Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een beter milieu: plas onder de douche!

+18
Primrose
Aimee
strawberry
SDL
Theeleut
Tania
aardbeitje
Mari
Mizz_S
Sanne
Blond
Caramba
Happinaz
Hoochie
Jeanette
Minx
Kowalski
Alex
22 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Een beter milieu: plas onder de douche!  Empty Een beter milieu: plas onder de douche!

Bericht  Alex wo 9 jan 2013 - 11:02

Zojuist bij Hart van Nederland:

Door 's ochtends onder de douche te plassen bespaar je schoon water dat je normaal zou gebruiken om door te trekken. Wat vind je hiervan? En spreekt deze manier van milieu'bescherming' je aan? Zo ja, waarom? En zo nee, waarom niet? En zou jij hierom voortaan onder de douche plassen?

Ik zal zelf eerst antwoorden: Ik plas niet onder de douche, tenzij ik het echt niet meer kan houden. Dat gebeurt zelden tot nooit, want ik vind het echt heel vies om in mijn eigen urine te staan. Dus sorry milieu, ik trek liever een keer extra door. Voor een beter milieu scheid ik mijn afval en pak ik liever de fiets dan de auto.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een beter milieu: plas onder de douche!  Empty Re: Een beter milieu: plas onder de douche!

Bericht  Kowalski wo 9 jan 2013 - 11:08

Ik doe het niet voor het milieu, ik doe het gewoon omdat het lekker is Een beter milieu: plas onder de douche!  394967

Nee, flauwekul, maar ik plas wel eens onder de douche ja! Maar dat komt vooral omdat ik blaasproblemen heb en door al dat water op me kan ik het soms niet ophouden Een beter milieu: plas onder de douche!  1270000679 En moet eerlijk zeggen dat ik onder de douche ook iets minder moeite doe, als ik aan het reizen ben heb ik dat gevoel ook wel eens maar dan doe ik echt alles om niet in mijn broek te plassen Een beter milieu: plas onder de douche!  3079029344
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Een beter milieu: plas onder de douche!  Empty Re: Een beter milieu: plas onder de douche!

Bericht  Minx wo 9 jan 2013 - 11:09

Op zich heb ik er weinig moeite mee, je urine is steriel normaal gesproken dus in dat opzicht waarom niet. Alleen hoeveel bespaar je er nou mee? vrij weinig denk ik want het zou betekenen dat je dan dus maar 1 keer per dag mag wil het echt uitmaken. Dan kun je beter alleen bij een grote boodschap de wc door gaan trekken.
Daarbij vergeet deze meneer even te vertellen dat de kans op blaasontsteking groter is als je staand plast. Je kan dan nl niet goed uitplassen. Daar moet je weer antibiotica voor gebruiken en dan weet ik niet wat je beter kan hebben Wink
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een beter milieu: plas onder de douche!  Empty Re: Een beter milieu: plas onder de douche!

Bericht  Gast wo 9 jan 2013 - 11:09

Heb je ook het vervolg gehoord? Die tegenwerping? Dat je daardoor gemiddeld een halve minuut langer onder de douche staat en dat meer water kost en bovendien warm water is.

Als je het efficiënt wil moet je dus ondertussen wel doorgaan met wassen etc laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een beter milieu: plas onder de douche!  Empty Re: Een beter milieu: plas onder de douche!

Bericht  Alex wo 9 jan 2013 - 11:10

Reva schreef:Heb je ook het vervolg gehoord? Die tegenwerping? Dat je daardoor gemiddeld een halve minuut langer onder de douche staat en dat meer water kost en bovendien warm water is.

Als je het efficiënt wil moet je dus ondertussen wel doorgaan met wassen etc Een beter milieu: plas onder de douche!  394967

Ja dat heb ik wel gehoord, maar ik vond het bericht an sich zo grappig dat ik benieuwd was hoe anderen erover denken. Very Happy
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een beter milieu: plas onder de douche!  Empty Re: Een beter milieu: plas onder de douche!

Bericht  Kowalski wo 9 jan 2013 - 11:10

Reva schreef:Heb je ook het vervolg gehoord? Die tegenwerping? Dat je daardoor gemiddeld een halve minuut langer onder de douche staat en dat meer water kost en bovendien warm water is.

Als je het efficiënt wil moet je dus ondertussen wel doorgaan met wassen etc Een beter milieu: plas onder de douche!  394967

En als je het dan helemaal efficiënt wilt doen moet je tegelijkertijd je urine opvangen en opdrinken, dat bespaart ook weer water uit de kraan voor een glaasje water!
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Een beter milieu: plas onder de douche!  Empty Re: Een beter milieu: plas onder de douche!

Bericht  Alex wo 9 jan 2013 - 11:12

Ieeeuuwwww Koko! pale
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een beter milieu: plas onder de douche!  Empty Re: Een beter milieu: plas onder de douche!

Bericht  Jeanette wo 9 jan 2013 - 11:30

Whahaha Koko! Ster in bezuinigen Razz
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een beter milieu: plas onder de douche!  Empty Re: Een beter milieu: plas onder de douche!

Bericht  Hoochie wo 9 jan 2013 - 11:32

Las van de week een stuk en die vrouw poetste haar tanden met urine en gebruikte het als shampoo en gezichtscrème (dat genas kanker zei ze). Dus met die opgevangen urine kan je nog veel meer milieubewuste dingen doen. Laughing
Hoochie
Hoochie
Prater
Prater

Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een beter milieu: plas onder de douche!  Empty Re: Een beter milieu: plas onder de douche!

Bericht  Happinaz wo 9 jan 2013 - 19:00

Ik vind het besparingsverhaal wel een beetje onzin inderdaad vanwege het gegeven dat je daardoor langer doucht.

Maar ik plas wel onder de douche hoor. Er gaat daarna nog douchefris, shampoo, conditioner, scrub en gezichts reiniger overheen.
Vind ik schoner dan met mijn billen op een toiletbril.( al is die ook schoon thuis natuurlijk).
Bovendien is urine superrrr steriel en feitelijk gezien niet echt vies.
Ik doe het niet doelbewust ofzo, maar als ik er sta en ik moet dan prima hoor.
Ik snap het issue omtrent dat plassen nooit zo goed.
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een beter milieu: plas onder de douche!  Empty Re: Een beter milieu: plas onder de douche!

Bericht  Caramba wo 9 jan 2013 - 20:10

Voor die ene keer dat je per dag onder de douche staat, vind ik niet dat je daar het milieu meer bespaard. Niet iedereen douchet iedere dag, bladiebla.
Echt onzin dus.

Ik plas ook wel onder de douche, ik kan dan, wanneer ik water hoor lopen, nooit zo snel beneden komen. Dan heb ik liever dat ik het onder de douche doe dan dat het halverwege op de trap ligt.
Maar voor ik douche ga ik wel naar toilet en tijdens douchen moet ik ook altijd.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een beter milieu: plas onder de douche!  Empty Re: Een beter milieu: plas onder de douche!

Bericht  Blond wo 9 jan 2013 - 20:58

Ik las in de krant dat één keer doortrekken 6 liter water kost. Als iedereen die ene plasbeurt onder de douche doet, bepaardde dat 2 miljoen water per jaar. Dat is toch best wel veel.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een beter milieu: plas onder de douche!  Empty Re: Een beter milieu: plas onder de douche!

Bericht  Sanne wo 9 jan 2013 - 21:03

Happinaz schreef:Ik vind het besparingsverhaal wel een beetje onzin inderdaad vanwege het gegeven dat je daardoor langer doucht.

Maar ik plas wel onder de douche hoor. Er gaat daarna nog douchefris, shampoo, conditioner, scrub en gezichts reiniger overheen.
Vind ik schoner dan met mijn billen op een toiletbril.( al is die ook schoon thuis natuurlijk).
Bovendien is urine superrrr steriel en feitelijk gezien niet echt vies.
Ik doe het niet doelbewust ofzo, maar als ik er sta en ik moet dan prima hoor.
Ik snap het issue omtrent dat plassen nooit zo goed.

Mee eens, ik plas ook onder de douche. Gelijk in het begin en ondertussen pak ik shampoo, dus ik sta er echt niet langer onder dan wanneer ik niet zou plassen. Ik bespaar dus 365 dagen per jaar 1 keer per dag doortrekken en dat is best veel.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een beter milieu: plas onder de douche!  Empty Re: Een beter milieu: plas onder de douche!

Bericht  Mizz_S wo 9 jan 2013 - 22:44

Blond schreef:Ik las in de krant dat één keer doortrekken 6 liter water kost. Als iedereen die ene plasbeurt onder de douche doet, bepaardde dat 2 miljoen water per jaar. Dat is toch best wel veel.

Maar als het inderdaad zo is (wat hierboven werd gezegd) dat iedereen hierdoor 30 seconden langer doucht dan is die besparing waarschijnlijk al weer zo goed als ongedaan gemaakt vermoed ik (al heb ik geen idee hoeveel water je gebruikt in 30 seconden?).

On topic, ik plas niet onder de douche, ik vind dat vies en het zou ook nooit bij me opgekomen zijn dat te doen totdat ik al eens eerder hier op het forum las dat blijkbaar veel best veel mensen het wel doen. Ik doe al zo veel dingen die wel goed zijn voor het milieu dat ik die 6 liter water dan maar even zo laat.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een beter milieu: plas onder de douche!  Empty Re: Een beter milieu: plas onder de douche!

Bericht  Gast wo 9 jan 2013 - 23:12

Doe ik al, het spoelt meteen weg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een beter milieu: plas onder de douche!  Empty Re: Een beter milieu: plas onder de douche!

Bericht  Mari wo 9 jan 2013 - 23:42

Als ik nog maar 1 teen onder de douche stop loopt het al vanzelf, fijn dat ik daarmee het milieu help Laughing
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een beter milieu: plas onder de douche!  Empty Re: Een beter milieu: plas onder de douche!

Bericht  aardbeitje wo 9 jan 2013 - 23:46

Ik doe dat ook heel vaak. Zie niet echt wat er vies aan is. Het spoelt gelijk weg. En ik gebruik daarna nog shampoo en douchegel enzo. En het scheelt toch weer een keer de wc doortrekken en wc papier. Misschien niet veel, maar alle kleine beetjes helpen.
aardbeitje
aardbeitje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 140
Punten : 153
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een beter milieu: plas onder de douche!  Empty Re: Een beter milieu: plas onder de douche!

Bericht  Minx wo 9 jan 2013 - 23:57

Als je het tijdens het douchen doet wel, alleen die douche moet ook een keer opwarmen. Als je in die tijd plast valt het weer mee. Maar ja dan nog blijft staand plassen niet echt goed voor een mens.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een beter milieu: plas onder de douche!  Empty Re: Een beter milieu: plas onder de douche!

Bericht  Tania wo 9 jan 2013 - 23:58

Minx schreef:Als je het tijdens het douchen doet wel, alleen die douche moet ook een keer opwarmen. Als je in die tijd plast valt het weer mee. Maar ja dan nog blijft staand plassen niet echt goed voor een mens.

Waarom niet? Ik heb dit vaker gehoord en ook aan mijn bekkenfysio gevraagd omdat ik is gehoord had dat je daar een blaasverzakking van kon krijgen maar volgens haar was dat niet waar.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een beter milieu: plas onder de douche!  Empty Re: Een beter milieu: plas onder de douche!

Bericht  Theeleut do 10 jan 2013 - 0:19

Ik plas ook onder de douche als ik toevallig moet. Geen probleem mee, spoelt toch meteen weg.

Je kan beter niet na elke plas doortrekken, dát bespaard pas water laughcry

Nou moet ik zeggen dat dat bij ons wel eens gebeurt. Dochter plast ' s nachts vaak en trekt dan niet door omdat ze geen herrie wil maken. Als ik 's morgens ga plassen trek ik niet eerst door, maar plas er dan gewoon overheen. And I don't care!

Ik vind het onzin twee keer door te trekken als het ook in één keer kan.

Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een beter milieu: plas onder de douche!  Empty Re: Een beter milieu: plas onder de douche!

Bericht  Happinaz do 10 jan 2013 - 0:26

Theeleut schreef:Ik plas ook onder de douche als ik toevallig moet. Geen probleem mee, spoelt toch meteen weg.

Je kan beter niet na elke plas doortrekken, dát bespaard pas water laughcry

Nou moet ik zeggen dat dat bij ons wel eens gebeurt. Dochter plast ' s nachts vaak en trekt dan niet door omdat ze geen herrie wil maken. Als ik 's morgens ga plassen trek ik niet eerst door, maar plas er dan gewoon overheen. And I don't care!

Ik vind het onzin twee keer door te trekken als het ook in één keer kan.


Dat doen wij ook! Wij sparen plasjes en ik trek als het ruikt of te veel is door. Zeker Snachts, dan zijn het er wel 6 denk ik!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een beter milieu: plas onder de douche!  Empty Re: Een beter milieu: plas onder de douche!

Bericht  Minx do 10 jan 2013 - 0:30

Tania schreef:
Minx schreef:Als je het tijdens het douchen doet wel, alleen die douche moet ook een keer opwarmen. Als je in die tijd plast valt het weer mee. Maar ja dan nog blijft staand plassen niet echt goed voor een mens.

Waarom niet? Ik heb dit vaker gehoord en ook aan mijn bekkenfysio gevraagd omdat ik is gehoord had dat je daar een blaasverzakking van kon krijgen maar volgens haar was dat niet waar.

een verzakking zul je er niet zo snel van krijgen, het heeft meer te maken met niet goed uit kunnen plassen. Heeft natuurlijk ook weer met de stand van je blaas te maken. e.d. maar over het algemeen kun je zeggen dat je niet goed uit kan plassen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een beter milieu: plas onder de douche!  Empty Re: Een beter milieu: plas onder de douche!

Bericht  SDL do 10 jan 2013 - 1:40

Jemig, waar houden we ons tegenwoordig toch allemaal mee bezig...
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Een beter milieu: plas onder de douche!  Empty Re: Een beter milieu: plas onder de douche!

Bericht  Tania do 10 jan 2013 - 2:13

Minx schreef:
Tania schreef:
Minx schreef:Als je het tijdens het douchen doet wel, alleen die douche moet ook een keer opwarmen. Als je in die tijd plast valt het weer mee. Maar ja dan nog blijft staand plassen niet echt goed voor een mens.

Waarom niet? Ik heb dit vaker gehoord en ook aan mijn bekkenfysio gevraagd omdat ik is gehoord had dat je daar een blaasverzakking van kon krijgen maar volgens haar was dat niet waar.

een verzakking zul je er niet zo snel van krijgen, het heeft meer te maken met niet goed uit kunnen plassen. Heeft natuurlijk ook weer met de stand van je blaas te maken. e.d. maar over het algemeen kun je zeggen dat je niet goed uit kan plassen.

Ok dank je dat wist ik niet. Ik kon na mijn eerste bevalling de eerste dagen alleen maar onder de douche plassen (dat was psychisch) vandaar dat ik wel benieuwd was.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een beter milieu: plas onder de douche!  Empty Re: Een beter milieu: plas onder de douche!

Bericht  strawberry vr 11 jan 2013 - 3:15

Happinaz schreef:
Theeleut schreef:Ik plas ook onder de douche als ik toevallig moet. Geen probleem mee, spoelt toch meteen weg.

Je kan beter niet na elke plas doortrekken, dát bespaard pas water Een beter milieu: plas onder de douche!  394967

Nou moet ik zeggen dat dat bij ons wel eens gebeurt. Dochter plast ' s nachts vaak en trekt dan niet door omdat ze geen herrie wil maken. Als ik 's morgens ga plassen trek ik niet eerst door, maar plas er dan gewoon overheen. And I don't care!

Ik vind het onzin twee keer door te trekken als het ook in één keer kan.


Dat doen wij ook! Wij sparen plasjes en ik trek als het ruikt of te veel is door. Zeker Snachts, dan zijn het er wel 6 denk ik!

Hier ook, s'nachts trek ik nooit door. Ik ben de enige die s'nachts moet plassen vaak en ga soms wel een keer of 4/5. Dan trek ik niet elke keer door maar pas s'ochtends als ik op sta.
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Een beter milieu: plas onder de douche!  Empty Re: Een beter milieu: plas onder de douche!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum