traphekjes
+6
Printje
Tania
missmarm
Fiwen
Susan
Teddyaapje
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
traphekjes
Hoe oud was jullie kindje toen jullie traphekjes plaatsten en welke hadden/ hebben jullie?
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Re: traphekjes
Hier hebben we ze eigenlijk meteen gehangen. Ze hangen nu dus al 5 jaar.
Wij hebben ze gewoon van de prenatal geloof ik. Die past op iedere trap, zo'n universele.
Wij hebben ze gewoon van de prenatal geloof ik. Die past op iedere trap, zo'n universele.
Gast- Gast
De eerste hangt er nu een paar weken, in de breedte van de gang zeg maar, omdat direct erna een trap naar beneden en een trap naar boven gaat en de trapsgaten zo ingewikkeld waren dat je daar met goed fatsoen geen trapje aan kon hangen. De gang was zo breed dat we een speciale moesten kopen. Y. kruipt nog niet, maar wij hadden liever véél te vroeg een hekje, dan een dag te laat.
Gast- Gast
Toen Ezra 15 maanden was, voor die tijd woonden we niet in een huis met een trap. Ik zou het ook meteen doen en vanaf het begin jezelf aanleren om ze ook achter je dicht te doen, dan is dat alvast een automatisme zodra je kind zich gaat voortbewegen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Boven hebben we hem gehangen toen S. ongeveer 8 maanden was. We lieten hem vaker boven wat rond kruipen en dat vond hij natuurlijk geweldig.
Onder kan hier helaas niet omdat er een verwarming in de weg zit.
Onder kan hier helaas niet omdat er een verwarming in de weg zit.
Gast- Gast
Ik zit er aan te denken om er ook een in de deuropening van onze huiskamer naar gang te hangen. We hebben daar geen deur in zitten en in de gang zit een gemene zware klapdeur waar al vaker neefjes met vingers en katjes met de staart en pootjes tussen hebben gezeten.
We moeten eigenlijk binnenkort maar eens traphekjes gaan ophangen want net als wat Dromertje zegt, liever veel te vroeg dan 1 dag te laat.
We moeten eigenlijk binnenkort maar eens traphekjes gaan ophangen want net als wat Dromertje zegt, liever veel te vroeg dan 1 dag te laat.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
hier vanaf kruipen tijgeren met 8/9 maand 3 traphekjes 1 van beneden naar boven. 2 boven 1 naar zolder en 1 naar benee.
missmarm- Fluisteraar
- Aantal berichten : 191
Punten : 238
Wij hebben geen trap, maar gaan volgende week wel een traphekje plaatsen bij de doorgaan naar de keuken, wij hebben een open keuken en ze komen in raptempo vooruit.
Wij hebben er 1 van karwei.
Wij hebben er 1 van karwei.
Gast- Gast
We hebben ze opgehangen toen Quinten ging kruipen. Weet zo niet meer hoe oud hij toen was.
Wij hebben traphekjes van Praxis maar ik weet dat die van Ikea ook goed zijn.
Wij hebben traphekjes van Praxis maar ik weet dat die van Ikea ook goed zijn.
Gast- Gast
Wij hebben ze wel al in huis, maar ze hangen nog niet. Moet wel gebeuren want hij kruipt al een tijdje. Maar hij kruipt nooit boven rond en de deur naar de trap vanuit de woonkamer zit altijd dicht. Van het weekend toch maar is erop gaan maken. We hebben ze gewoon bij de babypark gekocht.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Lieskuh schreef:Hier hebben we ze eigenlijk meteen gehangen. Ze hangen nu dus al 5 jaar.
Das helaas niet waar hahaha Wij hebben een open trap die ook nog eens draait zeg maar. Met in het midden zo'n paal of wat is het. hier past vrijwel niets of we moeten in die paal gaan boren en dat vind ik verkooptechnisch ook niet erg handig. Bovendien is die van binnen hol dus vraag me af of het werkt.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Printje schreef:Lieskuh schreef:Hier hebben we ze eigenlijk meteen gehangen. Ze hangen nu dus al 5 jaar.
Das helaas niet waar hahaha Wij hebben een open trap die ook nog eens draait zeg maar. Met in het midden zo'n paal of wat is het. hier past vrijwel niets of we moeten in die paal gaan boren en dat vind ik verkooptechnisch ook niet erg handig. Bovendien is die van binnen hol dus vraag me af of het werkt.
Zo'n trap hebben mijn ouders ook, hier was de enige oplossing een traphekje op de deur naar de gang en een traphekje voor de kinderkamer. Blijft dus wel extra opletten als je met je kindje in de badkamer bent, maar op de trap paste echt niks!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
minoessepoes schreef:Printje schreef:Lieskuh schreef:Hier hebben we ze eigenlijk meteen gehangen. Ze hangen nu dus al 5 jaar.
Zo'n trap hebben mijn ouders ook, hier was de enige oplossing een traphekje op de deur naar de gang en een traphekje voor de kinderkamer. Blijft dus wel extra opletten als je met je kindje in de badkamer bent, maar op de trap paste echt niks!
Precies en beneden past dus echt niets maar boven zouden we het idd zo moeten doen. We hebben namelijk boven op de eerste verdieping dus een trap naar beneden en eentje naar zolder. Het is echt niet te doen om door iets fatsoenlijks voor te vinden. Eigenlijk raar want traphekjes bestaan toch ook al jaren, en deze trappen ook.
Hier dus nog steeds geen traphekje
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Wij hebben ook een trap met een (houten) paal aan 1 kant. Ik heb er even een foto van genomen...misschien dat iemand van jullie tips of ideeen heeft? Wij zien het namelijk ook niet zitten om in die paal te boren. Boven op de gang kunnen we een hekje een stukje voor de trap maken en naar zolder toe zit een deur. Van zolder naar beneden moeten we ook iets verzitten om er voor te zetten want daar is het trappengat afgemaakt met een houten spijlen rek (zal wel op meer zolders voorkomen).
We hebben beneden trouwens wel een deur van de kamer naar de gang dus mocht het echt niet gaan moeten we gewoon de deur goed in de gaten houden.
We hebben beneden trouwens wel een deur van de kamer naar de gang dus mocht het echt niet gaan moeten we gewoon de deur goed in de gaten houden.
Laatst aangepast door Teddyaapje op wo 19 jan 2011 - 1:14; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : foto stond er niet op)
Teddyaapje- Ratel
Teddy, jullie trap is ook niet handig, die van jullie loopt ook iets verder door dan de paal zelf zeg maar, dan kun je 'm niet meer dicht doen. Wij hebben ook zo'n trap en direct daarnaast gaat een trap naar beneden. WIj hebben er dus voor gekozen om voor de trappen over dwars in de hal een traphekje aan de muur te boren.
Gast- Gast
Teddyaapje schreef:Wij hebben ook een trap met een (houten) paal aan 1 kant. Ik heb er even een foto van genomen...misschien dat iemand van jullie tips of ideeen heeft? Wij zien het namelijk ook niet zitten om in die paal te boren. Boven op de gang kunnen we een hekje een stukje voor de trap maken en naar zolder toe zit een deur. Van zolder naar beneden moeten we ook iets verzitten om er voor te zetten want daar is het trappengat afgemaakt met een houten spijlen rek (zal wel op meer zolders voorkomen).
Bij ons hetzelfde probleem. De paal begint bij ons pas bij de 4e tree en is ook nog helemaal open. We zitten dus nu al diep na te denken hoe we dat gaan oplossen, aangezien de trap in de woonkamer staat. Als het in de hal was geweest had ik er minder moeilijk over gedaan. Dan kan je de deur nog dicht doen.
Boven hebben we al wel een traphekje geplaats ivm de katten. Die waren namelijk gewend om boven te komen. Ook was daar de trap aan zijkant nog open. Daar heeft mijn vriend het dicht gemaakt met een MDF(?)plaat en het over geschilderd. Of het verkooptechnisch goed is geen idee, maar dat kan me niet zoveel schelen. Veiligheid vind ik net even wat belangrijker.
(Teddyaapje als ik de foto moet weghalen in mijn quote dan doe ik dat)
_Mashimaro_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 491
Punten : 636
Meiden, daar komt dé oplossing voor sommigen van jullie:
http://www.bambinoworld.nl/nl/flexibel-afgrendelhek-traphekje-alfa-2-1-deur.html
Er staan op deze site nog meer 'handige' traphekjes voor moeilijke trappen. Wij hebben ook een open trap in de woonkamer
http://www.bambinoworld.nl/nl/flexibel-afgrendelhek-traphekje-alfa-2-1-deur.html
Er staan op deze site nog meer 'handige' traphekjes voor moeilijke trappen. Wij hebben ook een open trap in de woonkamer
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Annie24 schreef:Meiden, daar komt dé oplossing voor sommigen van jullie:
Ik heb hem meteen opgeslagen bij mij favorieten! Dankje voor de tip.
Dit lijkt me DE oplossing.
_Mashimaro_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 491
Punten : 636
@ Annie: Ik heb idd al eens gekeken naar zo'n hekje maar dan hebben we volgens mij de halve gang benenden vol staan met hekwerk. Ik denk dat wij gewoon zorgen dat beneden de deur goed dicht is. Ik zal de vorige bewoners eens vragen hoe ze het opgelost hebben, zij hadden ook 2 kleine kindjes.
@ Mashimaro; van mij hoef je het niet weg te halen
@ Mashimaro; van mij hoef je het niet weg te halen
Teddyaapje- Ratel
Mashimaro; lekker bij die favorieten neerzetten. Kan je hem altijd terugvinden
Teddyaapje; dat is waar....Onze open trap zit in de woonkamer en raakt aan de zijkant de muur niet. Hierdoor kunnen we het hek kopen welke uit 3 delen bestaat en deze als het waren om de trap zelf heenzetten. Hierdoor is ook meteen de achterkant afgesloten zodat de kleine straks niet via de achterkant de trap op kan klimmen, want het is ook nog eens een open trap.
Teddyaapje; dat is waar....Onze open trap zit in de woonkamer en raakt aan de zijkant de muur niet. Hierdoor kunnen we het hek kopen welke uit 3 delen bestaat en deze als het waren om de trap zelf heenzetten. Hierdoor is ook meteen de achterkant afgesloten zodat de kleine straks niet via de achterkant de trap op kan klimmen, want het is ook nog eens een open trap.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
@ Teddyaapje, je kan toch ook zo'n klemhekje doen en dan een tree hoger, volgensmij past dat wel.
zo iets:
zo iets:
Gast- Gast
Wij hebben een open trap beneden in de woonkamer met aan 1 kant ook geen leunig dus als wij een traphek willen moet die helemaal om de trap heen, we hebben er al wel 1 gezien maar die was 250 euro :S
Gast- Gast
Bij ons past ook niks beneden. Boven misschien wel.
Maar tot nu toe hebben we nog niks.
Als ik boven bezig ben dan is H in haar bedje aan het spelen en anders gaat ze mee op de kamer waar ik bezig ben en gaat die deur dicht.
Maar tot nu toe hebben we nog niks.
Als ik boven bezig ben dan is H in haar bedje aan het spelen en anders gaat ze mee op de kamer waar ik bezig ben en gaat die deur dicht.
Gast- Gast
wij hebben de hekjes geplaatst toen we hier zijn komen wonen. Toen was Dylan bijna 2 jaar. Meneer komt snachts nog wel eens zijn bed uit en om te voorkomen dat hij naar beneden valt hebben we er boven 3 opgehangen.
1 op zolder, 2 op de overloop. Beneden hebben we een dichte deur dus daar is het niet nodig.
1 op zolder, 2 op de overloop. Beneden hebben we een dichte deur dus daar is het niet nodig.
Gast- Gast
De enige trap die wij hebben in huis is de trap van beneden naar boven (naar onze 'voordeur' op de eerste verdieping zegmaar) en de trap van de eerste verdieping naar boven, naar onze bovenburen. Wij delen de opgang met de bovenburen. Zelf hebben we in ons huis geen trappen, wonen gelijkvloers. Ik zat te denken om, als N. de gang op gaat, een traphekje te plaatsten bij de trap naar beneden, maar het vervelende is dat de bovenburen er dan ook last van hebben. Anders denk ik dat we de 'voordeur' hier bij ons gewoon altijd maar dicht en op slot (als ze wat ouder is) houden. Dan komt ze ook de gang niet op.
Wel plaatsen we denk ik een traphekje in de doorgang naar de keuken, maar hierover twijfelen we nog. Wat wij hier beter kunnen doen is een groot hekje voor de kachel plaatsen.. dat is het meest onveilige 'ding' hier in huis!
Wel plaatsen we denk ik een traphekje in de doorgang naar de keuken, maar hierover twijfelen we nog. Wat wij hier beter kunnen doen is een groot hekje voor de kachel plaatsen.. dat is het meest onveilige 'ding' hier in huis!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Traphekjes
» traphekjes
» Traphekjes dilemma
» hoogte van traphekjes
» Iemand ervaring met traphekjes van Cabino?
» traphekjes
» Traphekjes dilemma
» hoogte van traphekjes
» Iemand ervaring met traphekjes van Cabino?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: