hoeveel moet een kindje minimaal ongeveer drinken?
+3
loesje
Chelle
duckie
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
hoeveel moet een kindje minimaal ongeveer drinken?
hoeveel vocht moet een kindje ongeveer binnenkrijgen?
heb soms t idee dat mn dochtertje te weinig vocht krijgt, ik weet het niet
sochtends doen we een fles van 210+7 + 2 schepjes rijstebloem
om 10 uur fruit
om 12.30 1 boterham (zonder korstjes) met een beetje fruit er op als beleg
+ fles 150+5
om 16 uur fles 180+6
om1730 potje groente
tussendoor bied ik haar wel sap aan maar daar drinkt ze af en toe een paar slokjes van maar niet echt veel.... (geef dit in een avent flesje met een 1 speen) probeer soms een anti lek beker maar dat snapt ze nog niet helemaal
na de groente gaat ze als ze moe is naar bed en word dan nog 1 keer wakker rond een uur of 8, probeer dan nog wat sap maar dat wil ze gweoon echt niet. ze is verder gewoon heel erg levendig, druk aan het ontdekken enzo dus ook niet hangerig of wat dan ook.
zou dit genoeg zijn?
heb soms t idee dat mn dochtertje te weinig vocht krijgt, ik weet het niet
sochtends doen we een fles van 210+7 + 2 schepjes rijstebloem
om 10 uur fruit
om 12.30 1 boterham (zonder korstjes) met een beetje fruit er op als beleg
+ fles 150+5
om 16 uur fles 180+6
om1730 potje groente
tussendoor bied ik haar wel sap aan maar daar drinkt ze af en toe een paar slokjes van maar niet echt veel.... (geef dit in een avent flesje met een 1 speen) probeer soms een anti lek beker maar dat snapt ze nog niet helemaal
na de groente gaat ze als ze moe is naar bed en word dan nog 1 keer wakker rond een uur of 8, probeer dan nog wat sap maar dat wil ze gweoon echt niet. ze is verder gewoon heel erg levendig, druk aan het ontdekken enzo dus ook niet hangerig of wat dan ook.
zou dit genoeg zijn?
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Re: hoeveel moet een kindje minimaal ongeveer drinken?
Als ik het zo lees lijkt het met niet heel erg weinig. Maar weet niet zeker of het genoeg is.
Waarom bel je niet even het CB? Die kunnen je vast wel advies geven.
Waarom bel je niet even het CB? Die kunnen je vast wel advies geven.
Chelle- Prater
- Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10
mijn zoontje krijgt krijgt ongeveer 650 cc per dag ik denk dat, dat wel normaal is.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn dochter krijgt dit:
8:00 Papfles 210 + 7 en pap
12:00 fruit 100 gr
15:00 Melk 180 + 6
18:00 Groente 100 gr
20:00 melk 210 + 7
En dit gaat nu meestal allemaal wel op op soms 100 cc na op een dag denk ik. Dus in mijn ogen ook niet super veel, maar zij doet het er ook goed op dus zolang ze zich normaal gedragen zal het allemaal wel goed zijn hoor.
En fruit en groente telt natuurlijk ook mee
8:00 Papfles 210 + 7 en pap
12:00 fruit 100 gr
15:00 Melk 180 + 6
18:00 Groente 100 gr
20:00 melk 210 + 7
En dit gaat nu meestal allemaal wel op op soms 100 cc na op een dag denk ik. Dus in mijn ogen ook niet super veel, maar zij doet het er ook goed op dus zolang ze zich normaal gedragen zal het allemaal wel goed zijn hoor.
En fruit en groente telt natuurlijk ook mee
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
De kinderarts heeft ons verteld dat een kindje minstens 500cc aan vocht binnen moet krijgen.
Edit: Zoals het er bij jullie uitziet krijgt ze genoeg vocht binnen hoor! Fruit is natuurlijk ook vocht en flessen genoeg zo te zien
Edit: Zoals het er bij jullie uitziet krijgt ze genoeg vocht binnen hoor! Fruit is natuurlijk ook vocht en flessen genoeg zo te zien
Gast- Gast
Dat is wel voldoende hoor.
Ze gaat incl. fruit en groente richting de 700cc en dat is voldoende.
Bij H. heeft het heel lang geduurd voor ze sap wilde drinken.
Heb je weleens water geprobeert?
Ze gaat incl. fruit en groente richting de 700cc en dat is voldoende.
Bij H. heeft het heel lang geduurd voor ze sap wilde drinken.
Heb je weleens water geprobeert?
Gast- Gast
ok hoef ik me daar niet echt zorgen om te maken... probeer het wel met regelmaat aan te bieden
maar zodra ik savonds ook maar met een fles aan kom zetten wat er ook maar in zit, is het mis, dus moet het echt overdag gaan proberen
kan wel eens water of thee gaan proberen (welke smaak is ook al weer goed) geef nu heel erg verdunde dixap
maar zodra ik savonds ook maar met een fles aan kom zetten wat er ook maar in zit, is het mis, dus moet het echt overdag gaan proberen
kan wel eens water of thee gaan proberen (welke smaak is ook al weer goed) geef nu heel erg verdunde dixap
duckie- Ratel
Volgens mij is het wel voldoende. In fruit zit idd ook vocht dus dat telt ook mee. Qua theesmaak is mij altijd verteld dat rooibos het beste is. levi vind het trouwens echt niet lekker die smijt zn beker weg na 1 slok
Barbabella- Prater
- Aantal berichten : 842
Punten : 894
Ik vroeg dit toevallig laatst op het CB! Omdat mij toen werd aangegeven dat qua flessen ik wel terug kon naar 2x 180+6 en dan tussen de middag 150+5.
Ik wilde toen weten hoeveel ze daarnaast nog moest drinken. Volgens het CB hoefde ze er niks naast te drinken, maar het mag natuurlijk wel! Als het warm weer is dan moeten ze wel extra drinken zeiden ze op het CB.
Omdat ik het zelf toch wel fijn vind als ze wat extra drinkt, bied ik het wel de hele dag door aan. En ze drinkt er ook best goed van. Alleen dan is het wel roosvicée of diksap, want water vindt ze helaas niks aan
Ik wilde toen weten hoeveel ze daarnaast nog moest drinken. Volgens het CB hoefde ze er niks naast te drinken, maar het mag natuurlijk wel! Als het warm weer is dan moeten ze wel extra drinken zeiden ze op het CB.
Omdat ik het zelf toch wel fijn vind als ze wat extra drinkt, bied ik het wel de hele dag door aan. En ze drinkt er ook best goed van. Alleen dan is het wel roosvicée of diksap, want water vindt ze helaas niks aan
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
PapillonRose schreef:Ik vroeg dit toevallig laatst op het CB! Omdat mij toen werd aangegeven dat qua flessen ik wel terug kon naar 2x 180+6 en dan tussen de middag 150+5.
Dat kan straks nog wel veranderen.
H. wilde voorheen (toen ze ook rond die leeftijd zat) niks anders dan melk.
Toen ging ze eindelijk sap drinken en nu sinds een paar maanden ook water.
Gast- Gast
Hazeltje schreef:PapillonRose schreef:Ik vroeg dit toevallig laatst op het CB! Omdat mij toen werd aangegeven dat qua flessen ik wel terug kon naar 2x 180+6 en dan tussen de middag 150+5.
Fijn om te horen dat het nog kan veranderen. Ik ben allang blij dat ze nu sap drinkt, maar bij het CB begonnen ze er al over dat ze water ook moeten leren drinken.. Maar als het niet gaat dan gaat het niet. Ik probeer het wel regelmatig, maar nog niet veel succes. Fijn dus dat het altijd vanzelf nog kan komen
PapillonRose- Ratel
Dat heeft hier ook echt wel even geduurd
Je kunt het er moeilijk met een trechter in gieten.
Daar komt bij dat ik het wel snap.
Vind er zelf ook geen hol aan. Zit kraak nog smaak aan
Je kunt het er moeilijk met een trechter in gieten.
Daar komt bij dat ik het wel snap.
Vind er zelf ook geen hol aan. Zit kraak nog smaak aan
Gast- Gast
zit er dan eigelijk niet te lang tijd tussen van de laatste fles rond 16 uur en om 1730 ongeveer groente tot de volgende ochtend pas weer een fles???
Nee water vind ik zelf ook weinig aan idd maar zal dat wel eens gaan proberen van de week
Nee water vind ik zelf ook weinig aan idd maar zal dat wel eens gaan proberen van de week
duckie- Ratel
Ik vind er best lang tussen zitten, tussen de laatste fles en de fles de volgende ochtend. Maar als het jullie zo bevalt, dan neem ik aan dat het niet zo erg is zolang ze maar wel genoeg vocht binnen krijgt in totaal.
Hier op het CB adviseerden ze om de laatste fles tussen 19:00 en 20:00 te geven ongeveer. Dat deed ik overigens al, maar altijd handig om de 'richtlijn' nog even te horen.
Hier op het CB adviseerden ze om de laatste fles tussen 19:00 en 20:00 te geven ongeveer. Dat deed ik overigens al, maar altijd handig om de 'richtlijn' nog even te horen.
PapillonRose- Ratel
PapillonRose schreef:Hazeltje schreef:PapillonRose schreef:Ik vroeg dit toevallig laatst op het CB! Omdat mij toen werd aangegeven dat qua flessen ik wel terug kon naar 2x 180+6 en dan tussen de middag 150+5.
Fijn om te horen dat het nog kan veranderen. Ik ben allang blij dat ze nu sap drinkt, maar bij het CB begonnen ze er al over dat ze water ook moeten leren drinken.. Maar als het niet gaat dan gaat het niet. Ik probeer het wel regelmatig, maar nog niet veel succes. Fijn dus dat het altijd vanzelf nog kan komen
En als je het water nou opwarmt? En er evt thee van maakt? Mijn zoontje lust ook geen koud water of koude melk, alles moet (lauw) warm zijn!
Koetjeboe- Fluisteraar
- Aantal berichten : 62
Punten : 76
Registratiedatum : 11-07-11
Helaas was thee ook geen succes hier. Misschien de verkeerde smaak geprobeerd, maar ze vond het in elk geval niet lekker (ze trok ook echt een heel vies gezicht ). Water en sap geef ik eigenlijk ook nooit koud, maar op kamertemperatuur. Ik zal eens kijken wat ze met lauw/warm water doet, bedankt voor de tip! En anders komt het vanzelf wel hoop ik.
PapillonRose- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Hoeveel minimaal drinken
» Hoeveel minimaal drinken baby 5 maanden? Over op 3 flessen?
» hoeveel uur moet een baby (ongeveer) slapen per dag?
» hoeveel mag een kindje drinken per dag?
» Hoeveel drinken jullie kindje op een dag?
» Hoeveel minimaal drinken baby 5 maanden? Over op 3 flessen?
» hoeveel uur moet een baby (ongeveer) slapen per dag?
» hoeveel mag een kindje drinken per dag?
» Hoeveel drinken jullie kindje op een dag?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: