Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ga jij naar het cb?

+38
Fearie
Ayla
*Lookie*
Parel
chipa
Slakje
Liadan
Puggle
_Mashimaro_
CCC
Monnie
Viva
-Ieniemienie-
L!ND@
Fiebje
Petteflet
M@niek
kwak
liesje
studiebol
Parisienne
Shopaholic
SarahKey
Purpleflower
Wennes
M-G
Happydobby
Flower_L
Susan
Coco
Aagje!
Novalee
Printje
tweeling
Twellie
Luce
Tania
Tiara
42 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Ga jij naar het cb? - Pagina 2 Empty Re: Ga jij naar het cb?

Bericht  Tania di 8 jan 2013 - 21:29

Coco schreef:Zou het eigenlijk wel moeten doen want wellicht zit daar wel iemand met een geniaal idee voor de slaapproblemen.

Ik zal je de moeite besparen, die zit er niet Laughing

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  studiebol di 8 jan 2013 - 21:34

Tot nu toe komen ze bij ons aan huis en gaan wij af en toe op afspraak naar het ziekenhuis toe. De mevrouw die aan huis komt is heel aardig en gezellig, heel relaxed en heeft nog nooit rare dingen gezegd over hoe wij het doen of een advies gegeven waarvan ik dacht hoe kan je dat nou doen?

Met 18 maanden moeten we nog een keer naar het ziekenhuis en komt die vrouw van het CB nog een keer bij ons langs en dan moeten we volgens mij naar het CB toe, maar ik heb geen idee hoe dat er uit ziet eigenlijk.. maar als ik het goed las hier dan hoef je pas weer met 3 jaar?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  liesje di 8 jan 2013 - 21:37

ik ga ook met beide kindjes. ik ben altijd benieuwd naar het gewicht en de lengte. verder praat ik altijd met hun mee en adviezen het ene oor in het andere uit. bij me dochter moest ik haar maar laten huilen . ze zou het vanzelf wel opgeven en in slaap vallen. mooi niet.we hebben nu zelf haar bed bij ons op de kamer gezet en daar slaapt ze nu goed in. en tegen de ochtend kruipt ze bij ons in bed.
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366

Bericht  kwak di 8 jan 2013 - 23:39

Luce schreef:
tweeling schreef:
Luce schreef:Nee

Laughing

Ja, ach. Ik vind het altijd zo'n gezemel. Kom je later dan de afspraak, omdat je toch wel weet dat het uit loopt.. Loopt het nog 3 kwartier uit. Kind wordt er chagerijnig van. Dan naar binnen. Stellen ze 2 domme simpele vragen en dan ''En heb jij nog vragen?''. ''Nee''. Oke , nou dan mag je weer gaan. Meten en wegen kan ik thuis ook wel.

Nog lachwekkender vind ik die arts bij ons. Mijn jongste wordt geprikt door de arts, omdat hij een bloedstollingsziekte heeft. Ipv dat die arts de eerste keren mij gerust stelde, moest ik hem gerust stellen. ''Ja, ik vind het wel eng hoor''. ''Oh, dat hoeft niet meneer. Als het toch mis gaat, zijn we zo in het ziekenhuis''. Echt , wtf. Ga jij naar het cb? - Pagina 2 1270000679 Die vent is arts. Het enige wat hij hoeft te doen is de injectie niet in de spier geven, maar onderhuids. Niks aan het handje.

haha, maar die arts die is ook echt heel raar.
D. zou bijv. nooit in maatje 36 passen want ze heeft zulke brede schouders Ga jij naar het cb? - Pagina 2 878948377.
Ook was ze een bijna een jaar terug een mollige dreumes met een wel heeeeeeele slanke moeder en dan vooral daar de nadruk opleggen.
Rare vent...
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  M@niek wo 9 jan 2013 - 0:40

Purpleflower schreef:
Aagje! schreef:Ja ik ben altijd geweest, alleen maar positieve ervaringen mee gehad trouwens

+1

+1, ik wordt daar altijd goed geholpen met prima adviezen. Ook de arts is een super aardig mens.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607

Bericht  Petteflet wo 9 jan 2013 - 0:43

Coco schreef:Zou het eigenlijk wel moeten doen want wellicht zit daar wel iemand met een geniaal idee voor de slaapproblemen.

Hier zou ik inderdaad niet van uit gaan. Wij gingen ook met onze jongste naar de cb-arts. Vertelde daar redelijk hopeloos en hulpeloos dat hij al 9 maanden amper sliep 's nachts en we nu toch wel ten einde raad waren. Haar reactie: Tja, 1 op de 10 kinderen hebben dat nou eenmaal.... Ga jij naar het cb? - Pagina 2 878948377

Paar weken later hadden we een afspraak met de wv en die was wel een stuk behulpzamer, heeft tips e.d. meegegeven en zelfs voorgesteld om langs te komen om te helpen e.d.
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638

Bericht  Fiebje wo 9 jan 2013 - 0:48

Nee, ik ben er klaar mee. bij een volgend kindje laat ik de entingen wel door de huisarts zetten. En meten en wegen kan ik thuis ook wel.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552

Bericht  Luce wo 9 jan 2013 - 0:50

Ik heb dat gevraagd Fiebje, maar dan moet je het zelf betalen. Via het CB zijn de inentingen gratis.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  L!ND@ wo 9 jan 2013 - 1:01

Ik ga wel en ik zie wel wat ik met de adviezen doe. Meestal gaan die het ene oor in en het andere uit, omdat ik er niet achter sta. Vorige week moest ik er nog heen met J. en werd ik geholpen door een hele leuke wijkverpleegkundige. Ze nam echt uitgebreid de tijd en vroeg ook hoe het met mij ging.
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535

Bericht  Fiebje wo 9 jan 2013 - 1:04

Luce schreef:Ik heb dat gevraagd Fiebje, maar dan moet je het zelf betalen. Via het CB zijn de inentingen gratis.

O echt dat wist ik niet. Ik heb toen beklag gedaan bij mijn huisarts en die zei toen dat hij het ook kon doen. Hij heeft het niet over extra kosten gehad.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552

Bericht  -Ieniemienie- wo 9 jan 2013 - 1:13

Ja
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113

Bericht  Viva wo 9 jan 2013 - 1:27

Ja, hier werken er leuke mensen die er ook wel verstand van hebben.
Ze kennen mij ook wel, van gezicht, en ik kan ze alles vragen etc. Toen we bij onze oudste rond 1jr aangaven dat haar ene oogje soms scheel keek, kregen we direct een verwijzing voor het ziekenhuis. Fijn, want dat was nodig.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  Monnie wo 9 jan 2013 - 1:28

Siep schreef:Ik ga ook, wij hebben hier dan wel een heel fijn bureau, het loopt nooit uit, nog geen vijf minuten, ze nemen uitgebreid de tijd en ik vind de arts en de verpleegkundige heel ruim denkend en meelevend. Je krijgt er als nodig is ook goede en juiste adviezen.

+1. Ik ben echt heel tevreden met ons cb. Nooit problemen gehad tot nu toe.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416

Bericht  CCC wo 9 jan 2013 - 1:29

Wij gaan wel, meestal plannen we het op de papadagen. Mijn vriend is hier veel beter in vind ik smile Als ik ook vrij ben gaan we samen.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761

Bericht  _Mashimaro_ wo 9 jan 2013 - 1:30

Ik ga wel naar het cb, maar vooral om metingen en de prikjes. Soms kan ik ook wel wat met hun advies en soms ook niet. Een vragenlijst heb ik alleen na de geboorte moeten invullen, maar dat weet ik niet eens zeker. Daarna heb ik nooit meer wat hoeven invullen. De wv of de arts vult zelf van alles in tijdens ons gesprekje.

Als je de prikjes bij de huisarts wilt laten doen moet je er inderdaad voor betalen. Heb ik vorig jaar naar geïnformeerd.
_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636

Bericht  Printje wo 9 jan 2013 - 1:33

Mijn man is nog nooit meegeweest naar het cb. Hij hoeft voor zoiets geen vrij te nemen. Ik wist idd dat je ook de prikjes via de huisarts kon krijgen maar niet dat je daarvoor betaald dan. Volgens mi krijg je wel een soort aantekening wanneer je helemaal niet naar het cb gaat.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast wo 9 jan 2013 - 3:44

Siep schreef:Ik ga ook, wij hebben hier dan wel een heel fijn bureau, het loopt nooit uit, nog geen vijf minuten, ze nemen uitgebreid de tijd en ik vind de arts en de verpleegkundige heel ruim denkend en meelevend. Je krijgt er als nodig is ook goede en juiste adviezen.

Hier ook zo, ik had eerst een andere wvk en dat vond ik maar een naar mens, maar die we nu hebben, vind ik erg fijn. Ik denk dat je het heel erg moet treffen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 9 jan 2013 - 3:46

Wat veel slechte ervaringen met het cb zeg. Dan hebben wij maar geluk denk ik zo! Wij gaan dus wel en vind het helemaal niet erg om te gaan. Soms zeggen ze wel dingen waarvan ik denk dat ga ik niet doen ofzo, maar als ik dan aangeef dat ik het daarmee niet eens ben is er niets aan de hand.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 9 jan 2013 - 5:44

Bij ons vorige cb heb ik wel een aantal bezoekjes overgeslagen, wat een knooikonten bij elkaar Rolling Eyes. Daar kon ik écht niets mee. De adviezen die ik krijg op ons nieuwe cb ken ik ook allemaal al wel, maar ik word daar toch heel anders behandeld en daar heb ik gewoon een wvk getroffen die zijn eigen kleinkinderen ook draagt Ga jij naar het cb? - Pagina 2 281626781 Ga jij naar het cb? - Pagina 2 3920004554 Ga jij naar het cb? - Pagina 2 281626781 Ga jij naar het cb? - Pagina 2 3920004554 Ga jij naar het cb? - Pagina 2 281626781 Ga jij naar het cb? - Pagina 2 3920004554

Verder zijn zijn adviezen veel meer gericht op hoe wij met onze kinderen omgaan, dus daar ga ik zeker niet met tegenzin heen.

Gast
Gast

Bericht  Susan wo 9 jan 2013 - 5:47

Dus een opa met een draagdoek die wijkverpleegkundige is? Dat is alles bij elkaar wel erg bijzonder.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast wo 9 jan 2013 - 5:52

Susan schreef:Dus een opa met een draagdoek die wijkverpleegkundige is? Dat is alles bij elkaar wel erg bijzonder.

ja, dat inderdaad. Ik vond het ook al een vrij opmerkelijke combinatie, maar wel een prettige Ga jij naar het cb? - Pagina 2 3079029344. Hij is behoorlijk van de homeopathie, osteopathie, alternatieve geneeswijzen, ook al mocht hij dat niet aanraden van het cb. En hij raadde nog aan om pas met 6 maanden te beginnen met bijvoeden, maar van het cb moest hij 4 maanden aanraden. Toen ik begon over dat de onderzoeken die dat adviseren gesponsord worden door..., maakte hij mijn zin af met: 'babyvoedingsfabrikanten'.

Grappige is dat het geen man is waar de alternativiteit (zeg je dat zo?) vanaf straalt. Flink gezette man, héle dikke bierbuik dat nét niet onder zijn shirt uit kwam, vale spijkerbroek, grijze stoppelbaard, grijze warrige haren...

Gast
Gast

Bericht  Luce wo 9 jan 2013 - 6:04

Ah Rejoy, kan ik niet bij dat CB terecht?
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Printje wo 9 jan 2013 - 6:10

Luce schreef:Ah Rejoy, kan ik niet bij dat CB terecht?

En ik ook, lijkt me een leuke vent. Hier alleen van die oude mutsen uit het jaar 0 angel
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast wo 9 jan 2013 - 6:12

Luce schreef:Ah Rejoy, kan ik niet bij dat CB terecht?

vast wel, is van dezelfde organisatie. Ik moet eigenlijk ook in onze nieuwe woonplaats, maar omdat hier maar één keer in de maand op woensdagmiddag cb is (mijn werkdag dus), ben ik in R.

Gast
Gast

Bericht  Puggle wo 9 jan 2013 - 7:09

Ja, wij gaan daarheen. Ik vind het fijn en ook leuk! Hier werken leuke aardige mensen die je ook normaal behandelen en weten wat ze doen.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: