Traphekjes
+7
Thunder
studiebol
Flower_L
Parisienne
Annemie
Floor
_Lana_
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Traphekjes
Welke traphekjes hebben jullie?
We willen geen gaten in de muur en ik heb begrepen dat je daar speciale hekjes voor hebt.
Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Oja en we hebben boven naast de trap zeg maar, van die spijlen. In principe kunnen ze er niet doorheen, dan moeten ze wel heeeel erg hun best doen ;-). Maar toch vind ik het eng.
Wat zouden jullie daar voor doen? Mijn man heeft het over kippengaas, maar of dat nou een succes is?
We willen geen gaten in de muur en ik heb begrepen dat je daar speciale hekjes voor hebt.
Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Oja en we hebben boven naast de trap zeg maar, van die spijlen. In principe kunnen ze er niet doorheen, dan moeten ze wel heeeel erg hun best doen ;-). Maar toch vind ik het eng.
Wat zouden jullie daar voor doen? Mijn man heeft het over kippengaas, maar of dat nou een succes is?
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Re: Traphekjes
Wij hebben bij die spijlen boven niks voor zitten, hoe willen ze daar doorheen dan hun hoofd is toch groter dan het gat tussen de spijlen? Misschien is gaas wel handig, onze zoon gooit alles wat hij vind door de spijlen heen de trap af
Wij hebben oprolhekjes maar deze moet je wel boren in de muur/aan de trap vast. Ik vind ze ideaal want als ze open zijn nemen ze geen ruimte in beslag.
Wij hebben oprolhekjes maar deze moet je wel boren in de muur/aan de trap vast. Ik vind ze ideaal want als ze open zijn nemen ze geen ruimte in beslag.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Volgens mij is het voor boven wel veiliger als je het vastschroeft ipv klemt. Wij hebben boven ook spijlen, maar daar hebben we niks voor zitten..is ook niet nodig bij ons.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Wij hebben dit Lindam trap-/deurhek, die hebben we klem staan tussen twee deurposten:
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Haha Floor, dat is ook zo!
Alleen lijkt het tussen die spijlen zo breed. Maar daar zal ik me wel op verkijken.
Ja wij willen dus absoluut geen gaten in de muur daarvoor.
Tenzij het natuurlijk veiliger is.
Stel je doet zo'n traphekje die je tussen 2 muren kan plaatsen en ze gaan er heel hard aan trekken en duwen.
Is het dan wel veilig genoeg? Vast wel, maar ik ben wel benieuwd naar ervaringen.
Oja en waar hebben jullie ze gekocht?
Alleen lijkt het tussen die spijlen zo breed. Maar daar zal ik me wel op verkijken.
Ja wij willen dus absoluut geen gaten in de muur daarvoor.
Tenzij het natuurlijk veiliger is.
Stel je doet zo'n traphekje die je tussen 2 muren kan plaatsen en ze gaan er heel hard aan trekken en duwen.
Is het dan wel veilig genoeg? Vast wel, maar ik ben wel benieuwd naar ervaringen.
Oja en waar hebben jullie ze gekocht?
_Lana_- Ratel
Parisienne schreef:Wij hebben dit Lindam trap-/deurhek, die hebben we klem staan tussen twee deurposten:
En heb jij het idee dat het net zo stabiel is dan een traphekje waarbij een deel in de muur zit?
Heb jij ze via internet besteld?
_Lana_- Ratel
Ik heb deze in de winkel gekocht, bij Baby & Tiener geloof ik.
Hij zit bij ons best stevig vast. N. krijgt er geen beweging in in ieder geval. Ik zelf ben er wel een keer doorheen gegaan. Klinkt heel stom Wij hebben het in de deuropening naar de keuken zitten. Daar zit geen deur in, maar voor de kou hebben we er een mooi gordijn voor hangen. Het gordijn hing dicht, erachter zat het traphekje dus. Ik wilde snel naar de keuken lopen maar had even niet door dat het traphek erachter dicht was. Ik loop dus heel erg hard tegen dat hekje aan. Hekje viel er dus uit. Maar ik verwacht niet dat een kind dit heel snel voor elkaar zou kunnen krijgen.
Hij zit bij ons best stevig vast. N. krijgt er geen beweging in in ieder geval. Ik zelf ben er wel een keer doorheen gegaan. Klinkt heel stom Wij hebben het in de deuropening naar de keuken zitten. Daar zit geen deur in, maar voor de kou hebben we er een mooi gordijn voor hangen. Het gordijn hing dicht, erachter zat het traphekje dus. Ik wilde snel naar de keuken lopen maar had even niet door dat het traphek erachter dicht was. Ik loop dus heel erg hard tegen dat hekje aan. Hekje viel er dus uit. Maar ik verwacht niet dat een kind dit heel snel voor elkaar zou kunnen krijgen.
Parisienne- Ratel
En je moet er wel op letten dat dit hekje onderin een stang heeft. Wel zo'n één tot twee centimeter waar je overheen moet stappen dus. Dat hebben geloof alle klemhekjes wel. Bovenaan een trap zou ik dat wel gevaarlijk vinden. Onderaan niet, want je moet toch een hoge stap zetten om de eerste trede op te komen. Wij zijn geregeld over die onderste stang gestruikeld, bovenaan een trap zou ik dat wel wat enger vinden.
Parisienne- Ratel
Annemie schreef:Volgens mij is het voor boven wel veiliger als je het vastschroeft ipv klemt. Wij hebben boven ook spijlen, maar daar hebben we niks voor zitten..is ook niet nodig bij ons.
Hmm, hier zit ik dus ook een beetje mee.
Parisienne: Ojee, haha, maar ik neem aan dat je wel met een vaartje er tegenaan kwam.
_Lana_- Ratel
Hahah, ja. Een heeeeel harde vaart. Ja, ik ging er echt keihard tegenaan. Bij ons zijn de muren ook wat scheef, dus echt 100% stabiel en stevig staat 'ie niet hoor.
Parisienne- Ratel
De houten van de prenatal is echt heel rot...vooral om dicht te krijgen. Is hier een miskoop en die hebben.we.op zolder bevestigd
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Wij hebben dezelfde als floor. Vind het ideaal dat als je ze niet gebruikt ze gewoon opgerold zijn en je ze dus niet ziet. Ja je moet wel boren, maar goed als ze ooit weg gehaald worden zien we dan wel weer verder.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Welke heb je dan flower?
Ik had ook hekjes van Prenatal, maar die moest je aan de muur bevestigen. Sinds 2 maanden ben ik weer hekjes vrij !!
Ik had ook hekjes van Prenatal, maar die moest je aan de muur bevestigen. Sinds 2 maanden ben ik weer hekjes vrij !!
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
studiebol schreef:Wij hebben dezelfde als floor. Vind het ideaal dat als je ze niet gebruikt ze gewoon opgerold zijn en je ze dus niet ziet. Ja je moet wel boren, maar goed als ze ooit weg gehaald worden zien we dan wel weer verder.
Het is wel een heel mooi traphekje. Ik had het nog nooit gezien.
Ik vind het helemaal niet erg om het traphekje te zien, we hebben er toch alleen maar 2 nodig voor boven.
Ik ben trouwens niet van plan om 100 euro aan 1 traphekje te besteden ;-).
_Lana_- Ratel
Klemhekjes zijn niet bedoeld voor boven aan de trap, daar zijn ze niet veilig genoeg voor dus dat zou ik niet doen als ik jou was.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Tania schreef:Klemhekjes zijn niet bedoeld voor boven aan de trap, daar zijn ze niet veilig genoeg voor dus dat zou ik niet doen als ik jou was.
Dat dacht ik al. Of tenminste, mijn gevoel zegt dat het niet veilig genoeg kan zijn.
Maar ik dacht wie weet heeft iemand een andere ervaring.
_Lana_- Ratel
Eens met Tania, die zijn voor bv voor een deur opening tussen de keuken en de woonkamer, of naar het balkon oid.
Gaten kan je toch gewoon weer dichtsmeren en dan weer likje verf erover? ik zie het probleem niet zo, als je dat goed doet dan zie je er niets van.
Maar ieder zijn ding natuurlijk
Gaten kan je toch gewoon weer dichtsmeren en dan weer likje verf erover? ik zie het probleem niet zo, als je dat goed doet dan zie je er niets van.
Maar ieder zijn ding natuurlijk
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
_Lana_ schreef:Tania schreef:Klemhekjes zijn niet bedoeld voor boven aan de trap, daar zijn ze niet veilig genoeg voor dus dat zou ik niet doen als ik jou was.
Dat dacht ik al. Of tenminste, mijn gevoel zegt dat het niet veilig genoeg kan zijn.
Maar ik dacht wie weet heeft iemand een andere ervaring.
Er zijn vast wel mensen die het hebben en het kan natuurlijk goed gaan maar als er echt flink tegen geduwd wordt of je kindje valt er een keer hard tegen aan dan kan hij wel los schieten. Wij hebben er eentje hier beneden in de deur zodat ze de hal waar de trap en de wc zitten niet in kunnen die is er ook is tussenuit geschoten terwijl hij echt strak vast lijkt te zitten.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
_Lana_ schreef:studiebol schreef:Wij hebben dezelfde als floor. Vind het ideaal dat als je ze niet gebruikt ze gewoon opgerold zijn en je ze dus niet ziet. Ja je moet wel boren, maar goed als ze ooit weg gehaald worden zien we dan wel weer verder.
Ik vind het helemaal niet erg om het traphekje te zien, we hebben er toch alleen maar 2 nodig voor boven.
Ik heb er 2 boven op de overloop (dus voor het trapgat naar beneden en voor de trap naar de zolder). op zolder zit een houten hekje van A3 (uit mijn hoofd even). Die houten is ook wel erg handig maar die pasten dus niet bij de trappen op de overloop en bovendien zou het dan altijd in de weg staan ivm de deuren van de slaapkamer/badkamer.
Wij vonden dit dus echt de beste oplossing en ja ze zijn duurder maar echt gemakkelijk in gebruik en heel stevig.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Waar zijn die oprolbare traphekjes van? Van Kiddy Guard? Die zien er wel handig uit. Bevestigene jullie ook een traphekje onderaan de trap of alleen boven?
Lith- Fluisteraar
- Aantal berichten : 150
Punten : 189
Registratiedatum : 23-10-12
Wij hebben/hadden wel een klemhekje boven, deze hebben we getest en met lomp geweld kregen we hem er niet tussen uit. Alleen ging na een poos de verf los tussen de rubberen klemdop en de houten paal. Toen hebben we toch maar uit voorzorg een bout in de paal geboord.
Wij hebben wel een andere dan het plaatje, weet zo het merk niet, maar ze verkopen hem ook bij de prenatal. Die dwarsbalk waar je overheen moet heb ik nog nooit problemen gehad.
Wij hebben wel een andere dan het plaatje, weet zo het merk niet, maar ze verkopen hem ook bij de prenatal. Die dwarsbalk waar je overheen moet heb ik nog nooit problemen gehad.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Floor schreef:_Lana_ schreef:studiebol schreef:Wij hebben dezelfde als floor. Vind het ideaal dat als je ze niet gebruikt ze gewoon opgerold zijn en je ze dus niet ziet. Ja je moet wel boren, maar goed als ze ooit weg gehaald worden zien we dan wel weer verder.
Ik heb er 2 boven op de overloop (dus voor het trapgat naar beneden en voor de trap naar de zolder). op zolder zit een houten hekje van A3 (uit mijn hoofd even). Die houten is ook wel erg handig maar die pasten dus niet bij de trappen op de overloop en bovendien zou het dan altijd in de weg staan ivm de deuren van de slaapkamer/badkamer.
Wij vonden dit dus echt de beste oplossing en ja ze zijn duurder maar echt gemakkelijk in gebruik en heel stevig.
Ik vind ze ook niet duur en had het er zelf ook niet aan uitgegeven.... maar ja mijn vriend is alleen op pad gegaan voor de traphekjes dus dan weet ik dat dit de gevolgen kunnen zijn Maar voor nu heb ik er nog geen spijt van gehad, vind ze ideaal.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
studiebol schreef:Floor schreef:_Lana_ schreef:studiebol schreef:Wij hebben dezelfde als floor. Vind het ideaal dat als je ze niet gebruikt ze gewoon opgerold zijn en je ze dus niet ziet. Ja je moet wel boren, maar goed als ze ooit weg gehaald worden zien we dan wel weer verder.
Ik vind ze ook niet duur en had het er zelf ook niet aan uitgegeven.... maar ja mijn vriend is alleen op pad gegaan voor de traphekjes dus dan weet ik dat dit de gevolgen kunnen zijn Maar voor nu heb ik er nog geen spijt van gehad, vind ze ideaal.
Haha, dat is hier juist andersom, man zit op zijn portemonne wat dat betreft, haha.
Aagje: Zo erg vind ik het ook weer niet hoor. Veiligheid voor alles natuurlijk.
Maar als het even anders had gekund, is dat niet nodig.
Maar ik ben eruit hoor, er worden gewoon gaten geboord ;-).
Iemand trouwens ervaring met de traphekjes van de Ikea?
Daar ga ik toevallig van de week naartoe.
_Lana_- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» traphekjes
» traphekjes
» Traphekjes dilemma
» hoogte van traphekjes
» Iemand ervaring met traphekjes van Cabino?
» traphekjes
» Traphekjes dilemma
» hoogte van traphekjes
» Iemand ervaring met traphekjes van Cabino?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: