Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

nieuwe bank..... hond.... welk materiaal bank.

+2
May
limbogirl82
6 plaatsers

Ga naar beneden

nieuwe bank..... hond.... welk materiaal bank. Empty nieuwe bank..... hond.... welk materiaal bank.

Bericht  limbogirl82 di 10 jan 2012 - 8:16

Ik ben op zoek naar een nieuwe bank en wil eigenlijk een met alcantara stof.

Dit is een soort suede waar je makkelijk de haren afveegt (heb een kleine schoothondje) qua onderhoud is deze ideaal echter wordt dit niet meer heel veel verkocht. De winkel waar ze dit wel nog hebben hadden geen (leuke) bank in de maat die ik zoek... Weet iemand misschien waar je dit soort stof nog krijgt?

Ik heb nog een leuke andere bank gezien, dit was leer, dan zit je volgens mij weer met krassen..... Maar er is geloof ik ook een soort leer waar het qua krassen wel meevalt.. dat is iets zachter en volgens mij imitatie.

Wat zouden jullie doen of wie heeft ook een hond die regelmatig op de bank ligt, wat voor bank hebben jullie dan?

Anders moet ik haar maar gewoon afleren dat ze op de bank mag smile ze is vrij rustig maar soms 'graaft' ze toch, als ze een botje tussen de kussens wil verstoppen bv.

Groetjes

limbogirl82
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 220
Punten : 366
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nieuwe bank..... hond.... welk materiaal bank. Empty Re: nieuwe bank..... hond.... welk materiaal bank.

Bericht  Gast di 10 jan 2012 - 8:25

Wij hebben nu stof. Geweldig mooie en fijne bank, maar nooit geen stof meer.
Ons hondje wil nog wel eens 'stiekem' op de bank gaan liggen snachts, de haren gaan er moeilijk af.

Volgende keer willen we een ruwe leren bank. Lijkt me geweldig.

Gast
Gast

nieuwe bank..... hond.... welk materiaal bank. Empty Re: nieuwe bank..... hond.... welk materiaal bank.

Bericht  May di 10 jan 2012 - 8:35

Mijn ouders hebben een leren bank, en daar ligt de hond ook wel op. Geen last van krassen, maar de hond graaft ook niet. Die loopt hooguit een rondje om vervolgens neer te ploffen en hard te gaan snurken.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Coccinelle di 10 jan 2012 - 8:41

PrinsesBo schreef:Wij hebben nu stof. Geweldig mooie en fijne bank, maar nooit geen stof meer.
Ons hondje wil nog wel eens 'stiekem' op de bank gaan liggen snachts, de haren gaan er moeilijk af.

Wij hadden hiervoor een ruwe leren bank. Erg mooi maar lastig schoon te krijgen, je kunt het vrijwel niet nat schoonmaken en op een gegeven moment rook de bank naar hond. Nu met kind en hond een glad leren bank.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  limbogirl82 di 10 jan 2012 - 9:02

Dus krassen vallen toch wel mee op leer......

Best lastig, stel ik heb wel snel krassen is het ook zonde. zeker omdat het toch best duur is...

limbogirl82
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 220
Punten : 366
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  rianne287 di 10 jan 2012 - 19:18

PrinsesBo schreef:Wij hebben nu stof. Geweldig mooie en fijne bank, maar nooit geen stof meer.

Wij hebben nu een ruwe leren bank. Ziet er prachtig uit. We hebben hem nu 2 jaar en gaat steeds meer 'leven'
Omdat dit leer open vezels heeft is het niet echt handig met vuil...
In het begin hadden we al gelijk een vlek van wat salade en chips. Nu hebben we hem laten impregneren, ideaal.
We hadden laatst een ongelukje met wat wijn.. en je dept het er zo af.
Overigens zijn de oude vlekken ook al verdwenen, dit 'zakken' weg in het leder.

Voor een hond weet ik niet of het wel hygienisch is.. je kunt zo'n bank dus niet afnemen..
rianne287
rianne287
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Moonlight wo 11 jan 2012 - 0:55

Mijn hondje is wit met lange haren en hij verhaard ook met seizoensveranderingen. Ik heb mijn bank bij de Ikea gekocht (die hier 100x voorbij is gekomen al haha) de Aberdeen en die is van stof. En nog antraciet ook, maar ik zie mijn hond zijn haren er echt niet op.

Leer zou ik niet doen, dat heeft mijn vader en je ziet er alle krassen op van hun nagels als ze op en af de bank springen. Zelfde geldt voor nepleer. Gaat naar verloop van tijd verpulveren als je er veel op zit (niet bij allemaal natuurlijk maar dit is mijn ervaring).

Je kunt gewoon de bank kopen die je leuk vindt en je hond aanleren dat ie alleen op een kleedje mag liggen. Mijn hond wil nu niet anders meer dan op "zijn" kleedje liggen die op de hoek van de bank ligt.
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Jade wo 11 jan 2012 - 1:03

Ik heb een leren bankstel en je ziet geen krassen van de nagels!

Wij willen graag een stoffen bank, maar twijfelen nog of dit handig is met onze hond.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 2:08

Ik heb nu een glad leren, er zitten wel wat krassen op van de kat maar niet veel. Hij kraste alleen als hij de gekke vijf minuten kreeg en als een idioot door de kamer en over de bank ging racen.
Ik heb ook een tijdje zo'n alcantara bank gehad, maar dat vond ik niks. Ik ben nogal snel statisch geladen, en met die bank had ik daar heel erg veel last van. Knetterde als ik erop ging zitten en opstond en als ik dan de deurklink (of nog erger, de kraan) aanraakte, kreeg ik een enorme schok.

Ik vind zo'n ruw leren ook erg mooi, maar klinkt niet heel praktisch. De volgende keer neem ik denk ik een gewone stoffen bank. Maar ik heb nu geen kat meer, en geen ervaring met honden, dus ik weet niet of je de haren daar goed af krijgt.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: