tegen jouw baby praten
+34
Pompoen
Caroow
PiP
smooch
Fearie
Jasmine
Slakje
Shopaholic
SDL
Printje
Viva
Jezzie
Shy
Novalee
Snoes
Muppetje
Niene
Lonely Goatherd
Darius
Highway
Floor
Amber-
*Lookie*
Puggle
Annemie
SarahKey
Teddyaapje
Parisienne
Tania
Pommes
Susan
Clapperdie
Jazzlyn
Flower_L
38 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
tegen jouw baby praten
Praat jij veel tegen jouw baby? Doel nu even bewust op babies, gezien ze niet terugpraten
Bedacht me toen ik laatst op cb was. Als ik j dan uit- of aankleedt, dan ben ik vrolijk tegen hem aan het praten...eigenlijk onbewust. Wat ik zeg slaat nergens op....daar niet van.
Een andere mama kwam vrolijk binnen (dus daar lag het ook niet aan), en heeft bij aankleden tweeling geen woord gezegd tegen ze. Vond eigenlijk vreemd, omdat ik zelf altijd wel praat van....' Even hoofdje omhoog' of 'we gaan'....dat soort onzin
Ik praat eigenlijk altijd wel tegen hen beide.....op de fiets, bij omkleden, bij het wandelen, in de winkel, etc...
Jullie?
Bedacht me toen ik laatst op cb was. Als ik j dan uit- of aankleedt, dan ben ik vrolijk tegen hem aan het praten...eigenlijk onbewust. Wat ik zeg slaat nergens op....daar niet van.
Een andere mama kwam vrolijk binnen (dus daar lag het ook niet aan), en heeft bij aankleden tweeling geen woord gezegd tegen ze. Vond eigenlijk vreemd, omdat ik zelf altijd wel praat van....' Even hoofdje omhoog' of 'we gaan'....dat soort onzin
Ik praat eigenlijk altijd wel tegen hen beide.....op de fiets, bij omkleden, bij het wandelen, in de winkel, etc...
Jullie?
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Re: tegen jouw baby praten
Ik vertel alles hahaha
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Ik praat al vanaf de geboorte veel tegen onze kleine. Op de opvang en cb konden ze dat ook zien aan T. ik vertel echt hele verhalen. Alles wat we doen gaan doen en hebben gedaan. En als hij "praat" dan praat ik ook altijd terug.
Moet wel zeggen dat ik voorheen vaak in mijzelf aan het praten was.
Blijkbaar praat ik graag
Moet wel zeggen dat ik voorheen vaak in mijzelf aan het praten was.
Blijkbaar praat ik graag
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Ik vond dat altijd heel moeilijk. Niet dat ik het niet deed, maar het kostte me wel moeite, ik vond het vooral in het begin heel moeilijk om te praten als er geen antwoord komt.
Het hoeft ook niet zo te zijn dat die tweelingmoeder nooit praat, misschien was ze er nu met haar hoofd niet bij.
Het hoeft ook niet zo te zijn dat die tweelingmoeder nooit praat, misschien was ze er nu met haar hoofd niet bij.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
ik praat ook volop tegen onze zoon, en nu merk ik dat hij volop reageert als hij mijn stem hoort. Op de een of andere manier vind ik het afstandelijk als je niet tegen je kind praat.
Pommes- Prater
- Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13
Ja ik praat de hele dag door tegen M. Bij J. deed ik dat ook altijd. Denk dat ze er af en toe zelf s gek van worden. J. praat ook de hele dag door, houdt geen halve minuut z'n mond, ik weet wel van wie die dat heeft
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ja, ik praatte altijd heel veel. Gewoon, alsof ik het al tegen een ouder kindje had, niet in zo'n baby-taaltje. Geen problemen mee gehad.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Tegen T. praatte in 100 uit toen hij baby was, en nog. Terwijl ik tegen andere baby's of kindjes vrij snel uitgepraat ben.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Ja ik praat ook veel tegen S en ook toen hij klein was.
Ik vertel elke ochtend bij het aankleden wat we die dag gaan doen.
Tijdens elke keer luier verschonen etc vertel ik wat ik doe. 'Nu nog even sokjes aan, huppatee klaar!' Iets in die geest.
Als we aan het wandelen zijn of fietsen dan vertel ik wat we zien en waar we naar toe gaan etc.
Nu kletst hij op zijn manier terug, moet lachen als ik oepsie zeg, begint blij in zijn handjes te klappen als ik ga zingen en dan maakt het hem niet uit of het een kinderliedje is of een lied van jan smit oid.
Ik vertel elke ochtend bij het aankleden wat we die dag gaan doen.
Tijdens elke keer luier verschonen etc vertel ik wat ik doe. 'Nu nog even sokjes aan, huppatee klaar!' Iets in die geest.
Als we aan het wandelen zijn of fietsen dan vertel ik wat we zien en waar we naar toe gaan etc.
Nu kletst hij op zijn manier terug, moet lachen als ik oepsie zeg, begint blij in zijn handjes te klappen als ik ga zingen en dan maakt het hem niet uit of het een kinderliedje is of een lied van jan smit oid.
Ik vertelde ook alles tegen mijn zoontje, ook wat ik aan het doen was, dan zei ik bijv. tegen hem; "Mama, doet nu even je luier om en dan krijg je zo je broekje aan".
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Ja hoor ik vertel hele verhalen tegen mijn dochter.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Ja doe ik ook, al vanaf zijn geboorte. Inderdaad vaak dingen die nergens over gaan, het is gewoon gezellig keuvelen: "Wat zit jij lekker in bad!" "Heb jij een blokje gevonden?" "Zullen we lekker jam op je brood doen? Mmm!", etc... Bij het consultatiebureau: "Zie je, dat kindje kan goed fietsen!", "HĂ©, waar is je doekje nou?" etc.. Zo is er altijd wel wat te babbelen. Ik merk ook dat H dat reuze gezellig vind en hij babbelde ook al heel vroeg dus ik denk zelf dat het ook wel invloed heeft op de taalvaardigheid.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Susan schreef:Ik vond dat altijd heel moeilijk. Niet dat ik het niet deed, maar het kostte me wel moeite, ik vond het vooral in het begin heel moeilijk om te praten als er geen antwoord komt.
Klopt, maar was meer dat het mij toen opviel dat sommigen niet of weinig praten.
Flower_L- Ratel
Teddyaapje schreef:Tegen T. praatte in 100 uit toen hij baby was, en nog. Terwijl ik tegen andere baby's of kindjes vrij snel uitgepraat ben.
Dat laatste herken ik ook!
Flower_L- Ratel
Ik vertel ook hele verhalen tegen luuk. En hij babbelt gezellig terug
Amber-- Ratel
- Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Nee eigenlijk niet, ik vond/vind dat erg moeilijk.
Nu praat ik wel wat meer maar nu 'snapt' hij er ook meer van en dan nog vertel ik meestal alleen het hoog noodzakelijke dat hij stil moet liggen of niet z'n voeten in de poep moet doen.
Nu praat ik wel wat meer maar nu 'snapt' hij er ook meer van en dan nog vertel ik meestal alleen het hoog noodzakelijke dat hij stil moet liggen of niet z'n voeten in de poep moet doen.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Kan me wel voorstellen dat sommigen het lastig vinden. In begin dacht ik ook weleens..."wat zullen mensen wel niet van mij denken "
Flower_L- Ratel
Ik denk dat ik dat veel zal doen! Ik had, toen hij nog leefde, ook hele gesprekken met mijn konijn
Laatst aangepast door Highway op vr 18 jan 2013 - 1:43; in totaal 1 keer bewerkt
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Flower_L schreef:Kan me wel voorstellen dat sommigen het lastig vinden. In begin dacht ik ook weleens..."wat zullen mensen wel niet van mij denken "
dat denk ik de hele dag, zodra ik een voet buiten huis zet (of binnenshuis ook als er visite is).
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Haha ik vind praten tegen babies leuk dus ik denk dat ik dat ook wel bij mijn eigen kindje lekker zou doen. Is dat beter voor de ontwikkeling of maakt dat niet uit?
Ik moest laatst bij een collega even helpen en toen begon die vader tegen de baby een heel verhaal: Dit is Harrison, zij komt je even in bad doen en ga je daarna lekker naar bed? En ik weet niet waar het precies door kwam maar dat was wel iets teveel van het goede haha, alsof hij een gesprek met een volwassene stond te voeren.
Ik moest laatst bij een collega even helpen en toen begon die vader tegen de baby een heel verhaal: Dit is Harrison, zij komt je even in bad doen en ga je daarna lekker naar bed? En ik weet niet waar het precies door kwam maar dat was wel iets teveel van het goede haha, alsof hij een gesprek met een volwassene stond te voeren.
Gast- Gast
Floor schreef:Flower_L schreef:Kan me wel voorstellen dat sommigen het lastig vinden. In begin dacht ik ook weleens..."wat zullen mensen wel niet van mij denken "
dat denk ik de hele dag, zodra ik een voet buiten huis zet (of binnenshuis ook als er visite is).
Owww dat is wel heel vervelend....
Flower_L- Ratel
Het maakte mij op zich niet uit wat mensen denken, sowieso waren er meestal geen mensen bij en als ik andere mensen zag die wel heel veel aan het praten waren dan had ik daar juist wel bewondering voor. Ik vind het gewoon lastig. Nu was het ook wel zo dat er bij Ezra niet zoveel wederkerigheid was, minder dan bij andere kindjes, dus dat maakte het moeilijker. Nu ik weet hoe ik bij hem taal kan ontlokken is het ook makkelijker, maar een hele tijd is het heel frustrerend geweest en dacht ik dat ik het gewoon verkeerd deed.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik doe het nu wel minder bij Elise, merk ik.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Ik praat al vanaf dag 1 best veel tegen hem ja, ook buiten als we aan het wandelen zijn of in de winkel.
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Praten tegen buikbaby?
» Baby ligt steeds boven haar deken, tegen het hoofdeinde
» Baby muziek hoe reageert jouw baby?
» hoe slaapt een baby/is een baby gekleed.
» Praten
» Baby ligt steeds boven haar deken, tegen het hoofdeinde
» Baby muziek hoe reageert jouw baby?
» hoe slaapt een baby/is een baby gekleed.
» Praten
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: