tenminste als je het goed maakt laughcry
flower
flower
Prater
Prater

Bericht  sonly ma 2 mei 2011 - 8:51

Ik doe het gewoon even aanbakken met vleeskruiden of zout+peper en dan in jus (gewoon zakje van de aldi ofzo, van die poeder) laten sudderen met een heeeeeeel klein beetje azijn (maar zo weinig dat je het niet proeft later).
Af en toe in de gaten houden dat de jus niet te dik wordt, als dat wel het geval is lauw of warm water erbij. Geen koud want dan wordt het vlees juist weer taaier.

Als het vlees dan wel te flauw is erna, kun je er altijd nog een beetje zout extra op doen.
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887

Bericht  Zwerver ma 2 mei 2011 - 8:56

Ik doe er eigenlijk niks byzonders mee, laat het in de jus lekker sudderen en meer niet haha heerlijk. Ik kruid het met Peper, zout en nootmuskaat

Laatst aangepast door wc-eend op ma 2 mei 2011 - 9:03; in totaal 1 keer bewerkt
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 8:58

Suddervlees! Jammie! Maar ik maak het nooit, want er zit behoorlijk veel tijd in om het goed gaar te krijgen. Sad

Gast
Gast

Bericht  Ugly Betty ma 2 mei 2011 - 9:02

Ik maak het nooit want ik hou er niet van. Mijn man is er gek op en die krijgt af en toe een pannetje van zijn oma of zijn moeder. Hoe ze het maken weet ik eigenlijk niet. Ik denk gewoon wat peper en zout en dan laten in de pan met veel boter...
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762

Bericht  minoessepoes ma 2 mei 2011 - 18:36

Is dat hetzelfde als stoofvlees?

Dat maak ik door sucade in blokjes te snijden en te bakken in de boter, vervolgens gaan er peperbolletjes bij en laurierblad en eventueel jeneverbes, dan zet het het vuur omlaag, dek ik het vlees af met uien en giet ik er vleesbouillon bij zodat het vlees en de uien net helemaal onder staan. Dit 4 uur zachtjes laten pruttelen en dan binden met 1 of 2 plakken ontbijtkoek. Echt lekker. Maar ik weet niet of je dat bedoeld want dan krijg je ook niet echt jus maar het is een stuk dikker, meer vergelijkbaar met hachee. En dat moet je dan eigenlijk wel eten met frietjes Very Happy
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  sonly di 3 mei 2011 - 3:32

Lijkt er wel een beetje op, alleen je kunt het ook gewoon met aardappels & groente eten bijv. omdat het jus is waar je het in laat zitten en je het niet laat indikken. (juist niet denk ik!)

Het lekkerst is het als het vlees uit elkaar valt als je je vork er in steekt!

En sucadelapjes is van varkens toch? Suddervlees is officieel geloof ik met rundvlees (maar is ook lekker als je paardenvlees of varkensvlees (fricandeau) gebruikt)
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887

Bericht  flower di 3 mei 2011 - 5:55

Nou de suddervlees was heerlijk, ik had riblappen (geloof rundvlees?)
IK heb de riblappen met peper en zout ingesmeerd, vervolgens aangebraden met boter, warm water erbij,beetje azijn, laurierblad, ui en kruidnagel.
Geloof dat dat het was;)
flower
flower
Prater
Prater

Bericht  duckie wo 4 mei 2011 - 2:33

met ontbijtkoek erdoor? dat heb ik nog nooit gehoord haha..
ik smeer het vlees meestal in met mosterd en dan in de pan met boter en als het een beetje bruin in vuur laag, water erbij, knoflook teentjes, uien, ketjap en laurierblad. en dan heeeeel wat uurtjes laten pruttelen
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Ellebel wo 4 mei 2011 - 3:30

minoessepoes schreef:Is dat hetzelfde als stoofvlees?

Dat maak ik door sucade in blokjes te snijden en te bakken in de boter, vervolgens gaan er peperbolletjes bij en laurierblad en eventueel jeneverbes, dan zet het het vuur omlaag, dek ik het vlees af met uien en giet ik er vleesbouillon bij zodat het vlees en de uien net helemaal onder staan. Dit 4 uur zachtjes laten pruttelen en dan binden met 1 of 2 plakken ontbijtkoek. Echt lekker. Maar ik weet niet of je dat bedoeld want dan krijg je ook niet echt jus maar het is een stuk dikker, meer vergelijkbaar met hachee. En dat moet je dan eigenlijk wel eten met frietjes Very Happy

In Limburg noemen we dat zuurvlees! Dan moet er eigenlijk alleen nog wat stroop bij om het iets zoeter te maken.
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Bericht  rapa nui wo 4 mei 2011 - 7:36

duckie schreef:met ontbijtkoek erdoor? dat heb ik nog nooit gehoord haha..

Ontbijt/peperkoek is om het een beetje te binden en door de kruiden in ontbijtkoek krijg je er wat extra smaak aan. Om het te binden kun je er ook een bruine boterham die je aan beide kanten met mosterd hebt ingesmeerd boven op leggen.

En de tijd die het kost: als ik het een keertje maak dan braad ik het vlees tegelijk aan met de rest van mijn maaltijd voor een avond maar laat het vervolgens de hele avond pruttelen op klein vuur/hoef je amper naar te kijken. De volgende dag hoef je het alleen maar even op te warmen.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Susan wo 4 mei 2011 - 7:47

Als ik hachee maak gaat er inderdaad ontbijtkoek bij, en azijn en veel ui en laurierblad en kruidnagels. Ik doe de ontbijtkoek er trouwens pas aan het eind bij.

Ik maak ook wel eens een stoofpot met gepelde tomaten, knoflook, ui, paprika, aubergine, courgette, oregano en een beetje kaneel. Of een Indisch gerecht, rendang of roedjak. Of gewoon stoofvlees met alleen een beetje kruidnagel en een laurierblaadje.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud