Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Keuken-topic!

+9
Dora
minoessepoes
PeperMunt
Sam
Marin
Green_Pepper
duckie
Dennenappel
Schaapke
13 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Keuken-topic! - Pagina 2 Empty Re: Keuken-topic!

Bericht  Gast ma 7 jan 2013 - 7:25

Een Ikeakeuken wilde we niet, omdat we bij verschillende mensen hadden gezien dat de kwaliteit na een tijdje minder is. We zijn voor de KC gegaan, omdat we het daar eens werden over de prijs en we hadden van andere mensen gehoord dat de kwaliteit goed was. We hebben trouwens alle apparatuur van Bosch.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken-topic! - Pagina 2 Empty Re: Keuken-topic!

Bericht  Gast ma 7 jan 2013 - 7:35

Schaapke schreef:
Wat deed jullie besluiten om voor een keuken van die firma te gaan? En niet en Ikea keuken, bijvoorbeeld?

@ Rejoy, hebben jullie de keuken zelf geïnstalleerd?

Geholpen door een kennis die beroepsmatig keukens plaatst.


Verdiep je trouwens goed in de toplaag van de keuken. Ons werd heel sterk folie-keukens afgeraden bijvoorbeeld, omdat de lijmlaag op den duur los gaat laten. Gespoten keukens moeten nog uitharden en zo heb je bij verschillende materialen verschillende nadelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken-topic! - Pagina 2 Empty Re: Keuken-topic!

Bericht  Dora ma 7 jan 2013 - 8:30

Als je in de buurt van Roosendaal woont zou je op zaterdag eens bij Keller keukens moeten gaan kijken. Daar hebben ze dan fabrieksverkoop, keukens die afbesteld zijn etc. Voor een spotprijs, maar dan is het wel handig dat je (een beetje) weet wat je wilt.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken-topic! - Pagina 2 Empty Re: Keuken-topic!

Bericht  Schaapke ma 7 jan 2013 - 9:43

Bedankt voor alle reacties, meiden.

@Dora: bedankt voor je tip!

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken-topic! - Pagina 2 Empty Re: Keuken-topic!

Bericht  Dora ma 7 jan 2013 - 9:48

De ene keer staat er misschien niks, maar een week of 2 later kan er vol staan met jou/jullie droomkeuken(s)
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken-topic! - Pagina 2 Empty Re: Keuken-topic!

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 2:58

Wij hebben een L- keuken met 3 kasten nog aan de zijkant omdat het anders te krap zou worden. Komt bij Grando vandaan. Ben er nog steeds erg blij mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken-topic! - Pagina 2 Empty Re: Keuken-topic!

Bericht  Fiwen di 8 jan 2013 - 5:15

Wij hebben een keuken bij Ikea gekocht. We hebben op de vaatwasser na alle apparatuur nieuw gekocht (koelkast, kookplaat en hete lucht oven). Alles bij elkaar zijn we voor de keuken van 2,4 bij 3 meter €3500,- kwijt. En dat is inclusief apparatuur, kranen, grepen, het duurste massief houten blad, en kastinrichting (o.a. houten bestekbakken voor in de lades en bakken voor het sorteren van afval.)

Ik kan nog geen foto's plaatsen want hij is nog niet geïnstalleerd maar wel de tekeningen. Tussen de bovenkastjes en de muur komt nog een plank om voorraadbussen op te zetten.
Keuken-topic! - Pagina 2 Keuken001
Keuken-topic! - Pagina 2 Keuken002
Keuken-topic! - Pagina 2 Keuken003
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken-topic! - Pagina 2 Empty Re: Keuken-topic!

Bericht  Coccinelle di 8 jan 2013 - 5:55

Ben benieuwd Fiwen. Voor welke deurtjes hebben jullie gekozen? En hebben jullie nog een losse magnetron naast de oven?

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken-topic! - Pagina 2 Empty Re: Keuken-topic!

Bericht  Fiwen di 8 jan 2013 - 6:25

Coccinelle schreef:Ben benieuwd Fiwen. Voor welke deurtjes hebben jullie gekozen? En hebben jullie nog een losse magnetron naast de oven?

Deurtjes heten Lindigo Ecru ( http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80085811/ ), we hebben geen losse magnetron in de keuken maar zetten de oude in de berging omdat we bijna nooit een magnetron gebruiken.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken-topic! - Pagina 2 Empty Re: Keuken-topic!

Bericht  Schaapke di 8 jan 2013 - 6:40

Ik ben benieuwd, Fiwen. Wat was jullie voornaamste reden om voor Ikea te kiezen?
Installeren jullie de keuken zelf?

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken-topic! - Pagina 2 Empty Re: Keuken-topic!

Bericht  Fiwen di 8 jan 2013 - 6:45

Schaapke schreef:Ik ben benieuwd, Fiwen. Wat was jullie voornaamste reden om voor Ikea te kiezen?
Installeren jullie de keuken zelf?

Een vriend van ons installeert de keuken voor ons en we hebben voor Ikea gekozen omdat ik het een mooie keuken vond (precies wat we wilde) voor een hele mooie prijs. Als we naar een keuken-winkel waren gegaan was het een soortgelijke keuken geworden maar waren we waarschijnlijk het dubbele aan geld kwijt geweest. We hadden niet zo'n enorm ruim budget om te verbouwen dus als we de keuken ook wilde vervangen mocht die maximaal €5000,- kosten.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken-topic! - Pagina 2 Empty Re: Keuken-topic!

Bericht  Schaapke di 8 jan 2013 - 10:07

Fiwen schreef:
Schaapke schreef:Ik ben benieuwd, Fiwen. Wat was jullie voornaamste reden om voor Ikea te kiezen?
Installeren jullie de keuken zelf?

Een vriend van ons installeert de keuken voor ons en we hebben voor Ikea gekozen omdat ik het een mooie keuken vond (precies wat we wilde) voor een hele mooie prijs. Als we naar een keuken-winkel waren gegaan was het een soortgelijke keuken geworden maar waren we waarschijnlijk het dubbele aan geld kwijt geweest. We hadden niet zo'n enorm ruim budget om te verbouwen dus als we de keuken ook wilde vervangen mocht die maximaal €5000,- kosten.

Ok, duidelijk!

Wij hebben gisterenmiddag een keuken ontworpen bij Ikea. Zelf getekend bij de Ikea, wat aardig goed ging. Was wel even lastig, hoor.
Donderdagavond hebben we nog een afspraak bij een lokale keukenboer, misschien dat zij nog iets voor ons kunnen betekenen, maar anders bestellen we m bij Ikea.

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken-topic! - Pagina 2 Empty Re: Keuken-topic!

Bericht  Fiwen di 8 jan 2013 - 10:37

Schaapke schreef:
Fiwen schreef:
Schaapke schreef:Ik ben benieuwd, Fiwen. Wat was jullie voornaamste reden om voor Ikea te kiezen?
Installeren jullie de keuken zelf?

Een vriend van ons installeert de keuken voor ons en we hebben voor Ikea gekozen omdat ik het een mooie keuken vond (precies wat we wilde) voor een hele mooie prijs. Als we naar een keuken-winkel waren gegaan was het een soortgelijke keuken geworden maar waren we waarschijnlijk het dubbele aan geld kwijt geweest. We hadden niet zo'n enorm ruim budget om te verbouwen dus als we de keuken ook wilde vervangen mocht die maximaal €5000,- kosten.

Ok, duidelijk!

Wij hebben gisterenmiddag een keuken ontworpen bij Ikea. Zelf getekend bij de Ikea, wat aardig goed ging. Was wel even lastig, hoor.
Donderdagavond hebben we nog een afspraak bij een lokale keukenboer, misschien dat zij nog iets voor ons kunnen betekenen, maar anders bestellen we m bij Ikea.

Wij hadden ook vooraf een tekening gemaakt en als je daar dan bent dan helpen ze je heel goed om te kijken of wat je getekend hebt ook allemaal mogelijk is en zo en wat evt alternatieven zijn. De uiteindelijke keuken is nu ook net wat anders als dat wij gedacht hadden. Wij vonden het ook heel fijn dat we vooraf al ongeveer wisten waar we op moesten rekenen qua budget en wat je voor dat geld kunt krijgen.
Hou er wel rekening mee dat als je naar Ikea zou gaan en je niet kiest voor laten plaatsen je alles meteen mee kunt/moet nemen en dat dat best veel is :O
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken-topic! - Pagina 2 Empty Re: Keuken-topic!

Bericht  Schaapke di 8 jan 2013 - 23:08

Fiwen schreef:
Schaapke schreef:
Fiwen schreef:
Schaapke schreef:Ik ben benieuwd, Fiwen. Wat was jullie voornaamste reden om voor Ikea te kiezen?
Installeren jullie de keuken zelf?

Een vriend van ons installeert de keuken voor ons en we hebben voor Ikea gekozen omdat ik het een mooie keuken vond (precies wat we wilde) voor een hele mooie prijs. Als we naar een keuken-winkel waren gegaan was het een soortgelijke keuken geworden maar waren we waarschijnlijk het dubbele aan geld kwijt geweest. We hadden niet zo'n enorm ruim budget om te verbouwen dus als we de keuken ook wilde vervangen mocht die maximaal €5000,- kosten.

Ok, duidelijk!

Wij hebben gisterenmiddag een keuken ontworpen bij Ikea. Zelf getekend bij de Ikea, wat aardig goed ging. Was wel even lastig, hoor.
Donderdagavond hebben we nog een afspraak bij een lokale keukenboer, misschien dat zij nog iets voor ons kunnen betekenen, maar anders bestellen we m bij Ikea.

Hou er wel rekening mee dat als je naar Ikea zou gaan en je niet kiest voor laten plaatsen je alles meteen mee kunt/moet nemen en dat dat best veel is :O

Hahaha, dit hoorde ik van meerdere mensen, ja. Gelukkig willen wij het laten installeren.

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken-topic! - Pagina 2 Empty Re: Keuken-topic!

Bericht  Dennenappel di 8 jan 2013 - 23:22

Ik ben benieuwd Fiwen!
Je kunt de spullen ook laten bezorgen, dan hoef je al die bende niet zelf mee te slepen.

Wel fijn dat ze bij de Ikea zo erg met je meedenken, kijken of het echt kan en alternatieven bedenken.

Wij neigen er ook naar om de Lindigo te nemen, maar dan de grijze. Die vind ik erg mooi!
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken-topic! - Pagina 2 Empty Re: Keuken-topic!

Bericht  Schaapke di 8 jan 2013 - 23:35

@ Dennenappel, wij neigen ook naar de Lindigo, maar dan de ecru.
In de winkel hadden we ook Ramsjö (wit) zien staan en die vond ik ook erg mooi. Twijfel nu een beetje....
Zijn dat trouwens kastjes met zo'n folie-laag?

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken-topic! - Pagina 2 Empty Re: Keuken-topic!

Bericht  Dennenappel wo 9 jan 2013 - 1:04

Schaapke schreef:@ Dennenappel, wij neigen ook naar de Lindigo, maar dan de ecru.
In de winkel hadden we ook Ramsjö (wit) zien staan en die vond ik ook erg mooi. Twijfel nu een beetje....
Zijn dat trouwens kastjes met zo'n folie-laag?
Grappig, in eerste instantie wilde wij Ramsjö of Adel nemen. Helaas vinden wij deze beide gelig (er zit ook een geeltint doorheen). Ik ben bang dat ik daar op ten duur spijt van krijg. Is de ecru de wittige/gelige?
Een deel hiervan is met folie en een deel niet.

ok, ik ging het even voor je opzoeken en zie nu dat Adel ecru en geelwit heeft, er zit dus verschil bij. Dit is mij in de winkel niet opgevallen!
Ramsjo; lijst van massief hout en een inzet van spaanplaat en fineer. De deur is afgewerkt met een matte lak. Vitrinekastjes zijn van gehard glas.
Lindigo; gelakt MDF, vitrinedeur van gehard glas.
Adel; folie overtrokken MDF. De berkendeur is gemaakt van blank gelakt, fefineerd spaanplaat met een massief berken lijst. Vitrinedeur van gehard glas.
Stat (past wel in de reeks); gelakt hardboard (MDF) met een latjespatroon. Vitrinedeur van gehard glas.

Hopelijk heb je hier wat aan (heb op mijn bureau hier allemaal folders liggen van de Ikea).
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken-topic! - Pagina 2 Empty Re: Keuken-topic!

Bericht  Schaapke wo 9 jan 2013 - 2:51

Dennenappel schreef:
Schaapke schreef:@ Dennenappel, wij neigen ook naar de Lindigo, maar dan de ecru.
In de winkel hadden we ook Ramsjö (wit) zien staan en die vond ik ook erg mooi. Twijfel nu een beetje....
Zijn dat trouwens kastjes met zo'n folie-laag?
Grappig, in eerste instantie wilde wij Ramsjö of Adel nemen. Helaas vinden wij deze beide gelig (er zit ook een geeltint doorheen). Ik ben bang dat ik daar op ten duur spijt van krijg. Is de ecru de wittige/gelige?
Een deel hiervan is met folie en een deel niet.

ok, ik ging het even voor je opzoeken en zie nu dat Adel ecru en geelwit heeft, er zit dus verschil bij. Dit is mij in de winkel niet opgevallen!
Ramsjo; lijst van massief hout en een inzet van spaanplaat en fineer. De deur is afgewerkt met een matte lak. Vitrinekastjes zijn van gehard glas.
Lindigo; gelakt MDF, vitrinedeur van gehard glas.
Adel; folie overtrokken MDF. De berkendeur is gemaakt van blank gelakt, fefineerd spaanplaat met een massief berken lijst. Vitrinedeur van gehard glas.
Stat (past wel in de reeks); gelakt hardboard (MDF) met een latjespatroon. Vitrinedeur van gehard glas.

Hopelijk heb je hier wat aan (heb op mijn bureau hier allemaal folders liggen van de Ikea).

Ah! Echt lief dat je dat even voor me opgezocht hebt!
Dus bij de Lindigo hoef je niet bang te zijn dat de folie-laag los gaat zitten, want die zit er niet op?
Heb ook nog even getwijfeld over de Stat, maar bedacht me dat dat latjes-patroon lastig schoon te maken is en vond 'm iets te wit.

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken-topic! - Pagina 2 Empty Re: Keuken-topic!

Bericht  Fiwen wo 9 jan 2013 - 4:46

Voor het blad op maat maken vragen ze ook heel veel en ze zagen niet in verstek (45 graden hoek) dus hebben wij gekozen om ook zelf het blad te zagen (of nou ja, die vriend van ons gaat dat doen :P). Dat is dus ook iets om over na te denken als je een hoek keuken zou willen.
We gaan de keuken 9 en 10 februari plaatsen dus dan kan ik foto's laten zien Very Happy
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken-topic! - Pagina 2 Empty Re: Keuken-topic!

Bericht  Dennenappel wo 9 jan 2013 - 5:05

Schaapke schreef:

Ah! Echt lief dat je dat even voor me opgezocht hebt!
Dus bij de Lindigo hoef je niet bang te zijn dat de folie-laag los gaat zitten, want die zit er niet op?
Heb ook nog even getwijfeld over de Stat, maar bedacht me dat dat latjes-patroon lastig schoon te maken is en vond 'm iets te wit.
Voor zover ik het lees niet, dat scheelt weer!
De Stat hebben mijn ouders, ik raad hem af. Er komt inderdaad vuil tussen de latjes, wat extra schoonmaken betekend. Verder vind ik de andere veel mooier en rustiger ogen.

Fiwen hoe bedoel je dat precies? Enig idee hoeveel het extra kost om op maat te maken? Je keuken komt precies op tijd Wink , heb ik nog een paar dagen om over na te denken voordat wij willen bestellen.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken-topic! - Pagina 2 Empty Re: Keuken-topic!

Bericht  Fiwen wo 9 jan 2013 - 6:25

Dennenappel schreef:
Fiwen hoe bedoel je dat precies? Enig idee hoeveel het extra kost om op maat te maken? Je keuken komt precies op tijd Wink , heb ik nog een paar dagen om over na te denken voordat wij willen bestellen.

Als je het blad op maat laat maken inclusief de gaten voor de wasbak en de kookplaat dan moet je daar veel extra voor betalen. Volgens mij scheelde dat een paar honderd euro, ik weet het niet precies omdat de verkoopster er heel kort over begon en we toen meteen gevraagd hebben aan die vriend van ons of hij dat ook kon dus verder geen exacte prijzen uitgerekend.
In verstek zagen is dat je in de hoek een schuine naad krijgt. Dus dat de uiteinden van je blad echt in de hoek bij elkaar komen. Bij Ikea doen ze dat niet, daar heb je twee rechte bladen die tegen elkaar aan komen.
Dit is in verstek: http://www.tetterode.net/images/Tegenlijst%20verstek_01.jpg
En dit is met rechte naden tegen elkaar: http://www.trend-nl.nl/9130-thickbox/freesmal-werkblad-kwj900.jpg

Die tweede manier vinden wij niet mooi als je een houten werkblad hebt omdat de nerf horizontaal tegen verticaal komt. Als je een stenen werkblad hebt is het wel anders maar dan nog blijf ik in verstek mooier vinden.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken-topic! - Pagina 2 Empty Re: Keuken-topic!

Bericht  Schaapke wo 9 jan 2013 - 7:50

Dennenappel schreef:
Schaapke schreef:

Ah! Echt lief dat je dat even voor me opgezocht hebt!
Dus bij de Lindigo hoef je niet bang te zijn dat de folie-laag los gaat zitten, want die zit er niet op?
Heb ook nog even getwijfeld over de Stat, maar bedacht me dat dat latjes-patroon lastig schoon te maken is en vond 'm iets te wit.
De Stat hebben mijn ouders, ik raad hem af. Er komt inderdaad vuil tussen de latjes, wat extra schoonmaken betekend.

Ja zie je, dat dacht ik al..die valt dus vanaf nu af Wink

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken-topic! - Pagina 2 Empty Re: Keuken-topic!

Bericht  Schaapke wo 9 jan 2013 - 7:52

Voor allemaal, wat moet ik écht hebben in de keuken?
Bijvoorbeeld een combi-magnetron of juist los? Etc....

Of wat raden jullie juist af? Iets wat je aangeschaft hebt, maar achteraf denkt: 'Nou, nooit gebruikt of het zit me in de weg'.

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken-topic! - Pagina 2 Empty Re: Keuken-topic!

Bericht  Dennenappel wo 9 jan 2013 - 9:40

Dank je Fiwen voor je uitleg. Dat scheelt inderdaad veel geld. Helaas ken ik niemand die het blad voor mij kan zagen. Qua nerf heb ik ook al zitten kijken bij een rechte lijn, jammer dat ze geen verstek doen.

Schaapke als tip voor het gasfornuis; als je een wokbrander wilt, neem deze aan de zijkant en niet in het midden. Er is vaak niet genoeg ruimte voor de andere pannen om er omheen te staan.

Qua koelkast & vriezer nemen wij alleen een koelkast. In de garage willen wij een grotere vriezer neerzetten. Dat is ook iets wat je kan overwegen, net zoals prullenbakken in de lades/kasten verwerkt of los naast de keuken.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken-topic! - Pagina 2 Empty Re: Keuken-topic!

Bericht  Jits wo 9 jan 2013 - 9:48

Wij zijn vandaag ook geweest en excl montage zouden we nu 6500 kwijt zijn. Meer dan we wilden maar we vielen voor het allerduurste blad van 2000 euro Rolling Eyes even kijken of we budget hebben hiervoor!
Jits
Jits
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 87
Punten : 96
Registratiedatum : 29-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken-topic! - Pagina 2 Empty Re: Keuken-topic!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum