Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Werklieden in huis

+3
rapa nui
Frappuccino
Parisienne
7 plaatsers

Ga naar beneden

Werklieden in huis Empty Werklieden in huis

Bericht  Parisienne ma 7 jan 2013 - 0:05

Momenteel zijn ze hier bezig met het aanleggen van CV. Twee werklieden zijn dus druk bezig hier in huis. Ik heb zoveel mogelijk voorbereid, als in het opruimen/bereikbaar maken van de plaatsen waar ze bij moeten. Vanochtend zijn vriend en ik N. weg gaan brengen (ze waren om 8.00 uur begonnen), zodat zij even de ruimte hadden om te werken. Nu zitten we hier alweer zo'n twee uurtjes. Vriend en ik op de bank met de laptop, zij druk aan het werk. Voel me er eigenlijk een beetje opgelaten bij. Heb het gevoel dat ik ze eigenlijk alleen moet laten, maar mijn huis uitvluchten vind ik ook weer onzin. Het is hier klein en wonen gelijkvloers, dus je ziet elkaar continu. Ben al wel blij dat N. er niet is, die loopt toch maar in de weg en gaat vast aan de haal met hun gereedschap Laughing

Hoe doen jullie dat als er in huis gewerkt wordt? Blijf je er graag bij of ga je express weg? En als je erbij blijft, wat ben je dan aan het doen?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werklieden in huis Empty Re: Werklieden in huis

Bericht  Frappuccino ma 7 jan 2013 - 0:50

Ik blijf er eigenlijk ook altijd wel bij, wil het dan toch 'in de gaten houden'. Ik had het in november nog met schilders die mijn kozijnen kwamen schilderen, die waren uiteindelijk de hele dag bezig Neutral De hele dag moesten dus ook mijn ramen openstaan (lekker in de winter...). Ik heb eerst een tijd op de bank zitten werken met de laptop maar op een gegeven moment voelde ik me zo ongemakkelijk (en kreeg ik het koud), dat ik maar mijn was ben gaan opvouwen en de afwas ben gaan doen.

Als er mannetjes komen voor mijn CV-ketel voel ik me ook altijd ongemakkelijk, ik blijf er dan ook bij en 'toon interesse' en biedt vaak wel wat te drinken aan, maar ik ben altijd blij als ze weer mijn huis uit zijn...
Frappuccino
Frappuccino
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 323
Punten : 343
Registratiedatum : 16-12-10

Bericht  rapa nui ma 7 jan 2013 - 0:52

Ik heb een iets groter huis dus probeer dan maar iets op de 1e verdieping of zo te doen zodat ik hun niet op de vingers kijk. Ik voel me altijd zo opgelaten als ik er bij blijf, zou dat zelf ook niet graag hebben als ik aan het werk ben. Maar aan de andere kant moet je juist weer thuis zijn en wil je ook behulpzaam zijn dus in de buurt blijven. Ik ben altijd weer blij als ze weg zijn.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Linnie1985 ma 7 jan 2013 - 0:58

Dan ben ik toch wel blij dat het ons kent ons op het eiland is. Als er mensen komen om iets te repareren zijn het vaak mensen die mijn vriend kent, en andersom ook.
In de lente/zomer komt er een nieuwe schuifpui, en dat is ook weer een bekende van mijn vriend.
En ja wij bieden ze altijd wat te drinken aan, en het gebeurt ook wel eens dat ik een middagmaal klaarmaak.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Parisienne ma 7 jan 2013 - 3:21

Drinken haalden ze bij onze huurbaas (= het bedrijf waar wij schuin boven wonen). Heb hen meerdere malen koffie of iets anders aangeboden, maar ze zeiden dat ze dat beneden zouden halen. Prima. Vanmiddag had mijn vriend wat worstenbroodjes in de oven gedaan. Uiteraard ook aan hen gevraagd, maar ook dat sloegen ze af. Geen probleem, lekker makkelijk Wink

Wij kunnen echt niks anders dan op de bank zitten. Het woonkamer gedeelte hadden ze vanochtend al eerste gedaan, evenals N.'s kamertje. Daarna waren ze lang bezig in onze slaapkamer en de keuken. Ik kon dus, behalve dan op de bank zitten, eigenlijk niks. De woonkamer ligt vol met gereedschap, dus opruimen o.i.d. heeft geen zin. Ze zijn nu weg, morgenochtend komen ze het afmaken.

Ik ga eens even al dat stof wegpoetsen Laughing
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Annemoontje ma 7 jan 2013 - 3:47

Ligt aan de situatie. Soms als het een grote interessante klus is blijf ik er even bij. Zoals afgelopen zomer dat de muur achter de tegels in de badkamer aan het wegrotten was. Dan ben ik wel benieuwd hoe het eruit ziet en hoeveel tegels ze weg halen.
Maar bij andere makkelijke klusjes laat ik ze gewoon hun gang gaan en vaak ga ik zelf dan wat huishoudelijks doen ondertussen.
Alleen bij grote klussen of als het snikheet buiten is, bied ik wat te drinken aan.
Vaak zorg ik er ook voor dat bepaalde spullen goed zijn opgeborgen zoals sieraden en mijn portomonee. Vind het toch geen fijn idee die vreemde mensen in huis.
Annemoontje
Annemoontje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1158
Punten : 1188
Registratiedatum : 30-04-12

Bericht  Rush ma 7 jan 2013 - 3:47

Wij hebben al 2 weken werklui in huis, maar het zijn vrienden van m`n vriend. Dus die eten ook gewoon een warme hap mee. Ik doe gewoon m`n eigen dingen, behalve het huishouden, dat ging niet altijd aangezien we geen water hadden overdag etc.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast ma 7 jan 2013 - 3:49

Ik ga meestal wat laptoppen in de woonkamer, ook als ze daar moeten zijn (bij ons is het ook gelijkvloers). Ik geef ze als ze wat langer bezig zijn wat te drinken en een koekje en dan is er vaak ook tijd om even te kletsen.

Gast
Gast

Bericht  Highway ma 7 jan 2013 - 4:08

Ik laat ze meestal hun gang gaan en probeer niet op de vingers te kijken. Regelmatig even langs om koffie aan te bieden of ik zet een thermos voor ze klaar met een pak koeken ernaast.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud