Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wel of niet samen onder de douche?

+33
RYW
maiadebij
Bolleke
Wennes
Liadan
Darius
Star007
Marsy28
L!ND@
Rouge
Floor
Roodkapje
CCC
Flip Fluitketel
Ayla
PapillonRose
Dolphinne
Bruintje Beer
Annemie
-Ieniemienie-
truestar
frolic
Antibes
LotteK
Rush
Poisongirl
Susan
Pussycat
blondje1313
SarahKey
Parisienne
Tania
Mamsie
37 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Wel of niet samen onder de douche? Empty Wel of niet samen onder de douche?

Bericht  Gast do 19 jan 2012 - 0:24

Douchen jullie samen met je kinderen? Zo ja, tot welke leeftijd vind je dit kunnen? En als je kind vraagt waarom papa een penis heeft en wat mama dan heeft, hoe leg je dat uit?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet samen onder de douche? Empty Re: Wel of niet samen onder de douche?

Bericht  Gast do 19 jan 2012 - 0:27

Ik douche gerust samen met mijn zoontje van 2, niet eens over nagedacht dat dat raar zou zijn. Mijn vriend gaat ook wel eens met hem in bad.

Als hij ernaar gaat vragen, weet ik nog niet wat ik zeg, zien we tegen die tijd wel laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet samen onder de douche? Empty Re: Wel of niet samen onder de douche?

Bericht  Gast do 19 jan 2012 - 0:28

Ik had daar ook niet over nagedacht maar hij kwam van de week met zo'n rare uitspraak over wat het verschil was tussen mannen en vrouwen. Dat kan hij alleen maar onder de douche zien dus ik bedacht me dat het misschien helemaal niet zo handig was om samen te douchen..Embarassed Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet samen onder de douche? Empty Re: Wel of niet samen onder de douche?

Bericht  Mamsie do 19 jan 2012 - 0:30

Wij douche gewoon met de kinderen. De oudste is 7 ( bijna 8 ) en die gaat ook gewoon mee onder de douche. Papa heeft een pielie en mama een poenie! Niks moeilijks aan. Waarom papa een penis heeft ja om te plassen en als zij zelf.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet samen onder de douche? Empty Re: Wel of niet samen onder de douche?

Bericht  Tania do 19 jan 2012 - 0:30

Mijn man gaat altijd met J. onder douche dat vinden ze allbei helemaal leuk. Zolang J. (en papa) het leuk vinden mogen ze van mij lekker samen onder de douche.
Als hij vragen gaat stellen, krijgt hij gewoon antwoord (en wat dan precies moet ik nog even over nadenken Wink ).

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet samen onder de douche? Empty Re: Wel of niet samen onder de douche?

Bericht  Parisienne do 19 jan 2012 - 0:34

Tania schreef:Mijn man gaat altijd met J. onder douche dat vinden ze allbei helemaal leuk. Zolang J. (en papa) het leuk vinden mogen ze van mij lekker samen onder de douche.
Als hij vragen gaat stellen, krijgt hij gewoon antwoord (en wat dan precies moet ik nog even over nadenken Wink ).
+1. Ik moet ook nog even verzinnen hoe we het precies gaan noemen..
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet samen onder de douche? Empty Re: Wel of niet samen onder de douche?

Bericht  Gast do 19 jan 2012 - 0:36

Hier gaat zoon alleen maar onder de douche als wij ook douchen. Heb ook nooit gedacht dat dat raar zou zijn eigenlijk. Hij zegt wel eens dat mama geen piemeltje heeft en papa wel. Nou ja, dat is toch ook zo? Ik zeg dan dat dat komt omdat mama een meisje is en dat zij jongens zijn. En dat is prima voor hem. Lijkt me niks om een probleem van te maken eigenlijk.
Bij ons thuis werd daar ook nooit een probleem van gemaakt. Mijn vader wandelde ook gerust in zijn nakie van de badkamer naar de slaapkamer bijv. Pas toen ik in de puberteit kwam en ik dat zelf raar begon te vinden, pastte hij zich daar op aan.
Er is toch niks geks aan een bloot lichaam?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet samen onder de douche? Empty Re: Wel of niet samen onder de douche?

Bericht  SarahKey do 19 jan 2012 - 0:36

Die vragen over waarom papa een piemel heeft oid vragen ze ook wel als je niet met de doucht. Ze zullen jou als ouders toch wel eens vaker naakt zien of half naakt?
En anders zien ze het wel bij broertjes/zusjes.
En ze hebben heel snel door wie een 'papa' is en wie een 'mama' is.

Ik douchte altijd samen met mijn vader. Als peutertje in de teil in de douche (en had dan echt geen oog voor mijn vader hoor, die ernaast douchte, vond het al vervelend als hij mijn haar wou wassen.)
En later douchte mijn vader mij even snel en daarna ving mijn moeder mij op om af te drogen enz. Ik was een jaar of 8 toen ik alleen ging douchen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet samen onder de douche? Empty Re: Wel of niet samen onder de douche?

Bericht  blondje1313 do 19 jan 2012 - 0:37

Er is toch niks mis mee om het verschil tussen mannen en vrouwen uit te leggen?

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet samen onder de douche? Empty Re: Wel of niet samen onder de douche?

Bericht  Pussycat do 19 jan 2012 - 0:39

blondje1313 schreef:Er is toch niks mis mee om het verschil tussen mannen en vrouwen uit te leggen?
'

Nee dat snap ik ook niet zo goed...
Het is zoals het is toch?
Als ik merk dat onze dochter zich ongemakkelijk begint te voelen met ons naakt zien dan pas ik me er wel op aan.
Tot die tijd blijven we lekker met haar douchen. We slapen ook naakt, dus ze zal ons vaak genoeg zien en het verschil ook vast wel gauw genoeg door hebben.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet samen onder de douche? Empty Re: Wel of niet samen onder de douche?

Bericht  SarahKey do 19 jan 2012 - 0:44

Ik vind dat soort vragen nog het meest makkelijkst. Leg later maar eens uit waar een condoom met een aardbei smaakje voor is, of vragen over hoe een baby word gemaakt etc. Dat lijken me veel lastigere vragen om normaal uit te leggen dan het verschil tussen een man en een vrouw.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet samen onder de douche? Empty Re: Wel of niet samen onder de douche?

Bericht  Susan do 19 jan 2012 - 0:45

Het lijkt mij allemaal niet zo moeilijk eigenlijk, sowieso zijn er zoveel boekjes en materialen over.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet samen onder de douche? Empty Re: Wel of niet samen onder de douche?

Bericht  Poisongirl do 19 jan 2012 - 0:46

Wij douchen ook lekker met onze zoon (is nu pas drie weken maar goed. Dat blijven we ook gewoon doen tot hij dit zelf iet meer wil. Als hij vraagt waarom pappa een piemel heeft en mamma niet dan leg ik idd uit dat hetis om mee te plassen.

Ik word een beetje moe van die discussie altijd. Als je je al niet meerbloot aan je eigen kleine kindje kan tonen, er is toch niets vreemds aan bloot zijn...?
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet samen onder de douche? Empty Re: Wel of niet samen onder de douche?

Bericht  Poisongirl do 19 jan 2012 - 0:46

Susan schreef:Het lijkt mij allemaal niet zo moeilijk eigenlijk, sowieso zijn er zoveel boekjes en materialen over.
+1
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet samen onder de douche? Empty Re: Wel of niet samen onder de douche?

Bericht  Gast do 19 jan 2012 - 0:46

Ik vond het ook niet raar maar afgelopen week werd ik er op 'aangesproken' bij het kdv. Mijn zoon had schijnbaar gezegd tegen andere kinderen: papa heeft een piemel en mama heeft een piemel tussen haar billen. ( Hij ziet schijnbaar schaamlippen aan als ook een piemel en de voorkant zijn ook billen volgens hem) Ik heb hem al vaker uitgelegd dat meisjes geen piemeltje hebben maar hij lijkt het niet te snappen. Op het kdv vonden ze dat ik dan misschien niet met hem moest douchen. Ze wilden me niks opdringen maar ze wilden het toch even voorleggen. Ik heb wel gelijk gezegd dat ik me daar verder niet iets van aan trek maar ik zat het me nu toch ff af te vragen hoe andere moeders dat dan doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet samen onder de douche? Empty Re: Wel of niet samen onder de douche?

Bericht  Rush do 19 jan 2012 - 0:48

yvonne schreef:Ik vond het ook niet raar maar afgelopen week werd ik er op 'aangesproken' bij het kdv. Mijn zoon had schijnbaar gezegd tegen andere kinderen: papa heeft een piemel en mama heeft een piemel tussen haar billen.
Nou zo is het toch ook? Al heeft dat bij mama's een andere benaming, haha. Maar daar kan hij ook niks aan doen.

Volgens mij heeft ieder kind het wel eens over piemels en plassers (of whatever je er van wilt maken) dat kan gebeuren.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet samen onder de douche? Empty Re: Wel of niet samen onder de douche?

Bericht  SarahKey do 19 jan 2012 - 0:48

Als iedereen dat doet dan heb je tenminste dezelfde uitleg gegeven.
Toen ik aan de kinderen (4-5 jaar) vertelde dat ik een baby zou krijgen, kwamen de vragen: Hoe komt jou baby in de buik? Een meisje riep al, op zo'n toon van duhh!!! Laughing , de baby word via een babyluikje in de buik gezet, groeit en komt er dan weer uit net zoals mijn broertje.

Dan denk ik: ouders, waarom moet dit zo verteld worden? Rolling Eyes
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet samen onder de douche? Empty Re: Wel of niet samen onder de douche?

Bericht  LotteK do 19 jan 2012 - 0:49

Pussycat schreef:
blondje1313 schreef:Er is toch niks mis mee om het verschil tussen mannen en vrouwen uit te leggen?
'

Nee dat snap ik ook niet zo goed...
Het is zoals het is toch?
Als ik merk dat onze dochter zich ongemakkelijk begint te voelen met ons naakt zien dan pas ik me er wel op aan.
Tot die tijd blijven we lekker met haar douchen. We slapen ook naakt, dus ze zal ons vaak genoeg zien en het verschil ook vast wel gauw genoeg door hebben.

+1

Wij douchen vaak met z'n vieren (hebben een dubbele douche). En wij slapen meestal ook naakt. Heb daar allemaal weinig problemen mee.

Ik zie ook het probleem niet zo met zijn opmerking op het kdv. Vreemd dat zij aan de hand van zo'n opmerking "adviseren" niet meer samen te douchen.
LotteK
LotteK
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 252
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet samen onder de douche? Empty Re: Wel of niet samen onder de douche?

Bericht  SarahKey do 19 jan 2012 - 0:50

Vind het maar raar dat ze op het kdv dan zeggen dat je niet meer moet gaan douchen met je eigen kind. Daar hebben zij niets mee te maken. Ik zou er als leidster op reageren. Want ze zien het daar ook wel van elkaar als ze samen op het potje gaan of een peuter staat even te kijken bij een luier verschonen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet samen onder de douche? Empty Re: Wel of niet samen onder de douche?

Bericht  Gast do 19 jan 2012 - 0:53

Wat vreemd dat ze adviseren om dan niet meer met hem te douchen. Hij zegt toch iets heel normaals..?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet samen onder de douche? Empty Re: Wel of niet samen onder de douche?

Bericht  Gast do 19 jan 2012 - 0:54

Lijkt me heerlijk, met je kind douchen! Dat deden mijn ouders vroeger ook altijd met ons.


Laatst aangepast door Pippa op vr 20 jan 2012 - 10:09; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet samen onder de douche? Empty Re: Wel of niet samen onder de douche?

Bericht  Antibes do 19 jan 2012 - 0:55

Misschien hadden de kinky dagopvang-dames andere ideeën bij een piemel tussen haar billen. laughcry
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet samen onder de douche? Empty Re: Wel of niet samen onder de douche?

Bericht  Rush do 19 jan 2012 - 0:55

Antibes schreef:Misschien hadden de kinky dagopvang-dames andere ideeën bij een piemel tussen haar billen. Wel of niet samen onder de douche? 394967
Laughing
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet samen onder de douche? Empty Re: Wel of niet samen onder de douche?

Bericht  frolic do 19 jan 2012 - 0:55

Hier is het alleen al puur uit gemak..of steek ze samen in bad terwijl ik of man douche of neem ze mee onder de douche , anders heb je een 3 jaren plan voor alles gewassen en aangekleed in bed ligt.

Is ook wel de leeftijd toch ? T weet ook dat hij net als papa een wiewie ( ?? ) heeft en mama en zus een voorkont ( heeft hij zelf verzonnen )

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet samen onder de douche? Empty Re: Wel of niet samen onder de douche?

Bericht  Gast do 19 jan 2012 - 0:55

Jolicious schreef:Wat vreemd dat ze adviseren om dan niet meer met hem te douchen. Hij zegt toch iets heel normaals..?

Ze vielen over dat stukje: piemel tussen de billen. Als andere kinderen dat horen en overnemen dan was dat niet zo netjes. Ik had het idee dat zij er iets seksueels van maken ofzo. Ik kan me anders ook niet voorstellen waarom dit nou zo schokkend was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet samen onder de douche? Empty Re: Wel of niet samen onder de douche?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum