tegen jouw baby praten
+34
Pompoen
Caroow
PiP
smooch
Fearie
Jasmine
Slakje
Shopaholic
SDL
Printje
Viva
Jezzie
Shy
Novalee
Snoes
Muppetje
Niene
Lonely Goatherd
Darius
Highway
Floor
Amber-
*Lookie*
Puggle
Annemie
SarahKey
Teddyaapje
Parisienne
Tania
Pommes
Susan
Clapperdie
Jazzlyn
Flower_L
38 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: tegen jouw baby praten
Haha ik klets hem ook de oren van het hoofd. Gisteren op het cb moest die wijkverpleegkundige zelfs lachen dat ik hele verhalen tegen hem had . Maar ik vind het raar om helemaal niks tegen hem te zeggen.
Gast- Gast
Ik praat al sinds haar geboorte tegen haar,vertel alles wat we gaan doen en waarom..
Niene- Prater
- Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Jahoor, wij hebben hele gesprekken samen, hartstikke gezellig
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10
Ja, ik praat veel tegen hem. Ik vind het ook maar zo 'saai' om niets te zeggen.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Ik praat ook veel tegen N., al sinds het begin al moest ik er toen wel aan wennen. Maar je merkt snel genoeg dat het niet uitmaakt wat je zegt, als het maar vrolijk klinkt. Tegenwoordig ben ik wel eens uitgekletst en ga ik voor haar zingen. Daar kan ze geen genoeg van krijgen.
Toen N. er net was moesten mijn vriend en ik er trouwens wel aan wennen dat als je de ander hoorde praten het niet per se tegen jou was maar ook tegen N. kon zijn.
Voor N. er was vond ik het trouwens heel moeilijk contact te maken met kleine kindjes en baby's. Inmiddels lukt dat ook veel beter.
Toen N. er net was moesten mijn vriend en ik er trouwens wel aan wennen dat als je de ander hoorde praten het niet per se tegen jou was maar ook tegen N. kon zijn.
Voor N. er was vond ik het trouwens heel moeilijk contact te maken met kleine kindjes en baby's. Inmiddels lukt dat ook veel beter.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Vanaf dat hij geboren is praat ik heel veel tegen hem. Toen hij nog niet geboren was ook al trouwens
Het word nu alleen maar leuker omdat hij reageert en terug babbelt.
Het word nu alleen maar leuker omdat hij reageert en terug babbelt.
Shy- Kletskop
- Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10
Ik praat ook de hele dag door tegen haar. Ik vertel haar van alles, wat we aan het doen zijn of wat we gaan doen.
Als ik ga koken vertel zet ik haar met de wipstoel in de keuken en vertel ik wat ik ga koken en dat als ze wat groter is ook gezellig met papa en mama aan tafel mee mag eten enz.
Als ik ga koken vertel zet ik haar met de wipstoel in de keuken en vertel ik wat ik ga koken en dat als ze wat groter is ook gezellig met papa en mama aan tafel mee mag eten enz.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Verschilt, soms praat ik tegen onze dochter, vaak lacht ze dan ook heel lief terug heel de tijd en soms maakt ze ook geluidjes dan.
En soms verschoon ik haar gewoon stil... En dan zie ik opeens dat ze naar me zit te lachen ofzo :p
En soms verschoon ik haar gewoon stil... En dan zie ik opeens dat ze naar me zit te lachen ofzo :p
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Ik klets ook de hele dag tegen ze, en R die doet natuurlijk al even vrolijk mee haha zijn mond staat ook geen moment meer stil.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik praatte ook altijd veel tegen de kleintjes. Nu nog steeds maar nu zijn het geen babies meer .
Praten jullie op de oechiekoechieheelhoogstemmetje-manier tegen je beeb of op gewone toon?
Praten jullie op de oechiekoechieheelhoogstemmetje-manier tegen je beeb of op gewone toon?
SDL- Prater
- Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12
Ik praat nooit echt op babytoon, alleen om grappig te zijn
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Normale toon
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Ik vind het zo vreselijk irritant, die gekke stemmetjes .
Ik praat ook wel iets zachter tegen een pasgeboren baby dus ik pas mijn stemgeluid wel iets aan maar ik ben geen cartoon (zeg maar).
Ik praat ook wel iets zachter tegen een pasgeboren baby dus ik pas mijn stemgeluid wel iets aan maar ik ben geen cartoon (zeg maar).
SDL- Prater
- Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12
Hier word ook uitbundigd gekletst, ook door man en dochter naar de baby toe. En eigenlijk ook overal..
Shopaholic- Kletskop
- Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12
Niet oechiekoechie, gewoon normaal. Als we kiekeboe doen wel gek stemmetje
Shy- Kletskop
- Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Ik praatte ook veel tegen Louise, maar vooral ook omdat ik veel tegen mezelf praat. Maar meestal gewoon mijn normale stem.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
SDL schreef:Ik vind het zo vreselijk irritant, die gekke stemmetjes .
het is juist heel natuurlijk als je als volwassene met een hoge stem tegen een baby gaat praten. Baby's horen hoge tonen beter en zullen dus eerder reageren op een hoge dan lage stem. Dat is de reden dat het een heel natuurlijk iets is om met een hoge stem te praten en dus gped voor de ontwikkeling van de baby. Net al dat je in de derde persoon praat tegen jonge kinderen, doen de meeste mensen ook automatisch.
Gast- Gast
Toen J. nog een baby was praatte ik altijd tegen haar. Ook als we gewoon naar de winkel liepen, praatte ik over van alles en nog wat. Heeft me heel wat rare blikken opgeleverd
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Ik deed en doe het ook hoor, vertel wat ik doe, wat we gaan doen enzovoort, heb hele verhalen tegen D afgestoken.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Ik vertel ook hele verhalen aan mijn dochter. In het begin dacht mijn vriend elke keer dat ik tegen hem sprak. Nu is het leuk dat ze erop reageert en wilt terug kletsen.
Volgens mij praat ik altijd op normale toon, let er eigenlijk niet zo op.
Volgens mij praat ik altijd op normale toon, let er eigenlijk niet zo op.
smooch- Kletskop
- Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
+1!Amber- schreef:Ik vertel ook hele verhalen tegen luuk. En hij babbelt gezellig terug
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Ik vertel nu al hele verhalen tegen de baby
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Ik zeg alleen af en toe tegen het kindje in mijn buik dat hij niet zo hard moet schoppen, haha of ik zing een liedje voor 'm, maar verder. We zullen zien hoe dat is als hij geboren is, ik verwacht dat ik dan wel tegen hem zal praten! Ik bedoel, ik praat toch ook tegen de kat, kan niet zeggen dat die nou echt terug praat...
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Rejoy. schreef:SDL schreef:Ik vind het zo vreselijk irritant, die gekke stemmetjes .
het is juist heel natuurlijk als je als volwassene met een hoge stem tegen een baby gaat praten. Baby's horen hoge tonen beter en zullen dus eerder reageren op een hoge dan lage stem. Dat is de reden dat het een heel natuurlijk iets is om met een hoge stem te praten en dus gped voor de ontwikkeling van de baby. Net al dat je in de derde persoon praat tegen jonge kinderen, doen de meeste mensen ook automatisch.
Inderdaad, en een bepaald taalgebruik is ook juist goed, dat heet volgens mij Motherese.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:Rejoy. schreef:SDL schreef:Ik vind het zo vreselijk irritant, die gekke stemmetjes .
Inderdaad, en een bepaald taalgebruik is ook juist goed, dat heet volgens mij Motherese.
klopt
Gast- Gast
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Praten tegen buikbaby?
» Baby ligt steeds boven haar deken, tegen het hoofdeinde
» Baby muziek hoe reageert jouw baby?
» hoe slaapt een baby/is een baby gekleed.
» Praten
» Baby ligt steeds boven haar deken, tegen het hoofdeinde
» Baby muziek hoe reageert jouw baby?
» hoe slaapt een baby/is een baby gekleed.
» Praten
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: