Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Baby 2 mnd hoest vaak, en klinkt alsof ze veel slijm heeft

+2
Sun88
Viva
6 plaatsers

Ga naar beneden

Baby 2 mnd hoest vaak, en klinkt alsof ze veel slijm heeft Empty Baby 2 mnd hoest vaak, en klinkt alsof ze veel slijm heeft

Bericht  Viva wo 16 jan 2013 - 2:09

Onze dochter is nu 2mnd, en ze hoest sinds gister alsof er veel slijm in haar keel zit. (andere dochter heeft dit ook, dus mogelijk is ze gewoon aangestoken)
Het lijkt niet of ze er heel veel last van heeft, behalve dat ze soms wat benauwd klinkt.
Wat kan ik allemaal doen om het zo snel mogelijk over te laten gaan?
Ik heb al luuf bij haar opgesmeerd gisteravond en vanochtend.
Voor de rest gewoon laten drinken wanneer ze erom "vraagt" en natuurlijk veel slapen maar dat doet ze al...
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby 2 mnd hoest vaak, en klinkt alsof ze veel slijm heeft Empty Re: Baby 2 mnd hoest vaak, en klinkt alsof ze veel slijm heeft

Bericht  Viva wo 16 jan 2013 - 4:44

Zeg, weet geen van de 40 mensen die hem bekeken hebben, toevallig of er nog iets anders is om te zorgen dat dat kleine beetje benauwdheid, wat ze soms heeft, + hoesten weg te krijgen? :P
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Baby 2 mnd hoest vaak, en klinkt alsof ze veel slijm heeft Empty Re: Baby 2 mnd hoest vaak, en klinkt alsof ze veel slijm heeft

Bericht  Sun88 wo 16 jan 2013 - 4:45

Viva schreef:Zeg, weet geen van de 40 mensen die hem bekeken hebben, toevallig of er nog iets anders is om te zorgen dat dat kleine beetje benauwdheid, wat ze soms heeft, + hoesten weg te krijgen? :P

Sorry
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Bericht  Viva wo 16 jan 2013 - 4:47

Jammer, dan maar afwachten tot het vanzelf overgaat. Zo zielig bij zo'n klein kindje...
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Bericht  strawberry wo 16 jan 2013 - 4:48

Anders even langs de huisarts gaan? Ons nichtje van 3 maanden heeft laatst 1,5 week in het ziekenhuis gelegen met het rs virus. Dat begon ook zo. Wil je niet ongerust maken hoor maar ik zou het even laten checken.
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Bericht  Sanne wo 16 jan 2013 - 4:49

Ik weet inderdaad niet of je dat überhaupt wel sneller weg kan krijgen. H. hoestte in het begin ook wel veel en rochelde er soms over. Af en toe toch eens bij de huisarts geweest, maar het slijm zat altijd in de luchtwegen en niet in de longen gelukkig. Mijn huisarts zei dat het bij kleine kindjes gewoon wat langer duurt of heftiger klinkt, omdat ze nog niet zoveel kracht hebben om het slijm goed op te hoesten (of te schrapen).

Beterschap voor je dochter.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Viva wo 16 jan 2013 - 5:01

Strawberry, ik ben dan altijd bang dat ik "te snel" een afspraak bij de huisarts maak. Ik ga even kijken hoe ze morgen is, als het verslechterd denk ik dat we inderdaad maar even langs moeten!

Sanne, ik heb zelf ook wel het idee, voor zover ik dat dan denk te kunnen horen, dat het in de luchtwegen zit. Het klinkt in ieder geval of het dichtbij zit maar ze het niet opgehoest krijgt... Maar ze ademt dus af en toe wel iets zwaarder.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Bericht  Lejow wo 16 jan 2013 - 5:01

Bedje schuin zetten is de enige tip die ik verder nog heb.
En voor de zekerheid zou ik even langsgaan bij de dok!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 16 jan 2013 - 5:37

Kan ze nog wel goed drinken zonder benauwd te worden?

Gast
Gast

Bericht  Viva wo 16 jan 2013 - 7:01

Rejoy. schreef:Kan ze nog wel goed drinken zonder benauwd te worden?
Ja, gelukkig wel!
Het is vooral rond het hoesten dat je haar soms wat hoort... Het is niet zo erg dat ze naar adem snakt, alleen dat je wel hoort dat ze niet lekker ademt op zo'n moment.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Bericht  Amber- wo 16 jan 2013 - 7:10

Luuk heeft dit ook al sinds drie weken. Op een gegeven moment spuugde hij veel door het hoesten en dronk zijn flessen maar half leeg. Heb toen bij de drogist van vsm de tusikind gekocht en sinds ik dat gebruik gaat het een heel stuk beter.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135

Bericht  Viva wo 16 jan 2013 - 7:35

Amber, dat ziet er wel goed uit, gewoon hoestsiroop voor baby's zeg maar. Ik zal eens kijken hoe ze morgen is, en anders dat uitproberen! Dank je wel
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Bericht  Amber- wo 16 jan 2013 - 7:39

Ja is voor baby's en kinderen.

Deze is het: http://www.vsm.nl/tussikind-siroop-suikervrij
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135

Bericht  Viva wo 16 jan 2013 - 7:49

Had hem inderdaad gevonden, gelijk opgezocht na je berichtje. Super. Even aankijken en anders morgen eerst dat uitproberen.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: