Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel mag een kindje van 1,5 jaar drinken in 24 uur?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Hoeveel mag een kindje van 1,5 jaar drinken in 24 uur? Empty Hoeveel mag een kindje van 1,5 jaar drinken in 24 uur?

Bericht  Steep wo 16 jan 2013 - 9:11

R. is altijd al een goede drinker geweest, maar sinds 2 weken wil R. 's nachts weer een fles, soms zelfs 2! Hij drinkt ongeveer 300ml melk en ongeveer 600ml ander vocht (ranja, lauwe thee e.d.) per dag dat hij wakker is. Maar 's nachts wil hij nu dus ook een fles a 200ml melk, dan komt zijn totale melk dus op 500ml, en dat lijkt me wat veel. Als we hem geen melk geven gaat hij helemaal over de zeik en gaat ook niet slapen voordat hij melk krijgt.. Meer aanbieden overdag lukt niet, het drinken staat altijd op tafel en hij pakt het als hij het wil, als ik het aanreik zet hij de fles weer op tafel neer en drinkt dus niet. Iemand een tip? En zijn er ergens richtlijnen te vinden waarin staat hoeveel een kindje van 1,5 jaar mag drinken?
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel mag een kindje van 1,5 jaar drinken in 24 uur? Empty Re: Hoeveel mag een kindje van 1,5 jaar drinken in 24 uur?

Bericht  Flower_L wo 16 jan 2013 - 9:13

Ik zou dan wanneer hij snachts melk heeft gehad, de volgende dag minder melk geven. Of thee met melk. Slaat hij nacht over, dan overdag meer melk.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel mag een kindje van 1,5 jaar drinken in 24 uur? Empty Re: Hoeveel mag een kindje van 1,5 jaar drinken in 24 uur?

Bericht  Theeleut wo 16 jan 2013 - 9:17

Geen idee hoeveel ze totaal mogen, ik geloof dat tussen de 500 cc en 1000 cc goed is waarvan 300cc melk.

Mijn zoon krijgt 's morgens 250 cc melk in een fles en 's avonds ook zo'n fles alleen doe ik dan de helft melk en de andere helft water. Ik fop hem dus Wink

Misschien een ideetje?

Mijn zoon drinkt dus niet zo best uit iets anders dan een zuigfles vandaar dat hij er nog twee krijgt. Ik heb liever dat hij genoeg drinkt en dan maar uit een fles dan dat hij persé uit een normale beker drinkt en te weinig binnen krijgt.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel mag een kindje van 1,5 jaar drinken in 24 uur? Empty Re: Hoeveel mag een kindje van 1,5 jaar drinken in 24 uur?

Bericht  Gast wo 16 jan 2013 - 9:20

Onze dochter wilde ook heel lang melk, maar wij zaten met hetzelfde probleem. Bij haar mengden we op een gegeven moment water met melk, op een gegeven moment hadden we nog maar 50cc melk en 150 cc water.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel mag een kindje van 1,5 jaar drinken in 24 uur? Empty Re: Hoeveel mag een kindje van 1,5 jaar drinken in 24 uur?

Bericht  Steep wo 16 jan 2013 - 9:28

Oeeh slim!! Ik ga de watertruc ook toepassen! Thnx!!

Is het een fase dat hij 's nachts weer een fles wil? Of heeft hij een tekort aan iets?
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel mag een kindje van 1,5 jaar drinken in 24 uur? Empty Re: Hoeveel mag een kindje van 1,5 jaar drinken in 24 uur?

Bericht  Theeleut wo 16 jan 2013 - 10:15

Ik ken het niet als fase. Mijn dochter en zoon kregen geen fles in de nacht rond die leeftijd.
Ik heb wel een korte tijd een fles water mee naar bed gegeven. Nu niet meer, want hij trekt de speen van de fles en dan is alles zeiknat.
Misschien kun je dat nog proberen, als hij dorst heeft kan hij altijd een slokje nemen.

Hij komt vast niks te kort, gewoon dorst denk ik.

Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel mag een kindje van 1,5 jaar drinken in 24 uur? Empty Re: Hoeveel mag een kindje van 1,5 jaar drinken in 24 uur?

Bericht  Purpleflower wo 16 jan 2013 - 10:17

Wij geven s'nachts een fles van 90 cm met 1 schepje peutergroei melk.
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel mag een kindje van 1,5 jaar drinken in 24 uur? Empty Re: Hoeveel mag een kindje van 1,5 jaar drinken in 24 uur?

Bericht  Theeleut wo 16 jan 2013 - 10:26

Purpleflower schreef:Wij geven s'nachts een fles van 90 cm met 1 schepje peutergroei melk.
dat is een grote fles Laughing
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel mag een kindje van 1,5 jaar drinken in 24 uur? Empty Re: Hoeveel mag een kindje van 1,5 jaar drinken in 24 uur?

Bericht  Steep wo 16 jan 2013 - 11:01

Theeleut schreef:
Purpleflower schreef:Wij geven s'nachts een fles van 90 cm met 1 schepje peutergroei melk.
dat is een grote fles Laughing
lol!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel mag een kindje van 1,5 jaar drinken in 24 uur? Empty Re: Hoeveel mag een kindje van 1,5 jaar drinken in 24 uur?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum