Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kak, wat te doen!?

+6
Jasmine
Mermaid
TukTuk
PapillonRose
Gympie
Fortissimo
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Kak, wat te doen!? Empty Kak, wat te doen!?

Bericht  Fortissimo wo 29 mei 2013 - 9:44

Wij wonen nu in een tijdelijk woning in de 'grote' stad. Erg fijn en ben behoorlijk gewend aan de gemakken van de grote stad. Ik wil niks liever dan hier blijven, maar ook wil ik graag een ruim huis met een tuintje en wat meer bewegingsvrijheid.
Voor de tijdelijke woning hebben we een contract lopen tot eind augustus. Deze kan nog verlengd worden tot maximaal eind november. Zet dus niet echt zoden aan de dijk. Ondertussen staan we ingeschreven bij een woningbouwvereniging in de regio waar mijn vriend en ik oorspronkelijk vandaan komen. Hier hadden we een top 3 van plaatsen gemaakt, met eigenlijk nummer 3 als uitwijkmogelijkheid, maar daar willen we liever niet wonen omdat we er niks hebben. Voor plaats 1 en 2 moet je vrij lang ingeschreven staan. Wachttijd voor deze huizen is ongeveer 3,5-4 jaar.

Nu kregen we vandaag een schitterend huis aangeboden (althans, wat ik er tot nu toe van kan zien) met een grote tuin, hoekwoning en in goede staat. Niet geheel onbelangrijk in een nette straat. Maar je raadt het al; Het staat in het 3e dorp. Echt niet een verschrikkelijk dorp hoor! Er zijn twee supermarkten, bakker, slager en je kunt je in de dagelijkse dingen voorzien. Ik heb er ook mijn muziekvereniging zitten, dus daarvoor is het wel handig.

Maar toch wachten we liever totdat we een huis in voorkeursdorp 1 kunnen krijgen. Wachttijd vanaf nu? Nog ongeveer 1 jaar. Ik heb privé contact met diegene die woningen toewijst en die vertelde mij dat de mensen die nu een huis in dat dorp aangeboden krijgen, minimaal 1 jaar langer dan ons staan ingeschreven (wij staan op bijna 3 jaar). Echter, vriend wil maar in een aantal straten in dat dorp wonen, want op de een of andere manier zet de woningbouw de meeste tokkies bij elkaar.

Nu zijn er dus verschillende opties, en ik weet gewoon écht niet wat wijs is. We willen sowieso de woning gaan bezichtigen, en kijken wat ons gevoel er bij is.

Optie 1: In ons tijdelijke huis blijven zitten tot 1 december, en hopen/smeken/bidden dat we voor die tijd een huis krijgen in voorkeursdorp 1. Zo niet, dan staan we op straat of krijgen een huis aangeboden dat helemaal niet in ons wensenlijstje past.

Optie 2: Het aangeboden huis aannemen (als het verder ook naar onze wens is), en eindelijk rust hebben en een echte thuis kunnen creëren. Weliswaar niet in ons 1e voorkeursdorp, maar ik denk dat we in dit dorp ook wel dingen kunnen opbouwen.

Optie 3: Particulier huren, maar vaak is dit ook tijdelijk of onbetaalbaar.

Welke optie zou jij nemen?
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kak, wat te doen!? Empty Re: Kak, wat te doen!?

Bericht  Gast wo 29 mei 2013 - 9:55

Ik zou voor het huis gaan wat jullie aangeboden hebben gekregen, dan heb je zekerheid en misschien over een paar jaar in jullie voorkeurs dorp een huis kopen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kak, wat te doen!? Empty Re: Kak, wat te doen!?

Bericht  Gympie wo 29 mei 2013 - 9:59

Ik zou dat huis gaan bekijken en als het goed voelt, voor optie 2 gaan. Dan heb je in ieder geval zekerheid en heb je niet de kans om straks op straat te staan of ergens te moeten wonen waar je niet zou willen wonen. Ik neem aan dat die dorpen dicht bij elkaar liggen? Dan ben je zo in de buurt van vrienden enz.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kak, wat te doen!? Empty Re: Kak, wat te doen!?

Bericht  PapillonRose wo 29 mei 2013 - 22:03

Ik zou het aangeboden huis bekijken, en als dat naar jullie zin is daarvoor gaan. Heb je zekerheid, en een huis naar jullie zin (als dat blijkt natuurlijk). Neem aan dat je met een auto of het OV alsnog vrij snel in de stad of een ander dorp bent.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Kak, wat te doen!? Empty Re: Kak, wat te doen!?

Bericht  Fortissimo wo 29 mei 2013 - 22:06

Mijn geboorteplaats waar mijn ouders nog wonen is te fietsen in 20 minuutjes, het dorp waar ik werk gaat een bus naar toe en ook dat is wel te fietsen. Opzich is er ook niks mis met het dorp, maar gewoon niet wat we in eerste instantie wilden. Maar we gaan sowieso kijken en de kans is dus groot dat we binnenkort in een verhuizing zitten.. Moet er nu nog niet aan denken :P
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kak, wat te doen!? Empty Re: Kak, wat te doen!?

Bericht  TukTuk wo 29 mei 2013 - 22:12

Ik zou dat huis sowieso gaan bekijken en denk ik ook wel aannemen. Wij hebben zelf anti-kraak gewoond, moesten er plotseling binnen 3 maanden uit zijn en hebben op het eerste beste huis wat beschikbaar kwam gereageerd (enorm schaars aanbod hier) en ook aangenomen. Mijn vriend stond al 9 jaar ingeschreven dus we stonden ook wel bovenaan.
Ik ben nog steeds enorm blij dat we dat gedaan hebben, want in die 3 maanden tijd is er niks anders vrijgekomen, en in de maanden daarna allemaal huizen die veel slechter waren. Hadden we dit huis niet aangenomen hadden we dus ook op straat gestaan en uiteindelijk met een veel slechter huis genoegen moeten nemen.

Ik zou in jouw geval dus ook dit huis aannemen, als het net zo mooi is als wat je tot nu toe hebt kunnen zien. Liever in een ander dorp zitten dan noodgedwongen straks in een verkeerde wijk terecht komen. Zeker als je al kieskeurig bent over de wijken waar je in wilt wonen in de dorpen die meer je voorkeur hebben..
Ik zou kiezen voor de zekerheid en lekker iets op kunnen gaan bouwen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kak, wat te doen!? Empty Re: Kak, wat te doen!?

Bericht  Mermaid wo 29 mei 2013 - 22:51

als het huis echt naar jullie wens is zou ik ook voor de zekerheid van dat huis gaan.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kak, wat te doen!? Empty Re: Kak, wat te doen!?

Bericht  Fortissimo wo 29 mei 2013 - 22:54

Ik hoop ook dat we het huis snel kunnen bezichtigen.. Ben erg benieuwd nu. Op streetview zag het er schitterend uit.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kak, wat te doen!? Empty Re: Kak, wat te doen!?

Bericht  Jasmine wo 29 mei 2013 - 22:57

Ik zou optie 2 zeker overwegen.

Je hebt in het gunstigste geval nog maximaal een half jaar om iets te vinden in dorp 1. Maar daar moet je wel minstens een jaar langer voor ingeschreven staan. Bovendien is je keuze beperkt, omdat jullie niet overal in dit dorp willen wonen. Dit zullen meer mensen zo ervaren, dus de kans is groot dat je voor die straten nog langer zult moeten wachten. Die tijd heb je niet. Het risico om je op dorp 1 te richten, lijkt mij te groot.

Je zegt zelf dat het huis in optie 2 een schitterend huis is. Het voldoet aan alle voorwaarden: net huis, nette buurt en het is een dorp op jullie lijst. Goed, het is de uitwijkmogelijkheid, maar jullie zullen hem niet voor niets in je top 3 hebben staan.

Optie 2 geeft op dit moment de meeste zekerheid. Als je dit huis niet neemt, loop je het risico straks noodgedwongen te moeten verhuizen naar iets wat totaal niet naar je zin is.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kak, wat te doen!? Empty Re: Kak, wat te doen!?

Bericht  Marin wo 29 mei 2013 - 23:02

oh wat spannend! Ik ben heel benieuwd welk dorp dit is en wat je voorkeursdorp is. PM?
Ik zou zeker gaan kijken! Dan heb je een prachtige oplossing voor het huis waar je nu toch niet eeuwig kan blijven. Je weet dat je daar uit moet, en hoe fijn is het dat je al een (mooie!) oplossing hebt, voordat je echt gaat stressen omdat november dichterbij komt.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kak, wat te doen!? Empty Re: Kak, wat te doen!?

Bericht  Fortissimo do 30 mei 2013 - 3:06

Marin, pm! smile

Kregen vandaag de brief in de bus. Ik moest bellen voor een bezichtiging dus gelijk gedaan. Bleek het de huidige huurder te zijn, en we kunnen vanavond al kijken. Met een beetje geluk heeft hij er al vloeren inliggen die we kunnen overnemen etc. Ben heel benieuwd hoe het er uit ziet!
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kak, wat te doen!? Empty Re: Kak, wat te doen!?

Bericht  Fortissimo do 30 mei 2013 - 3:08

Jasmine schreef:Ik zou optie 2 zeker overwegen.

Je hebt in het gunstigste geval nog maximaal een half jaar om iets te vinden in dorp 1. Maar daar moet je wel minstens een jaar langer voor ingeschreven staan. Bovendien is je keuze beperkt, omdat jullie niet overal in dit dorp willen wonen. Dit zullen meer mensen zo ervaren, dus de kans is groot dat je voor die straten nog langer zult moeten wachten. Die tijd heb je niet. Het risico om je op dorp 1 te richten, lijkt mij te groot.

Je zegt zelf dat het huis in optie 2 een schitterend huis is. Het voldoet aan alle voorwaarden: net huis, nette buurt en het is een dorp op jullie lijst. Goed, het is de uitwijkmogelijkheid, maar jullie zullen hem niet voor niets in je top 3 hebben staan.

Optie 2 geeft op dit moment de meeste zekerheid. Als je dit huis niet neemt, loop je het risico straks noodgedwongen te moeten verhuizen naar iets wat totaal niet naar je zin is.

Dat is zeker iets wat ik ook dacht. Die onzekerheid heb ik nu helemaal geen zin meer in. En dan kunnen we wel weer een appartementje nemen, maar vinden zelf ook dat dit niet kan met een kindje. De appartementen die te huur staan particulier in de stad waar wij nu wonen, zijn even groot als ons huidig appartement en dat is gewoon veel te klein. Nu is er nog geen sprake van een kindje, maar verwacht niet dat dit nog jaren gaat duren. En om dan wéér met die stress te zitten en wéér te moeten verhuizen heb ik helemaal geen zin in. Ik wil nog 1 huis huren en hopelijk kunnen we daarna gaan kopen.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kak, wat te doen!? Empty Re: Kak, wat te doen!?

Bericht  Marin do 30 mei 2013 - 3:17

Ja precies! Dan heb je toch hier een heerlijke mogelijkheid in handen gekregen? smile

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kak, wat te doen!? Empty Re: Kak, wat te doen!?

Bericht  Fortissimo do 30 mei 2013 - 3:18

Zeker waar! Daar kunnen sowieso twee kindjes in haha Wink
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kak, wat te doen!? Empty Re: Kak, wat te doen!?

Bericht  mzcharlotte do 30 mei 2013 - 3:18

Ik zou ook voor optie 2 gaan, zeker als er voorlopig nog geen huis in jullie voorkeursdorp aangeboden wordt. Je kunt het huidige huis als tijdelijk zien tot jullie misschien toch in het voorkeursdorp iets aangeboden krijgen. Maar wie weet gedijen jullie daar heel goed!!
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kak, wat te doen!? Empty Re: Kak, wat te doen!?

Bericht  Marin do 30 mei 2013 - 3:21

Ja en weet je hoe ideaal het is om van een huurhuis (dit huis dan evt) te gaan zoeken naar een koophuis in dat andere dorp over paar jaar.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kak, wat te doen!? Empty Re: Kak, wat te doen!?

Bericht  Marin do 30 mei 2013 - 10:49

Hoe was het? Had gehoopt op een update al haha
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kak, wat te doen!? Empty Re: Kak, wat te doen!?

Bericht  Fortissimo do 30 mei 2013 - 11:00

Haha ben net thuis! Huis is erg geschikt. Vrih recente keuken, 3 slaapkamers, grote zolder, kelder, bijkeuken en een mega tuin. Overal kunststof kozijnen dus dat is ook ideaal. Maar goed, er is nog wel een puntje dat geregeld moet worden door de woning bouw en dat is dat de kabel naar het huis wordt getrokken. Er is nu geen mogelijkheid tot internet en kabel tv dus dat is kut. Voor de rest hoeft er eigenlijk alleen geverfd te worden en beneden een nieuwe vloer. Boven blijft liggen (laminaat en vloerbedekking).
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kak, wat te doen!? Empty Re: Kak, wat te doen!?

Bericht  Marin do 30 mei 2013 - 21:09

Oh dat klinkt goed! Op die kabel na idd. Kunnend ze dat (kosteloos voor jullie) aanleggen binnen snelle tijd?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kak, wat te doen!? Empty Re: Kak, wat te doen!?

Bericht  Fortissimo do 30 mei 2013 - 21:11

Woningbouw geeft aan dat dat onze eigen verantwoordelijkheid is. Kunnen we aan laten leggen door KPN (die is beheerder) maar ligt er dan ook net weer aan tot hoever hij lig. Als hij al bij ons huis ligt kost het ongeveer 100 euro. Anders lopen de kosten op tot 700 euro... Cry
Enorme domper op het huis.. Bah!
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kak, wat te doen!? Empty Re: Kak, wat te doen!?

Bericht  Marin do 30 mei 2013 - 21:17

Oh dat is wel heel stom. Ook wel echt raar anno 2013. Welk huis heeft nou geen tv en internet aansluiting? Ik zou even nagaan of het voor €100 of €700 kan, en in t eerste geval het wel doen en in t tweede geval misschien.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kak, wat te doen!? Empty Re: Kak, wat te doen!?

Bericht  Rush do 30 mei 2013 - 21:18

Marin schreef:Oh dat is wel heel stom. Ook wel echt raar anno 2013. Welk huis heeft nou geen tv en internet aansluiting? Ik zou even nagaan of het voor €100 of €700 kan, en in t eerste geval het wel doen en in t tweede geval misschien.
Wij! Haha.

Wij hebben dus een schotel.

Dat kan je toch ook doen Fort?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kak, wat te doen!? Empty Re: Kak, wat te doen!?

Bericht  Marin do 30 mei 2013 - 21:25

Rush schreef:
Marin schreef:Oh dat is wel heel stom. Ook wel echt raar anno 2013. Welk huis heeft nou geen tv en internet aansluiting? Ik zou even nagaan of het voor €100 of €700 kan, en in t eerste geval het wel doen en in t tweede geval misschien.
Wij! Haha.

Wij hebben dus een schotel.

Dat kan je toch ook doen Fort?

Kan je via de schotel internetten dan??
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kak, wat te doen!? Empty Re: Kak, wat te doen!?

Bericht  Fortissimo do 30 mei 2013 - 21:28

Toen de kabel voor telefoon, internet en televisie werd aangelegd had de bewoner destijds schijnbaar de keus om het niet te willen. Dus is het niet gebeurd. De jongen die er nu woonde wilde het ook niet laten aanleggen i.v.m. de kosten en zij internetten via een Dongel. Maar dan kan maar 1 persoon tegelijk internetten... Maar ergens ligt er dus wel een lijn in de grond en dat scheelt gelukkig al, alleen moet hij nog wel naar het huis getrokken worden.

Hoe internet je via de schotel dan Rush en wat kost dat in aanleg etc?
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kak, wat te doen!? Empty Re: Kak, wat te doen!?

Bericht  Fortissimo do 30 mei 2013 - 21:29

Televisie kunnen we wel kijken als het goed is, want dat is digitenne en die gaat met zo'n antenne.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kak, wat te doen!? Empty Re: Kak, wat te doen!?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum