Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Snoepen

+19
Happydobby
Fiebje
Twellie
Novalee
iloverose
Linda
kwak
Tania
Flower_L
Sanne
Liadan
mauwmauw
-Ieniemienie-
Teddyaapje
Vancity_girl
peach
Pien
Parel
Aimee
23 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Snoepen - Pagina 2 Empty Re: Snoepen

Bericht  Twellie vr 11 jan 2013 - 10:45

Ik ben wel van het gezonde en verse eten. Ze krijgen hier als tussendoortje soepstengels, plakje kaas, rijstewafel, zelfgemaakte pastinaakchips, komkommer, zongedroogde tomaten, fruit, rozijntjes of andere gedroogde vruchten. Ook wel een toastje met tapenade of humus.

Ik haal zelf geen snoep en koekjes in huis. Laatst had de oudste van mijn familie een grote zak met snoep gekregen, dat wil ik haar dan ook niet onthouden en ze heeft vandaag bijvoorbeeld wat winegums gegeten. Dat was zo bijzonder dat ze erg echt van wilde genieten Very Happy. Ze had ze alle vijf op een rijtje gelegd, te beginnen met de lekkerste. Ze wilde er een glas drinken bij en ze moest er Bumba bij kijken om het speciale moment compleet te maken haha. Ze genoot er dus echt van. En dan vind ik het ook niet zo erg, als het maar geen gewoonte wordt allerlei rommel te eten.

Op de opvang mag ze ook gewoon een traktatie, maar ik wil bijvoorbeeld niet dat ze pasta of vruchtenhagel op brood krijgt.

Ben er dus niet heel strikt in, maar vind gezond eten wel heel erg belangrijk.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Fiebje vr 11 jan 2013 - 11:13

Na zijn eerste verjaardag ben ik wel iets minder streng en krijgt hij op verjaardagen een stukje taart of cake. Maar verder zo min mogelijk suiker ik vind het nog niet nodig. Snoep en chips hebben we niet in huis tenzij er visite komt. Hij krijgt tussendoor rozijnen, plakje ontbijtkoek, mini krentenbol, soepstengel of nijntje koeken. En fruit, hij is gek op manderijnen. Op brood leverpastei, smeerkaas, pindakaas of jam.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Happydobby vr 11 jan 2013 - 12:41

Ik was ook fanatiek tot 1 jaar, maar M wil geen babykoekjes meer dus hij eet nu tussendoor 2 x fruit. Soms een rijstewafel, cracotte/ontbijtkoek. Chips mag hij alleen van goodies, de gewone vind ik te zout. Verder lust hij rozijntjes.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Muus vr 11 jan 2013 - 13:03

Ik heb zelden snoep in huis, maar ik weet zeker dat dochter niks tekort komt wat dat betreft ( bij papa is er snoep, verjaardagen, kinderfeestjes, traktaties). Ze eet sowieso al erg slecht, dus als ze hier wat krijgt is het fruit, komkommer, crackers ed. In het weekend mag ze wel eens chips of iets anders uitzoeken, maar dit moet toevallig zo uitkomen dat we bij de winkel zijn.

Muus
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  SarahKey vr 11 jan 2013 - 21:49

Ik ben er best een zeur in. Ik let heel erg goed op wat hij binnen krijgt. Chips en snoep is nog lang niet aan de orde.
Wel krijgt hij soms liga of een nijntje koek. Pas kreeg hij van oma een pak dora koekjes. Eigenlijk vind ik dat al teveel, maar hij is er gek op. Die neem ik mee als we ergens op visite gaan zodat het ook speciaal blijft.
Sinds kort hebben we de rozijntjes ontdekt, hij is er dol op. Maar dat vind ik gezond. Zolang hij nog zijn cracotte, normale soepstengel (die baby soepstengeltjes wil hij niet eten haha) rozijntjes, liga etc wil eten vind ik het prima.

Op verjaardag eet hij wel eens een stukje worst of kaas mee. Of als er komkommer of paprika ligt dan krijgt hij dat. Hij heeft het al goed door als wij wat eten en wil dan ook iets. Dan maar iets gezonds van het bord.

Nu scheelt het wel dat S de oudste is. Ik denk dat het bij een 2de of 3de kindje veel lastiger is om koek/snoep/chips enzo te weren. Dan zien ze het van elkaar.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  studiebol vr 11 jan 2013 - 22:57

Eigenlijk krijgen ze hier vrij weinig, niet bewust ofzo maar ik denk er gewoon niet aan. Ze krijgen fruit en soepstengel soms eens rozijntjes of van die likkoekjes van jip en janneke van de hema. Maar eigenlijk niet eens elke dag.. Maar nogmaals niet bewust.

Bij verjaardagen vind ik het prima als ze een stukje kaas krijgen ofzo en ook chipjes maar wij hebben niet heel veel verjaardagen overdag. Maar zoals bijv met kerst had mijn moeder van die banketstaaf kransen, nou dan mogen ze dat echt wel van mij. Hier thuis hebben ze echt nog nooit chips gehad geen idee waarom eigenlijk niet, denk er niet aan om ze dat te geven.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Fearie za 12 jan 2013 - 7:35

D krijgt niet zoveel snoep, alleen op verjaardagen. Maar liever niet, we waren vanmiddag op een verjaardag. Iemand drukte hem een doosje snoepjes met lading suiker erop in zijn handje, gelukkig deelde hij het uit aan anderen en at hij het zelf niet op.
Ik heb vaak het spul van Goodies in huis, een theebiscuitje of een stuk fruit is ook goed. D weet ondertussen wel dat in zijn of mijn tas zijn bakje met rijstwafels/koekjes zit en dat heeft nu als gevolg dat hij altijd meteen de tas van tafel trekt.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2