Broodje als ontbijt
+9
Theeleut
Liadan
_Lana_
Star007
SarahKey
Lejow
mickey
Happydobby
Twellie
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Broodje als ontbijt
Vanaf wanneer ( welke leeftijd ) kreeg jouw kindje een broodje als ontbijt?
Of in ieder geval iets anders dan pap en melk?
Of in ieder geval iets anders dan pap en melk?
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Re: Broodje als ontbijt
Acht maanden bij de jongste (boterham), oudste geen idee meer.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Hier vanaf 2 jaar eigenlijk pas. Voorheen kreeg hij een papfles gewoon omdat hij het lekker vond. Na 2 jaar mocht hij kiezen tussen een papfles en brood en later koos hij steeds meer voor het brood. Nu krijgt hij sinds 3 maanden altijd 2 bruine boterhammen als ontbijt en die gaan er altijd wel in.
Gast- Gast
Met 11 maanden.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ik geloof dat hij een maand of 8 was. Hij eet trouwens vrijwel altijd boterhammen, broodjes hebben we niet zo vaak. De laatste week gaat de boterham tussen de middag niet meer zo goed. Maar ach.. hij heeft genoeg reserves
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Vanaf 7 maanden (met een voeding van 135 ml) en vanaf 8 maanden hetzelfde tijdens de lunch. Vanaf 11 maand/11,5 maand boterhammen met halfvolle melk.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Dus ik zou de ochtendfles kleiner kunnen maken en haar een boterham erbij kunnen geven?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Lejow schreef:Dus ik zou de ochtendfles kleiner kunnen maken en haar een boterham erbij kunnen geven?
Ja dat kan je doen. Zo hebben wij dat ook gedaan. Al vind S brood niet lekker dus hij eet 1 of 2 beschuitjes 's ochtends. En dan een fles erachter aan van 150 + 5 ipv 210/180 wat hij eerst kreeg.
Ok, ja hier eet ze wel goed brood!
*edit* al krijgt ze nu wel pap in de ochtendfles, is dat dan nog nodig als er brood achteraan komt?
*edit* al krijgt ze nu wel pap in de ochtendfles, is dat dan nog nodig als er brood achteraan komt?
Laatst aangepast door Lejow op ma 7 jan 2013 - 22:35; in totaal 1 keer bewerkt
Lejow- Lady Post-a-lot
Ja, dat deed ik dus wel.Lejow schreef:Dus ik zou de ochtendfles kleiner kunnen maken en haar een boterham erbij kunnen geven?
Star007- Kletskop
Lijkt me niet nodig!Lejow schreef:Ok, ja hier eet ze wel goed brood!
Star007- Kletskop
maar 'moet' je dan brood geven? Of is een papfles ook gewoon goed?
Lejow- Lady Post-a-lot
mickey schreef:Ik geloof dat hij een maand of 8 was. Hij eet trouwens vrijwel altijd boterhammen, broodjes hebben we niet zo vaak. De laatste week gaat de boterham tussen de middag niet meer zo goed. Maar ach.. hij heeft genoeg reserves
Wat is het verschil tussen boterhammen en broodjes?
Hij at ook al vroeg een broodje ´s morgens.
Wilde hij de pap niet meer?
_Lana_- Ratel
Mijn zoon kreeg een boterham vanaf dat hij ongeveer 9 maanden is. Hij werd heel boos als hij geen boterham kreeg (hij zag zijn zus eten).
Mijn dochter at pas een boterham in de ochtend vanaf 1,5 jaar ongeveer, maar meestal was het toen ook nog pap. Nu eet ze in de ochtend meestal ook liever pap dan een boterham.
Mijn dochter at pas een boterham in de ochtend vanaf 1,5 jaar ongeveer, maar meestal was het toen ook nog pap. Nu eet ze in de ochtend meestal ook liever pap dan een boterham.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Lejow, neehoor volgens mij hoeft dat niet.
Pap is ook gewoon een goed ontbijt.
Alleen is er straks wel een maximum aan melkproducten toch? Weet iemand hoeveel dat is met 1 jaar?
Alleen is er straks wel een maximum aan melkproducten toch? Weet iemand hoeveel dat is met 1 jaar?
_Lana_- Ratel
_Lana_ schreef:mickey schreef:Ik geloof dat hij een maand of 8 was. Hij eet trouwens vrijwel altijd boterhammen, broodjes hebben we niet zo vaak. De laatste week gaat de boterham tussen de middag niet meer zo goed. Maar ach.. hij heeft genoeg reserves
Wat is het verschil tussen boterhammen en broodjes?
Hij at ook al vroeg een broodje ´s morgens.
Wilde hij de pap niet meer?
Nou ja, een broodje is voor mij een bol, of een pistolet of zo.
We waren toen terug van vakantie en ben toen eerst 's middags brood gaan geven, i.p.v. 180cc pap. Hij kreeg er eerst 150cc melk bij, later werd dat 120cc. Na een maand ofzo ook 's ochtends brood gaan geven, i.p.v. de pap. Zelfde hoeveelheden overigens. Af en toe kreeg hij nog wel pap, maar een boterham ging er net zo goed in. Dus toen het pak pap op was, heb ik geen nieuwe meer gekocht.
F eet werkelijk alles wat ik hem voorschotel, als ik hem nu een bord pap zou geven, zou hij het vast gewoon eten. Hij is heel makkelijk met eten (en slapen, en spelen. Met alles eigenlijk)
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Hij krijgt brood sinds hij het mag, pap moet hij niet. Hij drinkt nog steeds een flinke fles melk na zijn boterham, heerlijk vindt hij dat
Theeleut- Prater
- Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10
Ik heb nog nooit pap gegeven, vanaf een maand of 7 krijgt 's ochtends een boterham en tussen de mag ook. Af en toe een cracker, maar meestal gewoon brood. Ik dacht juist vanochtend nog dat ik misschien eens pap moet kopen ofzo.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Mijn zoontje krijgt 's ochtends nog steeds pap, met 2 boterhammen is hij bijna een uur bezig, daar hebben we niet echt de tijd voor.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Ik gaf haar altijd een papfles maar doe het nu in een bordje dat vult meer. en soms krijgt ze een beschuitje erbij dat vind ze namelijk erg lekker.
hellowkitty- Fluisteraar
- Aantal berichten : 330
Punten : 355
Registratiedatum : 27-02-12
11 maanden, uit noodzaak, vanaf toen weigerde ze alle 3 haar flessen.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
_Lana_ schreef:Lejow, neehoor volgens mij hoeft dat niet.
300 cc, inclusief kaas, yoghurt en melk.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Parel schreef:11 maanden, uit noodzaak, vanaf toen weigerde ze alle 3 haar flessen.
Oja dat weet ik nog wel.
Toen best heel lastig en nu toch wel heel makkelijk dat het ineens zo is gegaan .
Zo 300 is ook niet veel.
Drinkt ze helemaal geen melk meer trouwens? Of nog wel een bekertje bij haar broodje?
_Lana_- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Mas heeft mijn broodje filet bijna opgegeten.
» Broodje gerookte zalm
» Ontbijt?
» Bizarre (broodje-aap) verhalen
» kun je een hard meergranen broodje invriezen?
» Broodje gerookte zalm
» Ontbijt?
» Bizarre (broodje-aap) verhalen
» kun je een hard meergranen broodje invriezen?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: