Ga jij naar het cb?
+38
Fearie
Ayla
*Lookie*
Parel
chipa
Slakje
Liadan
Puggle
_Mashimaro_
CCC
Monnie
Viva
-Ieniemienie-
L!ND@
Fiebje
Petteflet
M@niek
kwak
liesje
studiebol
Parisienne
Shopaholic
SarahKey
Purpleflower
Wennes
M-G
Happydobby
Flower_L
Susan
Coco
Aagje!
Novalee
Printje
tweeling
Twellie
Luce
Tania
Tiara
42 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Ga jij naar het cb?
Vanaf de 18 maanden krijg je weer oproepen voor het cb, hoorde al met een hele vragenlijst. Zijn jullie naar al die afspraken gegaan? Waarom wel,niet?
Hier stelt het eigenlijk niks voor, dus ik twijfel nog. Vind alleen de lengte en gewicht wel leuk om te weten haha.
Hier stelt het eigenlijk niks voor, dus ik twijfel nog. Vind alleen de lengte en gewicht wel leuk om te weten haha.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Ga jij naar het cb?
Al die afspraken? Hoeveel zijn het er dan bij jullie?
Hier met 18 maanden, 2 jaar en dan pas met 3 jaar weer dus ik vind het wel meevallen. Wij gaan wel, het kan geen kwaad om even naar hem te laten kijken vind ik. Als er iets "bijzonders" ontdekt wordt kijken we dan wel weer wat en of we er iets mee doen.
Die hele vragenlijst was hier ook in 5 minuten ingevuld en stelde weinig voor trouwens.
Hier met 18 maanden, 2 jaar en dan pas met 3 jaar weer dus ik vind het wel meevallen. Wij gaan wel, het kan geen kwaad om even naar hem te laten kijken vind ik. Als er iets "bijzonders" ontdekt wordt kijken we dan wel weer wat en of we er iets mee doen.
Die hele vragenlijst was hier ook in 5 minuten ingevuld en stelde weinig voor trouwens.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Ik ga erheen voor inentingen en tests, die combineer ik dan wel waar mogelijk. Als ik een speciale vraag heb, mag ik ook gewoon bellen voor een afspraak. Dit gewoon in overleg met de arts.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Luce schreef:Nee
tweeling- Prater
- Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11
Ik vind het cb eigenlijk niets, de 18 mnd hebben wij trouwens niet gehad, ik twijfel wat ik dadelijk met de baby doe. De prikjes sowieso maar voor de rest geloof ik het eigenlijk wel. Ik vind het daar meestal een wassen neuzenverhaal en heb zelf genoeg kennis van het jong kind om een eventuele achterstand te signaleren. Bovendien als ik de afspraak waarbij de prikjes zijn wel aanhoud worden de kinderen toch deels nog door hen gezien.
Dat nakijken vd heupen vind ik wel belangrijk maar voor de rest.... R deed daar ook altijd net niet wat hij moest doen. En ze roepen volgens mij nogal snel dat een kind onwijs voorloopt / achterloopt en vaak valt dat wel mee denk ik.
Dat nakijken vd heupen vind ik wel belangrijk maar voor de rest.... R deed daar ook altijd net niet wat hij moest doen. En ze roepen volgens mij nogal snel dat een kind onwijs voorloopt / achterloopt en vaak valt dat wel mee denk ik.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Volgens mij zeggen ze standaard dat een kind voorloopt. Mijn dochter liep met elf maanden langs de rand van de tafel en dat was toch wel heel-erg-vlot! Misschien een manier om mensen te binden aan het bureau door ze te overspoelen met complimenten over hun kinderen.
Twellie- Ratel
Ja, wij gaan er heen. Ik ben altijd wel benieuwd naar lengte en gewicht. Verder vind ik het wel prettig dat er door een arts naar haar ogen en oren gekeken wordt. Voor de adviezen hoef ik het nu niet meer te doen, alles loopt prima. Eerder heb ik wel bruikbare adviezen gekregen dus ik ben wel tevreden.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Ja ik ben altijd geweest, alleen maar positieve ervaringen mee gehad trouwens
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
Twellie schreef:Volgens mij zeggen ze standaard dat een kind voorloopt. Mijn dochter liep met elf maanden langs de rand van de tafel en dat was toch wel heel-erg-vlot! Misschien een manier om mensen te binden aan het bureau door ze te overspoelen met complimenten over hun kinderen.
Hahaha ja inderdaad. Maar ik vind het zo niets zeggend, ze zijn over R ook altijd zo lovend, en ik vind hem in sommige dingen misschien ook wel wat verder maar een einstein is het ook weer niet en dat hoeft ook niet maar ze deden enorm lyrisch over iets dat hij kon waarvan ik idd dacht nou die reactie is lichtelijk overdreven maar goed..
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Twellie schreef:Volgens mij zeggen ze standaard dat een kind voorloopt. Mijn dochter liep met elf maanden langs de rand van de tafel en dat was toch wel heel-erg-vlot! Misschien een manier om mensen te binden aan het bureau door ze te overspoelen met complimenten over hun kinderen.
Ja dat doen ze hier ook wel. Meestal zeg ik dan dat het me niet zoveel uitmaakt hoe snel ze het doen, als ze het maar gaan doen Al moet ik ook wel eerlijk zeggen dat ik zoveel ouders zelf hoor zeggen dat hun kind voorloopt dat ik wel is denk dat ze beter de standaard aan kunnen passen
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
tweeling schreef:Luce schreef:Nee
Ja, ach. Ik vind het altijd zo'n gezemel. Kom je later dan de afspraak, omdat je toch wel weet dat het uit loopt.. Loopt het nog 3 kwartier uit. Kind wordt er chagerijnig van. Dan naar binnen. Stellen ze 2 domme simpele vragen en dan ''En heb jij nog vragen?''. ''Nee''. Oke , nou dan mag je weer gaan. Meten en wegen kan ik thuis ook wel.
Nog lachwekkender vind ik die arts bij ons. Mijn jongste wordt geprikt door de arts, omdat hij een bloedstollingsziekte heeft. Ipv dat die arts de eerste keren mij gerust stelde, moest ik hem gerust stellen. ''Ja, ik vind het wel eng hoor''. ''Oh, dat hoeft niet meneer. Als het toch mis gaat, zijn we zo in het ziekenhuis''. Echt , wtf. Die vent is arts. Het enige wat hij hoeft te doen is de injectie niet in de spier geven, maar onderhuids. Niks aan het handje.
Luce- Kletskop
Ik ben sinds we verhuisd zijn nog niet in onze huidige woonplaats geweest. Laatste keer dat we zijn geweest was met 14 maanden. Ik was er nog niet aan toegekomen om ons hier aan te melden en toen kwam er van de zomer heel bijdehand een dame van het cb bij ons aan de deur die ook direct haar voet binnen zette toen mijn moeder open deed. Ze stelde zich in de woonkamer pas voor (lekkere puinzooi ook was net alles aan het omgooien) en ging zo zitten. Vond het echt heel aso. En ik was er direct ook wel van genezen. Ze had ook allemaal hele wijze lesjes
Maar wel wat dingen ingevuld etc en ze zou een afspraak maken. Toen we de uitnodiging ontvingen had ze het toch tijdens onze vakantie gezet, terwijl ze nog op 2 blaadjes onze datums had opgeschreven dat we weg waren. Kreeg mijn moeder weer gezeur toen ze afbelde voor ons. Ik heb dus nog steeds niet weer gebeld om een nieuwe afspraak te maken en op die manier ook niet zo'n zin om te gaan. Zou het eigenlijk wel moeten doen want wellicht zit daar wel iemand met een geniaal idee voor de slaapproblemen.
Maar wel wat dingen ingevuld etc en ze zou een afspraak maken. Toen we de uitnodiging ontvingen had ze het toch tijdens onze vakantie gezet, terwijl ze nog op 2 blaadjes onze datums had opgeschreven dat we weg waren. Kreeg mijn moeder weer gezeur toen ze afbelde voor ons. Ik heb dus nog steeds niet weer gebeld om een nieuwe afspraak te maken en op die manier ook niet zo'n zin om te gaan. Zou het eigenlijk wel moeten doen want wellicht zit daar wel iemand met een geniaal idee voor de slaapproblemen.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Vast niet een tip die je niet al gelezen hebt op internet Coco.
Luce- Kletskop
Mijn vriendin kreeg de briljante tip om haar baby gewoon te laten huilen totdat hij weer in slaap viel. Langer dan drie uur houden ze het toch niet vol namelijk heeft mijn vriendin daar geleerd!
Twellie- Ratel
Ik ga wel, en als ik niks met een advies kan omdat het niet bij mij past dan zeg ik dat gewoon eerlijk, daar doen ze niet moeilijk over. Ik vind het alleen wel vervelend als ik een vragenlijst moet invullen, maar dat komt ook doordat we al zoveel lijsten moeten invullen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik moest l na elke voeding uur in maxi cosi zetten met zn verborgen reflux...en toen zat hij op 7 voedingen...
Volgens mij zou ik wanneer we dat op hadden gevolgd, nu dagelijks met hem bij de fysio lopen...
Volgens mij zou ik wanneer we dat op hadden gevolgd, nu dagelijks met hem bij de fysio lopen...
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Ik ben tot nu toe geweest tot 14 maanden, maar die van 18 maanden en 3 ga ik overslaan, ik vind die verpleegkundigen niks, steeds iemand anders, mijn zoon zij noemen. bah..
Als er een tweede kindje komt ga ik alleen nog voor de prikjes.
Als er een tweede kindje komt ga ik alleen nog voor de prikjes.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Het zal misschien wel heel dom klinken van mij maar ik wist niet dat het geheel vrijwillig was . Zo hebben ze dat bij ons tijdens het intakegesprek niet gebracht. Donderdag heb ik de eerste afspraak staan bij het CB en zal wel zien hoe dat verloopt.
M-G- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10
Ik ga om te meten en wegen en de vaccinaties.
Ik kreeg te horen dat ik D van toen 6 weken oud maar eens streng toe moest spreken.dat hij niet iedere 2 uur om bv mocht komen, maar er 3 uur tussen moest gaan.laten.
Ehh een kind van 6 weken streng toespreken?
In het begin deed B D steeds pijn en had dat verteld. Ik moest daarom maar Wat meer op D gaan mopperen zodat B het gevoel kreeg dat wij niet alleen op.hem mopperden.
Ehh mopperen op een baby die niks doet?
Nog even en ik zag mezelf al met D bij een psycholoog zitten met een minderwaardigheidscomplex.
Nee, ik ben er wel.klaar mee.
Ik kreeg te horen dat ik D van toen 6 weken oud maar eens streng toe moest spreken.dat hij niet iedere 2 uur om bv mocht komen, maar er 3 uur tussen moest gaan.laten.
Ehh een kind van 6 weken streng toespreken?
In het begin deed B D steeds pijn en had dat verteld. Ik moest daarom maar Wat meer op D gaan mopperen zodat B het gevoel kreeg dat wij niet alleen op.hem mopperden.
Ehh mopperen op een baby die niks doet?
Nog even en ik zag mezelf al met D bij een psycholoog zitten met een minderwaardigheidscomplex.
Nee, ik ben er wel.klaar mee.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Ik ga ook, wij hebben hier dan wel een heel fijn bureau, het loopt nooit uit, nog geen vijf minuten, ze nemen uitgebreid de tijd en ik vind de arts en de verpleegkundige heel ruim denkend en meelevend. Je krijgt er als nodig is ook goede en juiste adviezen.
Gast- Gast
Aagje! schreef:Ja ik ben altijd geweest, alleen maar positieve ervaringen mee gehad trouwens
+1
Purpleflower- Prater
- Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11
Ik ga ook gewoon. Allen de arts vind ik vresekijk. Zij heeft van die domme/rare adviezen.
Maar ik blijf er ook heen gaan, ik vind het wel fijn om te weten hoe zwaar/lang hij is en de wijkverpleegkundige heeft wel goede adviezen. Ik hoef geen vragenlijsten in te vullen. Tot nu toe nog niet iig.
Maar ik blijf er ook heen gaan, ik vind het wel fijn om te weten hoe zwaar/lang hij is en de wijkverpleegkundige heeft wel goede adviezen. Ik hoef geen vragenlijsten in te vullen. Tot nu toe nog niet iig.
De 18maanden hebben we hier ook niet gehad, maar voor de rest ga ik zeker weten wel naar CB. We hebben nu een andere wijkverpkeegkundige die ons beter "begeleid" dan de vorige. Hij luisterd ook echt naar ons verhaal etc.
Shopaholic- Kletskop
- Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12
Ik ga wel met N. naar de afspraken, maar echt nodig vind ik het niet. Bepaalde dingen hebben zij niet opgemerkt, hebben ze weggewuifd met een 'laat maar huilen voor het in slaap vallen' en nemen ze niet serieus. Wij hebben veel meer aan N.'s kinderpsycholoog dan aan de mensen daar op het CB.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Wat mee naar het KDV?
» 2 kinderen naar bed
» Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2?
» Naar school
» Van WO naar H.BO-V
» 2 kinderen naar bed
» Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2?
» Naar school
» Van WO naar H.BO-V
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: