Help, hoe stil ik zoete trek zonder suiker?
+8
Tamagotchi
Caro
Herfstblaadjes
Flippin' Bitch
Rush
Caroow
Silver
Pompoen
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Help, hoe stil ik zoete trek zonder suiker?
Misschien verkeerde pijler, ik twijfelde tussen beauty&mode, algemeen, persoonlijk en eten&drinken!
Ik ben eergisteren gestopt met snoep koek en dingen die veel suiker bevatten omdat ik de laatste tijd dat een beetje heb laten glippen door alle hectiek en ik echt ineens héél hard begon aan te komen. Nou ben ik zwanger, dus aankomen hoort er wel bij, maar mijn kindje is groot en ik heb veel vruchtwater. Dat kan door van alles komen, maar ook door het gesnoep!
Omdat het sowieso niet goed voor me is en ik vrij sterk reageer op suiker ben ik dus gestopt.
Maar HELP, ik heb zo'n verschrikkelijke zin in lekkers, zo erg heb ik het nog nooit gehad! Het is echt bijna niet te houden maar ik wil écht voorkomen dat ik weer aan de zoetigheid ga.
Wat kan ik eten wat wél gezond, lekker én bevredigend is en ook niet gezoet met enorm veel zoetstoffen ofzo?
Fruit heb ik al gegeten, maar wil ik ook niet nog veel meer van eten.
Ik ben eergisteren gestopt met snoep koek en dingen die veel suiker bevatten omdat ik de laatste tijd dat een beetje heb laten glippen door alle hectiek en ik echt ineens héél hard begon aan te komen. Nou ben ik zwanger, dus aankomen hoort er wel bij, maar mijn kindje is groot en ik heb veel vruchtwater. Dat kan door van alles komen, maar ook door het gesnoep!
Omdat het sowieso niet goed voor me is en ik vrij sterk reageer op suiker ben ik dus gestopt.
Maar HELP, ik heb zo'n verschrikkelijke zin in lekkers, zo erg heb ik het nog nooit gehad! Het is echt bijna niet te houden maar ik wil écht voorkomen dat ik weer aan de zoetigheid ga.
Wat kan ik eten wat wél gezond, lekker én bevredigend is en ook niet gezoet met enorm veel zoetstoffen ofzo?
Fruit heb ik al gegeten, maar wil ik ook niet nog veel meer van eten.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Help, hoe stil ik zoete trek zonder suiker?
Rozijntjes en vijgen?
Bakje komkommer?
Ik zit ook met een vreetkick elke keer. Maar kan het elke keer bedwingen door komkommer en cherrytomaatjes te eten.
Bakje komkommer?
Ik zit ook met een vreetkick elke keer. Maar kan het elke keer bedwingen door komkommer en cherrytomaatjes te eten.
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Gedroogd fruit bevat enorm veel suiker, volgens mij krijg je daar gewoon alsnog je suikerkick van. Is wel gezonder dan geraffineerde suiker natuurlijk, maar een beetje een verschuiving van het probleem.
Komkommer en cherrytomaatjes vind ik niet bevredigend, wel heel lekker, maar daarna heb ik gewoon nog steeds zin in dat ene wat ik in mijn hoofd heb.
Ik loop nu al uren: truffels, truffels, truffels, truffels
Bij alles wat ik doe!
Komkommer en cherrytomaatjes vind ik niet bevredigend, wel heel lekker, maar daarna heb ik gewoon nog steeds zin in dat ene wat ik in mijn hoofd heb.
Ik loop nu al uren: truffels, truffels, truffels, truffels
Bij alles wat ik doe!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Een kopje thee? Zoethout of sterremunt vind ik altijd lekker zoet.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Noten?
Komkommer en tomaatjes zijn ook altijd wel lekker.
Komkommer en tomaatjes zijn ook altijd wel lekker.
Gast- Gast
Jaaa thee met een zoet smaakje!
Vanille Aardbei thee, van de Aldi?
Vanille Aardbei thee, van de Aldi?
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Wat ik soms doe, is een appel in hele kleine stukjes snijden. In een schaaltje doen met wat kaneel erover en dan met een vorkje stukje voor stukje prikken. Is zoet en door het op die manier te eten lijkt het ook best veel.
Flippin' Bitch- Kletskop
- Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10
yoghurt met rozijntjes en gedroogde abrikozen in kleine stukjes. Je hoeft er helemaal niet veel in te doen en ieder hapje smaakt dan toch lekker zoet.
Herfstblaadjes- Fluisteraar
- Aantal berichten : 380
Punten : 472
Registratiedatum : 19-11-11
Ja ik ging dat ook al van die appel zeggen. Of even in de magnetron doen. En wat je wellicht ook kan doen als toetje is een banaan in de lengte doorsnijden, dit inwikkelen in aluminium folie, en dit besprenkelen met wat vloeibare vanille. Dit in de oven voor 15 minuten op 260 graden en dan heb je toch iets zoets.
Je lichaam moet nu ook in 1x afkicken van de suiker he! Je kan het ook geleidelijk aan doen!
Je lichaam moet nu ook in 1x afkicken van de suiker he! Je kan het ook geleidelijk aan doen!
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Oeh, die banaan tip ga ik ook eens doen!
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Gewoon tegen verzetten en accepteren dat je die trek hebt. Na 3/4 dagen wordt het makkelijker. Anders afleiding zoeken, groot glas water drinken of tanden poetsen.
Tamagotchi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 230
Punten : 256
Registratiedatum : 01-01-13
Een bakje magere yoghurt? Meteen zo'n dosis zuur dat het je suiker behoefte stilt?
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Silver schreef:Oeh, die banaan tip ga ik ook eens doen!
Lekkerste is met wat basterdsuiker eroverheen ;-).
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Toevallig wat diepvriesfruit in huis? Dan neem je een klein handje en meng dat met wat yoghurt en dan even de staafmixer erdoor. Dan heb je heerlijke vruchtenyoghurt met vrij weinig fruitsuikers omdat er maar een klein beetje fruit in gaat en toch is het een zoet tussendoortje.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
minoessepoes schreef:Toevallig wat diepvriesfruit in huis? Dan neem je een klein handje en meng dat met wat yoghurt en dan even de staafmixer erdoor. Dan heb je heerlijke vruchtenyoghurt met vrij weinig fruitsuikers omdat er maar een klein beetje fruit in gaat en toch is het een zoet tussendoortje.
Dit wilde ik ook zeggen. En misschien helpt aardbeien limonade ook wel?
Daarnaast denk ik dat het vooral afkicken is....
Happinaz- Kletskop
- Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Nou, ik moest helaas echt naar de supermarkt, dus heb ik maar wat dingen gekocht die suikervrij zijn, anders was ik toch thuisgekomen met truffels. Ik had vooral chocoladetrek, maar met suikervrije chocomelk en twee suikervrije chocoladekoekjes kan ik wel weer even voort. Dan maar even zo. Het werkt bij mij meestal wel goed om rechtstreeks af te kicken, anders houd ik de behoefte in stand. Dus ik probeer daar gewoon mee door te gaan. Ik ben al een paar dagen verder en t gaat best goed. Maar jémig wat is suiker toch een naar verslavend goedje!
Bedankt voor de tips, zitten lekkere dingen tussen. Ik ben echt verslaafd aan fruit, haha. Maar probeer toch niet al te ver over de twee stuks heen te gaan .
Appel met yoghurt vind ik trouwens heel lekker, dus dat is ook wel een idee voor als ik vanavond of morgen 't weer eens te kwaad krijg. Vult toch ook wat meer dan alleen een appel!
Bedankt voor de tips, zitten lekkere dingen tussen. Ik ben echt verslaafd aan fruit, haha. Maar probeer toch niet al te ver over de twee stuks heen te gaan .
Appel met yoghurt vind ik trouwens heel lekker, dus dat is ook wel een idee voor als ik vanavond of morgen 't weer eens te kwaad krijg. Vult toch ook wat meer dan alleen een appel!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Caroow schreef:Een kopje thee? Zoethout of sterremunt vind ik altijd lekker zoet.
Niet doen als je gevoelig bent voor een hoge bloeddruk... (sterremunt weet ik niet zeker, zoethout is dan wel slecht...)
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Jerry schreef:Caroow schreef:Een kopje thee? Zoethout of sterremunt vind ik altijd lekker zoet.
Niet doen als je gevoelig bent voor een hoge bloeddruk... (sterremunt weet ik niet zeker, zoethout is dan wel slecht...)
O, ik geef slechte adviezen Zelf heb ik een lage bloeddruk, dus ik dacht er niet bij na.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Jerry schreef:Caroow schreef:Een kopje thee? Zoethout of sterremunt vind ik altijd lekker zoet.
Het scheelt dat ik thee met zoete smaken niet lekker vind . Maar ik ben idd gevoelig voor een hoge bloeddruk dus het is goed dat ik dat weet!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Soortgelijke onderwerpen
» Zoete rode punt paprika
» Lekkere zoete dingen topic
» Zoete kinderen door borstvoeding
» Lekkere, niet te dure zoete witte wijn
» Suiker vs zoetstoffen
» Lekkere zoete dingen topic
» Zoete kinderen door borstvoeding