Ga jij naar het cb?
+38
Fearie
Ayla
*Lookie*
Parel
chipa
Slakje
Liadan
Puggle
_Mashimaro_
CCC
Monnie
Viva
-Ieniemienie-
L!ND@
Fiebje
Petteflet
M@niek
kwak
liesje
studiebol
Parisienne
Shopaholic
SarahKey
Purpleflower
Wennes
M-G
Happydobby
Flower_L
Susan
Coco
Aagje!
Novalee
Printje
tweeling
Twellie
Luce
Tania
Tiara
42 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Ga jij naar het cb?
Ik ben tot nu toe gewoon naar alle afspraken geweest. Ik ga niet voor de adviezen maar wel voor het wegen/meten/inentingen en de ogentest vond ik ook belangrijk.
Ik krijg bijna nooit ongevraagde adviezen, 1 keer heb ik een heel fout advies gehad van de CB arts. De laatste keer dat ik geweest ben ging ik wel met een vervelend gevoel weg. Mijn zoon begon heel hard te huilen toen de wijkverpleegkundige hem ging onderzoeken, ze snapte niet dat hij daar zo hard om moest huilen (ja, echt heel raar dat een kind van 1,5 jaar het niet leuk vindt als hij door een vreemde opeens wordt vastgepakt/aangeraakt).
Ik krijg bijna nooit ongevraagde adviezen, 1 keer heb ik een heel fout advies gehad van de CB arts. De laatste keer dat ik geweest ben ging ik wel met een vervelend gevoel weg. Mijn zoon begon heel hard te huilen toen de wijkverpleegkundige hem ging onderzoeken, ze snapte niet dat hij daar zo hard om moest huilen (ja, echt heel raar dat een kind van 1,5 jaar het niet leuk vindt als hij door een vreemde opeens wordt vastgepakt/aangeraakt).
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ga ook, voor de metingen, de inentingen en binnen een weekje de ogentest (die zat bij mij namelijk goed fout blijkbaar).
Ze geven niet veel advies, tenzij ik erachter vraag. Vind ik prima zo.
Ze geven niet veel advies, tenzij ik erachter vraag. Vind ik prima zo.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Monnie schreef:Siep schreef:Ik ga ook, wij hebben hier dan wel een heel fijn bureau, het loopt nooit uit, nog geen vijf minuten, ze nemen uitgebreid de tijd en ik vind de arts en de verpleegkundige heel ruim denkend en meelevend. Je krijgt er als nodig is ook goede en juiste adviezen.
+1. Ik ben echt heel tevreden met ons cb. Nooit problemen gehad tot nu toe.
+1 even wegen en meten en f nakijken en of inenten. Prima. Nooit rare reacties of adviezen gekregen.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Ik ga trouw naar het cb, vind het erg leuk om gewoon even over MIJN kind te praten en te weten hoeveel ze weegt en of ze gegroeid is.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
chipa schreef:Monnie schreef:Siep schreef:Ik ga ook, wij hebben hier dan wel een heel fijn bureau, het loopt nooit uit, nog geen vijf minuten, ze nemen uitgebreid de tijd en ik vind de arts en de verpleegkundige heel ruim denkend en meelevend. Je krijgt er als nodig is ook goede en juiste adviezen.
+1. Ik ben echt heel tevreden met ons cb. Nooit problemen gehad tot nu toe.
+1 even wegen en meten en f nakijken en of inenten. Prima. Nooit rare reacties of adviezen gekregen.
+1
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Hier ook een fijn CB, geen rare adviezen zonder dat ik erom vraag. Als ze het goed doet is het goed, als ik ook geen vragen heb mag ik weer gaan. Ze doen de standaard testjes/dingen en dan is het klaar.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Volgens mij staat de afspraak hier al gepland voor 18 maanden en gaat mijn vriend wel. Als ik niet zeg dat ie niet hoeft te gaan, zal hij braaf gaan.
Alleen vind ie het zeikerds qua advies, dus de meerwaarde ziet hij er niet van. Vind het wel leuk om te weten hoeveel D weegt en hoe lang hij is
Alleen vind ie het zeikerds qua advies, dus de meerwaarde ziet hij er niet van. Vind het wel leuk om te weten hoeveel D weegt en hoe lang hij is
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Wij gaan wel naar het CB.
In het begin was ik nog wat onzeker en kon ik wel wat met het advies. Nu vind ik het wel fijn als ik weet hoe lang hij is en wat zijn gewicht is.
En natuurlijk de prikjes die hij daar krijgt.
In het begin was ik nog wat onzeker en kon ik wel wat met het advies. Nu vind ik het wel fijn als ik weet hoe lang hij is en wat zijn gewicht is.
En natuurlijk de prikjes die hij daar krijgt.
Aggi- Prater
- Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Ik ga wel maar volg niet alle adviezen op. We trekken ons eigen plan wbt entingen, start fruithapje etc.
tweeling- Prater
- Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11
Twellie schreef:Mijn vriendin kreeg de briljante tip om haar baby gewoon te laten huilen totdat hij weer in slaap viel. Langer dan drie uur houden ze het toch niet vol namelijk heeft mijn vriendin daar geleerd!
Damn.........
Ik ben best tevreden over ons cb en ga ook altijd.
Het enige waar ze ooit een beetje paniek mee hebben gezaaid, was met C.iskes hoofdje. Dat vonden ze te groot en waren bang voor een waterhoofdje.
De kinderarts verzuchtte dat een groter hoofdje heel normaal is bij prematuren en dat ze direct zag dat wij ook een groot hoofd hebben ( en bedankt)
Gast- Gast
Ik ga altijd heen. Sowieso voor de prikjes maar ook voor het praatje. Gelukkig hebben we altijd een leuke arts/ verpleegkundige.
Toedels- Fluisteraar
- Aantal berichten : 64
Punten : 71
Registratiedatum : 18-08-12
@sunprincess ik vind V zijn hoofd groot,maar op cb hebben ze daar nooit wat over gezegd.
ja ik ga naar het cb,ze hebben toen V baby was ons goed geholpen.Zagen als enige in dat V letterlijk dood ziek was.Hebben toen ruim de tijd voor ons genomen,de andere afspraken liepen gigantisch uit.Wij zijn toen door de assistent naar de ehbo gebracht,en ben echt nog steeds zo blij dat ze dat toen gedaan hadden,anders hadden we helemaal niet meer naar het CB gehoeven.
Tja rare adviezen hebben ze me ook wel eens gegeven,maar ja dat is wat je er zelf mee doet.Zelf je gezonde verstand gebruiken,en niet blind alles van iedereen aannemen.
ja ik ga naar het cb,ze hebben toen V baby was ons goed geholpen.Zagen als enige in dat V letterlijk dood ziek was.Hebben toen ruim de tijd voor ons genomen,de andere afspraken liepen gigantisch uit.Wij zijn toen door de assistent naar de ehbo gebracht,en ben echt nog steeds zo blij dat ze dat toen gedaan hadden,anders hadden we helemaal niet meer naar het CB gehoeven.
Tja rare adviezen hebben ze me ook wel eens gegeven,maar ja dat is wat je er zelf mee doet.Zelf je gezonde verstand gebruiken,en niet blind alles van iedereen aannemen.
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Ik ga er altijd heen, vul ook alle lijsten in en luister naar alle adviezen die worden gegeven, als ik het niet kan gebruiken in onze manier van opvoeden laat ik het advies voor wat het is en doe ik het zoals ik/wij denken dat het de juiste manier is.
we worden altijd goed geholpen en als er wat is worden we ook doorgestuurd naar de kinderarts of huisarts.
we worden altijd goed geholpen en als er wat is worden we ook doorgestuurd naar de kinderarts of huisarts.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
mauwmauw schreef:@sunprincess ik vind V zijn hoofd groot,maar op cb hebben ze daar nooit wat over gezegd.
Zijn groeicurve week ook echt af van het gemiddelde. Met zijn lichaam en geacht zat hij onder de middellijn en met zijn hoofdomtrek erboven. Maar AT&T is dus normaal bij prematuren, eerst begint het hoofd aan een inhaalslag en het lijf volgt later.
Gast- Gast
Sunprincess schreef:mauwmauw schreef:@sunprincess ik vind V zijn hoofd groot,maar op cb hebben ze daar nooit wat over gezegd.
Zijn groeicurve week ook echt af van het gemiddelde. Met zijn lichaam en geacht zat hij onder de middellijn en met zijn hoofdomtrek erboven. Maar AT&T is dus normaal bij prematuren, eerst begint het hoofd aan een inhaalslag en het lijf volgt later.
V is geen prematuur,waarschijnlijk gewoon een groot hoofd.Er schijnt een foto van mij te zijn,dat je goed kan zijn dat ik dat ook heb.Wel is er met de 20 weken echo iets meer vocht in zijn hoofd gevonden dan "hoort" maar dat was minimaal.
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Wat mee naar het KDV?
» 2 kinderen naar bed
» Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2?
» Naar school
» Van WO naar H.BO-V
» 2 kinderen naar bed
» Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2?
» Naar school
» Van WO naar H.BO-V
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: