Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe gezond is Roosvicee 50/50?

+4
Fortissimo
Kowalski
Beachgirl
Minx
8 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe gezond is Roosvicee 50/50? Empty Hoe gezond is Roosvicee 50/50?

Bericht  Gast zo 6 jan 2013 - 6:57

Hoi,

Omdat ik bezig ben met vitamientjes en gezonder leven vroeg ik me af hoe gezond Roosvicee 50/50 echt is. Weet iemand dat toevallig? Want op internet vind ik alleen maar dat het gezond is, maar dat is meer om het product te promoten. En daar heb ik dus niet echt iets aan. Hoe gezond is Roosvicee 50/50? 878948377

Het gaat om deze trouwens;

Hoe gezond is Roosvicee 50/50? Images?q=tbn:ANd9GcRUMG400p5aN7_7jrXWMDakYR8pMpQcpBRw_hUy8K5w9nKMruwF

Ik vind deze echt onwijs lekker.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe gezond is Roosvicee 50/50? Empty Re: Hoe gezond is Roosvicee 50/50?

Bericht  Minx zo 6 jan 2013 - 7:02

Ingrediënten lijstje heb je daar voor nodig
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 6 jan 2013 - 7:05

Dit is wat er op de site staat;

Roosvicee 50/50 Roodfruit is gemaakt van 50% puur fruit (o.a. rode druif, cranberry, framboos) en 50% zuiver water. Doordat we geen suikers* en geen zoetstoffen hebben toegevoegd is 50/50 lekker verfrissend en heeft het een echte fruitsmaak. 50/50 is een lichte fruitdrink, met extra vitamine C en E, die lekker weg drinkt.
Roosvicee 50/50; elke dag 1,5 liter puur fruit en zuiver water

Ingrediënten

Sap uit vruchtensapconcentraat 50% (appel, rood fruit 17% (rode druif, zwarte bes, vlierbes, rozenbottel, cranberry, braam, aardbei, framboos), citroen), water 50%, aroma's, vitaminen.

Kijk hier voor de voedingswaarde tabel bij 1,5 liter
Kijk hier voor de voedingswaarde tabel bij minipakje

Gebruik-/bewaaradvies

Drink Roosvicee 50/50 lekker koel!
Na openen gekoeld enkele dagen houdbaar.

Voedingswaarde per glas (200 ml)

Energie 220 kJ/52 kcal
Eiwit 0,2 g
Koolhydraten 12 g
waarvan suikers* 12 g
Vet <0,1 g
waarvan verzadigd 0 g
Voedingsvezels 0 g
Natrium 0 g
Vitamine C 24 mg (30%**)
Vitamine E 3,6 mg (30%**)

* = Dit product bevat van nature aanwezige suikers.
** = Van de Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid.

Gast
Gast

Bericht  Beachgirl zo 6 jan 2013 - 7:07

Qua calorieen en koolhydraten valt t wel mee, maar t kan altijd beter natuurlijk.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789

Bericht  Gast zo 6 jan 2013 - 7:16

Ik drink hier ongeveer twee (wijn)glazen per dag van. En dat wil ik combineren met koffie/thee. Gewoon iets anders. Omdat het anders zo eentonig wordt. Het bevat meer calorieën dan ik zou willen, maar dat neem ik maar op de koop toe, als het verder wel gezond is. Dus vandaar ook meer mijn vraag. smile En volgens mij heb ik het antwoord, maar ik heb echt de ballen verstand van Koolhydraten. Hoe gezond is Roosvicee 50/50? 394967

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 6 jan 2013 - 7:26

Het is vruchtensap aangelengd met water. Daar is op zich niks mis mee, maar in fruit zitten veel fruitsuikers. Als ik jou was zou ik er niet te veel van drinken, maar een glaasje per dag kan echt geen kwaad hoor!
Overigens is het wel vruchtensap uit concentraat. Daar is laatst een interessante aflevering van Keuringsdienst van Waarde over geweest: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1303109
Ik heb een sapcentrifuge en pers dus elke dag zelf een vers glas sap, dat is ook lekker en zou je ook nog kunnen overwegen als je wat afwisseling wil. Ik had vandaag bijvoorbeeld sap van appel en wortel en dat is best wel lekker en gezond!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 6 jan 2013 - 7:55

Ik had niets te doen, dus heb de aflevering even bekeken. En het is eigenlijk best wel leugenachtig. Want ze stoppen er een stofje in, zodat het beter smaakt, maar verkopen het onder het mom van 'Puur sap'. Hoe gezond is Roosvicee 50/50? 878948377

Ik denk dat ik ook eens een blender moet aanschaffen.

Gast
Gast

Bericht  Kowalski zo 6 jan 2013 - 8:10

Ja Maura, niks mis met dat drankje, maar als het je om de vitamientjes gaat zou ik echt lekker sapjes gaan maken met de blender, dat is gewoon gezond en veel lekkerder!
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Bericht  Gast zo 6 jan 2013 - 8:16

Tja, en dan kan ik het ook zo blenden dat ik de vitamientjes binnen krijg die ik wil. Maar zul je net zien dat ik de meest walgelijke drankjes weet te produceren. Hoe gezond is Roosvicee 50/50? 394967

Maar een blender moet ik mezelf ook maar eens cadeau doen.

Gast
Gast

Bericht  Kowalski zo 6 jan 2013 - 8:47

Maura schreef:Tja, en dan kan ik het ook zo blenden dat ik de vitamientjes binnen krijg die ik wil. Maar zul je net zien dat ik de meest walgelijke drankjes weet te produceren. Hoe gezond is Roosvicee 50/50? 394967

Maar een blender moet ik mezelf ook maar eens cadeau doen.

Hahaha! Gewoon fruit bij elkaar gooien, daar kan niet zoveel mis mee gaan!
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Bericht  Fortissimo zo 6 jan 2013 - 8:50

Een blender is echt een top uitvinding! Ik maak regelmatig een sapje. Daarvoor gebruik ik fruit wat ik in huis heb of ik koop van dat ingevroren fruit en gooi daar sinaasappelsap/bloedsinaasappelsap bij. Zooo lekker. Ik wil ze ook nog proberen te maken met melk of yoghurt. Ik heb daar wel een boekje van, maar moet me er nog even in verdiepen.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Bericht  Minx zo 6 jan 2013 - 9:03

Ik vind de sapcentrifuge nog fijner. Dan krijg je echt sap en niet zo'n dikke brei.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Gast zo 6 jan 2013 - 9:37

Had al even op Kijkshop gekeken. En daar zijn een blender en sapcentrifuge even duur. Dus in dat opzicht maakt het gelukkig niet uit. Eens even kijken wat ik mezelf cadeau ga doen. Volgende maand. Want de maand is nog maar net begonnen en eigenlijk is het geld al wel op. Hoe gezond is Roosvicee 50/50? 394967

Gast
Gast

Bericht  Kowalski zo 6 jan 2013 - 9:59

Minx schreef:Ik vind de sapcentrifuge nog fijner. Dan krijg je echt sap en niet zo'n dikke brei.

Dikke brei I love you

Ik doe altijd sinaasappels persen met de sapcentrifuge en dat giet ik dan in de blender. En dan kan ik 'm zo dik maken als ik wil!
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Bericht  Winegum zo 6 jan 2013 - 10:23

Ik maak de laatste tijd vaker smoothies. Jammie! Ik gebruik magere yoghurt en dan fruit wat ik in huis heb. Vanochtend had ik een smoothie met banaan en peer. Heerlijk. Verder niks aan toegevoegd. Dus net zo goed als dat je het los van elkaar eet.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Caresses zo 6 jan 2013 - 21:37

Je zou ook diksap kunnen drinken. Dat bestaat tegenwoordig ook in verschillende smaken. Dat is 100% ingedikt fruitsap. Zelfs baby's vanaf 4 maanden mogen het hebben. Je kan het zo dun aanlengen als je wilt (gezonder en minder calorieën).
Dit drink ik altijd.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  minoessepoes ma 7 jan 2013 - 20:48

Ik zou een staafmixer kopen i.p.v een blender of een sapcentrifuge. Vers of diepvriesfruit in een beker een scheut sinaasappelsap erbij of iets van yoghurt en de staafmixer erdoor en klaar. Grote voordeel is dat je een staafmixer ook kan gebruiken om soepen glad te maken, dingen te pureren of te hakken bijvoorbeeld en dat hij weinig ruimte in de kast in beslag neemt en heel makkelijk schoon te maken is. Dat vind ik dan weer het nadeel van een sapcentrifuge (zonder vaatwasser), maar misschien heb je die tegenwoordig ook wel makkelijker, waarbij het minder afwas werk is. Bij een sapcentrifuge krijg je wel meer sap en bij de blender en staafmixer een dikker papje.

Je zou trouwens prima een bakje rood diepvries fruit kunnen halen, daar een handje uit halen en pureren en er water aan toe kunnen voegen, dan krijg je je eigen gemaakt roosvice 50/50.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 7 jan 2013 - 21:59

Op de site van het voedingscentrum kun je checken hoe gezond producten zijn, maar ik snap er echt helemaal niks van. Sinaasappel is gezond, maar vers geperst sinaasappelsap is een uitzonderingsproduct dat je niet vaak moet nemen Rolling Eyes Wie kan mij dat uitleggen?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 7 jan 2013 - 22:01

Roosvicee 50/50 is volgens die site trouwens een 'middenweg product' en valt in dezelfde categorie al light frisdranken. Ik snak echt niet waarom een glas versgeperst sinaasappelsap ongezonder zou zijn dan een glas cola light Hoe gezond is Roosvicee 50/50? 878948377

Gast
Gast

Bericht  minoessepoes ma 7 jan 2013 - 23:00

Dat komt denk ik omdat het voedingscentrum zoetstof zoals aspertaam niet ziet als iets slechts. In sinaasappelsap zitten veel meer fruitsuikers dus meer calorieen dan in een glas cola light. Het is niet slecht om te drinken, maar van de hele dag sinaasappelsap drinken kan je echt wel te dik worden.

Je hebt trouwens ook wel een stuk of 3 a 4 sinaasappels nodig per glas, terwijl per dag twee stuks fruit worden geadviseerd, dus door gewoon de aanbevolen hoeveelheid fruit te eten krijg je veel minder fruitsuikers binnen dan door het drinken van een aantal glazen sap. Vandaar denk ik dat een losse sinaasappel wel gewoon ok is en in de geperste versie het niet gezien wordt als het beste drankje om te nemen.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Atelier Madame di 8 jan 2013 - 1:02

Ik probeer dagelijks wel een glaasje sinaasappelsap te drinken omdat daar gewoon bijna alle vitamine C inzit die je dagelijks nodig hebt. Ik eet daarbij meestal nog 1 stuks fruit ofzo en in de wintermaanden een vitaminepil. Natuurlijk is het gezonder om twee stuks fruit te eten per dag, maar ik vind het gewoon niet zo bijzonder dus het lukt me gewoon nooit twee stuks. Groente krijg ik wel zat binnen altijd.

Dus ja of roosvice nou echt geweldig is om te drinken vast niet, maar beter dan cola of fanta.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: